Jump to content

stroomkabels

frieslander
 Share

Recommended Posts

Normaal geprijsd is natuurlijk erg subjectief, maar het beste value for money lijkt me inderdaad zelfbouw. Daar bereik je snel al enig positief effect mee zonder dat je er een onbehagelijk gevoel bij krijgt wanneer je je vrouw moet vertellen dat jullie het de komende maand wat zuiniger moet ivm de hoge uitgaven voor je audio. Maargoed, als je 20 meter moet overbruggen kan ik me voorstellen dat je dat niet zomaar via zelfbouw wilt doen.....

Supra is overigens een beter goedkoop alteratief ipv Lapp voor de mensen met 2 linkerhanden.

Wat maakt 20m minder geschikt voor zelfbouw dan pak 'm beet 1m? :confused:

Supra is overigens een beter goedkoop alteratief ipv Lapp voor de mensen met 2 linkerhanden.

Bedankt!

't Schijnt nogal wat werk te zijn om 20 meter te vlechten. Volgens mij is dat het. :)

't Schijnt nogal wat werk te zijn om 20 meter te vlechten. Volgens mij is dat het. :)

Dan ga je toch niet vlechten? ;) Is toch al niet erg nuttig... :rolleyes:

Hee, 't is toch zelfbouw? Je moet wel het gevoel hebben iets gedaan te hebben! ;)

Dat valt dan met netkabels wel weer mee. Het zijn maar 6 draden en vrij grove steken.

Ik zou trouwens niet weten wat ik met 20 meter kabel zou moeten. M'n stopcontacten zitten echt wel dichterbij.

:)

Dat valt dan met netkabels wel weer mee. Het zijn maar 6 draden en vrij grove steken.

Ik zou trouwens niet weten wat ik met 20 meter kabel zou moeten. M'n stopcontacten zitten echt wel dichterbij.

De stopcontacten wel, maar de meterkast toch niet? :)

De stopcontacten wel, maar de meterkast toch niet? :)

Oooowww bedoel je dat... Ik ben bang dat 20 m dan maar amper genoeg zal zijn.

maar ik denk dat alleen het laatste stuk voldoende is. Bovendien zou ik dat wel willen, maar het is best wel lastig om dat hier in huis netjes te maken.

Je zou nu eens moeten komen luisteren, m'n dynamiek is helemaal terug... Dankzij het verwijderen van m'n scheidingstrafo en netfilters.... :)

Oooowww bedoel je dat... Ik ben bang dat 20 m dan maar amper genoeg zal zijn.

maar ik denk dat alleen het laatste stuk voldoende is. Bovendien zou ik dat wel willen, maar het is best wel lastig om dat hier in huis netjes te maken.

Je zou nu eens moeten komen luisteren, m'n dynamiek is helemaal terug... Dankzij het verwijderen van m'n scheidingstrafo en netfilters.... :)

't Zal best een heel karwei zijn om dat netjes aan te leggen, da's waar. Maar 't loont wel de moeite. Dan maar iets minder netjes..... ;)

Ik wil graag nog een keertje komen luisteren. November en december gaan nogal beslag leggen op m'n tijd, maar ik ga het niet vergeten en kom er zeker op terug!

Zelf ben ik ook aardig opgeschoten, maar het is duidelijk dat ik pas echt klaar kan zijn als ook de membranen van de Apogees zijn vervangen. Dat zou in december moeten gaan gebeuren; van tevoren moet er nog een "cursusje basmembraanrestauratie" worden gevolgd op m'n stage-adres. Ook komen er in november nog behoorlijk wat mensen luisteren. Ik denk niet dat er nog meer in zit dan ik er nu uit haal hier.

Zo, en nu ga ik zelf een uurtje of zo luisteren ;)

Het lijkt er op dat mensen die hun mening wilden geven over de stelling, dit inmiddels wel hebben gedaan. De meningen zijn erg divers, maar over het algemeen is men het wel eens met de stelling.

Toch blijkt uit de reacties dat resultaten met verschillende netsnoeren juist heel verschillend zijn.

Kun je het dan toch eens zijn met de stelling!?

Of speelt hier de wens van de gedachte de hoofdrol? Een duur nertsnoer heeft het zelfde resultaat als een goedkoop netsnoer

Het lijkt er op dat mensen die hun mening wilden geven over de stelling, dit inmiddels wel hebben gedaan. De meningen zijn erg divers, maar over het algemeen is men het wel eens met de stelling.

Toch blijkt uit de reacties dat resultaten met verschillende netsnoeren juist heel verschillend zijn.

Kun je het dan toch eens zijn met de stelling!?

Of speelt hier de wens van de gedachte de hoofdrol? Een duur nertsnoer heeft het zelfde resultaat als een goedkoop netsnoer

Veel mensen die het in het geheel niet eens zijn met de stelling zijn allang opgehouden met reageren op dit soort topics omdat deze dan alleen maar uitdraaien op een welles nietes, persoonlijke aanvallen en ander onbeschaafd gedrag, zoals bij alle voorgaande vergelijkbare topics die voorbij gekomen zijn.

"Goedkoop" mag het zijn, maar zo'n Lapp liet mijn versterker onnatuurlijk hard en scherp klinken.

misschien klinkt je versterker ook werkelijk zo!!!

Ik hoor het verschil tussen een standaard 3 aderig computernetsnoer en eentje die echt goed afgeschermd is. Zuiverder geluid minder wollig maar geen wereld van verschil.

robin

dit is het topic met de meest ongeloofwaardige uitspraken,

werkelijk niet te geloven wat een onzin: :D

(Hans van Liempd @ 27 Oct 2006, 21:09:32)

m'n dynamiek is helemaal terug... Dankzij het verwijderen van m'n scheidingstrafo en netfilters....

Robiwankanobi

Ik hoor het verschil tussen een standaard 3 aderig computernetsnoer en eentje die echt goed afgeschermd is. Zuiverder geluid minder wollig maar geen wereld van verschil.

allemaal op hol geslagen fantasie.

;)

m'n dynamiek is helemaal terug... Dankzij het verwijderen van m'n scheidingstrafo en netfilters....

Robiwankanobi

;)

Jij zegt 't.... ;)

"Goedkoop" mag het zijn, maar zo'n Lapp liet mijn versterker onnatuurlijk hard en scherp klinken.

Versterker was wel een transparant exemplaar. Met twee andere kabels ging het beter, dus misschien liet de versterker wel de kwaliteit van de kabel zien. Ben mijn commentaar op Lapp overigens wel vaker tegengekomen. Wellicht kwestie van matchen, maar ik denk dat z

Versterker was wel een transparant exemplaar. Met twee andere kabels ging het beter, dus misschien liet de versterker wel de kwaliteit van de kabel zien. Ben mijn commentaar op Lapp overigens wel vaker tegengekomen. Wellicht kwestie van matchen, maar ik denk dat z

Robiwankanobi

;)

niet als je in een blindtest de beter afgeschermede kabel er uit pikt!!! Ik zeg het tis geen wereld van verschil maar wel net mooier. Dus wat zeur je nu weer. een normaal snoer is helemaal niet afgeschermd voor electromagnetische straling. Een stukje rubber om de kabel biedt geen enkele bescherming. Dat verschil moet ergens vandaan komen. Ook als ik nogmaals een blindtest doe dan pik ik de beter afgeschermde kabel er weer uit.

Robin

Ik denk dat het wel verschil maakt of je afgeschermde dan wel niet-afgeschermde kabels gebruikt.

Maar of er een duideljk meetbaar en hoorbaar verschil is tussen een afgeschermde kabel van zeg EUR 10/meter ten opzichte van een afgeschermde kabel van 10x zo duur vraag ik mij ten stelligste af.

En als dat verschil er al is: hoe groot is dat, staat dat in verhouding tot het prijsverschil?

Ik denk dat het wel verschil maakt of je afgeschermde dan wel niet-afgeschermde kabels gebruikt.

Maar of er een duideljk meetbaar en hoorbaar verschil is tussen een afgeschermde kabel van zeg EUR 10/meter ten opzichte van een afgeschermde kabel van 10x zo duur vraag ik mij ten stelligste af.

En als dat verschil er al is: hoe groot is dat, staat dat in verhouding tot het prijsverschil?

Je kunt je dat afvragen, je kunt het ook uitproberen om er een antwoord op krijgen.