Jump to content

Stereo... of toch surround...???

WanFie
 Share

Recommended Posts

Voor hetzelfde budget heb ik met een stereoset een veel beter geluid dan met een surround set.

Waarom zou ik dan een surroundset kopen...??

Omdat ik graag al die "rommel" in m'n kamer wil...???

:confused:

• Members

Rommel ?? Hoe bedoel je ? Er zijn tegenwoordig recievers die gewoon op top niveau presteren hoor...

tijdens mijn jacht naar een versterker die alles deed wat ik graag wilde heb ik aan het eind van het verhaal ook zo'n reciever geprobeerd, en ra, ra, waar speel ik nu mee...

Als ik trouwens de foto's van jouw ruimte zie, heb jij toch echt meer apparatuur staan dan deze persoontje. En ik draai toch echt met meerdere bronnen

Hans,

Je bent weer lekker negatief. Er zit wel een kern van waarheid in, kijk maar eens naar die Dolby Digital rommel. Van die plastieke doosjes waar een berg herrie uitkomt. En dan zo'n plastieke boombox om nog enigszins wat geluidsdruk te maken.

Maar het kan ook anders en ik denk dat daar de discussie over zou moeten gaan.

Groet,

Jacco

Over 6 kanalen is het nog beter...

Groet,

Jacco

Ik ben nieuwsgierig waarom 6 kanalen jouw voorkeur geniet boven 5! :D

Oh, dat is de subwoofer. Dat is bij mij ook een speaker/kanaal.

Groet,

Jacco

• Members
Negatief of niet, ik vind dat Hans wel een punt heeft.

Als ik mensen hoor zeggen dat een CD over 5 kanalen veel beter klinkt dan weet ik wel genoeg.

Waar staat dat Hans het heeft over cd weergave via alle beschikbare kanalen ? Ik draai mijn stereo-muziek gewoon stereo, en films kijk ik in surround. Wat is er mis met een surround opstelling die gewoon goed presteerd in stereo-mode ?

BTW, tijdens een feestje is het trouwens wel praktisch hoor, muziek over 6 kanalen...

Ik ben nieuwsgierig waarom 6 kanalen jouw voorkeur geniet boven 5! :D

Oh, dat is de subwoofer. Dat is bij mij ook een speaker/kanaal.

Groet,

Jacco

Voor muziek heb ik liever 5 full-range speakers zonder sub (mits het bron materiaal voor multi-channel bedoeld is), voor film geluid kan begrijp ik w

Volgens mij is het zelfs zo dat als je een full-range systeem hebt bij sacd, dat je dan niet eens een subwoofer kunt inzetten. Dat wordt alleen geactiveerd bij een systeem waarbij de 5 speakers niet full range gebruikt worden. Bij sacd is dat 80 Hz en bij DVD surround is dat 120 Hz, als ik het mij goed herinner. Ook de amplituden zijn verschillend: bij sacd is die 10 dB zwakker tov DVD surround. Daar hoef je als gebruiker niet over na te denken, dat doet de bass management voor je.

Groet,

Jacco

Rommel ?? Hoe bedoel je ? Er zijn tegenwoordig recievers die gewoon op top niveau presteren hoor...

tijdens mijn jacht naar een versterker die alles deed wat ik graag wilde heb ik aan het eind van het verhaal ook zo'n reciever geprobeerd, en ra, ra, waar speel ik nu mee...

Als ik trouwens de foto's van jouw ruimte zie, heb jij toch echt meer apparatuur staan dan deze persoontje. En ik draai toch echt met meerdere bronnen

:D Aan de apparatuur hoeft 't niet te liggen,ik heb weleens op vier kanalen via een bandopname leuke dingen gehoord via vier weergevers.(in een goeie akoestiek,en geen fazedraaiingen in 't signaal om 't geluid een "effekt" te geven). Bij films en feestjes kan ik me wel iets bij voorstellen.(surround) ;)

• Members
Dat is niet helemaal waar Arden, ook in jouw situatie klopt het niet wat je zegt. Je hebt als ik mij niet vergis een Jungson AV-1000. Mooie bak, ik ken hem erg goed en klinkt echt zeer goed en ja, in veel gevallen beter dan stereoversterkers van andere merken van dezelfde prijs. Maar dat is een beetje appels en peren vergelijken, want als je de stereoversie neemt van jouw versterker, de Jungson JA-88D, die bijna de helft kost en die naast de AV-1000 zou zetten had je jezelf dit verhaal bespaard en was je het volledig met Hans eens geweest, de JA-88D klinkt echt beter dan zijn surround broer en kost aanzienlijk minder.

Leuk dat je dat even aanhaalt, maar dat is dus niet helemaal waar. Toegegeven, die JA-88D klinkt iets verfijnder in het hoog, totdat je de voorversterkermodificatie (kosten 200 euro) aanbrengt. Is dat verschil ineens verdwenen. De AV-1000 wint het trouwens onderin sowieso al van de 88. Ik blijf dus nog steeds bij mijn verhaal...

Leuk dat je dat even aanhaalt, maar dat is dus niet helemaal waar. Toegegeven, die JA-88D klinkt iets verfijnder in het hoog, totdat je de voorversterkermodificatie (kosten 200 euro) aanbrengt. Is dat verschil ineens verdwenen. De AV-1000 wint het trouwens onderin sowieso al van de 88. Ik blijf dus nog steeds bij mijn verhaal...

Okay, dan mag het verschil minimaal geworden zijn, maar kijk dan terug wat je betaald hebt? 800 euro voor de stereobak of 2000 euro voor de surroundversterker die je vervolgens nog moet modificeren om op gelijk niveau te komen.... Volgens mij bewijst jouw persoonlijke situatie als geen ander het gelijk van Hans.

Voor hetzelfde budget heb ik met een stereoset een veel beter geluid dan met een surround set.

Waarom zou ik dan een surroundset kopen...??

Omdat ik graag al die "rommel" in m'n kamer wil...???

:confused:

Een surround set van 200000 klinkt voor jou waarschijnlijk net zo goed als een stereo set van 200000. Kwestie van een budget kiezen wat zo hoog is dat verschillen niet meer hoorbaar zijn.

Kennelijk wil jij geen surround. Dan hoef je er ook niet aan te beginnen. Maar noem het geen rommel tenzij je graag mensen voor hun schenen schopt.

Een surround set van 200000 klinkt voor jou waarschijnlijk net zo goed als een stereo set van 200000. Kwestie van een budget kiezen wat zo hoog is dat verschillen niet meer hoorbaar zijn.

Kennelijk wil jij geen surround. Dan hoef je er ook niet aan te beginnen. Maar noem het geen rommel tenzij je graag mensen voor hun schenen schopt.

Met rommel bedoel ik ook 5 Omega's of 5 Klipsch hoekhoorns ( ;):confused: ) en vijf monoblokken (of 10 in geval van biamping). Dan laat ik die verschrikkelijk sub maar even uit beeld.

Dat mensen met zo'n plastic setje zich aangevallen voelen is dus niet nodig.

:)

Met rommel bedoel ik ook 5 Omega's of 5 Klipsch hoekhoorns ( ;):confused: ) en vijf monoblokken (of 10 in geval van biamping). Dan laat ik die verschrikkelijk sub maar even uit beeld.

Dat mensen met zo'n plastic setje zich aangevallen voelen is dus niet nodig.

:)

Kennelijk heb je die twee dagen op de VAD weinig plezier gehad en ben je die frustratie hier aan het botvieren door alle mensen met een duur of goedkoop surround setje tegen hun schenen te schoppen. :lol: