Jump to content

Gezelligheid in Woerden

Lestat
 Share

Recommended Posts

Na al lang te hebben toegezegd, kwam het er gisteravond dan eindelijk van; ik ging op bezoek in Woerden bij Piet. Piet heeft een gezellige woonkamer met de set opgesteld in de lengterichting, hetgeen niet echt overbodige luxe is gezien zijn grote luidsprekers ( Kef Reference )

Ik had mijn huiswerk niet goed gedaan, ik dacht nl. dat hij nog een Goldring MM element had. Niet dus, er hing een EroicaLX MC element aan de Bluenote arm, die ik zelf ook heb. Omdat Piet -nog- geen puck had, maar wel het verschil wilde weten, heb ik mijn puck meegenomen om te luisteren. Ik ervaar zelf wat meer fundament in het geluid bij vooral de wat minder audiofiele persingen, en ook dit was bij Piet duidelijk merkbaar. De McIntosh was al lekker warm, en we hebben eigenlijk de hele avond lekker plaatjes zitten draaien! Piet heeft een iets ander geluid dan wat ik gewend ben, en zijn speakers leveren vooral een heerlijke geluidsdruk in het laag! Je hoort -en voelt- soms de bassdrums over de vloer rollen, en ik kan me voorstellen dat wat kleinere ruimtes moeite zouden kunnen hebben om het laag aan te kunnen. De Mc heeft veel controle over het laag, het hoog is redelijk zacht te noemen, maar wel sprankelend. Af en toe kwam de cd-speler van vM aan bod, maar het meest hebben we plaat gedraaid.

De draaitafel ( Piccolo ) levert het mij bekende emotionele geluidsbeeld op, en de Sudgen phonopre geeft absoluut een eigen stempel aan het geluid.

Maar erg technisch is het niet geworden gisteravond, piet heeft een heerlijk wegluisternde set, die boeit en boeiend blijft. Zonder vermoeienis! We hebben naast het standaardwerk ook veel lekkere metal geluisterd, waarom ook niet>?- vari

Wat een gezellige avond weer. :D

Onder het genot van een drankje (en een hapje?) luisteren naar goede muziek.

En ondertussen lekker keuvelen (waar hadden zij het over... ;) ).

Moet ik ook nodig weer eens doen. Ik ga weer eens wat pee-emmetjes versturen... :rolleyes:

Allereerst nog even mijn excuses voor het korte berichtje en de schrijfstijl, ik ben aan het werk, en heb dus niet al te veel tijd... Maar ik wilde jullie dit niet onthouden! :)

Het was gewoon ouderwets gezellig, twee gelijkgestemden met zin in muziek!

Geerdie, wij moeten ook maar eens afspreken! :D

Greetz,

Lestat

Het was idd een hele gezellige avond. Met een drankje, maar zonder hapje. Wel heel veel goede muziek van Graidle of filth tot patricia barber. een vervolg komt er zeker, maar eerst gaan we naar Lestat toe.

Wat er nu wel heel erg naar boven komt is, dat over smaak(of wat je gewend bent) niet valt te twisten. Eric vind het laag strak en diep. Arden..... die lacht om het laag wat mijn set( Speakers )presteerd.Wat is geluid persoons gebonden zeg. Wel leuk dat ieder het op zijn manier beleeft.

Mvg Piet.

Btw, Geerdie ook jij bent welkom.

• Members
(...)

Wat er nu wel heel erg naar boven komt is, dat over smaak(of wat je gewend bent) niet valt te twisten. Eric vind het laag strak en diep. Arden..... die lacht om het laag wat mijn set( Speakers )presteerd.Wat is geluid persoons gebonden zeg. (...)

Dat mag dan wel zo zijn, maar als ik bij jou het subtiele tintelen in het hoog hoor, en ik kom thuis... staat me toch iets heel anders nader dan het lachen. Mijn laag en middengebied, en jouw hoog, ooit moet dat er nog maar eens van komen, misschien hiermee...

kingdom.jpg

Tannoy Kingdom 18

:D:P:) , het zal denk ik wel niet. Het bombast en geweld wat ik graag hoor is ben ik bang gewoon niet te combineren met subtiliteit, maar ja, je weet nooit wat de toekomst nog brengt...

(...)

Wat er nu wel heel erg naar boven komt is, dat over smaak(of wat je gewend bent) niet valt te twisten. Eric vind het laag strak en diep. Arden..... die lacht om het laag wat mijn set( Speakers )presteerd.Wat is geluid persoons gebonden zeg. (...)

Dat mag dan wel zo zijn, maar als ik bij jou het subtiele tintelen in het hoog hoor, en ik kom thuis... staat me toch iets heel anders nader dan het lachen. Mijn laag en middengebied, en jouw hoog, ooit moet dat er nog maar eens van komen, misschien hiermee...

kingdom.jpg

Tannoy Kingdom 18

:D:P:) , het zal denk ik wel niet. Het bombast en geweld wat ik graag hoor is ben ik bang gewoon niet te combineren met subtiliteit, maar ja, je weet nooit wat de toekomst nog brengt...

Nu ken je lang en kort lullen, maar wat ik bij jou hoor is toch heel erg mooi hoor(zeikerd) :D:D;)

• Members

Ziet er deftig uit Kraus, maar of dit nog onder minimonitoren valt...

bull16a.jpg

Martion Bullrog

Echt diep gaan ze niet, waarschijnlijk wel een hoop energie, misschien pakt dit in jouw situatie juist wel goed uit. Is Martion toevallig ook degene die jouw pre gaat bouwen ? Ze hebben namelijk ook erg fraaie versterkers, en ook phonopre's. Of is dit toeval ?

Nu ken je lang en kort lullen, maar wat ik bij jou hoor is toch heel erg mooi hoor(zeikerd)

Weet ik ook wel, ik heb ooit de bewuste keus moeten maken om echte finesse in het hoog op te moeten offeren voor een wat betere benadering van kracht in het laag en een gevoel van echtheid in het middengebied (voor mij dan).

Dat wil echter nog niet zeggen dat ik dat ragfijne in het hoog soms niet mis, en misschien, heel misschien vind ik ooit nog eens de combinatie van deze uitersten...

Om nog even terug te komen op gezelligheid in Woerden, hoe zit het met de plannen Chario/McIntosh in huize van Soest ? Of is dit alweer van de baan ?

Om nog even terug te komen op gezelligheid in Woerden, hoe zit het met de plannen Chario/McIntosh in huize van Soest ? Of is dit alweer van de baan ?

Ik heb niks meer van Kraus gehoord. Jullie zijn uiteraard van harte welkom, maar dan moet Kraus wel iets laten horen van hoe en wat.

Gr Piet.

Piet naar Chario??? :blink:

Of om alleen uit te proberen? In dat geval ben ik ook van de partij.

Nee joh,

Eric wil zijn Chario's op mijn Mc Intosh horen.

De Kef's gaan er echt niet uit

En ook jij bent van harte welkom.