Sebastiaan de vries Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Beste, Maar weer een knuppel in het hoendenhok gooien Ik heb weliswaar een groot en zwaar systeem van over de 100kg. Mijn ls. hebben altijd op grote spikes gestaan. Maar omdat ik het zat was dat het niet meer te verplaatsen was met spikes, heb ik ze er nu onderuit zodat ze met pijn en moeite te verschuiven zijn. Ik hoor simpelweg geen verschil in mijn laag.... Ik heb altijd met spikes gedraaid omdat dat nu eenmaal de standaard is. Nooit in twijfel gebracht of vergeleken. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
charisma Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Hoi Bas, Ik heb sinds korte tijd ook mn Apogees op spikes gezet,die al op granieten platen staan,en inderdaad hoor ik vrijwel geen verschil in het laag,afstaling en klank. Het nadeel is nu alleen dat ik ze nu niet kan verplaatsen,dus het is van korte duur. En zoeken naar de juiste opstelling is een must met de ribbons,helemaal voor een perfect 3D afbeelding. Bij de Sonus Faber speakers die ik eerder had staan,scheelde het behoorlijk. Dus het is voor mij geen gouden regel meer,het verschilt per systeem,en waarschijnlijk welke ondergrond.. mvg, Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Beste, Maar weer een knuppel in het hoendenhok gooien Ik heb weliswaar een groot en zwaar systeem van over de 100kg. Mijn ls. hebben altijd op grote spikes gestaan. Maar omdat ik het zat was dat het niet meer te verplaatsen was met spikes, heb ik ze er nu onderuit zodat ze met pijn en moeite te verschuiven zijn. Ik hoor simpelweg geen verschil in mijn laag.... Ik heb altijd met spikes gedraaid omdat dat nu eenmaal de standaard is. Nooit in twijfel gebracht of vergeleken. Groeten, Bas goede (=zware) speakers hebben geen spikes nodig..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 misschien naar de sportschool dan til je zo op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbertt Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Nu heb ik mijn speakers ook op spikes staan. soundcare wel te verstaan. Nu is het zo dat spikes juis een goede koppeling maken met de ondergrond. Nu heb ik een vraagje. Als ik mijn hand op mijn voorversterker of CDspeler leg dan voel ik de trillingen van de bas. Hoe kan ik dat nou oplossen? rubbermat -> stenentegel -> spikes -> speaker ??? Of gewoon de set op een andere plaats neerzetten? Nu staat 'ie zeg maar tussen de speakers in. Want het schijnt zo te zijn dat die trillingen ook niet goed zijn voor het geluid. Of hebben jullie andere ervaringen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Nu heb ik mijn speakers ook op spikes staan. soundcare wel te verstaan. Nu is het zo dat spikes juis een goede koppeling maken met de ondergrond. Nu heb ik een vraagje. Als ik mijn hand op mijn voorversterker of CDspeler leg dan voel ik de trillingen van de bas. Hoe kan ik dat nou oplossen? rubbermat -> stenentegel -> spikes -> speaker ??? Of gewoon de set op een andere plaats neerzetten? Nu staat 'ie zeg maar tussen de speakers in. Want het schijnt zo te zijn dat die trillingen ook niet goed zijn voor het geluid. Of hebben jullie andere ervaringen? Koop een rubbermat van geperste korrels bij Gamma, snij die op maat en leg die onder je speakers en ik ben er zo goed als van overtuigd dat het trillen tot het verleden behoord. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbertt Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Klinkt nu al goed. Ik heb dat rubber hier al liggen, alleen kleine stukjes. Loont dat ook de moeite? Zal morgen eens kijken bij de DHZ shop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Ik geloof dat niet, CJ. Ik heb die trillingen ook en die ontstaan doordat de lucht in de ruimte in trilling wordt gebracht en derhalve ook de apparatuur. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Ik geloof dat niet, CJ. Ik heb die trillingen ook en die ontstaan doordat de lucht in de ruimte in trilling wordt gebracht en derhalve ook de apparatuur. Hubertinus Niet zo hard draaien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 Ik geloof dat niet, CJ. Ik heb die trillingen ook en die ontstaan doordat de lucht in de ruimte in trilling wordt gebracht en derhalve ook de apparatuur. Hubertinus Precies! Als ik flink hard draait dan klapperen de deurtjes van m'n bureau ook. Tegen dat soort trillingen kun je alleen wat doen door de boel zwaarder te maken. Dus loodbitumen aan de binnenkant van de kast van de cd-speler of voorversterker plakken of zo. Of een tegel erop leggen... Niet dat het geluid er anders van wordt overigens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 16 oktober 2006 Report Share Posted 16 oktober 2006 mijn ls zijn maar net meer dan 50 kg, daarom hoor ik het wel als er spikes onder zitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 17 oktober 2006 Report Share Posted 17 oktober 2006 mijn ls zijn maar net meer dan 50 kg, daarom hoor ik het wel als er spikes onder zitten Jij hebt je gehoor getraind op details, door al je mods, ga nou maar weer lekker een tijdje naar het totale muziekale plaatje luisteren, dan verdwijnt dat vanzelf weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 17 oktober 2006 Report Share Posted 17 oktober 2006 Gebruik drie losse Soundcare spikes tussen Dynaudio Stands en speakers. Bevordert dynamiek, rust en controle aanzienlijk, of beter gezegd zonder spikes wordt de presentatie tekort gedaan. Heb ze eens bij een ongeinteresseerde vriend onder een set B&W 602 S2 geplaatst en z'n onmiddelijke reactie was dat het daardoor een stuk beter ging. Wellicht werkt het inderdaad niet voor kolosaal zware speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 oktober 2006 Report Share Posted 17 oktober 2006 Gebruik drie losse Soundcare spikes tussen Dynaudio Stands en speakers. Bevordert dynamiek, rust en controle aanzienlijk, of beter gezegd zonder spikes wordt de presentatie tekort gedaan. Heb ze eens bij een ongeinteresseerde vriend onder een set B&W 602 S2 geplaatst en z'n onmiddelijke reactie was dat het daardoor een stuk beter ging.Wellicht werkt het inderdaad niet voor kolosaal zware speakers. Mijn speakers staan op kogels. Om te voorkomen dat ze van hun stenenplaat rollen staan de speakers op houten ringen met lepels eraangelijmd. Het werkt zo als de "bekende" Aurios dempers. In het laag is er een duidelijk verschil waarneembaar (tov de spikes). Ook onder CD spelers is verschil te horen. Enkele jaren geleden vroeg mijn zoon "wat ik nu weer aan het kloten" was. Hij geloofde niet dat er meer was veranderd dan alleen de voetjes, maar hoorde w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 17 oktober 2006 Report Share Posted 17 oktober 2006 Gebruik drie losse Soundcare spikes tussen Dynaudio Stands en speakers. Bevordert dynamiek, rust en controle aanzienlijk, of beter gezegd zonder spikes wordt de presentatie tekort gedaan. Heb ze eens bij een ongeinteresseerde vriend onder een set B&W 602 S2 geplaatst en z'n onmiddelijke reactie was dat het daardoor een stuk beter ging. Wellicht werkt het inderdaad niet voor kolosaal zware speakers. Mijn speakers staan op kogels. Om te voorkomen dat ze van hun stenenplaat rollen staan de speakers op houten ringen met lepels eraangelijmd. Het werkt zo als de "bekende" Aurios dempers. In het laag is er een duidelijk verschil waarneembaar (tov de spikes). Ook onder CD spelers is verschil te horen. Enkele jaren geleden vroeg mijn zoon "wat ik nu weer aan het kloten" was. Hij geloofde niet dat er meer was veranderd dan alleen de voetjes, maar hoorde w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts