-
Posts
1151 -
Joined
-
Last visited
Social Media
- Website URL
-
ICQ
0
Personal Information
-
Location
Balk
-
Interests
2eHands platen scoren,reizen
Audio Set(s)
-
Hoofdset
Boven modaal Midi setje
Recent Profile Visitors
1122 profile views
-
Er zat leven achter het email adres!. Doel bereikt. Bedankt voor de hulp.
-
Sneaky is misschien wel de juiste omschrijving. Maar cybermusic.nl heeft niets met de andere websites te maken. galvimat.com heeft ook een email adres, maar eens kijken of dit wat op levert.
-
Hehe, valt mee hoor. Cybermusic had ik ook al ontdekt, maar heeft na een belletje, niks te maken met de heer Vreman eigenaar van galvimat.com (en nog wat andere sites, o.a.vinylman.biz) Alhoewel cybermusic wel weer naar boven komt in adres gegevens. Overigens, ik heb natuurlijk 0315244009 al geprobeerd, en krijg een vriendelijk dame aan de lijn, die verteld dat het nummer niet bestaat.
-
Bedankt, helaas tel.nr bestaat niet. tsja.........
-
Ben op zoek naar het adres en telefoon nummer van deze zaak. En wel in het bijzonder naar het onderdeel http://www.galvimat.com Iemand die iets meer weet.
-
Het was ook een antwoord op Ruud zijn onderhoudende bijdrage, niet aan jou gericht Siep Dit topic ging over die 45 toeren her-uitgaven en later of ze al dan niet van digitaal archiefmateriaal gekomen zouden kunnen zijn. Meer niet toch? Nee hoor , dat was alles.
-
Bedankt voor de toelichting Siep maar waarom deze hautaine sneer er nou weer bij? Siep zal nog nooit iets fatsoenlijks van een digitaal medium hebben gehoord. M rc Ik heb hele goede dingen op digitaal gebied gehoord. Alleen is dit volgens mij een analoog topic, 45 tpm LP's, heruitgaven enz. Overigens, EMI heeft er weinig mee te maken, het enigste wat ze doen is een geld bedrag ontvangen voor de licentie. De sneer was richting andere labels die zich er niet voor schamen om desnoods Lp's te snijden vanaf CD. @Pjotr Hoe weet jij wat er in mijn platen kast staat
-
Bedankt voor de toelichting Siep maar waarom deze hautaine sneer er nou weer bij? Sorry, maar er is toch ook wel goeie shit
-
Bedrog? ik denk het niet Ik it nu op het vliegveld van KC en heb een klein beetje tijd over om wat te tikken. Ten eerste , Ik heb zowel Chad Kassem CEO van Analog Productions en Kevin Gray, de mastering wizard gesproken. Sorry voor de non believers, maar vwb de LP's alles is analoog, niks digitaale kopietjes of andere shit. De tape is de Originele tape, niks kopie. Ook voor de SACD's wordt de analoge master als bron gebruikt. Dus TWEE mastering sessies . Dit geld dus voor de Analog Productions blue notes EN de Music Matters Blue notes. Voor de personen die graag lp's kopen met een digitaal verleden zijn er andere labels.
-
Ik trok de conclusie nadat ik dit enige tijd geleden las (moest even zoeken waar ook alweer...): "Jan 1, 2008: More Blue Note 45 RPM and SACD madness! Analogue Productions (the releasing arm of ACOUSTIC SOUNDS) is releasing 25 primo vintage BLUE NOTE titles on both 45 RPM virgin vinyl AND dual-layer SACD's starting this year. These are some of the best known Blue Notes, mastered by Steve Hoffman and Kevin Gray from the original Rudy Van Gelder master tapes. Keep an eye out for these!" Er wordt niet gerept over tweemaal masteren en het lijkt me dat ze voor archivering de meest hoogstwaardige opslagmethode kiezen. Maar dat laatste is een veronderstelling, dus mijn conclusie zou onjuist kunnen zijn. Ik vermoed echter dat analoog remasteren zeker apart vermeld zou zijn op de Music Matters/Blue Note pagina met n
-
Dat van die digitale kopi
-
Eigenlijk kun je bij mij alleen van verzameling spreken bij het label Mobile Fidelity Sound Lab. Hier kreeg ik eind jaren 80 toch wel een kick van. Eerst alle titels kopen die muzikaal helemaal mijn smaak waren, maar later toch maar alles gekocht wat er uit is gekomen. Let wel we spreken over het echte MFSL, niet het label van nu, wat een gekochte merknaam is. Het heeft in iedergeval geresulteerd in een komplete set MFSL LP's (in japan door JVC geperst) en een komplete set MFSL Anadisk 200 LP's Met als bonus, een paar test persingen van nooit uitgebrachte titels. En nu ik er over nadenk, ik denk dat ook alles van het Nautilus label in de kast staat. Analogue Productions is ook wel erg sterk vertegenwoordigd. En ............
-
De volgende LP. John Campbell Howlin mercy Vooral Down in the hole, machtig mooi
-
Ik neem aan dat je de Kuzma uitvoerig getest/beluisterd hebt.
-
Voor het uitmeten van Azymuth, is ,volgens mij, een voltmeter en een test lp met een alleen links en een alleen rechts signaal al genoeg. Alhoewel je dan, volgens Feickert , nog een kleine afwijking kan hebben. Wil je het super eenvoudig en perfect instellen , dan is daar de Adjust+ LP en software van Feickert. Kijk op z'n site en je kunt o.a. een tiental voorbeeld metingen zien, waarbij de Denon 103/R er wel heel goed uitkomt. ""Om wat langs elkaar heen spreken te voorkomen, nu gaat de discussie volgens mij over het feit dat als je overspraak op de test Lp minimaal is en je element goed op de protractor staat, het nog niet altijd zo hoeft te zijn dat je element dan goed staat. Dit doordat je naald kan afwijken van het element of omdat de LP anders gesneden is dan de test LP. Toch?" 1 ding is heel slecht te controleren, de naald positie op de cantilever, zit dit verdraaid dan ben je gewoon de L. Gaan we er van uit dat de naald recht op de cantilever zit, dan is dit je uitgangspunt. Je cantilever moet in lijn staan met de lijntjes op je protractor, niet je element. Je kunt er vanuit gaan dat bij het snijden van de matrijs de naald(beitel?0 gewoon perfect recht zit. Of er moet een beunhaas m/v bezig zijn geweest. Dus verschil tussen test of normale lp is er op dit punt niet.