-
Posts
390 -
Joined
-
Last visited
Social Media
- Website URL
-
ICQ
0
-
Hoi Audiofreak, Ik ben inderdaad samen met oa Caspar (die stond te demonstreren) de importeur van Audio Note. Het is niet handig geweest voor een aantal mensen, dat is duidelijk, zie ook de reactie van mijn collega: "Voor de luisteraars die het te luid vonden. Excuus. Ik heb geleerd van jullie kritiek en zal meer rekening houden met de oren van de (meer gevoelige) luisteraar. Daar staan we tenslotte ook voor. Indien het dan alsnog gebeurt spreek mij dan gewoon direct aan en vraag om andere muziek, een muziekverzoek, harder, of juist zachter of andere audiofiele wensen in plaats van achteraf. Met mijn goede buur kon ik het prima vinden wellicht dat we op sommige momenten even tegen elkaar hebben gespeeld, inderdaad niet handig." Fout van ons op dat moment, simpel! Aan de andere kant benadruk ik wat mijn collega zegt: vraag/zeg het ons ter plekke en schrijf het niet achteraf op een forum. Dat maakt het leven voor iedereen makkelijker. En verder: ook jij bent van harte welkom langs te komen in onze nieuwe winkel die prachtig geworden is en waar deze Audio Note set altijd heerlijk staat te spelen. Ik probeer er nu geen verslag uit te slepen, maar ook bij jou willen we gewoon graag nog iets goedmaken
-
Gezellig, iedereen welkom, alleen even afspraak maken van tevoren!
-
Dat staat nog steeds een keer in de planning, maar komt er door tijd tekort, veel te veel interesses en nog veel te veel uitnodigingen steeds niet van. Ik weet héél goed hoe AudioNote kan klinken, en dat vind ik met jazz zeker héél er goed (lees ook "weer een audiofiele dag" maar eens), maar voor rock, metal en harder vind ik AudioNote niet heel erg geschikt. Daar mis ik gewoon een stuk controle en realiteit bij AudioNote (schrijft een verwent kreng met een controlfreak als versterker met speakers die naar eigen inzicht, gecombineerd met het inzicht van een Dali ingenieur + een andere grootheid in speakerland zijn samengesteld). Kom juist voor rock/metal/elektronisch bij ons langs, echt, dat is wonderschoon en superstrak in onze kamer
-
We hoeven het toch ook niet eens te worden Ik zei al dat Audio Note niet voor iedereen was
-
Dat zijn inderdaad twee complete uitersten, maar wel een leuke discussie, die je in 1 klap kan slechten door er live muziek naast te zetten Gek genoeg is het fenomeen 'kleuring' heel bekend in hifi-land, maar het fenomeen (klank)'kleur' veel minder: klankkleuren van instrumenten, staal, hout, koper etc., timbres. Mijn collega Void heeft hier eens een kort stukje over geschreven op dit forum, ben ik het helemaal mee eens dus quote ik gewoon even: Ik vind het heel vreemd dat je nooit iemand hoort over 'ontkleuren'. Systemen die dat doen (95% van high-end vind ik) klinken vaak ook over-analytisch. Typische voorbeelden daarvan vind ik (ja, echt) ADAM en Lyngdorf. Die klinken ZO 'ontkleurt' en analytisch dat je allerlei ('detail')geluidjes hoort en dat het neutraal lijkt (er wordt weinig toegevoegd), maar je hoort juist alle natuurlijke klankkleuren niet (er wordt veel weggelaten). Alles zit in 1 soort 'grijs' geluid. Een luidspreker als Audio Note richt zich op rijke weergave van de natuurlijk klankkleuren. Dat is dus IMO juist geen 'myfi', maar meer levensechte weergave. In vergelijking met andere speakers lijkt het kleuring, in vergelijking met live muziek begint het ineens te kloppen qua 'kleur' (ik ben de eerste die toegeeft dat ze niet 100% neutraal zijn - dat bestaat niet, maar ik geloof veel meer in systemen die de natuurlijke warmte en klankkleuren uit een opname kunnen weergeven (wellicht met een heel dun sausje), dan in luidsprekers die de kleur weglaten en doen alsof ze neutraal en gedetailleerd zijn) Dit is geen poging je ineens Audio Note luidsprekers mooi te laten vinden, maar om je een beetje te laten begrijpen (hoop ik) waarom ze doen wat ze doen. Ik vind Audio Note luidsprekers iets heel magisch hebben, maar ze zijn niet heilig. @ Miracle, ben ik met je eens vwb Rammstein hoor. Zou ook niet onverstaanbaar mogen worden! Bovendien: Rammstein klinkt live JUIST goed, maar het is wel een puinhoop (geen soundstaging etc.) En als er EEN systeem is dat zuiver blijft op alle volumes, dan is het echt Audio Note wel. Maar dan wel in een kamer die niet helemaal meezingt en de boel overstemt. Kortom: ik zou het heel leuk vinden als je eens nog een keer komt luisteren bij ons. Laat ik het je goed horen
-
Van Audio Note zelf (de ontwerper, die stond ook in Cafe Engels) is dat inderdaad bekend, daar stoor ik me ook aan. Dat gaat niet veranderen kan ik je zeggen Hij krijgt er heel veel vijanden door, maar ook veel fans. Van ons is het echter (terecht!) niet bekend. Vandaar dat ik ook even reageer: dit vind ik jammer. Aan de andere kant kan het natuurlijk zo maar zijn dat alle klagers op dit forum in hetzelfde half uur aan het luisteren waren en dat alles gewoon wordt uitvergroot... Verder eens met m44: niet alle muziek moet gepolijst klinken. Omdat het niet zo hoort, omdat het niet zo is opgenomen en omdat het live ook niet zo is Nogmaals: Audio Note is niet voor iedereen en met alle respect: niet voor 'audiofielen'
-
Voor de volledigheid mijn reactie van daar, dan ook hier: --- Helaas was ik zelf ziek en er dus niet bij, maar ik snap wat men bedoelt als het gaat om volume en zal de boodschap proberen over te brengen Zeg het echter ter plekke, dan kunnen we er wat mee. Kijk, Rammstein mag best wel hard vinden wij (maar nooit t
-
Wat vervelend om dit te lezen. Hier plaatste ik een kleine reactie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105003.msg1802789#msg1802789 Ik kan niet anders dan diegenen die het echt vervelend vonden, mijn excuses aanbieden en uitnodigen voor een luistersessie bij ons in de winkel, in alle rust, met alle ruimte en in goede akoestiek. Audio Note is echt prachtig en natuurlijk komt dit onder show-omstandigheden nooit 100% uit de verf, maar dit is het andere uiterste en vind ik echt heel zonde. Dat Audio Note - zelfs op het juiste volume - niet voor iedereen is, is een ander verhaal. En direct daaraan gelinkt: je zou Rammstein eens live moeten horen
-
Stevig statement WLM is met name interessant/goed vanwege het gebruik van papieren conussen en hoogrendement (97/98dB) in hun betere luidsprekers. De La Scala vloerstaanders vinden ik persoonlijk niet heel geweldig, de Monitor heeft veel meer snelheid, tastbaarheid, echtheid, en dat kwam er op de show ook niet slecht uit vond ik Maar eerlijk is eerlijk, ik had van de La Scala serie meer verwacht. Nee, hij kan snel rijden
-
Ik ben met je eens dat puur muziek eigenlijk de bedoeling zou moeten zijn van "high-end", maar in de praktijk hebben we heel andere ervaringen. De meeste "high-end" is gericht op indruk maken ipv het indrukwekkende uit de muziek te weergeven. Je hoort een puntig hoog, uitgehold middengebied, een grootste sound bij elke opname etc.. Maar dit gaat in onze ervaring zonder uitzondering ten koste van de natuurlijke klankkleuren, timbres, tastbaarheid, homogeniteit, echtheid, emotie, diversiteit (waardoor elk instrument en elke opname totaal anders klinkt) etc.. Terwijl DAT juist dingen zijn waar het om gaat als je naar live muziek gaat. Daar zit je geen moment te 'audiofielen' over de plaatsing, het 3D-beeld, resolutie etc.. Voor ons is het meest typische dat we serieus in 95% van de "high-end" amper/geen middengebied horen! Het wordt met apparatuur/bekabeling/filters helemaal uitgekleed, zodat vooral hoog en laag overblijft. Ik snap wel dat dat indrukwekkend klinkt bij de eerste indruk, maar op de lange termijn, en als je veel naar live muziek gaat, zul je echt dat rijke middengebied missen. Dat geldt tenminste voor ons. Bij live muziek hoor je bijna alleen maar middengebied en daar zitten hoge en lage frequenties aan vast (coherent/homogeen). Het is voor ons in ieder geval duidelijk dat op een paar hoogtepuntjes na (die we uiteraard zijn gaan distribueren/verkopen), wij de magische live beleving niet vinden in de huidige "high-end". Daarom zijn we des te blijer en trotser te morgen samenwerken met Pel Audio/Musical Affairs. Dat zijn kunstenaars die ALLEEN maar met muziek bezig zijn, niet met 'geluid'. Vergelijken met andere apparatuur is daar ook niet meer aan de orde, Pel Audio gaat serieus om 19.00 uur naar het concertgebouw en zet om 22.00 uur zijn soldeerbout aan, jaren en jaren lang en met eeuwig geduld (plus heel veel ervaring en kennis). Dat is wat ons betreft de enige manier om echt bij die live beleving te komen.
-
Sorry voor late reactie, kom hier niet vaak meer We stonden dit jaar alleen met Audio Note. Wellicht volgend jaar met Pel Audio / Musical Affairs. De topset is in de afrondende fase (wat wil zeggen: nog circa een jaar) en wordt nog veel beter dan ik had durven hopen. Heeft vooral niets meer het typische "high-end" geluid te maken, is puur muziek zoals in ieder geval ik het nog NOOIT uit wat voor set dan ook heb gehoord.
-
Wow, dat had ik niet door Iemand anders voor mij reageerde ook op die uitspraak (had het waarschijnlijk ook niet door gehad).
-
jammer dat je er zo tegen aan kijkt. Het is nog steeds een wijdverbreid misverstand dat Audio Note alleen maar peperdure apparatuur maakt. De Audio Note Zero set is daar een goed voorbeeld van, deze serie is redelijk recent uitgebracht en is de meest betaalbare lijn van Audio Note. Wij importeren Audio Note in Nederland dus kennen het erg goed. Wij vinden het natuurlijk erg muzikaal, maar ik begrijp best dat Audio Note niet ieders smaak is hoor Tegelijkertijd snap ik net zo goed dat liefhebbers niets anders meer willen (zeker de hoogrendement versies)...
-
Bedankt voor de positieve (en kritieke) opmerkingen, wij hebben het erg naar onze zin gehad (en vonden het boven verwachting mooi klinken, de akoestiek/stroom wil daar nog wel eens roet in het eten gooien). Remko (Audio-Life)