-
Posts
1314 -
Joined
-
Last visited
Personal Information
-
Gender
Male
Audio Set(s)
-
Hoofdset
voorversterker = sonore || eindversterker = sonore || phonoversterker + step-up = ypsilon || luidsprekers = blumenhofer (mod.) + sonore || draaitafel = barcanova-sonore + minus k || arm + mc-element = ikeda || cd loopwerk = proceed || dac = ypsilon || bekabeling = crystal cable + ocos + sonore
-
Correctie: ze gebruikten toch Siemens C3g (met name in de phono) alleen zonder de kenmerkende aluminium beschermkap. Daarom heeft Cock ook een voorkeur voor Ypsilon.
-
Ove Rickland started following Wij zijn zeer ervaren en geven u een mooie prijs voor uw platencollectie. , Manfred Mann , Buizen phono keuzes and 3 others
-
Ja, waarom moet er vaak zo hard worden gespeeld!? Klinkt er meestal niet beter op.
-
Nee, die gebruiken andere buizen, die ook altijd aan staan!
-
Ypsilon gebruikt de Siemens C3g.
-
Mijn buizen-dac en mijn buizen-phono staan nu al vier jaar altijd aan en spelen nog prima.
-
Is dat de O van 'out/off' en de I van 'in'? Ik begrijp de vraag van Carl wel: 100% duidelijk is het niet omdat zowel on als off beginnen met een O. De bovenste O is geen 0, want die is langwerpig. En dan nog weet je niet zeker of ingedrukt nu 'aan' of 'uit' is. Duidelijker is dan een draaischakelaar waar je de wijzer moet draaien naar het symbool voor aan of uit.
-
Omdat het China is.
-
Ben ik hier de enige die er geen jota van snapt?
-
Heb je hem ook weer. Gaan je goede voornemens pas op 1 januari in?
-
Cock heeft nog genoeg koperen Litze-kabel liggen: ticking all your boxes.
-
Ik doelde niet zozeer op het 'tunen' van een apparaat – wat naar mijn idee eerder een smaakkwestie is – maar op het feit dat relatief kleine ingrepen (denk aan betere componenten, zoals weerstanden, het netter bedraden of de plaatsing van componenten ten opzichte van elkaar) grote kwaliteisverbeteringen kunnen opleveren.
-
Helemaal mee eens, alhoewel die gehoormatige tuning best groot kan zijn zoals ik regelmatig bij Cock thuis ervaar. Meettechnisch perfecte spullen klinken te vaak doods, omdat ze geen ziel meer hebben (te veel elektronica). Het gaat erom om juist de micro-informatie in de muziek te behouden waardoor het levensecht klinkt, ongeacht wat het meettechnisch doet.