Jump to content

stroomkabels

frieslander
 Share

Recommended Posts

Wat ik onlangs van een audiodealer hoorde verbaasde mij. :angry:

"Hij stelt dat alle stroomkabels met een goede afscherming een gelijk resultaat geven, ongeacht het merk en het grote prijsverschil." uhum

Zijn jullie het met deze stelling eens?

"Hij stelt dat alle stroomkabels met een goede afscherming een gelijk resultaat geven, ongeacht het merk en het grote prijsverschil." uhum

Vast wel, alleen moet je niet op alle apparaten zomaar een afgeschermd netsnoer zetten, heb ik begrepen.

Een gelijk resultaat? tijdens een inwendig onderzoek, of tijdens het carnaval,of het resultaat dat het allemaal stroomkabels zijn. :blink:

Echt weer een uitspraak,geen woorden aanvuil maken Theo, je kwetst weer een groep, ik zeg dus niets. B)

het meest neutrale antwoord is ja en nee, oftwel hoort ie 't of hoort ie 't niet

Persoonlijk ga ik het niet meer uitzoeken, ik koop liever nog wat meer software, want het gaat tenslotte om de muziek nietwaar.

"Hij stelt dat ALLE stroomkabels met een goede afscherming een gelijk resultaat geven, ongeacht het merk en het grote prijsverschil." uhum

benk u't niet mee eens.

neem maar is een goed afgeschermde kabel van 0.1 mm2 en een goed afgeschermde kabel van 2,5mm2

en jas er maar is een flinke stroom doorheen. :lol:

En mij bevalt een onafgeschermde getwiste/gevlochten stroomkabel met ferrietring beter.

grtjzz Daffy ;)

Ja, dat is appels en peren vergelijken, dan kan je ook zeggen, dat een cd speler van superpech net zo goed klinkt als 1 uit het duurdere segment. (behalve voor een aantal mensen op het forum die zeggen dat elke speler hetzelfde klinkt maar dat terzijde) die blikken doosjes die ze bij audiosetjes leveren klinken toch ook net zo goed als een leuke b&w set. tenminste zo vergelijk jij.

Deze stelling is onzin.

Vast wel, alleen moet je niet op alle apparaten zomaar een afgeschermd netsnoer zetten, heb ik begrepen.

Kun je nadere informatie verstrekken omtrent deze opmerking? Op welke apparaten zou het niet verstanding zijn een afgeschermd snoer te monteren en waarom niet? :ph34r:

Nee, nadere informatie kan ik niet verstrekken omtrent deze opmerking, behalve het onderstaande.

Voor cd-spelers zou het niet altijd een goed idee zijn om een afgeschermd netsnoer te gebruiken.

Geen idee waarom dat zo is. Kanalen wiens oren ik niet wantrouw maakten daar gewag van en ik geef het gewoon door.

Als hij tevens stelt dat een goede afscherming al aanwezig is bij normaal lampensnoer of een PC draad van 3 euro, dan ben ik het met deze stelling eens. Hoorbaar verschil haal je alleen als je geen draad aansluit. Dan doet ie het niet.

een hoorbaar verschil hoor ik wel tussen een afgeschermd en niet afgeschermd

maar tussen de afgeschermde kabbels heb ik niet veel verschillen kunnen merken

daarom ben ik het eens met de stelling ,

onnodig veel geld uitgeven aan een netkabel is naar mijn mening onzin

diy een lapp kabbel met zware ruber stekkers eraan dan ben je voor 20 eurie klaar. (Lapp Oelflex Classic 110CY)

een hoorbaar verschil hoor ik wel tussen een afgeschermd en niet afgeschermd

maar tussen de afgeschermde kabbels heb ik niet veel verschillen kunnen merken

daarom ben ik het eens met de stelling ,

onnodig veel geld uitgeven aan een netkabel is naar mijn mening onzin

diy een lapp kabbel met zware ruber stekkers eraan dan ben je voor 20 eurie klaar. (Lapp Oelflex Classic 110CY)

Klopt, maar kan goedkoper de Lapp Oelflex Classic 110CY 2.5m2 kost maar

"Goedkoop" mag het zijn, maar zo'n Lapp liet mijn versterker onnatuurlijk hard en scherp klinken.

Voor een euro of 20 koop je bij W&W audio een afgemonteerd Belden netsnoer (de goedkoopste, helemaal onderaan). Ik heb ze onlangs besteld omdat ik wat langere snoeren nodig had en tot mijn verbazing doen ze het erg goed in vergelijking met de standaard netsnoeren die niet afgeschermd zijn.

Er zullen vast betere snoeren zijn, maar voor 15 euro hoef je in elk geval niet al te moeilijk te doen, zelfs als het niets uit zou maken.

Toine.

"Goedkoop" mag het zijn, maar zo'n Lapp liet mijn versterker onnatuurlijk hard en scherp klinken.

Voor een euro of 20 koop je bij W&W audio een afgemonteerd Belden netsnoer (de goedkoopste, helemaal onderaan). Ik heb ze onlangs besteld omdat ik wat langere snoeren nodig had en tot mijn verbazing doen ze het erg goed in vergelijking met de standaard netsnoeren die niet afgeschermd zijn.

Er zullen vast betere snoeren zijn, maar voor 15 euro hoef je in elk geval niet al te moeilijk te doen, zelfs als het niets uit zou maken.

Toine.

Belden is over het algemeen inderdaad 'beter' dan Lapp, maargoed, ken ook geen 'slechter' merk dan Lapp, dan kan je beter nog je stock-powercords blijven gebruiken.

Belden is over het algemeen inderdaad 'beter' dan Lapp, maargoed, ken ook geen 'slechter' merk dan Lapp, dan kan je beter nog je stock-powercords blijven gebruiken.

Is het echt zo erg met Lapp dan Arjen?

Toen ik mijn normale stroomtoevoer naar zolder verving voor de Lapp-kabel meende ik er toch op vooruit te gaan, al is het maar marginaal.

Kun jij een normaal geprijsd powercord noemen dat de moeite waard is? Of moet je het zelf bouwen?

Toine.

Toine.

Omdat de Lapp toentertijd (jaar of drie geleden) niet beviel heb ik ook een aantal Belden kabels besteld die inderdaad een stuk vriendelijker bleken voor het resultaat. Ben echter vervolgens Van den Hul

Is het echt zo erg met Lapp dan Arjen?

Toen ik mijn normale stroomtoevoer naar zolder verving voor de Lapp-kabel meende ik er toch op vooruit te gaan, al is het maar marginaal.

Kun jij een normaal geprijsd powercord noemen dat de moeite waard is? Of moet je het zelf bouwen?

Toine.

Normaal geprijsd is natuurlijk erg subjectief, maar het beste value for money lijkt me inderdaad zelfbouw. Daar bereik je snel al enig positief effect mee zonder dat je er een onbehagelijk gevoel bij krijgt wanneer je je vrouw moet vertellen dat jullie het de komende maand wat zuiniger moet ivm de hoge uitgaven voor je audio. Maargoed, als je 20 meter moet overbruggen kan ik me voorstellen dat je dat niet zomaar via zelfbouw wilt doen.....

Supra is overigens een beter goedkoop alteratief ipv Lapp voor de mensen met 2 linkerhanden.