Jump to content

quad volume problemen

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

Wat bedoel je met 'ruimte over om je speakers op te blazen'? Dat je minder vermogen kunt leveren dan je speakers aan kunnen of zo? Tja, dat ligt maar net aan de impedantie van je speakers en hoeveel vermogen je versterker daarbij kan leveren. En dan nog, als je versterker minder vermogen levert dan de speaker vraagt, dan heb je alsnog een probleem, want dan zakt de spanning in en gaat je versterker clippen (= gelijkstroom leveren) en dat vinden je speakers niet leuk. In het ergste geval blaas je ze dan ook op.

Maar het handigst is gewoon om te luistereren of het geluid nog goed klinkt. Als het vervormt, kun je het volume maar beter omlaag draaien...

Maar eehhh... moet je volume helemaal open dan? Ik draai de mijne nauwelijks half open. Das al meer dan genoeg (maar dat hangt uiteraard ook weer van je versterker en speakers af)...

Geplaatst door []game[]:

eh dat was een leuk antwoord maar in je cnlusie herhaalde je mn vraag   :D

mn vraag dus als ik mijn volume helemaal open draai, dan klingt het nog niet echt hard. en dsat vindt ik vreemd want meestal is halverwege al genoeg.

:rolleyes:

Oh, op die manier... Tja, dat weet ik zo ook niet. Heb je niks aan je versterker (of iets anders) veranderd? Zo niet, dan zou je zeggen dat er iets mis is met de versterker. Maar wat...?

mn vraag dus als ik mijn volume helemaal open draai, dan klingt het nog niet echt hard. en dsat vindt ik vreemd want meestal is halverwege al genoeg.

Bedoel je hiermee dat jouw vertserker zachter is gaan klinken(minder vermogen is gaan leveren)? Of bedoel je met "meestal", versterkers in het algemeen?

Groet,

Rienk.

Het kan zijn dat je set zo veel rust geeft dat het gewoon super klinkt op elk volume en dat je er zelf gewoon niet bewust van bent dat het heel hard gaat... Dat is vaak een kenmerk van goede hifi of high-end (belachelijk duur spul). Als er niks kapot is aan je versterker heb je een ultieme set voor een hele mooie prijs :D

Hai Game,

Volgens mij heb je die Quad set nog niet lang.

Zeker die 404 is toch wel weer een tijdje uit produktie.Transtec (importeur) houdt in de computer goed bij wanneer een versterker geproduceerd is en wat er mee gebeurd is (reparaties door hun uitgevoerd). Bel ze eens op en geef de serienummers door, het bedrijf is zeer servicegericht.

Een 50.000 km beurt is voor een versterker van die leeftijd en met zo'n tweedehands waarde geen slechte investering (altijd vraag naar Quad). Ik heb een 33/303 set tweede hands gekocht en ik vond ze niet duur en zeker zeer professioneel (ze importeren het merk vanaf het begin en kennen de produkten van haver tot gort en zijn er trots op).

Tot slot kan je beter een volumeregeling met een lange slag hebben (met veel regelmogelijkheid) dan een volumeregeling met een korte slag (en weinig regelmogelijkheid). Quad is (naar mijn mening terecht) altijd van het eerste uitgegaan.

Toch vind ik jouw probleem raar: die 404 is toch wel een powerhouse en in zo'n kleine ruimte zou je weggeblazen moeten worden. Heb je de CD al eens op de tape ingang geprobeerd? Het kan zijn dat iemand een keer de CD ingang verzwakt heeft om de volumeregeling een ruimere slag te geven. Geeft de CD voldoende spanning af? Het kan een probleem van de CD speler zijn.

Groet,

dankje voor die reactei ik zal het eens doornemen. maar mn 34 is nu in reperatie.

als ie klaar is heb ik andere kabels en andere soepakers en andere opstelling ik zal dan weer eens zien of het nog steeds een beetje te zacht is.

dank game{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}