Jump to content

sacha

Members
  • Posts

    6
  • Joined

  • Last visited

Audio Set(s)

  • Hoofdset
    UL40 (1ste versie) en met paar dikke (merkloze) kabels naar een paar zelfbouw speaker set. en een oude Cd speler van JVC. <Jazz is mijn miziek>
  1. Hallo Jitze, Dankje voor je tip, Ik denk toch dat ik tzt een nieuw project gaan plannen. en ook in een gedachten dat Triode tip om eventueel de EL's te vervangen met KT's. want zoals ik reeds hebt vermeld, mis toch de lage tonen regionen en ik denk dat het kom door mijn toen dertijd aangeschafte Richard Allen 15" in een piramide met de bodem afmeting van 50 X 50 Cm. Helaas kan ik niet meer terug voor een 12" en dit was mijn voor keur destijds. maar goed dan heb ik toch een goed reden om aan een nieuw project te plannen Nogmaals mijn dank en M.v.g Sacha
  2. Hallo Triode, Ik dacht dat je TrideoDick ben en met Dick als je naam. Sorry voor dit voorval. Ja, zeg dat wel, ben wel erg blij zeg dat tenmiste alle waarden tot een enigziens terug gebracht naat een normale proporties. een oude Philips scoop (t/m 10 Mhz denk ik ) heb ik wel maar, ik dit moet ik op zoek moet gaan op zolder ergens Je heb gelijk, ik denk ook dat door dit verwissel actie mijn buizen een flink optatert gekregen dus word toch binnen kort een gepaired buizen halen of........... Nu staat mijn UL40 weer in onze huiskamer en helaas wat ik nu mis bij dit UL40 toch de lage tonen. Word mischien toch de hooste tijd voor een nieuw project Dank je wel voor jullie hulp en mischien tot een nieuw project. m.v.g Sacha
  3. Hi Maarten, Klopt, het lijkt me wel interesant, Ik zou dit toch wel eens willen zien en horen en als je toch van plan ben om een nieuw speakers te kopen moet je die aansluiten toch......Sorry maar helaas ik heb geen blokgolf generator en weerstand van 5 Ohm /100 W en ben nog steeds gehecht aan mijn zelfbouw speakertjes Welliswaar geen top speakers maar nostalgies . Jameer jitze, maar voor een PP 2A3 zou ik ook willen hoor. Maar goed, dan zou ik ook willen proberen me een vaste weerstand voor de kathodes. Als je mijn een richting willen geven zou ik dit graag uitproberen? Hartelijk dank voor juliie hulp en m.v.g Sacha
  4. Beste Maarten en Dick, [bedoel je niet 10 Ohm.] Ja, die is 10 Ohm per stuk [Je moet tov aarden meten] R24 tov aarde = 25,50 V Dankje voor jullie hulp, ik heb de buizen B3a en B2b verwisseld en ja hoor...... ik hoor minder brom dankje Dick voor tip. [Maar dan moet het verschil op R12a 0.7 en R15a 1.2 =0.5 L R12b 0.4 en R15b 1.0 =0.6 R eerst opgelost zijn.] Na deze omwisselen van B3a naar B2b vv actie de waarde zijn: gemeten vanaf Vl naar R12a=0,55, R12b=0,7, R15a=0,61 en R15b=0,96 En gemeten vanaf Vl naar R11a=25,48 V en R11b=25,45 V Helaas heb ik het maarkeer palletje onder en midden aan de buis afgebroken :-(( (zoals Dick in zijn forum zegt" veiligheid boven alles" en ik heb tijdens het lezen van je email de power schakelaar reeds uitgezet en aangekomen bij je email passage "wissel eens de buis" en je weet het wat er is gebeurd denk ik. Voor zoveer hoor ik wel een lichte brom, en dit staat ook op de bouw beschijving"mag een heel zwakke brom te horen zijn(met je oren pal er tegen aan) die niet meer hoorbaar mag zijn op een halve meter afstand" maar volgens mijn het kan beter. ten overvloede: Op 30-Mei-2000 heb ik deze twee buizen terug gestuurd naar Amplimo omdat het bromde heel hard en mijn gloeidraad brand niet (pin 2 & 7) en het word gratis door H.B hersteld. Waarschijnlijk bij het installeren op de voetjes heb deze niet opgemerkt dat ik beiden buizen verwisseld van de oorspronkelijke plaatsen. maar ben gelukkkig dat niet mankerde met de buis zelf en vooral minder brom. Mijn hartelijke dank voor jullie adviesen Maarten en Dick. m.v.g Sacha ps. kunnen jullie mijn vertelen hoe ik de rust stroom kan meten over de 100 K potmeter ? en hoeveel mA mag staan deze heb ik in de bouw boekje gelezen, alleen maar dat de potmeters in de midden stand moet staan. en Maarten dankje voor je email en bijlage, ik zal dit eerst na vragen of dit mag.
  5. Beste Mensen, Dankje voor jullie snellen antwoorden, Op dit momment ben ik in op alle sugesties die jullie mijn aan kunnen dragen. Want brom is echt niet leuk hoor. Antw1) Nee, ik heb bij de Amplimo nog niet gevraagt, 't zou makelijker geweest kunnen zijn. Aantw.2) Het zou kunnen dat door te lage soldeer temp. ik gebruik de standard Weller WTCP-S soldeerbout. Maarten) Ik heb gemeten op de spanningsval op de R12a/R12b & R15a/R15b (10Ohm) tov R24 helaas heb ik maar op een punt de waarde 0,7V dat is op R12a en R12b=0,4V, R15a=1.2V en R15b=1,0V. now ik vind dit toch anders dan de opgegeven warde, dan zou ik denken aan DC regeling als dat zou kunnen? Triode) Ja, ik heb hier op gemeten, tijdens het inschakelen van standby schakelaar de groene LED brand en op R24 staan 24.4V. Heeft mijn D4t/m8 gechecked en zij zitten wel goed op de print maw zwarte ring wijst richting R24. En wat mijn verbaasd was, als ik de schakelen naar de standby schakeld, dus groen LED gaat uit dan hoorde ik geen brom meer. Mensen als jullie nog meer sugesties hebben ik zou dit graag horen, want de brom moet er uit.....toch..... Groetjes en mvg Sacha
  6. Beste Mensen, Ik ben in bezit van de eerste generatie vanderveen UL40 zelfbouw. Helaas, heb ik vanaf begin van de bouw een waarneembaar brom en wil ik toch deze weg halen. En heb ook van tijd tot tijd even een zoldeer in handen moeten nemen omdat, zoals jullie weten even moeten doorzolderen op punten 2 en 7 van mijn EL34 vanwege warmte en mijn zoldeer eruitdruppelt. :-))) Dus waarschijlijk een super modificatie nodig. Mijn vraag is: Wie heeft de zelfde ervaring als ik en wat kan ik er aan doen om de brom weg te halen en niet hoeven ieder kwartaal de gloei draad te zolderen? BVB mijn dank en m.v.g Sacha
×
×
  • Create New...