Wat een verhalen! Ik weet nu niet meer wie voor Stassen is, en wie tegen (daarvoor heb ik nu teveel commentaren gelezen). In ieder geval valt er voor de verschillende partijen iets te zeggen.
Aangezien ik zelf mag werken voor een internationaal bedrijf, werelwijd leverend en tevens te maken heb met grijs-import, kan ik jullie op basis van onze (gerechtelijke) uitkomst het volgende mededelen:
Als wij klanten hebben die hun spullen via weet-ik-veel-wat-voor-handelaar betrokken hebben, of, via een vaag land Timbuktoe b.v.), dan zijn wij verplicht om de thans geldende fabrieksgarantie te geven. Zodra er ons merk opstaat moeten wij de service verlenen waar wij voor staan. In mijn geval zijn wij tevens importeur en fabrikant (Factory Automation-branche). Ik kan me niet voorstellen dat het in deze branche anders gaat. Uit mijn praktijk, waarin ik te maken heb gehad met een defekt apparaat, niet via het 'wit' circuit gekocht, heeft de importeur, op basis van mijn bovenstaande argumentatie het produkt gewoon gerepareerd.
Het moge duidelijk zijn, dat de importeur het niet leuk vindt om andermans 'shit' op te lossen. Ook binnen mijn bedrijf probeer ik er vanaf te komen.Alleen, de goed geinformeerde klant, zal uiteindelijk wel geholpen worden.
Over hifi in het algemeen kan ik het volgende zeggen:
De uitwerking van de marketing in deze branche kan nogal verslavend werken. Als je dan ook nog te maken hebt met onmenselijke hoge prijzen, dan zou je toch in eerste instantie neigen naar de meest goedkope manier van inkopen?
Voor wat betreft de service van de NIET-Stassen winkeliers kan ik generaliserend het volgende zeggen:
Verreweg het grootste deel van deze zaken geefy mij niet het gevoel van professionalisme. M.a.w.: De toegevoegde waarde van veel dealers is ver beneden maat!