Jump to content

Pimp my room.

Erjee
 Share

Recommended Posts

Hoi Sodejuu,

Nog hartelijk dank voor je tip!

Door de grondverf verdund aan te brengen kon ik veel sneller en gemakkelijker een egalere dekking verkrijgen.

Is nu dus af en het echte aflakken kan beginnen.

Als iemand nog leuke suggesties heeft om de lattenabsorbers fraai af te lakken, dan hoor ik dat graag.

Met :) groet,

Erjee.

Hoi Sodejuu,

Nog hartelijk dank voor je tip!

Door de grondverf verdund aan te brengen kon ik veel sneller en gemakkelijker een egalere dekking verkrijgen.

Is nu dus af en het echte aflakken kan beginnen.

Als iemand nog leuke suggesties heeft om de lattenabsorbers fraai af te lakken, dan hoor ik dat graag.

Met :) groet,

Erjee.

Wanneer het mat moet worden is gewone latexverf de makkelijkste oplossing. Succes verzekerd...

Matglans of hoogglans is gewoon een kwestie van veel geduld dunne lak en veel lagen (

De latten zou ik wel iets van structuur of relief willen geven.

Latex met een structuurrollertje lijkt me daarvoor wel geschikt??

De bank van de liggende absorber wil ik een lekker knallend kleurtje geven.

Zijdeglans en krasvast.

Daarvoor zal het geduldige laagjeslakken wel noodzakelijk blijken.

:rolleyes:

Open "mijn fotoalbum",

klik op "bladeren",

kies de gewenste foto (van origineel formaat),

klik op "toevoegen" en zie; het formaat is gereduceerd tot 75 x 57 pixels.

:mad2:

Wat doe ik verkeerd?

Anyway,

Hier vast links naar grotere foto's:

Corner trap, links voor

Corner trap, rechts voor

Front

2 Corner traps, 1 vertikale bass trap

Liggende bass trap (in wijnrood) met cornertrap (in ivoorwit)

zelfde, maar dan andere hoek.

B)

Open "mijn fotoalbum",

klik op "bladeren",

kies de gewenste foto (van origineel formaat),

klik op "toevoegen" en zie; het formaat is gereduceerd tot 75 x 57 pixels.

Wat doe ik verkeerd?

Niets.

Ga naar je fotoalbum. Klik op het kleine plaatje. Een full-size versie verschijnt in beeld. Hierop rechtsklikken en je kunt de directe link naar de grote afbeelding vinden.

Traps zien er goed uit.

Niets. Ga naar je fotoalbum.

Klik op het kleine plaatje. Een full-size versie verschijnt in beeld.

Hierop rechtsklikken en je kunt de directe link naar de grote afbeelding vinden.

Kijk, dat gebeurt dus niet bij mijn pc. Als ik op die fotootjes klik, krijg ik niet de full size picture, maar slechts de mogelijkheid om de omschrijving toe te voegen.

:mad2::mad2::mad2:

Staat er soms een of andere instelling in "My HEAR" verkeerd???

Traps zien er goed uit.

Thanks! :)

Hierop rechtsklikken en je kunt de directe link naar de grote afbeelding vinden.

Kijk, dat gebeurt dus niet bij mijn pc. Als ik op die fotootjes klik, krijg ik niet de full size picture, maar slechts de mogelijkheid om de omschrijving toe te voegen.

Ik kijk er dinsdag eens naar. Waarschijnlijk heb ik er wel een oplossing voor ;)

1. Gebruik eens een andere ingang. Ga niet via "My Hear" naar je fotoalbum maar via "Community". Onderaan de pagina op jezelf zoeken.

2. Werkt het wel met albums van andere gebruikers?

• 2 weeks later...

Ziet er erg goed uit. Heb zelf ook wat akoestiesche aanpassingen in onze woonkamer gemaakt en weet hoe moeilijk het is om een beetje bruikbare aanpassingen uit het zicht te werken. Moet zeggen dat dit wel erg netjes is geworden.

Heb je nu alle aanpassingen voorzien, of ga je nog diffussors plaatsen? En hoe zijn je bevindingen nu je al een tijdje aan de aanpassingen hebt kunnen wennen?

Prachtig Erjee! Goed schilderwerk, zo te zien, kersenhoutlak (op de hoekabsorbers)?

En had je nou tussen al die spleten het rock-wool gefriemeld, wat een werk!

tip: zet *.hear.nl bij je "trusted sites" in Internet Explorer, tools/security. Of:

Rechtsonderin je scherm zie je nu nog een wereldbolletje met Internet, dubbelklik daarop. Klik dan op Trusted sites en dan op Sites. Voeg nu *.hear.nl toe. Misschien dat dat helpt?

Heb je nu alle aanpassingen voorzien, of ga je nog diffussors plaatsen? En hoe zijn je bevindingen nu je al een tijdje aan de aanpassingen hebt kunnen wennen?

Thanks! :)

Op dit moment heb ik alleen de bass traps geplaatst.

De volgende stap is het controleren / verbeteren van diffusie.

Zodra Toine weer wat ruimer zit in zijn tijd, nodig ik hem uit om een controlemeting uit te voeren.

Deze bass traps zijn een enorme ingreep in de akoestiek.

Ik heb plots geen dreunen en woempen meer. Het LEEK erop, dat ik teveel bass miste.

Maar na verloop van weken luisteren merk ik dat dat gevoel werd veroorzaakt door het jarenlang luisteren naar veel teveel bas.

Gisteren avond luisterde ik naar wat CD's en moet zeggen;

het gevoel van te weinig bass begint plaats te maken voor het besef dat het nu pas (zit hier al 5 jaar :rolleyes: ) in balans is!!! Strak, contour, goed!

Het midden/hoog neigt soms nog wat te overheersen. Ook is de diepte van de soundstage nog niet optimaal.

Dat ligt waarschijnlijk aan de matige diffusie van de voor- en achterwand.

Maar, zoals gezegd, daar ga ik zeker aan werken!

Gelukkig kan ik nu, na met 3 andere bedrijven / leveranciers gewerkt te hebben zeggen:

Dit gaat goed! :)

@ The_Ark:

Bedankt voor je tip (en compliment :) )

De rockwool heb ik trouwens niet door die spleten gefrot, maar in lagens verpakt ACHTER de absorbers geplaatst / gehangen.

Woensdag avond (vanavond krijg ik bezoek) ga ik je tips eens uitproberen.

Groeten,

Erjee

Op die laatste foto:

Die demping van het raamkozijn, is dat ook een roomtuning van Thingman? :D

Nee serieus ik ben echt onder de indruk, vind het zelfs heel mooi! Buiten het feit dat het dan ook nog eens praktisch is voor je geluid, is het ook nog eens prachtig voor de ruimte zelf! :)

mvg RastaPhil

Ik ben dinsdag ff op lokatie geweest. In eerste instantie niet om te luisteren, dus dat was bijzaak. Wat ik heb gehoord gaf Erjee ook al aan als bottleneck, nl de toch wat lange hall-tijd die vooral in het laag opvalt en de zaak iets vertroebeld. De keuze voor de kleine Maggies is dan ook niet verkeerd, daar zij niet extreem laag gaan.

Al met al is er wel prima van de muziek te genieten :)

Sodejuu is dinsdag avond inderdaad op bezoek geweest.

Voornamelijk om m'n P25 eens op afstelling te controleren.

Ik vond namelijk het hoog te vervormd klonk.

Bleek, dat de naalddruk behoorlijk te laag stond. Ik had voor 1.8 gram gekozen. Dat bleek volgens Sodejuu's digitale weegschaal slechts 1.6 te zijn. Nu staat ie op 2.2 gram.

Helaas bleek Sodejuu een te gezellige verteller, want veel muziek hebben we die avond niet kunnen draaien.

Voornamelijk zijn eigen "killer" cd.

Het laag van deze hiphopjazz cd gaat namelijk zeer diep. Naar mijn smaak kwam het laag er behoorlijk gecontroleerd en diep uit.

Natuurlijk gaan mijn speakers niet verder dan zo'n 40 Hz, dus dat laagste octaaf was niet echt meer aanwezig. Maar de rest... :)

De nagalm die op dit moment nog aandacht nodig heeft ligt eigenlijk in het mid/hoog.

Die van het laag is, zonder dat ik een nameting heb gezien, DIK in orde. :)

Maar als het mid/hoog te lang ongecontroleerd blijft werken, heeft dat natuurlijk ook z'n negatieve effect op het laag.

Maar die plannen zitten al in mijn agenda.

Op het eind van de avond toch nog snel 1 nummer van Alison Krauss gedraaid. Dat klonk inderdaad schoner dan voorheen. Helaas bleek gisteren avond dat het rasperige slissen op het eind van de plaat toch nog altijd aanwezig is. :(

Misschien dat die LP gewoon zuigt. Of dat die MC Gold toch niet zo denderend is...

Sodejuu,

hartstikke bedankt voor je scoop-controle van de afregeling.

En tot de 2e december! :)

... Of dat die MC Gold toch niet zo denderend is...

Dat is helaas ook een eigenschap van de MC Gold (en Silver). Dit element dikt nogal wat aan in zowel hoog en laag. Het kan wel eens rafelig klinken en dat valt eerder op in het hoog. Je draaitafel verdient m.i beter. Met een Ace zou je beter bediend zijn :rolleyes:

Ach, ik was ook niet daar om te luisteren. Dat was mooi meegenomen. Nu is het idd zo dat ik wel eens wat wil vertellen :rolleyes: , maar jij liet je ook niet bepaald onbetuigd :P

Vergeet trouwens ook niet dat maggies en electrostaten nogal "hoog-intensief" klinken. Dat hoort bij het systeem. Rafeligheid valt dan eerder op. Je kiest voor een bepaald systeem of niet. Dan moet je niet liggen mekkeren dat het wel eens fout kan gaan. ;)

Ik ben wel vergeten naar je PC te kijken :o

Aan een Ace heb ik ook al lopen denken. Lees ik veel schitterende reacties op.

Ach, als het gezellig is wil ik me inderdaad ook wel laten horen. :D

Die pc heb ik wel aan gedacht, maar vond dat minder belangrijk dan de pick-up check-up en een gezellige babbel.

Van een intense hoog is (naar mijn smaak) geen sprake bij m'n el-cheapo cd-speler.

Ik vrees dus dat dat rasperige puur en alleen aan m'n MC Gold ligt.

Helaas heb ik op dit moment geen geld vrij om daar ook nog eens 'n stuk of 5 flappen tegenaan te gooien.

(druk bezig met sparen voor die nieuwe keuken die in het voorjaar komt... :rolleyes: )