Sebastiaan de vries Posted 21 oktober 2006 Report Share Posted 21 oktober 2006 Hoe was Lyngdorf audio? Ik zal er morgen zijn. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 21 oktober 2006 Report Share Posted 21 oktober 2006 Lyngdorf zag er indrukwekkend uit, alleen vond ik de muziek daar bagger, hetzelfde als bij Accuphase en Cabasse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 21 oktober 2006 Report Share Posted 21 oktober 2006 Hoe was Lyngdorf audio? Ik zal er morgen zijn. Groeten, Bas Lyngdorf speelde met klasse-D apparatuur in combinatie met Dali, meen ik. Dat vond ik niet wat. Mijn hoofdpijn die n Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 oktober 2006 Author Report Share Posted 21 oktober 2006 (edited) Ook weer terug... We hebben de dag er met moeite vol kunnen maken. Andere jaren ging ik altijd twee dagen... Dit jaar is dat absoluut niet nodig. Waarom niet: 1. Ik ga er niet voor hometheater naar toe. Bijna de helft valt dan al weg. 2. W Edited 22 oktober 2006 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 21 oktober 2006 Report Share Posted 21 oktober 2006 ik vond het nivo dit jaar in vergelijking met vorig jaar wel meevallen. Toen ook al weinig leuke demo's gezien en gehoord. Je wil zo'n dag toch vermaakt worden door mensen die iets te vertellen hebben over hun set of over de muziek. Maar dat is meestal te veel gevraagd. Ook als je vraagd om eens uitleg te geven over de set!! Uitzonderingen zijn wat mij betreft Joenit, Latham, Daluoso en Beta Audio (WLM/Manley). Piega was inderdaad zonder de importeur misschien wel de moeite waard geweest. Maar hij stond bij mij in het geluidsbeeld om o.a. een sigarettepeuk uit te drukken. Bah. Lyngdorf was qua uitleg ook ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 21 oktober 2006 Report Share Posted 21 oktober 2006 Hallo, Ook een dagje rondgelopen. Wat me vooral is bijgebleven is dat men steeds meer op de bas toer gaat. Op heel veel plaatsen een veel te dominant laag. Wat me ook opviel was dat bij een aantal merken (Cabasse, WLM, Klipsch) de klankkleur wel aardig was (behalve die bas dan), maar dat het stereobeeld zo opgeblazen was. Stemmen van een paar vierkante meter, zeg maar. Bij Lyngdorf hadden ze volgens mij (op dat moment?) de correctie uit staan. Daar was het in ieder geval het toppunt van een dreunende bas. Niks goeds gehoord dan? Jawel hoor, bij Piega (met Neukom apparatuur) was het wel in orde; inderdaad Hans wat een arrogante vent stond daar. Zoals gebruikelijk weer alles OK bij Eurogram. Ik heb wel de Einstein set met de Totem gehoord; klonk ook best goed, maar wel een beetje akoustiekprobleem denk ik (weer met het laag) Een set van Esoteric met een paar eivormige speakers waarvan ik het merk niet meer weet vond ik lekker klinken. Ook goed was de set met Lumen white speakers. De Ayon in dezelfde zaal vond ik een beetje te lief. Aan het eind van de dag nog (weer) de demo van BenW meegemaakt. Indrukwekkend, dat zeker, maar qua klankleur net niet mijn peace of cake. Maar wel ff lekker zitten en genieten van het geweld. Leuk trouwens om ook eens een paar Hearders in levende lijve te ontmoeten. Groet, Leobus Oh ja, Dynaudio had het ook wel aardig voor elkaar; tenminste niet zo'n middenklasse setje als andere jaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 21 oktober 2006 Report Share Posted 21 oktober 2006 Beste, Iedereen heeft het maar over Bouke van Piega. Nou ik vind het een prachtvent Ben blij dat ie er weer is Hoe was b&w? verder nog meningen? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 oktober 2006 Author Report Share Posted 21 oktober 2006 Hoe was b&w? verder nog meningen? Groeten, Bas Precies hetzelfde als vorig jaar.... We hebben het niet afgewacht en zijn naar Eurogram gegaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 21 oktober 2006 Report Share Posted 21 oktober 2006 Beste Hans, En hoe was het vorig jaar dan? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 21 oktober 2006 Report Share Posted 21 oktober 2006 Forummers, wat was het weer gezellig in Veldhoven! Prima bier, niet al te druk en mooie muziek. Precies goed. Enkele high-lights: Manley draaide met o.a. de Stingray op een set WLM-minotor speakers. Prachtig. Totdat de Cd-speler werd gedemonstreerd: een dure Denon. Die pick-up uit de 60-er jaren maakte het verschil. 1 van de betere sets. Lingdorf was indrukwekkend: wat een diepte en overdonderend geheel. Maar voor in de huiskamer? Ik weet het ff niet. Het was sowieso de meest vernieuwende set van de show. Fraaie demo, veel uitleg. Sound E-Motions showde een indrukwekkende Vyger draaitafel op Ayon-speakers. Het phono-trapje was van Aesthtix, maar helaas geen verdere uitleg over de demo. Set van de show? Naim showde haar nieuwe all-in-one systeem. Voor het eerst kon een AV-demo mij boeien. De muziek + beelden van Kraftwerk waren goed gekozen. De speakers waren van Naim. Erg fraai was de zaal van Clearaudio, ingericht als een soort nomaden tent. Prima live muziek! Hoewel sommige demo Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 oktober 2006 Author Report Share Posted 21 oktober 2006 Beste Hans, En hoe was het vorig jaar dan? Groeten, Bas Eigenlijk gewoon hetzelfde.... Misschien waren m'n verwachtingen te hoog. VAD 2005 VAD 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 oktober 2006 Report Share Posted 21 oktober 2006 Ben vandaag ook geweest in gezelschap van mijn zoontje van bijna 13. Dat maakt het allemaal wat anders en betekent dus ook HT. Demonstreren is in ieder geval een kunst die Latham goed verstaat. De eerste keer dat ik een HT set goed vond klinken was met Naim en muziek van Peter Gabriel - puik! Ook vallen me de geluidsverschillen tussen de verschillende systemen me erg op, sommige klinken wel erg "vol" en andere weer te weinig. Veel zaken zijn voor mij zo langzamerhand echt afgeschreven zoals Klipsch. Laatst ook nog eens bij Haudio gehoord en elke keer hetzelfde klankkleur waar het midden toch wat te veel wegvalt voor mijn smaak. Ook Eurogram met zijn lichtgestuurde kabels kunnen me weer niet bekoren.Sound Emotions begint het vak dus echt te leren, goede demo, het zijn dus ook rustige jongens die er de tijd voor nemen. Daluso met Harmonix vond ik wel leuk maar wat voor een prijzen. De absolute star van de show vond ik echter die jongens met die oude draaitafels - daar zou dus een museum voor moeten komen en liefst bij mij in de buurt. Ik had dus wel wat langer willen blijven maar het zoontje van 13. PS kan iemand me vertellen waar Audio Classics dat allemaal van betaalt. Zo'n opzet kan hij toch niet terugverdienen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 22 oktober 2006 Report Share Posted 22 oktober 2006 Nadat ik twee jaar niet geweest ben, ben ik dit jaar weer eens naar de VAD geweest. Wat in ieder geval gebleven is, is de hoge entree van 10 euro. Bij Rega wilde ik in ieder geval een indruk opdoen van hun nieuwe element en hun twee nieuwe cd spelers. Totem maakt mooie speakers en het siert ook wel dat men een betaalbare set probeert neer te zetten, toch mis ik bij de Totem's die er stonden wat impact die een grotere speaker wel kan hebben (maar dat is puur persoonlijk). Eurogram met Von Sweikert, KR, etc vond ik het beste klinken, dat wil zeggen het meest muzikaal. Maar het kost wel wat ... Dynaudio speelt na al die jaren nog steeds met ML. Nu is die combinatie zeker niet optimaal, het klinkt voor mijn persoonlijke voorkeur te opgefokt in vergelijking tot de realiteit. Feit blijft dat het erg jammer is want zo'n grote confidence kan echt beter dan er nu gepresteert wordt. Kharma komt uit Breda en krijgt internationaal lovende kritieken. Ik zou er geen dag naar kunnen luisteren, ik wordt er doodmoe van. De muziek stond ook te hard toen ik er was. Tannoy was aanwezig met de nieuwe glenair speakers. Ik heb ze helaas niet beluisterd. Ze kunnen heel goed klinken, maar over het algemeen geldt hier ook wat bij dynaudio geldt. Zonde van zulke mooie speakers is mijn mening. Jammer dat Graaf, Zingali, Nottingham er niet was. Dit is dus helemaal mijn ding en ik blijf er uren aan mijn stoel geplakt zitten ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
uweslankheid Posted 22 oktober 2006 Report Share Posted 22 oktober 2006 Hoe was b&w? verder nog meningen? Groeten, Bas Ik vond B&W wederom tegenvallen. Deze 800's moeten veel beter kunnen klinken!Een dvd van Kraftwerk en Zucchero gezien/gehoord, waarbij het geluid letterlijk in de speakers bleef hangen. Wel goed vond ik de Esoteric set met de ronde zilveren speakers, de demo van Dynaudio en Linn, alsmede een Sugden opstelling(speakers weet ik ff niet meer). Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 oktober 2006 Author Report Share Posted 22 oktober 2006 Hoe was b&w? verder nog meningen? Groeten, Bas Ik vond B&W wederom tegenvallen. Deze 800's moeten veel beter kunnen klinken!Een dvd van Kraftwerk en Zucchero gezien/gehoord, waarbij het geluid letterlijk in de speakers bleef hangen. Wel goed vond ik de Esoteric set met de ronde zilveren speakers, de demo van Dynaudio en Linn, alsmede een Sugden opstelling(speakers weet ik ff niet meer). Dat die DVD's dat doen is logisch... Het geluidspoor is niet meer dan een MP3 kwaliteit. Was even blijven zitten en had de klassiek demo op SACD meegemaakt, dan had je een beter beeld van de geluidskwaliteit gehad. Dynaudio speelt na al die jaren nog steeds met ML. Nu is die combinatie zeker niet optimaal, het klinkt voor mijn persoonlijke voorkeur te opgefokt in vergelijking tot de realiteit. Feit blijft dat het erg jammer is want zo'n grote confidence kan echt beter dan er nu gepresteert wordt. Kharma komt uit Breda en krijgt internationaal lovende kritieken. Ik zou er geen dag naar kunnen luisteren, ik wordt er doodmoe van. De muziek stond ook te hard toen ik er was. Tannoy was aanwezig met de nieuwe glenair speakers. Ik heb ze helaas niet beluisterd. Ze kunnen heel goed klinken, maar over het algemeen geldt hier ook wat bij dynaudio geldt. Zonde van zulke mooie speakers is mijn mening. Jammer dat Graaf, Zingali, Nottingham er niet was. Dit is dus helemaal mijn ding en ik blijf er uren aan mijn stoel geplakt zitten ... Met dat verhaal van Dynaudio ben ik het wel eens, behalve dat ze al jaren met alleen ML draaien. Dit is dus meestal Arcam... Kharma was ik in m'n verhaal vergeten. Ik vond dit dus een van de betere demo's. Nou mocht dat ook wel, want er stond een kapitaal aan buizenversterkers (MacIntosch Nordic). Ik zal m'n "recentie" er op aanpassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenhog Posted 22 oktober 2006 Report Share Posted 22 oktober 2006 Harstikke leuke dag weer, maar in vergelijking tot vorig jaar toch een stuk minder allemaal. Bij binnenkomst naar de top van B&W geluisterd, vorig jaar was dit behoorlijk slecht, dit jaar deden ze het nog even dunnetjes over, een gemiddelde kermis heeft een beter geluid, wat een vreselijk slechte demonstratie zeg (DVD Zucchero). Er waren veel demonstraties met veels te veel bas. Te veel hometheater. Latham had wel een leuke demonstratie, leuk om mensen aan het werk te zien met zoveel plezier in het werk! Een kamertemperatuur van 25 graden of hoger is toch echt te warm om lekker van een demonstratie te kunnen genieten. In sommige ruimtes was er vlgns mij stiekem in de hoek gepist, dan hing er een penetrante zeiklucht, niet normaal. Desalniettemin, volgend jaar weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 oktober 2006 Report Share Posted 22 oktober 2006 Heb gisteren ook een kort bezoek aan de VAD-show gebracht en kwam er achter dat ik na 3 jaar afwezigheid niet echt veel heb gemist. Paar highlights en dingen die me bijbleven: -leuk om weer links en rechts handjes te schudden met bekenden en forummers (sommigen herkende ik niet meteen, sorry daarvoor), - even gesproken met Jochen R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 oktober 2006 Report Share Posted 22 oktober 2006 - wat een rare dingen zijn die Quadral Titans eigenlijk geworden ten opzichte van de oorspronkelijke trasnmissielijnen (heb zelf de Vulkans en de Wotans ooit gehad), Deze bedoel je? Dat zijn inderdaad wel vreemde dingen ja. Die kende ik nog niet... Al staan deze ook nog op de website van Quadral: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 oktober 2006 Report Share Posted 22 oktober 2006 Inderdaad, die ja. De onderste Titanen hebben nog behoorlijk veel weg van de eerdere modellen uit de jaren '80/'90. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 oktober 2006 Report Share Posted 22 oktober 2006 Heb gisteren ook een kort bezoek aan de VAD-show gebracht en kwam er achter dat ik na 3 jaar afwezigheid niet echt veel heb gemist. Paar highlights en dingen die me bijbleven: -leuk om weer links en rechts handjes te schudden met bekenden en forummers (sommigen herkende ik niet meteen, sorry daarvoor), - even gesproken met Jochen R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 oktober 2006 Report Share Posted 22 oktober 2006 Inderdaad, die ja. De onderste Titanen hebben nog behoorlijk veel weg van de eerdere modellen uit de jaren '80/'90. Ja, klopt. Al vind ik die wel veel te groot. De hoogte is nog niet zo boeiend, maar ze zijn zo enorm breed en diep. Dat past nooit in de gemiddelde Nederlandse kamer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 oktober 2006 Report Share Posted 22 oktober 2006 Inderdaad, die ja. De onderste Titanen hebben nog behoorlijk veel weg van de eerdere modellen uit de jaren '80/'90. Ja, klopt. Al vind ik die wel veel te groot. De hoogte is nog niet zo boeiend, maar ze zijn zo enorm breed en diep. Dat past nooit in de gemiddelde Nederlandse kamer... Vind ik ook, ik had destijds (begin 1990) al moeite om de iets kleinere Vulkans aan het klinken te krijgen in een woonkamer van ca. 50 m2. Heb ze toen maar ingeruild voor de nog iets kleinere Wotans waarmee het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoveelste Henk Posted 22 oktober 2006 Report Share Posted 22 oktober 2006 Gisteren ook met een collega geweest, die op zoek is naar andere (middenklasse) speakers (stereo) en op de VAD geluidsindrukken wilde opdoen. Nou, dat is verdomd lastig. Bekend is, dat de akoestiek vaak te wensen overlaat, maar soms echt slechte geluidskwaliteit komt niet alleen daar vandaan. Monitor Audio vond ik echt teleurstellend. Zo schel en blikkerig, dat je na 2 seconden de zaal uit vlucht. Jammer ook, dat er zoveel surround staat, mede omdat je dan niet goed kunt beoordelen of de minpunten alleen van de DVD komen of ook ergens anders uit de keten. De beste demo's kwamen van Linn, Klipsch en Piega (wel mager basje), in iets mindere mate van Dynaudio. Redelijk was Dali en Lyngdorf (de subwooferafstemming bij beiden verraste me). De set van Eurogram vond ik te ingetogen. Hoe zit het met die "licht"-interlinks ? Ik kan me niet voorstellen, dat het zo'n groot effect heeft als wordt geschetst. Ik vind het altijd leuk om op zo'n beurs rond te lopen. Het was voor mij 2 jaar geleden, maar het volgende bezoek kan nog wel een jaar of 4 wachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 oktober 2006 Report Share Posted 22 oktober 2006 Jammer dat Graaf, Zingali, Nottingham er niet was. Dit is dus helemaal mijn ding en ik blijf er uren aan mijn stoel geplakt zitten ... Helaas is Wim van Kraanen al een paar jaar niet aanwezig op de VAD. Dat is idd Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 22 oktober 2006 Report Share Posted 22 oktober 2006 Ik ben geen enkele goed klinkende set gehoord vandaag. Dat ligt waarschijnlijk niet aan de sets maar dat het bij de meeste ruimtes zo druk was dat de ik niet veel verder kwam dan de deuropening. Wederom vond ik een aantal verkopers obnoxious, dit maal sprong de Linn demo man er uit. Verder heb ik mij wel vermaakt vond het alleen veel te warm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts