Sodejuu Posted 26 februari 2007 Report Share Posted 26 februari 2007 Dan moet je een Fatbob nemen. Als die goed gepoetst is, zie je 'm niet of nauwelijks draaien . Jengelen doet die trouwens ook niet De vorige speler, een Michell Syncro, jengelde wel met de nieuwe (stugge) snaar Met de ouwe soepele snaar jengelde die nauwelijks waarneembaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 februari 2007 Report Share Posted 26 februari 2007 De meeste forummers jengelen m Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 De meeste forummers jengelen m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 Afgelopen zondag heb ik, op "aanwijzing" van m'n Behringer flink met m'n luidsprekers lopen schuiven. Het is logisch om te veronderstellen dat ik dat deed omdat ik een probleem had, en op zoek was naar een verandering in het geluid. Maar nadat ik klaar was, en naar het resultaat aan het luisteren was, vroeg ik me af of ik het eigenlijk niet gedaan had om een excuus te hebben m'n hele muziek collectie weer eens de revue te laten passeren?? Je moet toch per slot van rekening met logische argumenten voor jezelf, en anderen, kunnen rechtvaardigen waarom je uren en uren schijnbaar niets zit te doen op de bank; "je vergist je, ik zit niet te luieren, ik ben de nieuwe geluids-situatie aan het evalueren" Volgens deze logica hebben audiofielen dus geen problemen, maar zijn ze creatief in het verzinnen van argumenten om maar veel naar hun muziek te mogen luisteren! Met vriendelijke groet, Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 iedere keer als je zo'n ding ziet draaien hoor je jengel .... probeer het eens 'blind' dan duidelijk een geval van associatie. het beeld roept de herinnering aan jengel op. dat kan met wat oefeningen in neuro-associative-conditioning wel verholpen worden hoor. kijken naar een draaiende draaitafel terwijl er een CD-speler draait. het zal even aanvoelen als een onmogelijke situatie, maar het her-programmeert je wel prima denk ik. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 Blind zie je die open haard niet Jacco en met een goede draaitafel combi hoor je geen gejengel. Niet alleen bij mij maar bij diverse liefhebbers Hear niet. Als het gaatje maar in het midden zit. En dat is niet altijd het geval. Ik heb nog nooit een platenspeler gehoord die vrij was van jengel. En dat kwam waarschijnlijk door het gat dat niet in het midden zat. Groet, Jacco [ouwehoermodus] Platendraaier: - freq bereik: 15Hz - >40kHz - vervorming: paar procent - output: 200% muziek en een hoop lol Cd draaier: - freq bereik: 20Hz - 20kHz - vervorming: 0,0000884% - output: geluid [/ouwehoermodus] Jacco, dat meen je niet serieus. Ik heb jouw set zien staan en nou ga je me vertellen dat je nog geen fatsoenlijke draaitafel hebt gehoord? Zelf draai je met budgetmateriaal. No offence maar dat geloof ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 [ouwehoermodus] Meeste speakers - freq bereik: 35Hz - 20kHz - oor bereik: 20Hz - 18KHz (als je nog jong bent tenminste..) [/ouwehoermodus] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 Blind zie je die open haard niet Jacco en met een goede draaitafel combi hoor je geen gejengel. Niet alleen bij mij maar bij diverse liefhebbers Hear niet. Als het gaatje maar in het midden zit. En dat is niet altijd het geval. Ik heb nog nooit een platenspeler gehoord die vrij was van jengel. En dat kwam waarschijnlijk door het gat dat niet in het midden zat. Groet, Jacco Daar heeft Nakamichi ooit iets op gevonden: De zelf-centrerende draaitafel! Ik ben niet speciaal een draaitafel liefhebber, maar deze TX-1000 vind ik toch wel fraai. Met vriendelijke groet, Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 [...]Jacco, dat meen je niet serieus. Ik heb jouw set zien staan en nou ga je me vertellen dat je nog geen fatsoenlijke draaitafel hebt gehoord? Zelf draai je met budgetmateriaal. No offence maar dat geloof ik niet. Ik had het alleen over jengel en het grindpad. Ik heb al dure en ook goede platenspelers gehoord. In winkels bijvoorbeeld. Maar welke plaat er ook als demo aan het draaien was: of het knetterde een beetje of een beetje jengel. De naald zie je dan meestal ook heen en weer bewegen. Maar zoals gezegd, daar kunnen draaitafels niets aan doen: het gaatje zit niet in het midden. Of de groeven, dat kan ook. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 27 februari 2007 Author Report Share Posted 27 februari 2007 de kans dat een cd-speler beter klinkt dan een platenspeler is 99% het grote nadeel van een platenspeler vind ik dat ze allemaal anders klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 Ik vind dat een platenspeler meer ambiance kan brengen, maar ik luister ook regelmatig house , en dan is mischien digitaal beter , start stopsnelheid hoger, en minder gedoe en geen rumble, of weet er iemand eentje zonder rumble? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 Ik vind dat een platenspeler meer ambiance kan brengen, maar ik luister ook regelmatig house , en dan is mischien digitaal beter , start stopsnelheid hoger, en minder gedoe en geen rumble, of weet er iemand eentje zonder rumble? Ik denk dat geen enkele 'serieuze' draaitafel last heeft van rumble. Blind zie je die open haard niet Jacco en met een goede draaitafel combi hoor je geen gejengel. Niet alleen bij mij maar bij diverse liefhebbers Hear niet. Als het gaatje maar in het midden zit. En dat is niet altijd het geval. Ik heb nog nooit een platenspeler gehoord die vrij was van jengel. En dat kwam waarschijnlijk door het gat dat niet in het midden zat. Groet, Jacco Daar heeft Nakamichi ooit iets op gevonden: De zelf-centrerende draaitafel! Ik ben niet speciaal een draaitafel liefhebber, maar deze TX-1000 vind ik toch wel fraai. Met vriendelijke groet, Jan Die Nak wilde ik net te berde brengen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 Ik vind dat een platenspeler meer ambiance kan brengen, maar ik luister ook regelmatig house , en dan is mischien digitaal beter , start stopsnelheid hoger, en minder gedoe en geen rumble, of weet er iemand eentje zonder rumble? Ik denk dat geen enkele 'serieuze' draaitafel last heeft van rumble. Is dat zo? Rumble, is dat hetzelfde als subsonische ruis? Dus dat je je woofers heen en weer ziet wapperen terwijl je niks hoort? Zo ja, dan hebben (sommige?) serieuze platenspelers ook wel last van rumble... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 de kans dat een cd-speler beter klinkt dan een platenspeler is 99% het grote nadeel van een platenspeler vind ik dat ze allemaal anders klinken. Geweldig!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 de kans dat een cd-speler beter klinkt dan een platenspeler is 99% het grote nadeel van een platenspeler vind ik dat ze allemaal anders klinken. De een nog beter dan de ander Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 iedere keer als je zo'n ding ziet draaien hoor je jengel .... probeer het eens 'blind' dan kijken naar een draaiende draaitafel terwijl er een CD-speler draait Dat was ook mijn idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 28 februari 2007 Report Share Posted 28 februari 2007 Cd draaier:- vervorming: 0,0000884% Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 28 februari 2007 Report Share Posted 28 februari 2007 Cd draaier: - vervorming: 0,0000884% Ofwel -121 dB. Dat is sacd-compliant... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 april 2010 Report Share Posted 4 april 2010 Soms duiken die gasten een nuttig onderwerp op uit de historie van Hear... Zelf vraag ik me ook wel eens af wat de audiofiel beweegt, en probeer ik mijn plaats daarin te ontdekken. Ik ben denk ik niet het type dat alsmaar bezig blijft zijn set te verbeteren. Mark my words. Maarre, toch leuk om te zien hoe men vroeger met elkaar omging - ook toen was er al de negeer-knop. En ook leuk om te zien dat Kraus wederkeert, voorlopig als gast. Er wordt de laatste tijd misschien niet zoveel meer geschreven, maar Hear heeft een bijna 10 jaar historisch archief, en daar valt nog veel te (her)lezen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts