hifinaat
Members-
Posts
24 -
Joined
-
Last visited
About hifinaat
- Birthday 07-09-1959
Social Media
- Website URL
Personal Information
-
Location
gebrook
-
Ik heb in het verleden ook interlinks gemaakt van de RG 213 maar er was bijna niets mee te beginnen om de kabel fatsoenlijk achter je set aan te sluiten. De RG 59 heeft een massieve kern van 0,65 mm en de RG 213 heeft een gevlochten kern van 7 aders van 0,75 mm per ader, vandaar de stugheid van de RG 213 Maar in klank verschilden ze bijzonder weinig. De RG 213: De RG 59: Henk. Ja dat klopt ik heb daar ook geen gewone pluggen op maar van die stekkers die je op zo'n 27mc bakkie ziet.
-
Volgens mij heeft de rg59 veel weg van de kabel die ik ook heb. Dat is een rg213, het is een zeer dikke stugge kabel met een fraai dynamisch geluid. Groet.
-
Dan ben je een bofkont.
-
Heb jarenlang naar de impulse 54 geluisterd met boven en onder dikke plaatjes natuursteen(blauw labrador) Een tranmissielijnluidspreker met een mooie datailrijke heldere klank, toendertijd zaten er volgens mij speakers in van vifa. In combinatie met een Marantz PM80 en CD80 had ik een heldere maar zijdezachte weergave. Isocoins eronder en een zwart geverfde en licht opgeschuurde stoeptegel ( marmereffect) maakte het plaatje compleet. Het geluidsbeeld werd daardoor nog ruimtelijker met veel nuances, je moet wel houden van dit soort geluid. Hoe de impulsen nu klinken weet ik niet. Groet.
-
Bedankt voor je reactie en wat was het verschil tussen de cd spelers?
-
Ben benieuwd naar de bevindingen. Na 15 november weten we het. Dan staat de afspraak. Hoe is de vergelijking tussen de seec en rg59 verlopen of is niks geweest?
-
Ik heb ooit eens een interlinkkabel gekocht van iemand. Diegene maakte ze ook zelf, hij gebruikte daarvoor een zeer stugge dikke koperen kabel daar paste geen normale cinchpluggen op, maar zette daar gewoon van die stekkers op die je op zo'n 27-mc bakkie zag Het klonk allemaal zo gek nog niet Groet.
-
Sorbogel is een translucente (doorschijnende) versie van de zachtste versie van Sorbothane (zwart), hier een interessante marketing uiting van Sorbothane, daar zie je ook de Audioquest Sorbothane mat. Een andere audio-grootverbruiker van Sorbothane is Grandprix Audio ze gebruiken het in hun racks en in de voeten van de Monaco draaitafel. Lees met name eens alle artikelen in de Design sectie (natuurlijk een beetje ontdoen van de gebruikelijke marketingprietpraat) Geeft een aardig inzicht in de materie, hoewel ik het niet geheel met hun conclusie eens ben, m.i. is een actief gedempte luchttafel echt beter, maar zij praten alleen maar over passieve luchttafels ... Bedankt voor je uitleg interessant, hoop dat Stef er wat mee doen kan trusten(geeuw)
-
Nee, dat plateau van Pink Triangle heb ik nog nooit geprobeerd kan ik ook nergens terugvinden op google. Maar heb de naam kunnen achterhalen van de audioquest dempers het zijn BIG FEET dempers van audioquest. Ze worden niet meer gemaakt, ik heb ze vanaf 1995, maar als je op google zoekt naar de big feet van AQ dan vind je andere, ze zien er wat anders uit(doorzichtig gelachtig spul met een kleurtje en aan de onderkant rond, die van mij zijn zwart en boven en onder vlak) maar werken hetzelfde. Maar....,de dempers waar Seed naar verwijst zijn wel een stukkie goedkoper en volgens mij net zo goed. Het voorstel van jitze ben ik dan ook wel benieuwd naar post het maar als je het geprobeerd hebt. Groet.
-
Kun je een naampje droppen van die dempers? Of een foto posten of doorsturen naar mij ... Ben idd benieuwd hoor Gr Stef Hoi stef, Ik weet niet of audioquest de dempers nog levert ik heb ze al lang, anders moet je de distribiteur eens benaderen. Ze zijn rond, diameter 60mm, 23mm hoog, ze kunnen plm.15kg dragen had er voorheen mijn marantz cd-80 op staan. Maar je kan ook andere dempers gebruiken, als je maar demt is mijn ervaring. Neem dempers die het gewicht van je p25 aan kan en zet ze onder de voetjes van de rega. Omdat bij de rega de motor aan de achterkant zit zakt de demper daar meer in dan aan de voorkant en om dit te corrigeren heb ik aan achterkant tussen voetje en demper een stukje karton geplaatst. Zo krijg ik hem waterpas. De sorbothane dempers waar Seed7 naar verwijst zijn volgens mij ok
-
Op een Forum moet je alles bewijzen dat weet je toch Sander. Misschien word het tijd dat die criticasters de handen uit de mouwen steken en zelf eens iets produceren, hun eigen bewijs! Ik heb al zo------------------veel interlinks in mijn leven gemaakt. Ik hoef mij echt niet meer te bewijzen. BigBoy
-
Henk, Wellicht is het inderdaad een keer leuk jouw kabel te vergelijken met mijn SEEC ASC2. Overigens vind ik de SEEC niet in alle gevallen beter klinken dan bv een zilver/gouden JvG. E.e.a. afhankelijk van de warmte / scherpte van de opname. Ik kan gelukkig vrij makkelijk tussen voorversterker en monobloken switchen tussen de SEEC (RCA) en de JvG (XLR). Het ritje van 20 minuten heb ik er graag voor over. Je bent natuurlijk ook bij mij welkom met je RG59, dan kan mijn SEEC op stroom blijven. Ik zal je een PB sturen. Groet, Theo Ben benieuwd naar de bevindingen.
-
Na ruim een week intensief luisteren weet ik het zeker, het is echt wel beter om de Rega p25 op (audioquest) dempers te zetten!! Hij staat nu nauwkeurig waterpas wat met dempers normaal lastig te realiseren is. Heb vergeleken met de methode van Hans (eierdop/kogel) In het begin vond ik de eierdop/kogel helderder en meer detail hebben maar ook met een bep. snerp klinken. Nu speelt mijn Rega weergaloos: veel ruimtelijker met een stabieler 3d beeld en met meer dynamiek Groet.
-
Dat weet ik. Ik zelf al de kabel gemaakt maar dan met wbt-achtige pluggen. De kabel en pluggen heb ik van een ex collega, hij kan dat goedkoop krijgen in duitsland, de kabel klinkt voor zijn geld: plm. 15 euro zeer goed met lekker strakke bas maar levert wel wat in met detailweergave. Geregeld hang ik hem tussen de cd en voor daar zit nu een zilver/goud JvG. Groet.