-
Posts
14 -
Joined
-
Last visited
About SimonHans
- Birthday 31-01-1957
-
Hallo Henk, Magnat? Ikzelf ben in het bezit van een paar vector 77's. De sound is prima en warm. Ze klinken nogal zwaar in het laag, moet je van houden. Ik stuur ze aan met Rotel pre en Quad 405-2 eind. Ben erg blij met de combinatie. groetjes, en succes! Simon
-
Ik ben in het bezit van een zogenaamde DSR tuner van Sony (serie/type nummer even niet bij de hand), uit een erfenis. Ik snap helemaal niets van dat apparaat. Krijg er ook geen geluid uit. Alleen de melding "No DSR". Nou dacht ik toch digitale radio te hebben op de kabel, maar die is natuurlijk versleuteld (ziggo). Heeft iemand een idee hoe ik er toch nog geluid uit zou kunnen krijgen (in de vorm van de ontvangst van radio natuurlijk, het raam uitgooien kan altijd nog).
-
Goed om te weten Nou ja ik gebruik dat ding toch niet zo vaak. Ik heb allen maar klote ervaringen gehad met cassette-decks. Dat was in een tijd dat ik niet het geld had om super kwaliteit te kopen. Ik had "gewone" decks: Technics. Dus op een gegeven moment ben ik gewoon opgehouden met het overnemen op wat voor tape dan ook. Als ik die DAT eerder had gehad....In iedergeval klinkt ie erg goed, en is ook prettig in de bediening. Min punt (naast waarschijnlijk de door jou gesignaleerde problemen) is dat SONY begin 90's echt hele slechte manuals maakt: gewone bedienings aanweizingen gaan verloren tussen allemogelijke opsommingen van features en eigenschappen, zodat je dde draad snel verliest. Zoook bij deze DAT.
-
Ik heb een Sony DTC-55ES, geen problemen, mooi geluid (tenminste, ik hoor geen verschil met de bron). Overigens bedoelde ik met tape-dek zo'n cassette-deck. Reel to Reel is natuurlijk een ander verhaal.
-
Zou je wel eens naar mijn speler willen kijken?
-
En dan nu misschien de stomste vraag van allemaal: WAAROM kan er geen andere laser unit in ? De nullen en
-
Dank je KT88! De CD speler weigerde van de
-
Hallo allamaal, Het volgende punt: ik ben in het bezit van een Sony CDP-X77ES (1990): geweldig apparaat, brachtig robuust gebouwd (17 kg) mooie stevige lade, geweldige klank. Een mechanisch vergelijkbare speler (Accuphase) kost
-
Beste SimonHans, Jij snapt het! En in een decay spectrum (watervaldiagram) kun je zien bij welke frequenties die nagalm optreedt, hoe sterk die is, en hoe lang die aanhoudt. Misschien kun jij het nu aan Pjotr uitleggen...? Beste Spido, (Na)galm heeft op zich niets met resonanties te maken. Galm ontstaat als het geluid door meerdere verschillende vertragingen (door reflecties b.v.) meerdere malen aankomt. Daar hoeft geen resonantie, of op jouw manier "vertaagde resonantie", aan te pas te komen. Als je wat uitlegt doe het dan wel goed. Wacht even, ik zei een SOORT nagalm. Maar waar het hier kennelijk om gaat is dat iets met de geuidsbron gaat mee resoneren, en die trilling stopt niet meteen als de bron wegvalt. Denk maar aan de snaren van een piano. Die gaan trillen als je je installatie hard zet, en die klinken door, ook als je je installatie uitzet. Volgens mij spelen dit soort effecten alleen in de mechanische delen van een HiFi installatie....Alhoewel, electrische (analoge) schakelingen kunnen ook dit soort eigenschappen ook hebben. Die worden dan wel verraden door duidelijke pieken in het frequentie spectrum. Simon
-
fidek doet het w
-
Uh ja, hoe moeilijk kun je doen over iets vrij algemeens. "Vertraagde resonantie" is dus Spidoiaans voor gewoon resonantie met een hoge Q factor, oftewel er resoneert iets met een lange naklinktijd. precies , das spido ten voeten uit Ik begrijp dus dat het een soort (frequentie afhankelijke) nagalm is?
-
Op miojn zoektocht naar een nieuwe preamp, werd mij aangeboden te komen luisteren naar een Synn buizenvooverterker. Ik kan alleen helemaal NIETS vinden over dit merk of deze versterkers, behalve dan gelijkwaardige vragen op wat oudere forums (eCoustic 2003). Weet iemand er iets meer over?
-
Er is nog een aspect dat een versterker goed maakt en dat is hoe dat ding omgaat met muziek. Je kan best een goedkope versterker bouwen die netjes een de sweep van 10...40kHz volkomen vlak doorgeeft, maar dat wil nog niet zeggen dat 'ie dat met muziek ook nauwkeurig doet. Vaak is dat een kwestie van voldoende vermogenreserves hebben, en ook kunnen leveren. En daar heb je weer een goede voeding voor nodig, en die zijn helaas niet goedkoop. Het mooiste voorbeeld is toch wel pianomuziek. Probeer maar eens een goede reproductie van een Steinway te krijgen zonder voldoende stroom.... Aha, daar leer ik toch wel wat van. Da's leuk. Zonder voldoende stroom..... Dat geld vooral voor de eindtrap? Ik was er al bang voor dat het allemaal niet zo simpel is als Jan B. voorstelt