Jump to content

audiofielen hebben problemen.

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Zeg,

even buiten beschouwing gelaten of netsnoeren, interlinks, spikes, masterbase, etc...... nu wel of niet helpt.

ik lees iedere keer dat audiofielen op zoek zijn naar verbeteringen en die nota bene iedere keer nog vinden ook!!!

maar,

dat betekend dat ze problemen hebben!!

want anders ga je niet lopen tobben met hifi artikelen.

de vraag is nu : wat voor problemen hebben ze met de weergave kwaliteit van hun set?

ik lees hier nooit wat over,

ik lees nooit dat bijv. CJ vind dat ie te weinig zwart tussen de instrumenten hoort,

ik lees nooit dat Pietje Bell ruis en endere tikken in zijn set hoort,

ik lees nooit dat X een te vet laag heeft.

of dat Y ruis hoort .

waarom dan wel steeds van die wonderlijke oplossingen voor problemen die ze helemaal niet hebben of horen.

??

Ik heb er natuurlijk geen verstand van, maar wellicht is het een onderdeel van sociaal bezig zijn.

Ik heb trouwens wel last van ruis in mijn set. Kan ik daar over praten?

Groet,

Jacco

Waarom heb je een probleem als je op zoek bent naar verbeteringen?

Lijkt me een loffelijk streven als je die ambitie hebt

Wat mij betreft ook geen probleem als je geen verbetering wilt hoor. Iedereen meoet zelf maar weten wat ie doet. Is vast niet iedereeen het mee eens, dus dit wordt weer een eindeloos topic met dezelfde groepenstrijd als altijd.

Ga toch lekker naar je orgelmuziek luisteren en verbeter de wereld, maar begin wel bij jezelf :P

Guest Kraus vonBentinck

Beste Erik,

je stelt een vraag die voortkomt uit een conclusie die je zelf getrokken hebt: audiofielen hebben problemen, zo stel je vast.

Misschien is die conclusie verkeerd (en dus ook de daaruit voortvloeiende vraag; even terzijde de opmerking dat het stellen van een goede vraag oneindig veel moeilijker is dan het geven van een antwoord).

(het gebruik van het woord audiofielen laat ik maar even buiten beschouwing)

"audiofielen" dus, hebben geen problemen maar vrije tijd; die tijd vullen zij met een hobby; zolang de betreffende persoon die tijd vult met prutsen aan "het setje" is hij lekker bezig (hij bouwt bijvoorbeeld luidsprekers, experimenteert met een Ultracurve of test een passieve voorversterker uit). Dat doet hij niet om een probleem op te lossen maar om bezig te zijn met zijn hobby. Het probleem ontstaat pas als hij uitgekeken is op zijn hobby, dan heeft hij weer vrije tijd over. Hij zoekt dan weer iets anders om zijn vrije tijd te vullen op een manier die hij als aangenaam ervaart, hij gaat bijvoorbeeld geluidsopnamen maken.

Daarbij komt dat mensen dezelfde hobby op heel verschillende manieren kunnen beoefenen: er zijn voetballiefhebbers die nooit tegen een balletje trappen maar een seizoenskaart hebben en er zijn er die 5 keer in de week gaan trainen. Er zijn audiofielen die "audiofiel" luisteren, anderen (mis)kopen zich suf en weer anderen bouwen het ene apparaat na het andere en ook heb je de forumende audiofiel. Wat is het probleem?

Ik heb trouwens wel last van ruis in mijn set. Kan ik daar over praten?

Misschien staat er nog een meter (te veel) aan, of het is gevolg van het gezeur van/over audiofielen dat zich via de pc en te gevoelige (?) kabels in je set binnendringt.

Hmm, dat zou kunnen. Ik meet nu een OpAmp met 53.6 % THD bij een ingangsspanning van 5Veff en 4 kHz. Dat is geen sinecure...die koelventilator van die HP 8903B.

;)

Groet,

Jacco

ik lees iedere keer dat audiofielen op zoek zijn naar verbeteringen en die nota bene iedere keer nog vinden ook!!!

maar,

want anders ga je niet lopen tobben met hifi artikelen.

Ik heb er ook geen verstand van maar volgens mij kan die zoektocht een onschuldig op zichzelf staand doel zijn. Net zoals vissen zonder haakje een manier kan zijn om legitiem langdurig aan de waterkant zitten. Geen probleem, het is gewoon tijdverdrijf. Er zijn ook heel wat audiofielen die w

Guest tubejack

audiofielen hebben problemen., vandaar dat ze op zoek zijn

Hoeft helemaal niet, maar wie zo'n stelling neerzet is kennelijk op zoek :rolleyes:

Mijn zeer audiofiele versterker bromt iets, komt omdat de DHT eindbuizen door wisselspanning

gevoed worden, heb er verder echt geen probleem mee, want ik weet ... "een betere" zal

ik waarschijnlijk nooit bezitten.

Met vriendelijke groet,

Jack

maar,

Tsja, 't is ook maar een benadering om problemen te signaleren, Erik.

Als er niet een paar mensen steeds op zoek zouden zijn geweest naar verbeteringen van van alles en nog wat om ons heen leefden we nu waarschijnlijk nog steeds in het stenen tijdperk, denk je ook niet?

De wens om dingen te verbeteren, te verfraaien, schoonheid te scheppen, mooie dingen te maken is de mens volgens mij gewoon ingeboren en heeft hele gezonde grondslagen. Heeft niks met problemen van doen, in principe.

Verbetering is de garantie voor vooruitgang, zogezegd, of als we het fout doen de garantie voor ondergang.

Toine.

Als er niet een paar mensen steeds op zoek zouden zijn geweest naar verbeteringen van van alles en nog wat om ons heen leefden we nu waarschijnlijk nog steeds in het stenen tijdperk, denk je ook niet?

Vanzelfsprekend. En of het audiofielen zijn geweest die ons uit het stenen tijdperk hebben getrokken valt te betwijfelen.

Vanzelfsprekend. En of het audiofielen zijn geweest die ons uit het stenen tijdperk hebben getrokken valt te betwijfelen.

Ik ken tenminste 1 audiofiel die zijn uiterste best doet om verder te komen.

Groet,

Jacco

Ik ken tenminste 1 audiofiel die zijn uiterste best doet om verder te komen.

Groet,

Jacco

Van alle audiofielen die ik ken is maar

Ik realiseer me dat mijn vorige post in deze draad opgevat kan worden als "oorlogsverklaring". Termen als "strijd cq 'samen ben je sterker' " zijn door mij gebezigd en zijn niet als zodanig bedoeld. Ik bedoelde meer dat ik ook niet alles kan zien (ik heb de wijsheid niet in pacht) en dat ik graag mensen om me heen heb die met me mee denken. Ook tegen me denken, want daar is ook veel wijsheid uit te halen. De strijd is meer bedoeld als strijd tegen het niet-weten of niet willen weten. Ofwel, het opvullen van lege ruimten van kennis.

Groet,

Jacco

Heb je volgende week tijd voor een bezoekje?

Ja hoor. Ik heb volgende week nog vakantie. Wellicht dat moeders de vriendin plannen heeft, maar als je op tijd bent, kan ik iets plannen.

Groet,

Jacco