Jump to content

Bloed onder de nagels

niels007
 Share

Recommended Posts

Dit is wat de hobby en de handel kapot maakt. Als je bij een audiozaak komt en vraagt naar wat nieuwe ontwikkelingen zijn dan weet men niets van bijvoorbeeld 'server based' audio maar probeert men je wel dit soort rommel te slijten in combinatie met de nieuwste luidsprekerkabel en interlink. Bekijk het dan maar, ik draai gewoon mijn CD'tje en LP'tje en vind zelf mijn weg wel. (er zit een beetje frustratie bij mij :) )

Ik denk dat degene die dit maakt, goed weet hoe die aan de gelovigheid van audiofielen geld kan verdienen.

Bedenk een "delicaat audiocomponent", positioneer het ding met een bijpassende audiofiele prijsstelling, maak audiofieltjes met veel overtuigingkracht en pseudowetenschap wijs dat ze iets horen, maak ze wijs dat er stoute ongelovigen zijn die hen op andere gedachten proberen te brengen en maak ze wijs dat hen dat alleen maar sterkt in hun geloof. De kassa zal rinkelen.

Als vervolg op de succesvolle cd sound improver komt Audiodesk nu met de Disc cleaner.

Wat ik in ieder geval zeer storend vind is dat dit wordt gebracht als zijnde iets nieuws (let op het gebruik van het wordje 'nu' in het persbericht/nieuwsitem. En dat terwijl dit apparaat al bestaat sinds 2002 (en misschien wel langer). Het komt op mij over dat de fabrikant/importeur een graantje(?) probeert mee te pikken van de hype op CD verbeterings'technieken'.

Enno :)

Guest Kraus vonBentinck

Eigenlijk moet je dankbaar zijn voor zulke producten. Het is niet de producent maar de consument die zulke artikelen in de schappen laat verschijnen. Het scala aan onzin-gadgets houdt de consument een spiegel voor: "kijk, dit is het koopgedrag dat jij vertoont". Je kunt er uit leren dat je zelf ook voorzichtig moet zijn en dat de doelgroep waar de advertentie of het product zich tot wendt en waar wij als lezers van dit forum toe behoren (anders had je dit ook niet gelezen :) ), krankzinnig gedrag vertoont.

Altijd de eerste gedachte die in je opkomt omdraaien, dat is vaak heel verstandig.

Wat is er in de supermarkt-oorlog gebeurd? De prijzen zijn gezakt want dat was kennelijk waar de consument zijn koopgedrag op afstemde. Moet je nou eens kijken in de supermarkt. Schappen vol met dezelfde artikelen, niemand van het personeel is ouder dan 17 en van het assortiment in de winkel hebben ze 0,0 kaas gegeten. Alle supermarkten zijn veranderd in Aldi's.

De klant krijgt uiteindelijk de winkel en de producten die hij met zijn koopgedrag beloont.

:D:D:D:D:D:D:D

een stuk rioolpijp

ik kom echt NIET meer bij. :D

(mijn opa zei al : er lopen meer gekken buiten het gekkenhuis dan erin )

de man die dit ding uitgevonden heeft is vast ontsnapt :D

Je hebt gelijk, het is een doodgewoon meestromend 125mm T stuk van PVC van Wavin of Dijka.

Dit loopt echt de spuigaten uit. :confused::blink::angry:

Heeft iemand hem al geprobeerd of wordt alleen op basis van en foto commentaar geleverd.

Iemand die 'm heeft geprobeerd, hoort waarschijnlijk werelden van verschil. Dat is inherent aan dit apparaat...

Henrie mag ik concluderen dat je uit je nek zwamt...

Tuurlijk mag jij dat :D Dat doe ik bij jou ook wel eens, maar dat zet ik dan niet op het forum... :rolleyes:

Ik denk dat er veel onzin op de markt is. Maar of het onzin is weet je pas als je het uitgeprobeerd hebt. Ik zelf vind sommige hear wel eens te nuchter. Als iedereen zo nuchter was zaten we nu nog in het stenen tijdperk.

Ruud, het is wel gevaarlijk om heel stellig tegen de bewering van Henrie in te gaan. Het lijkt me toch duidelijk dat het fenomeen dat hij aanhaalt wel degelijk op de 'mens' van toepassing is. Sodejuu vraagt zich af waarom het zo duur moet.. Tja, de reviews zullen gewoon niet zo positief zijn als het 1000 euro minder zou kosten..

Ik denk dat men ergens wel weet dat het niets doet en de enige manier om het dan toch te verkopen is de prijs flink hoog te leggen..

Sodejuu,

Hoeveel zijn die lichtmetalen velgen precies lichter dan stalen?

Groet,

Jacco

Kijk, tenminste eentje die reageert. Dit was onlangs een opmerking tijdens een autoprogramma (weet helaas niet meer welk). In feite vind ik dat net zo'n onnozele benadering als dat met de hier aangehaalde wasmachine gebeurd. Dan kraait er echter geen haan naar.

Het zal best zijn dat die velgen een kilo of wat lichter zijn. Hoe verhoudt dat verschil zich tov de totale massa die tot stilstand gebracht moet worden? Wie gaat er ff rekenen?

;)

Voor ge

Wat lichtmetalen velgen betreft, die hebben weldegelijk een praktisch nut. Die zijn nl lichter dan stalen velgen, waardoor de remmen minder belast worden. Lichtmetalen velgen dragen bij aan de veiligheid.

En lichtmetalen velgen zorgen voor vermindering van het onafgeveerde gewicht, wat de wegligging verbetert. En daarmee verbetert het rijcomfort.

Je bent me net (nou ja, net...) voor. Het gaat niet om het totale gewicht dat versneld of afgeremd (is natuurkundig gezien hetzelfde) moet worden, maar om het onafgeveerde gewicht. De massa van de auto is wel te dempen, maar het onafgeveerde gewicht niet...

Overigens is het wel weer zo dat tegenwoordig het uiterlijk van lichtmetalen velgen door veel mensen veel belangrijker gevonden wordt dan het gewicht. Maar in de racerij wordt er wel degelijk op gelet...