HIFI.NL geeft middels de strekking van het artikel over de hifi winkels aan dat zij niet echt een onafhankelijk blad is. Dit is jammer want het is uiteindelijk de consument die bepaald wat zij wenst en hoe zij dat gerealiseerd wenst te hebben en staan de Hifi winkels slechts ten dienste van deze wensen en niet andersom.
Meerdere malen is het mij overkomen dat hifi winkeliers niet op de hoogte waren van de ontwikkelingen in de branche en een soort veredelde dozen schuivers zijn. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen maar deze zijn zeer zeldzaam.
Er zal in de nabije toekomst een traditonele shake out plaatsvinden in de hifi branche. Dozen schuivers voor modale artikelen zullen het overleven. De gespecialiseerde winkels zullen naar een niche opzoek moeten gaan. De gespecialiseerde winkeliers die dat beseffen hebben de toekomst.
Zij die klagen en hun heil zoeken in protectonische maatregelen in welke vorm, zijn gedoemd tot de ondergang. Nederland is dik gezaaid met hifi winkels op veel te dure locaties met een te gering en ondiep produkt assortiment met adviezen gefixeerd op eigen omzet in plaats van de behoeften van de klant en daar is geen behoefte aan.
Kortom gespecialiseerde hifi branche wordt wakker en begrijp wat er in de omgeving plaatsvindt en pas uw business strategie daarop aan. Maak van een bedreiging een kans in plaats van te klagen.
Iemke