Binaural
Members-
Posts
13 -
Joined
-
Last visited
About Binaural
- Birthday 22-03-1976
Social Media
-
MSN
w.donga@chello.nl
- Website URL
Personal Information
-
Location
Almere
-
Interests
High end audio, high end recording en fotografie.
Audio Set(s)
-
Hoofdset
Alle componenten in mijn set zijn van Binaural
-
Beste Eric, natuurlijk kun je op die basic manier opnemen en zeker bij een orgel wil dat best volstaan. Echter mensen willen ook andere dingen opnemen dan alleen orgels en dan schiet jou opname set van slechts twee microfoons al snel te kort. Wat betreft je manier van opnemen doe je je werk ernstig te kort door enkel op deze manier de boel af te pieken. Beter zou zijn hem het luidste stuk van de op te nemen track te spelen en daar je recorder op in te stellen op ongeveer -2 a -3 dB. Om bij heel dynamische stukken thuis ook nog wat te horen zonder continu aan je volume regelaar te draaien is enige nabewerking altijd mooier omdat je dan je track hoort zoals het moet. Om hierbij even in technische details te treden je doet je opname en je signaal/ruisverhouding geen goed om de boel niet mooi af te pieken. als het namelijk te zacht op je cd komt te staan moet je je versterker verder opendraaien wat een hogere ruisvloer tot gevolg heeft. Mijn ervaring is dat de meeste opnames welke je op jou manier hebt afgepiekt in de praktijk ongeveer 8dB te zacht zijn opgenomen en daardoor dus ook vaak dynamiek verlies hebben. Als extra aanvulling is het vaak ook nog wenselijk om zeer dynamische werken iets minder dynamisch te maken omdat het gros van de mensen er niet van houd om dan een fluister zachte opname te hebben en dan weer naar hun set moeten rennen om de volume knop dicht te draaien. Aan jou als opname technicus dus de keuze of je een puristen disk wilt hebben ( met een zeer kleine afzet markt ) of een wat gebruikersvriendelijke disk. Als laatste zou ik je ook nog willen raden om je tracks te normalisen maar niet op 0dB zoals de meeste doen. Je da converter zal op dat moment namelijk al digitaal gaan clippen en dan wil je niet. Veel succes er in iedergeval mee. Met vriendelijke groet, Wicher Donga Binaural
-
Jongens, begrijp me niet verkeerd, het moet ook zeker lol blijven dat opnemen dat is het voor mij ook nog steeds hoor. het enige wat ik aan wil geven is dat zodra je dus een cd voor de muzikant en voor je zelf en/of wat kennissen uitbrengt je dus al officieel strafbaar bent. vandaar wijs ik mensen die net beginnen erop dat je tenalle tijden toestemming nodig hebt om uberhaupt op te mogen nemen en als je het op een disk wilt zetten moet je dus officieel, of het nu buma repertoir is of niet, toestemming aanvragen via de buma stemra. je vraagt dit aan als productie in eigenbeheer ook al betreft het maar een paar disken. nu zullen de meeste mensen denken van nou zo n vaart zal het niet lopen maar als je een keer gepakt word zijn de bedragen niet misselijk. 4 nullen voor de komma aan boetes zijn geen uitzondering en ongeacht hoeveel disken of opnames je gemaakt hebt. het is absoluut een leuke bezigheid maar helaas is het voor de hobbyist bijna niet meer mogelijk om hobbymatig dit nog te doen. vandaar gaf ik ook al eerder aan dat de kosten voor een hobbyist eigelijk te hoog zijn geworden om dit nog legaal te kunnen doen. dus om je hobby te bekostigen moet je het eigelijk al professioneel aanpakken maar dan word de apparatuur ook weer duurder omdat de klant dan ook meer van je gaat verwachten. en als je eenmaal in dit cirkeltje zit heb je voordat je het weet een high end studio staan. ongeacht of je wel of niet dit stadium wil of gaat bereiken is het goed om te weten dat zelfs bij de professional het vaak gewoon een erg uit de hand gelopen hobby is waar je nog steeds veel plezier aan kunt beleven. mijn texten zijn dus niet bedoelt om liefhebbers te ontmoedigen maar juist om ze een stap verder te brengen. je kunt mij inziens beter direct voor het budget wat je hebt kwaliteits materiaal aanschaffen zodat je ook direct goed van start kunt gaan als het toch iets meer dan een hobby gaat worden. voor meer informatie over dit onderwerp zou ik iedereen die zelf opneemt of dit wil gaan doen aanraden om eerst eens contact op te nemen met de buma/stemra voor wat betreft alle juridische aspecten. met vriendelijke groet, Wicher Donga Binaural
-
zoals ik al aangegeven had mag je nooit zonder toestemming een opname maken of het nu wel of geen buma repertoir is. Om die reden zal er in de praktijk nooit voor een particulier toestemming gegeven worden om een opname te maken. vanwege de nieuwe regels voor producties in eigen beheer waarbij je maximaal 100 disken mag maken is het dus niet meer haalbaar om je nieuwe apparatuur terug te verdienen en om zelf opnames te maken op nivo. buma/stemra heeft dit bewust gedaan om thuisproducties aan banden te gaan leggen. mensen die dus alleen voor zich zelf nog een kwaliteits opname willen maken zijn dus erg duur uit en moeten zich afvragen of het niet betaalbaarder is om een studio in te huren en meteen een disk uit te brengen.
-
indien je zelf een keer zoiets meemaakt ga naar een reparateur die verstand heeft van vintage apparatuur en laat hem een raport op maken om de waarde vast te leggen. anders keert de verzekeraar een dagwaarde uit in veel gevallen. vraag de reparateur in iedergeval om in het raport te vermelden dat de boel geroosterd is. in het geval van brandschade word vaak de waarde van een vervangend apparaat of de totale reparatie uitgekeerd. klanten krijgen bij ons om deze reden altijd een raport waarmee ze bij de verzekering nog wat kunnen claimen en een taxatie rapport waarin iets over de waarde van een vintage apparaat terug te vinden is. in eerste instantie ben ik dan misschien niet de goedkoopste maar onder de streep geef je wel de juiste service en de klant heeft weer wat vergelijkbaars nieuws staan. wat betreft je woofer laat er geen nieuwe wikkeling opzetten maar vraag om een nieuwe component of in het ergste geval om een gerecoonde versie. een hand gerepareerde woofer neemt vaak in massa toe waardoor je allerlei andere problemen gaat krijgen. nogmaals veel succes wicher donga binaural
-
dit type filter doet wel meer dan alleen een inslag tegenhouden. het geeft klankmatig ook nog een groot verschil in je set en geeft vooral meer rust , een zwartere achtergrond dus. wicher donga binaural
-
Is altijd goed om te investeren in dit soort middelen maar er zit ook een addertje onder het gras de meeste apparaten hebben wel enenige beveiliging tegen piekspanning maar niet tegen de hoge stromen welke bij een inslag voor de dag kunnen komen. Kijk daarom altijd wat de surgestroom is bij de aanschaf van een overspannings beveiliging/ netfilter. Onze Crystal clear kan bv 352.000 amp in piek hebben. Dit is meestal ruim voldoende om alle achtergelegen apparatuur te beschermen. Dan nog een fabel de wereld uit helpen ik zie vaak bij mensen thuis dat ze in de bouwmarkt een overspannings beveiliging in de vorm van een stekkerblok of tussen zet stekker aangeschaft hebben. Hoewel het juist is dat deze componenten ook beveiliging geven zijn ze omdat ze dus danig slecht geconstrueerd zijn binnen 1 a 2 jaar hun volledige werking kwijt. ( varistors slijten zeker als er maar een enkeling gebruikt word zoals in veel commercieele modellen het geval is, en niet alleen bij de goedkope modellen ) Verder is het altijd slim om even te kijken hoeveel energie de filter kan absorberen. de energie van een inslag moet tenslotte ergens blijven. Meer technische specs over dit onderwerp zijn bv te lezen bij onze Crystal Clear netfilter. Met vriendelijke groet, Wicher Donga Binaural
-
Stef, in het begin van dit stuk is hier een stuk gepost door Renaat over zijn eerste bevindingen over deze interlink. Ik kreeg laatst ook nog via een van mijn dealers een reactie van hem binnen en hij is er nog steeds erg tevreden mee. misschien vinden jullie het langs deze weg niet objectief maar je zou natuurlijk altijd navraag kunnen doen bij Renaat. Hij heeft de interlink inmiddels een maand in huis en kan je zeker meer vertellen over zijn bevindingen. Met vriendelijke groet, Wicher Donga Binaural
-
Veel gemaakte fout als er iets mis is gegaan om de apparatuur nog een keer aan te zetten onder het mom van even testen. Hierdoor maak je vaak meer kapot dan nodig is. verder nog een tip als je in open gebied woont en al vaker een inslag te pakken heb gehad investeer dan in een overspannings beveiliging voor audio toepassingen ( bv surge master of crystal clear van Binaural ) deze kunnen in piek de meeste inslagen prima tegenhouden en de aangesloten apparatuur beschermen. verder nog een tip waar jullie allemaal wat aan kunnen hebben. meld iedere schade waar elektronica gerookt heeft bij je verzekeraar. Ook dit soort dingen kunnen in veel gevallen mits er een reparateur een raport heeft geschreven opgegeven worden aan de brandverzekering en de schade word dan of gratis vergoed of je krijgt de waarde van je apparaat terug. Persoonlijk adviseer ik iedereen om de verzekerings agent in te seinen als het geonweerd heeft zodat als in de weken erna het apparaat het begeeft toch nog wat te kunnen claimen. met vriendelijke groet, Wicher Donga Binaural
-
Hallo Stef, ik zal proberen een objectieve mening te geven tussen de materialen. Echter materiaal alleen bepaalt niet de totale kwaliteit van een kabel de kabel opbouw is hiervoor ook van belang. grofweg zijn er een aantal kabel types en materialen. als types is de ongebalanceerde en (semi) gebalanceerde interlink de bekendste. er zijn echter ook aktive interlinks van diverse merken in omloop. Wat betreft de materialen zijn er koper, zilver, goud, carbon de meest gebruikte materialen al dan niet in legering met elkaar. Hoe belangrijk is de materiaal keuze voor een kabel nou werkelijk? In feite kiezen de meeste fabrikanten voor goed verkrijgbare en betaalbare materialen om een kabel op te kunnen bouwen. de materiaal keuze is mede afhankelijk van de prijs, de kwaliteit, en soms word het ook marketing technisch gebruikt. In het kort kun je zeggen dat koper een materiaal is wat mooi in balans klinkt, het is helaas alleen gevoeliger voor veroudering. Zilver of zilver/goud legeringen klinken over het algemeen wat scherper. echter niet iedere zilver kabel hoeft scherp te klinken er zijn meer factoren hiervoor van belang zoals de zuiverheid van de gebruikte materialen en de kabel geometrie. ook hebben we natuurlijk nog carbon, carbon is een element en heeft ten opzichte van metalen geleiders een relatief hoge weerstand, om de zelfde geleiding te krijgen heb je dus een dikkere kabel nodig. verder is het zo dat koolstof zich niet gedraagt als filter in de audio keten en daardoor op een meer natuurlijke manier laat horen hoe het geluid oorspronkelijk was. de geleiders zelf zijn of solid core wat inhoud dat er een masive kern gebruikt word of multi strand/ litze dit betekend dat er meerdere draden gebruikt worden. veel dunne draden hebben doorgaans een beter skineffect en geven meer bandbreedte. bij kabel geometrie moet je het volgende voorstellen. een kabel bestaat minstens uit een plus en een screen welke ook gebruikt word als -. dit type kabel heeft als voordeel dat het goedkoop te produceren is maar heeft als grote nadeel dat instraling direct doorgegeven word op de kabel. zelfs dure merken als bv vd hul werken met deze techniek. kabels welke oorspronkelijk voor de pro audio hoek waren ontwikkeld hebben een gebalanceerd ontwerp. dit houd in een afscherming en een of meer losse + en - aders al dan niet getwist in elkaar en met strands van verschillende diktes. als laatste hebben we natuurlijk nog de aktieve kabels. deze is grofweg op te delen in twee types kabels met een actieve afscherming en kabels welke dmv electronica de impedantie curve vlak houden. met het eerste type heb ik ervaring en is het mogelijk om grote strooivelden makkelijker uit een kabel te houden. met name kabels met een metalen geleider worden hierdoor stiller ( lees zwartere achtergrond ) Om natuurlijk toch wat reclame te maken voor mijn eigen product zal ik laten zien dat het hier niet om een aantal marketing kreten gaat maar om feiten. als eerste is een gebalanceerde kabel altijd stiller door het gebalanceerde ontwerp. als afscherming materiaal is er gekozen voor een zeer dicht weefsel wat zelfs emc en rfi straling tegenhoud. de isolatie is van natuurlijke materialen om zo geen capaciteit te krijgen en hiermee ongewenste filter effecten in de kabel te introduceren. als geleider is gekozen voor carbon, dit omdat carbon een van de stabielste geleiders is en als voordeel heeft dat het geen luistermoeheid creert ( het is algemeen bekend dat metalen geleiders zoals zilver en koper vaak gebruikt worden om de klank te kleuren ( lees tweaken )maar mijn inziens mag een kabel geen eigen klank hebben. hoop hiermee meer een algemene indruk te geven bij kabelkeuze. echter proberen in de eigenset en afstemmen naar eigensmaak blijft altijd raadzaam Met vriendelijke groet, Wicher Donga Binaural m44 als je graag een luidsprekerkabel van kwaliteits koolstof zou willen hebben dan is dat iets wat niet samengaat met een laag budget. verder is het zo dat zelfbouw van nanocarbon vezel kabels niet te doen is door een doe het zelver. deze vezels zijn zo dun en licht dat ze letterlijk door je huis heen zouden zweven en hiermee zou je het zelfde gevaar als bij asbest kunnen krijgen. Ik raad daarom mensen ook nooit aan om met carbon interlinks te gaan rommelen vanwege het gevaar. ( carbon is niet zo schadelijk als asbest maar wel licht en scherp genoeg om diep in de longen door te dringen ) als alternatief zou ik je aanraden om je even in de wachtrij te laten plaatsen voor als we onze demo modellen van de hand doen. ( deze worden met regelmaat vervangen ) Ik heb hier wel wat modellen waarvan door het vele testen de labels er niet meer als nieuw uitzien maar welke wel goed presteren. ook deze kabels hebben volledige garantie. met vriendelijke groet, Wicher Donga Binaural
-
graag gedaan en als je een keer zelf wilt testen dan hoor ik het wel. Met vriendelijke groet, Wicher Donga Binaural
-
Mensen, ik lees hier een hoop onkunde over het zelf maken van opnames. Ook ik heb er jaren geleden eens zo simpel over gedacht en dat lijd naast een hoop kosten meestal niet tot de gewenste resultaten. Naar mijn idee en als ik alles over zou moeten doen zou ik er nu voor kiezen om een studio in te huren die de ervaring en de materialen hebben om wat fatsoenlijks neer te zetten. Je weet dan zeker dat je ook het gewenste eindresultaat krijgt. Echter dit is voor de meeste hobbyisten niet te bekostigen dus vandaar dat ik hier onder nog twee opties bied. gratis op laten nemen door een studio die het vervolgens in overleg met de artiest/ opdrachtgever uitbrengt op high end kwaliteit ( zowel cd, hd cd als dvd audio ) Mijn eigen bedrijf doet gemiddeld 50 van dit soort producties / jaar en meestal lijdt dat tot een zeer fraai resultaat en ook nog verdiensten voor alle partijen. ( luister hier maar eens voor demo opnames www.binaural.nl of neem eens contact met ons op voor de mogelijkheden.) Indien je toch zelf wilt gaan beginnen neem dan het volgende in acht. Je hebt naast materiaal altijd toestemming nodig. Daarnaast mag je je opgenomen werken tegenwoordig ook niet meer zomaar uitbrengen. En als dit wel mag krijg je als hobbyist toestemming voor maximaal 100 disken (zogenaamde productie in eigenbeheer) tenzij je het uit laat brengen via een bedrijf. voor de meeste is het dus te duur om een eigen opname te maken. Wat heb je minimaal nodig voor akoestische opnames. -twee omnidirectionale condensator microfoons -statief met afstands houder voor de mic s om voldoende stereo beeld te krijgen of een jecklin/schneider disk -recorder -preamp met fantoomvoeding indien je het simpel wilt houden kun je eens kijken naar een geluidskaart voor een laptop. let er op dat de signaal/ruis verhouding en de audio bandbreedte bij de verschillende modellen nog al kunnen verschillen. ook de bitrate / sample freqeuntie kunnen nogal verschillen net als de prijs. verder gooit de voeding van een pc vaak roet in het eten dus niet ieder systeem is zo maar geschikt om te gebruiken. Ook werkt niet ieder systeem perfect met hogere bitrates/sample freq. een stereo set goede en gevoelige rondomgevoelige condensator microfoons kost veel geld. laat je niet verleiden voor modellen welke voor een paar honderd euro bij een gewone muziek winkel in het rek liggen. deze modellen pakken niet goed de ambiance op. dynamische en ook elektret microfoons klinken niet volwaardig en zijn dus niet geschikt voor het doel Houd er rekening mee dat je met slechts twee microfoons over het algemeen een belabberde opname krijgt tenzij de opname keten en de ruimte van sublieme kwaliteit zijn. in veel gevallen heb je dus nog meer materiaal nodig om er wat van te maken. de op dit forum eerder omschreven methode om een opname vanaf de pa mixer op te nemen lijd in veel gevallen ook niet tot een mooie opname daarnaast spelen met name klassieke muzikanten zelden met een pa dus gaat die vlieger niet altijd op. indien er wel een pa/bestaande opname set is zal niemand daar zomaar een tweede recorder op aan laten sluiten. iedere opname die bij een opname studio de deur uit gaat zonder dat er voor betaald is is er een teveel. Om een beetje iets op te kunnen nemen wat ook nog klinkt ben je zo enkel duizenden euro s kwijt. en dan ben je er nog steeds niet. een ruwe opname klinkt over het algemeen nog niet dus je hebt nog software nodig om de boel tot een cd te verwerken. wavelab of adobe audition zijn hiervoor geschikte en betaalbare pakketen echter ook hier ben je weer een paar honderd euro kwijt. echter de meeste mensen weten niet hoe ze een gemaakte opname kunnen laten klinken. In de praktijk kun je dit soort opnames laten maken voor een fraktie van de totaal prijs. Weet dus waar je aan begint. als je een keer wat opgenomen wilt hebben of opname informatie nodig hebt mag je altijd contact met me opnemen. Met vriendelijke groet, Wicher Donga Binaural
-
hallo m44 De kabel van vd hul is absoluut niet te vergelijken met de opbouw van onze kabel. Om een aantal verschillen te noemen: wij gebruiken meer en dunnere vezels en van een hogere kwaliteit. Het skin effect is hierdoor bij de Binaural een stuk gunstigger voor audio toepassingen Wij hebben in onze kabel door de bebruikte isolatie geen capaciteit. Gebruikte aansluit materiaal zowel intern als de plug is van een andere kwaliteit. Verder gebruikt vd hul een ongebalanceerd ontwerp ( dit doen de meeste carbon interlink leveranciers zoals ook stealth cable ) onze kabels zijn volledig gebalanceerd uitgevoerd waardoor afgezien van de contact tip van de plug alle metalen geleiders met de daarbij behorende nadelen uit de signaal weg zijn verwijderd. Bij zowel de stealth als de vd Hul is ook enkel de + van carbon, bij de Binaural is de hele kabel hiervan vervaardigd. Zoals Renaat al aangaf in dit forum, en via rechtstreekse contacten met onze dealer (ricks records in dit geval) , is de kabel al direct bij de eerste start uiterst neutraal. Alle klanten welke tot dus ver deze interlink hebben omschreven beschrijven de kabel ook als neutraal en prettig klinkend ook na lange tijd luisteren. Maw er treedt bij dit product dus geen luistermoeheid op. Iedere high end muziek liefhebber weet dat als dit niet optreedt en het prettig blijft klinken dat je dan een waardevol product in je audio keten hebt toegevoegd. Mijn inziens is de volledige audioketen ongeachte merk of prijs zo sterk als de zwakste schakel. Tweaken heeft altijd nut maar helaas gebeurd dit vaak met componenten welke meer kleur geven. Vandaar dat je ook tweedehands veel dure kabel producten vind. Wat betrefd je vraag of we ook komen met een luidspreker kabel kan ik je het volgende antwoorden. We zijn al uitvoerig bezig met het testen van luidspreker kabels van nano carbon vezels. We kunnen dit ook al maken op korte lengtes. Echter voor langere lengtes welke toch vaak wenselijk zijn word de diameter in verhouding erg dik en de kostprijs daarmee heel hoog. Wij blijven voor dit moment nog bij onze zerofeedback afgeschermde luidspreker kabel. Maar de kans bestaat natuurlijk altijd dat we met nieuwe vindingen dit productie technisch wel tot een geslaagd en betaalbaar product kunnen brengen en zullen het dan natuurlijk ook in de markt zetten. Met vriendelijke groet, Wicher Donga Binaural
-
Beste mensen, Ik heb net met gemengde gevoelens jullie reactie op Renaat zijn verhaal gelezen en ik zal proberen om ontopic wat opheldering te geven over de Binaural carbon interlink waar ik de fabrikant van ben. Als eerste is deze kabel niet te vergelijken met koolstof producten van vd Hul. De Binaural kabel bestaat uit miljoenen carbon vezels welke van plug tot plug lopen, zo doende is er dus geen contact overgang tussen vezels die elkaar onderweg raken. Omdat normale carbon vezels geen gunstig skin effect hebben is er gekozen voor een nano carbon vezel. Dit zijn dus ragfijne carbon vezels ( zie het als een soort lidge ) waarvan er miljoenen nodig zijn om een kabel op te bouwen. Dan wat betreft de vraag over het matchen van ons product. Alle grondstoffen welke Binaural gebruikt moeten aan bepaalde eisen voldoen. Zo ook de materialen welke gebruikt worden in dit product. Daarnaast worden de kabels tijdens iedere stap in het fabrikage proces gemeten zodat uiteindelijk een kabel onstaat waar alle gegevens van bekend zijn, met deze gegevens matchen wij de kabel tot een stereo paar. Dit matchen is absoluut noodzakelijk om een mooi resultaat te krijgen. Dan las ik op dit forum dat er een aantal verhalen de rondte doen over het al dan niet verouderen van kabels. Laat ik het om het simpel te houden zo zeggen dat alles wat ooit gemaakt is verouderings gevoelig is. Veel normale interlinks waar een koperen geleider in zit en bv een pvc mantel zijn erg verouderings gevoelig. Pvc breekt namelijk snel af en zo komt er zuurstof bij de geleider en dit beinvloed de kwaliteit. Zoals wellicht bekend bij mensen die iets van techniek weten zijn de materialen welke wij gebruiken in onze carbon kabel uiterst goed bestand tegen veroudering. Er zijn legio verhalen bekend over deze materialen en hun gedrag wat betreft veroudering. Koolstof is een van de materialen welke nagenoeg niet van eigenschappen veranderd in de loop der tijd ( we praten nu over eeuwen ) Het zelfde teld voor de gebruikte isolatie welke volledig doordrenkt is met bijenwas. ( bijenwas is ook niet verouderings gevoelig en een prima isolatie materiaal in audio toepassingen ) Ook las ik nog dat er vragen bestonden over de oorsprong van het door Binaura gebruikte koolstof. Hoewel ik dit geheim houd kan ik er het volgende over zeggen. Wij gebruiken enkel de zuiverste soort omdat het anders onmogelijk word om een kabel te creeren welke aan onze eisen voldoen. Wat me erg opviel aan jullie geposte berichten is dat jullie de prijs erg hoog vinden. Begrijp me niet verkeerd de kabel is niet goedkoop maar het betreft hier ook geen kabel die van de rol af komt. Iedere meter kabel word met de hand vervaardigd en geassembleerd. Aan een setje Binaural interlinks is iemand een volledige werkdag bezig geweest om het te vervaardigen en te testen. Ik denk dat er weinig kabel merken zijn die zoveel tijd en aandacht aan een interlink besteden en al helemaal niet in deze prijs range. Verder is het zo dat onze klanten zeer uitgebreid de gelegenheid hebben om een product te testen. In veel gevallen krijgen ze hiervoor meer dan een maand de tijd. Als u als lezer dus ook deze interlink wilt testen en er een eerlijke, door eigen testen een mening over wilt geven schroom dan niet om demo exemplaar te bestellen. Dit kan via onze website www.binaural.nl of door het sturen van een mail naar info@binaural.nl ( verdere contactgegevens zijn via de website opvraagbaar ) Als laatste wil ik nog kwijt dat koolstof helemaal geen nieuw materiaal is in audio apparatuur. En om het nog mooier te maken koolstof heeft ten opzichte van metalen zoals zilver, goud, koper of legeringen van deze materialen veel voordelen en een uiterst gunstig klank karakter. Zo is de filterende werking veel kleiner en blijft de klank over het hele audiospectrum mooier. Om deze filterende werking verder te voorkomen maken wij ook geen gebruik van kunstoffen omdat deze een capaciteit hebben en dus ook werken als een filter. Indien er nog vragen zijn over dit product verneem ik dat graag. Met vriendelijke groet, Wicher Donga Binaural