Jump to content

Mattijs

Members
  • Posts

    39
  • Joined

  • Last visited

    Never

Social Media

  1. Ik verwacht eigenlijk dat een nick wel mag, maar dat clones niet (meer) zijn toegestaan. Kijk, als iemand als Vette Kees, Willem de Patser of zelf groen reptiel door het leven wil gaan: okay, maar zelfs onder zo'n naam 'kent' men elkaar op een gegeven moment, en heeft men een idee wat voor iemand er achter zo'n pseudoniem steekt. Als mensen echter steeds met een andere naam posten, en dan ook nog met bestaande namen van mensen uit de branche (zoals dus Dick Bakker en Klaas Veenstra), dan is het beetje sociale controle dat er toch is op een forum snel verdwenen...
  2. Och, dan komen we toch allemaal hiernaar toe? gezellig Maar ik ben het wel een beetje met ze eens: ik kan me zo voorstellen dat de schade die wordt aangericht met 'grappige' berichten niet echt leuk is. Denk bijvoorbeeld even aan: - Dick Bakker - Pied Piper (en de bouwer) - Perfect Performer (en de bouwer: oneigenlijk registreren als Klaas Feenstra vind ik eerlijk gezegd gewoon onbeschoft en asociaal) Ik ben benieuwd of het met moderators beter wordt...
  3. Okay, ik heb ook even gezocht hoe het met die firmware zit voor de 2800: is inderdaad lekker verwarrend! Wat ik ervan begrijp is dat er met de eerdere firmware versies nog wel eens problemen waren met synchronisatie van geluid/beeld en dergelijke. Dit is natuurlijk heel beroerd Verder begrijp is dat zowel 5248 (officiele release, geen PAL progressive) als 2248 (een of ander gekraakte versie? http://www.tsn-cd.de/dvdplayer/2800firmware.htm natuurlijk) van deze problemen af zijn. Oh ja de Scart: punt is dat de scart connector wel standaard is, maar dat er verschillende signaalsoorten doorheen kunnen lopen. (Composiet?, S-video?, RGB? er zijn er zat op dit forum die hier echt verstand van hebben ), maar goed: volgens mijn heb je met scart minimaal een S-video verbinding, en dit is echt beter dan composiet. Anders is het een beetje zonde van zo'n mooie DVD speler...
  4. Vraag is: wat wil je? Ik vermoed, als ik dit zo lees, dat je zowel R1 als R2 wilt kunnen kijken op je TV. Daarvoor heb je geen progressive nodig, dus hier hoef je je niet druk om te maken. TV's kunnen (in europa) geen progressive signaal aan. Daarnaast is het signaal via het 'gele stekertje' composiet, en is van matige kwaliteit. Kijk eens of je 'm niet via scart kunt aansluiten... succes,
  5. Marcel, En Krell, zoals de kleine KAV-300i of de nieuwe 300iL? Ook hier al ervaring mee opgedaan? Deze zijn af en toe 'betaalbaar' te vinden 2e hands. gr.
  6. Hebben jullie de ingezonden brief gelezen in de HVT van deze maand, waarin ene Jitse (?) wel erg veel complimenten krijgt over de service bij het verkopen van een paar Klipsch luidsprekers? Leuk om te lezen! gr.
  7. Ehm, is dat niet technics met als die class A varianten (class AA, optical class A, etc.)? Niet dat het iets uitmaakt voor het verhaal: dat is duidelijk! gr.
  8. Vertel nog 'ns wat meer: met welke luidsprekers heb je de RMT's kunnen vergelijken, in welk opzicht doen ze 't beter/slechter, waar stuur je ze mee aan. En oh ja, foto's!
  9. Zijn er ook mensen die de surround SACD demo in de doelen van dit jaar hebben bijgewoond die hier commentaar op kunnen geven? Even los of zoiets in de gemiddelde woonkamer wel mogelijk is: volgens de 'officiele' kanalen was dit toch een demonstratie die duidelijk maakte dat er meer mogelijk is dan wat er met stereo te bereiken valt. gr.
  10. Maar: heeft er al iemand geluisterd naar de RMT, en deze ook vergeleken met andere luidsprekers?. gr.
  11. Oh, een Esotar... niks gezegd voor wat betreft de componenten... gr.
  12. Ehm, dikker MDF? bedoel je die paar ronde schijven van zo'n 20 cm doorsnede die je dikker wilt maken? de rest is van PVC you know. En daarnaast: mijn ervaring met A&T is dat er niet wordt bezuinigd op componenten. Het is maar de vraag of je het beter krijgt als je er meer aan uitgeeft. Het enige waar ik me steeds weer over verbaas is dat ze de luidspreker ontwerpen baseren op relatief eenvoudige units (okay, bij deze RMT en ik dacht de L61 wordt een mooite Focal tweeter gebruikt, maar goed). Nooit experimenten met een revelator oid. raar vindt ik dat. Bij hun versterkers is niks te gek. gr.
  13. Simpel, lees de specs van het apparaat maar eens... http://www.minidisc.org/part_Sony_MDS-JA20ES.html Hier zie je dus dat de setting nog minder doet dan ik dacht: de setting wordt aangeduid als een 'digital output bit length selector', oftewel hoeveel bits er in de uitgaande spdif worden gezet. Ook zie je dat de nauwkeurigheid van de AD converter 20 bit is (al een hele mooie waarde trouwens, het is de vraag of dit ook daadwerkelijk wordt gehaald), zodat de 24 bit instelling zeker niet voor een analoge opname zal gelden (zoals ik hierboven beweerde). dus: de instelling heeft geen invloed bij het weergeven van CD. gr.
  14. Leuk, allemaal mis! De instelling van de MDS-J20 heeft te maken met de nauwkeurigheid van de AD converter in het apparaat: leuk dus als je van een LP op MD wil opnemen. Voor wat betreft het omzetten van het CD-signaal naar analoog (DA converter) heeft dit geen enkele invloed. De SPDIF interface heeft (dacht ik) wel ruimte voor meer dan 16 bits per sample, maar op een CD staan nooit meer dan deze 16 bits. gr.
×
×
  • Create New...