Jump to content

StrayDog

Members
  • Posts

    7
  • Joined

  • Last visited

    Never

Social Media

  1. Heb deze week de Marantz SR7200 receiver aangeschaft. Mooi apparaat, schitterend geluid etc etc. Helaas is het zo, dat ik er blijkbaar nog een uit een oude, "foute" serie heb gekregen. Dus met de (jullie wellicht) bekende problemen die je vaker op internet leest: het "tik/plop" geluid uit de speakers bij overschakelen tussen bronnen, opzetten van een volgend nummer, geluid op laagste niveau zetten (-75db) etc. Verder veel ruis bij analoge bronnen. Rest heb ik nog niet kunnen controleren (zoals de s-video bug), maar het is wel duidelijk dat het apparaat niet functioneert zoals zou moeten. Nu is mijn vraag: wie heeft dit eerder aan de hand gehad met een van deze types van Marantz, en hoe is dit opgelost? Ik wil dit via Marantz zelf regelen (dus Marantz in Eindhoven opbellen), omdat dat dan meestal sneller en beter opgelost wordt. Ook al omdat het apparaat bij mijn dealer niet meer op voorraad was, dus moet hij het sowieso gaan opsturen. (Ik heb het apparaat btw in Rotterdam gekocht en woon zelf in Maastricht, dus ook nogal een afstand). Wat moet ik nu "eisen" bij Marantz: dat zij mij een heel nieuwe apparaat geven uit een nieuwe serie (wat ik het liefst wil natuurlijk), of moet ik akkoord gaan met een reparatie. (Ik heb de receiver pas een paar dagen). En is het normaal dat zij zorgen voor vervoer van de reciever, of moet ik hem zelf langsbrengen? De 7200 is niet het budgetmodelletje, dus op een beetje service hoop ik toch wel. Hoe is jullie ervaring op dar gebied met Marantz? Ik wil Marantz vandaag of morgen even opbellen, hoop dat jullie wat meer ervaringen hiermee kunnen geven, dan weet ik een beetje wat ik mag "eisen" etc. Alvast bedankt voor de info, ik laat wel weten hoe het afloopt.
  2. Ik moet idd zeker zeggen, dat je bij Vogelzang altijd netjes behandeld wordt, en ze nemen altijd uitgebreid de tijd.
  3. Dat is idd niet zo ver hier vandaan, hoezo?
  4. Bij Vogelzang heb ik regelmatig gekocht, en voor 100 piek verschil ofzo ga ik geen uren rijden. Maar als ik het echt ergens anders dramatisch goedkoper kan krijgen, dan doe ik dat ook, en dat heb ik ook bij Vogelzang al vaker eerlijk verteld. Klopt in mijn geval niet, omdat ik gratis met de trein reis En ik ben trouwens zeker niet zo iemand die op de goedkoopste plaats koopt, en daarna bij Vogelzang om service gaat vragen. Ik vind ook dat je zoiets echt niet kan maken.
  5. Mijn ervaring is dat die zgn. "goeie" service bij de zgn. "goede" zaken, ook vaak bar tegenvalt. (Dat de prijzen hoog zijn, klopt merkwaardig genoeg wel altijd..) Verder hoef ik in dit geval de recievers niet te horen (al meerdere malen beluisterd en ik weet hoe de Marantz modellen klinken), maar gaat het mij even puur om een zo laag mogelijke prijs.
  6. Ja ik ga morgen ook nog even bij Vogelzang kijken, en bij Kohnen (hebben ook altijd Marantz staan). Alleen vind ik beide zaken meestal veel te duur. Heb jij er ervaring mee dat ze ook een laagste prijs garantie hebben daar dan? Mijn indruk is dat ze altijd een beetje moeilijk beginnen te kijken zodra je over prijzen begint. (En ze hebben echt nooit iets op voorraad waar ik in ge
  7. Wil de Marantz SR7200 (of evt. SR6200) gaan aanschaffen. Kwam erachter dat de 7200 een paar weken geleden voor 749 euro bij Correct, en voor 770 bij Raf te krijgen was. Weet iemand of de 7200 of 6200 daar nog steeds op voorraad zijn, en voor welke prijs? Graag zou ik ook even de tel. nrs van Correct en Raf willen hebben (Correct heeft geen website ?) Het is nl. een behoorlijke afstand voor mij (Maastricht), dus ik ga er alleen maar langs als dat niet voor niks is. Alvast bedankt voor de moeite.
×
×
  • Create New...