Jump to content

VAD show 2006

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ook ik ben geweest op de VAD-show.

Wat duidelijk op valt is de matige demontraties die werden gegeven.

Bij velen was het te warm om lang te blijven zitten. Eigenlijk maar goed

ook wat het was dramatisch.

Ook zijn er positive dingen te melden;

Totem, als altijd zeer verzorgt, goed demonstratie :lol:

Ook Eurogram, was dit keer redelijk goed te noemen. :P

En Natuurlijk Audio Classic, met een heuse live performance :cool2:

erg goed, ook de aankleding was perfect.

Matig waren;

B&W, zonde ze moeten eigenlijk goede en muzikale versterkers geruiken <_<

Kharma, prachtig om te zien.... :angry:

Lummen White, deze mensen zullen het waarschijnlijk nooit begrijpen :(

Mazzel

Jempie

- waarom ontbraken enkele importeurs zoals Audiac, More Music en Dynamic Solutions (Rick zet altijd een goede luisterdemo neer)

Rhapsody had zaterdag zelf een huisshow in Hilversum, en als ik het goed heb is er een nauwe band met More Music.

Arriveeerde pas na half drie. Parkeren voor de deur, en later niet meer druk.

Goed:

Dynaudio - Mark Levinson. Niet erg affordable maar zo ongeveer het enige systeem zonder enige scherpte en hardheid. Had graag wat ander repertoire gehoord.

Totem Hawk - Rega. Beter affordable, klonk net als voorheen in Brussel weer aangenaam muzikaal en het was interessant het verschil tussen de Apollo en Rega cd spelers gedemonstreerd te krijgen. Totem Mani en Einstein viel in controle van het laag wat tegen (buizenversterker voor dubbele Dynaudio woofers per speaker is eigenlijk geen optie).

Het Naim home theater, gedemonstreerd via Little River Band en later Kraftwerk.

Cambridge Audio met Spendor, eveneens HT.

Ook aardig de Dali monitors, maar iemand zei vermoedelijk terecht: wel erg informatief en misschien vermoeiend op den duur.

Van de mindere resultaten viel vooral Kharma (was dat niet met BAT buizenversterking?) tegen. Hardheid en een gat in het middengebied.

Helaas was de Musical Fidelity ijzig stil. Onbegrijplijk dat er met zoveel nieuw spullen geen noot te horen viel.

Per saldo was het dit jaar een geslaagde belevenis.

Lummen White, deze mensen zullen het waarschijnlijk nooit begrijpen :(

Hmmm, dit is een opmerkelijke reactie en in contradictie tot verschillende anderen hear. Kan je uitleggen waarom je het minder vond?

De set van Eurogram vond ik te ingetogen.

Hoe zit het met die "licht"-interlinks ? Ik kan me niet voorstellen, dat het zo'n groot effect heeft als wordt geschetst.

Ieder jaar ga ik ook altijd even binnen bij Eurogram en ieder jaar mis ik iets "levendigs" in het geluidsbeeld. Eigenlijk zou ik dat setje wel eens willen horen met conventionele bekabeling.... :rolleyes:

Hoi ik ben ook naar de beurs geweest.

In grote lijnen

Minder goede high-end aanbieders, zoals Audiac en More Music, mis ik enorm

geen magnepan

geen thiel

geen pass labb

ga zo maar door

teveel gericht op het middengebied

Verder te veel surround gedoe,

te druk

Te warm

goed vond ik wel Linn, maar niet de speakers.

Ook de Accuphase vond ik goed klinken, maar dan wel met andere speakers.

Dat was het weer.

Tip voor de organisatie, geen surround meer, maar alleen echte hifi...weg met de tv-schermen, volgend jaar ga ik wel naar Brussel..

... te druk ...

... Tip voor de organisatie, ...

Ik verwacht niet dat ze luisteren

Groet,

azh

Tip voor de organisatie, geen surround meer, maar alleen echte hifi...weg met de tv-schermen, volgend jaar ga ik wel naar Brussel..

Ben bang dat de de verenigde audio dealers ons zullen blijven proberen over te blijven halen om surround te gaan.

Ik was zowel in Brussel als op de VAD. Waar Brussel zwaar tekort schoot was de 'muziek' die werd gedraaid of beter gezegd niet werd gedraaid. Van vaag via onherkenbaar tot misplaatst experimenteel. Te vaak mensen kort na het begin van een demonstratie, elkaar aan zien kijken (zo ook m'n compagnon en ik) en binnen een minuut weg zien lopen. Gemiste kansen voor vaak mooie systemen. Onbegrijplijk. Op de VAD ging dit gelukkig een stuk beter.

Ik was zowel in Brussel als op de VAD. Waar Brussel zwaar tekort schoot was de 'muziek' die werd gedraaid of beter gezegd niet werd gedraaid. Van vaag via onherkenbaar tot misplaatst experimenteel. Te vaak mensen kort na het begin van een demonstratie, elkaar aan zien kijken (zo ook m'n compagnon en ik) en binnen een minuut weg zien lopen. Gemiste kansen voor vaak mooie systemen. Onbegrijplijk. Op de VAD ging dit gelukkig een stuk beter.

Tja, dan maar liever voor de elvendertigste keer STIMELA, STIMELA.. :confused::confused:

[...]

Ben bang dat de de verenigde audio dealers ons zullen blijven proberen over te blijven halen om surround te gaan.

[...]

Waarom zou dat toch zijn? Deels denk ik uit winstbejag. Surround betekent 3 speakers meer en 3 eindversterkers meer. Ook de VV zal er anders uit gaan zien. Ik zie de dollartekens al in de ogen staan.

Groet,

Jacco

[...]

[...]

Waarom zou dat toch zijn? Deels denk ik uit winstbejag. Surround betekent 3 speakers meer en 3 eindversterkers meer. Ook de VV zal er anders uit gaan zien. Ik zie de dollartekens al in de ogen staan.

Groet,

Jacco

Iemand tot bi-ampen overhalen duurt langer en geeft minder geldelijk resultaat. Had het idee dat er wat minder nadrukkelijk aandacht aan werd besteed dan m'n vorige Vad keer (twee jaar geleden) maar ben bang dat dat betekent dat het zelfs voor mij gewoon begint te worden. M'n centen krijgen ze nooit niet.

Waarom zou de VV er overigens anders uit gaan zien?

Ik vond overigens de demo van WLM met Manley toch maar een linke boel : men wou de toehoorders in de waan laten dat men demonstreerde met een ge

[...]

Nou, die zou in principe minstens 6 kanaals moeten zijn. En dat hakt er behoorlijk in. En je zult moeten voorzien in de "oude" stereo componenten weergave.

Groet,

Jacco

[...]

Nou, die zou in principe minstens 6 kanaals moeten zijn. En dat hakt er behoorlijk in. En je zult moeten voorzien in de "oude" stereo componenten weergave.

Groet,

Jacco

Stereo is dan helaas slachtoffer van compromis. Gelukkig zijn er die om die reden terugkomen van een uitstap naar surround en terugkeren naar dedicated twee-weg. In ieder geval verschillende mensen zo gesproken. Denk dat gezinssituatie speelt een rol bij het kiezen voor surround. Kinderen vinden het leuk om hun filmpies met effect om de oren te krijgen. Soort gehoorsmatige zoetigheid. Surround is zoetround. Groeien ze wel over heen. :rolleyes:

Nou, ik hoop nog lang kind te blijven. De illusie van stereo is aardig en voor de koptelefoon is het bedoeld. Surround is natuurlijk ook een illusie, maar ik prefereer haar boven die van stereo.

Groet,

Jacco

Nou, ik hoop nog lang kind te blijven. De illusie van stereo is aardig en voor de koptelefoon is het bedoeld. Surround is natuurlijk ook een illusie, maar ik prefereer haar boven die van stereo.

Groet,

Jacco

:D Heb mezelf dus onthuld als ouwe knorrepot met een achteruitgaand gehoor, eigen schuld heet dat. Kan het ook niet betalen. :unsure:

Surround is best leuk, maar voor het afspelen van cd's is het niet erg nuttig. Die kunstmatige surround-effecten die je door de receiver kan laten processen, vind ik niks. Voor films, die als zodanig zijn opgenomen en op dvd gezet, is het wel leuk, maar ik vind het voor films alleen wel wat duur... En een film in stereo is ook prima te pruimen... ;)

Ligt het aan mij of slaan die 'artistieke' foto's van prof fotgraaf Juri Beiler op Hifi.nl de plank nogal mis. Foto's van mensen, meer foto's van mensen, foto's van mensen die foto's maken, foto's uit onnatuurlijke hoeken (wie kijkt er zo naar een apparaat) die voor de helft in vaagheid verdwijnen. Vast kunstig en sfeervol :ph34r: maar geven nauwelijks indruk van wat er aan spullen te zien was.

Juri's VAD visie

Ligt het aan mij of slaan die 'artistieke' foto's van prof fotgraaf Juri Beiler op Hifi.nl de plank nogal mis. Foto's van mensen, meer foto's van mensen, foto's van mensen die foto's maken, foto's uit onnatuurlijke hoeken (wie kijkt er zo naar een apparaat) die voor de helft in vaagheid verdwijnen. Vast kunstig en sfeervol :ph34r: maar geven nauwelijks indruk van wat er aan spullen te zien was.

Juri's VAD visie

Ik denk dat het aan jou ligt, want er staat nergens vermeld dat de fotograaf zich ten doel had gesteld om een indruk te geven van wat er aan spullen te zien was.

Hij heeft veel gevoel voor compositie en het juiste moment en bezit ook de technische vaardigheid om het beeld te maken zoals hij dat wil. Hij is waarschijnlijk niet documentair bezig omdat de overige 99 fotografen dat al doen en poogt om een andere kant te tonen. Ik vind zelf dat hij daar goed in slaagt.

Juri's VAD visie

Ik denk dat het aan jou ligt, want er staat nergens vermeld dat de fotograaf zich ten doel had gesteld om een indruk te geven van wat er aan spullen te zien was.

Hij heeft veel gevoel voor compositie en het juiste moment en bezit ook de technische vaardigheid om het beeld te maken zoals hij dat wil. Hij is waarschijnlijk niet documentair bezig omdat de overige 99 fotografen dat al doen en poogt om een andere kant te tonen. Ik vind zelf dat hij daar goed in slaagt.

Er staat "De VAD Show 2006 door de ogen en oren van HiFi.nl" vermeld. Dan verwacht ik een overzicht voor en door hifi geinteresseerden. Voor deze artiest is hifi slechts voorwerp is om idee

Juri's VAD visie

Ik ben het niet helemaal met jullie eens. Als je accurate, recht toe recht aan foto's willen hebben van de apparaten moet je gewoon op de website van de fabrikant of importeur kijken. Deze fotograaf heeft de opdracht om het event "VAD-Show" te fotograferen en dat heeft ie gedaan.

Juri's VAD visie

Ik ben het niet helemaal met jullie eens. Als je accurate, recht toe recht aan foto's willen hebben van de apparaten moet je gewoon op de website van de fabrikant of importeur kijken. Deze fotograaf heeft de opdracht om het event "VAD-Show" te fotograferen en dat heeft ie gedaan.

De opstellingen en samenstellingen tijdens een show geven een re

Er staat "De VAD Show 2006 door de ogen en oren van HiFi.nl" vermeld. Dan verwacht ik een overzicht voor en door hifi geinteresseerden.

Dan moet je je toch bedenken dat hifi.nl de goede man heeft ingehuurd om te fungeren als de "ogen en oren" van hifi.nl. Begrijp je? Zij hebben immers het commentaar over 'door de ogen van' erbij gezet, niet Jiri zelf. Die heeft alleen maar als verlengstuk van hifi.nl gewerkt.

En, wat ik ook al zei, als geoefend fotograaf weet hij dat hij niet dezelfde foto's moet aanleveren die iedere jandoedel ook kan maken, maar beter moet kijken, zodat er behalve het voor de hand liggende ook het minder voor de hand liggende zichtbaar kan worden.

Ik hou wel van 'andere' gezichtspunten, Erik atn. Het hoeft van mij in ieder geval niet enkel meer van hetzelfde te zijn, maar misschien zit ik er wel heel erg naast en zouden standaardfoto's veeeeeeel meer verkopen opleveren..... ;)

Er staat "De VAD Show 2006 door de ogen en oren van HiFi.nl" vermeld. Dan verwacht ik een overzicht voor en door hifi geinteresseerden.

Dan moet je je toch bedenken dat hifi.nl de goede man heeft ingehuurd om te fungeren als de "ogen en oren" van hifi.nl. Begrijp je? Zij hebben immers het commentaar over 'door de ogen van' erbij gezet, niet Jiri zelf. Die heeft alleen maar als verlengstuk van hifi.nl gewerkt.

En, wat ik ook al zei, als geoefend fotograaf weet hij dat hij niet dezelfde foto's moet aanleveren die iedere jandoedel ook kan maken, maar beter moet kijken, zodat er behalve het voor de hand liggende ook het minder voor de hand liggende zichtbaar kan worden.

Ik hou wel van 'andere' gezichtspunten, Erik atn. Het hoeft van mij in ieder geval niet enkel meer van hetzelfde te zijn, maar misschien zit ik er wel heel erg naast en zouden standaardfoto's veeeeeeel meer verkopen opleveren..... ;)

Toine, je hebt vast helemaal gelijk, maar ik vind het zo geen duidelijke terugblik. Het gaat me er verder niet om de foto's of de man's werk te bekritiseren, maar vindt het een gemis dat er geen vollediger overzicht van de appartuur wordt gegeven. Had de piccies anders aan een buitenlandse hifi buddy willen tonen, maar laat dat nu liever achterwege. <_<

Zal volgend jaar zelf een camera meenemen. ;)

Toine, je hebt vast helemaal gelijk, maar ik vind het zo geen duidelijke terugblik. Het gaat me er verder niet om de foto's of de man's werk te bekritiseren, maar vindt het een gemis dat er geen vollediger overzicht van de appartuur wordt gegeven. Had de piccies anders aan een buitenlandse hifi buddy willen tonen, maar laat dat nu liever achterwege. <_<

Zal volgend jaar zelf een camera meenemen. ;)

Het is natuurlijk ook zo zijn dat ze denken dat als het allemaal perfect in beeld gebracht zou zijn / worden, wellicht enkele mensen denken dat ze er niet meer heen hoeven de volgende keer. Als men alles volledig uitgekouwd op het internet kan terugvinden waarom dan in de toekomst nog je luie stoel uit om er naartoe te rijden? Fatsoenlijk luisteren lukt er toch niet, dus daarom hoef je er zeker ook niet naar toe.