tomatamot
Members-
Posts
451 -
Joined
-
Last visited
Personal Information
-
Gender
Male
-
Benny is volgende maand met zijn " Stuff " op de Lencoheaven Meeting in Bevekom.
-
Hans je snapt er nog steeds " nie veul van nie ". Die motor poelie mag n.l. niet groter worden. Dit i.v.m. het vermogen ( cq toerental ) van de motor. Deze motor moet wel de "kunstmatige" drag kunnen leveren welke nodig is bij dit aandrijf principe. Maak je de poelie diameter groter dan verklein je het vermogen van de motor. Dat hebben wij toch vroeger gewoon op school geleerd, niet dan? Een apart topic zal best op zijn plaats zijn, maar verstandiger is er nu niet veel meer over naar buiten te lekken. Eerst een en ander inspelen en er een arm opbouwen. Platen draaien en daarna e.e.a. evalueren en dan showen op de High-End in München. Laat daarna de wijsneuzen Hiero ter forum er maar op los. Vóór pret is immers ook dikke pret.
-
Heb jij het plateau van onder af gezien? Denk, zo te lezen niet. Het is dus niet zo "gewichtig" als jij beweert.
-
Of zoals jij van plan ben.............................................d`r uit met dat ding. :biggrin:
-
Het raakvlak met de poelie is nu groter dan wanneer je de snaar om de grootste omtrek legt.
-
Aandacht! Veel aandacht. Wollie zelfde laken één pak. Aandacht! Ach, al met al zijn zij best wel vermakelijk.
-
In het geval van versleten rubbers ( welke ? ) moet je deze vervangen en niet gaan knoeien!
-
De motor moet in de veren ( 3 stuks ) hangen en niet aan de rode transport schroeven.
-
Eigenlijk geef je zelf al de antwoorden op je meeste vragen. Lager pen en lager bus reinigen. Lager pen smeren met TSL-olie ( even googelen ) en onder de lager pen ( kogeltje ) een " kwakkie " vet. De idler controleren op: oneffenheden aan het loopvlak, of het rubber niet verhard is, er mag ook geen "slag" in zitten. Zo te lezen zal het met mogelijke oneffenheden wel meevallen. Is het rubber verhard dan het loopvlak lichtjes opschuren. In geval van een "slag"in het wiel: weggooien die idler en een nieuwe kopen. Het grote struikelblok is de tonearm. Bedrading is geoxideerd ( zeker weten ) en kan niet vervangen worden. Althans bijna niet en houdt dit in jou geval maar voor niet. Wegsmijten en een andere ( model ) arm zoeken. ( Ortofon AS-212 bijv. ) Ga ook eens lezen en vragen op Lencoheaven. p.s. dit Shure element vind ik te hoog compliant voor de huidige arm.
-
Ga nu eerst eens luisteren alvorens tot een mening te komen.
-
Een zwarte weduwe nieuw gekleed
tomatamot replied to Kraus vonBentinck's topic in Reviews en Recensies
Voila: http://www.ebay.nl/itm/Testina-Acutex-International-Mod-M420STR-Tri-Radial-LPM-System-Cartridge-/262848141961?hash=item3d32f85a89:g:rbgAAOSwax5Ynz79 http://www.ebay.nl/itm/Tonabnehmer-Acutex-M-312-III-STR-/252765455191?hash=item3ad9fec357:g:YkkAAOSwLEtYiHPE http://www.ebay.nl/itm/Acutex-412-STR-/172543855359?hash=item282c6a4aff:g:eK0AAOSwUEVYDwpa -
Steek je licht eens op bij: http://www.lencoheaven.net/forum/index.php
-
Maar dat haalt het bij lange na niet bij Ooievaars kuiten vet, dat geeft n.l. weer een fantastische Eiber klank. Nou, kom daar vandaag de dag maar eens om.
-
Ah, prachtig en nu nog in de lijnolie.
-
De Karmadon is een olie gedempte een punt gelagerde arm voor laag compliante elementen. Een zware jongen. http://www.stereo.net.au/forums/topic/98458-karmadon-viscous-damped-unipivot-tonearms/ http://www.theanalogdept.com/pw_lenco.htm