
DIY_Freak
Members-
Posts
456 -
Joined
-
Last visited
About DIY_Freak
- Birthday 06-09-1973
Social Media
- Website URL
-
ICQ
0
Personal Information
-
Location
Planeet Aarde
-
En een hogere ratio direct/indirect geluid, dus minder last van kamerinvloeden en geen noemenswaardige kastresonanties.
-
De elders genoemde tangband drivers lijken hier wel voor geschikt. Ik zou wel aanraden om een hoogdoorlaat filter op de unit te zetten, want diepe bas komt er toch niet uit terwijl de unit het wel zal proberen als de versterker het signaal doorgeeft. Liever filteren vanaf zo'n 80Hz met een 4de orde akoestisch filter. Deze Jordan is ook een mogelijkheid: JORDAN JXR6 HD Of de Aura NS3-193-8-S43, als je die nog kunt krijgen. 3" is wel ontzettend klein... Evt. zou je er twee in kunnen zetten, dan kun je ook meteen over op 'stereo'. Als je voor 4 of 5" kunt gaan wordt het aanbod een stuk groter en de geluidskwaliteit potentieel beter. Je wilt tenslotte niet een slap aftreksel van de Tivoli lanceren.
-
Je krijgt zeker een goed beeld van het geluid bij Remo. Persoonlijk vind ik het een muffe speaker met een subtiele maar nare kleuring in het hoge midden/treble.
-
Is 6.5cm de absolute max of kan het wat groter? Wat is het volume achter de speaker en wat heb je al voor de electronica? Hans.
-
Pilletje vergeten vanochtend?
-
Ik weet niet goed wat je post te maken heeft met het onderwerp , maar je opmerking over de prijs is nog min of meer on topic. Hoewel de prijzen redelijk te noemen zijn als je naar de 'drie voor 25 euro ballenbak' van de bekende winkels loopt, betaal je nog steeds de hoofdprijs voor top40 cd's en voor cd's die juist niet door Jan en alleman gekocht worden, zoals de betere klassieke opnames. Daar is 20-24 euro een 'normale' prijs en dat vind ik alles behalve redelijk. Ik snuffel ook al geruime tijd rond in het sacd aanbod...daar vliegt de prijs al snel naar de 25 euro of hoger, voor 1 plaatje...
-
Ik ben zowiezo fel tegen copieeren Maar dit is wel extreem, kennelijk is het echt oorlog. Ik heb er wel begrip voor. Ik helemaal niet want dit gaat veel te ver. Bovendien lost het niets op: de argeloze consument kan de klos zijn door dit soort virusachtige software grappen (en waar is het einde van dit pad dat de producenten ingeslagen zijn??) en de professionele kopieerders gaan gewoon hun gang... Hoe kom je daar bij? Er zijn veel winkels in het MKB de laatste tijd over de kop gegaan onder druk van het lage consumenten vertrouwen. Ook boekwinkels, restaurants, meubel- en kledingzaken. Komt dat allemaal door downloaden en kopieren...? Wat vind jij van een beveiliging die niet werkt tegen de grote aantallen maar wel de PC van een argeloze consument overhoop kan halen? En wat moet je vinden van software die ongevraagd en ongewild 'naar huis belt'? Nu blijkt het nog onschuldige informatie, maar als we er nu niets van zeggen is het straks meer dan dat. En wat vind je van de prijs die in Nederland neergelegd moet worden voor cd's? Ik vind het allemaal de wereld op z'n kop, dus voorlopig geen Sony meer, want je kunt kennelijk niets anders als consument. Hoewel, ik las elders dat een of andere Italiaanse organisatie een strafzaak wil beginnen tegen Sony. Of en hoe het allemaal doorgaat vertelt het verhaal nog niet...
-
Lees dit en reageer zoals het een fatsoenlijk consument betaamt: DRM this, Sony! Als de consument dit ook weer tolereert is het einde zoek. Pik dit niet en laat Sony producten eens een paar maanden of een jaar liggen! Dat is de enige manier die we hebben om dit soort klantenterreur tegen te gaan.
-
ff bijkomen hoor...
-
Als je voor jezelf speaker bouwt lijkt mij het heel legitiem om zowel de speaker als de kamer met alles erom heen te meten. Het beste werkt als je meerdere metingen middelt met elkaar om minder gewicht te geven aan plaatselijke uitschieters. Je kunt het ook 'anders' doen: een speaker ontwerpen met 'schone metingen' (zij het met een beperking in resolutie in het laag)... om 'm vervolgens met EQ en akoestische hulpmiddelen volledig tot z'n recht te laten komen op de luisterplek. Zoek de verschillen Wat betreft de mate van corrigeren van kamerinvloeden: altijd met een zachte hand: niet te hoge Q en bij stijle pieken niet het volledige aantal dB om de lijn 'glad' te trekken. De helft is meestal wel een mooie start, afhankelijk van de bron van het kwaad. Als de speaker zelf de bron is kun je je meer permitteren. Als het om complexe staande golven in de kamer gaat moet je wat voorzichtiger zijn. Staande golven vermijden door ander plaatsing is meestal beter natuurlijk.
-
Pak even een teiltje voor je verder leest. In mijn kamer hou ik de temperatuur op 22 graden 74.27505482358 Hz Bij benadering