mordante Posted 28 oktober 2006 Report Share Posted 28 oktober 2006 wat kost tegenwoordig een vaatwasser? en hoeveel cd's kunnen daarin? Een hele goeie Erik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 29 oktober 2006 Report Share Posted 29 oktober 2006 Op zich is het vrij eenvoudig aan te tonen of zo'n ding echt werkt. Op sommige cd-spelers (in ieder geval die met een Philips chipset van een aantal jaren terug), kan je zien of de foutcorrectie in werking treedt. Door die pulsjes te tellen voor en na behandeling met dit apparaat kan je aantonen dat het verwijderen van de waslaag echt invloed heeft. Als in beide gevallen de foutcorrectie niets hoeft te doen (even uitgaan van een krasvrije CD), is het volgens mij volslagen onzin om het waslaagje van je cd's te wassen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 oktober 2006 Report Share Posted 29 oktober 2006 Op zich is het vrij eenvoudig aan te tonen of zo'n ding echt werkt. Op sommige cd-spelers (in ieder geval die met een Philips chipset van een aantal jaren terug), kan je zien of de foutcorrectie in werking treedt. Door die pulsjes te tellen voor en na behandeling met dit apparaat kan je aantonen dat het verwijderen van de waslaag echt invloed heeft. Als in beide gevallen de foutcorrectie niets hoeft te doen (even uitgaan van een krasvrije CD), is het volgens mij volslagen onzin om het waslaagje van je cd's te wassen... Zolang de foutcorrectie het kan bijbenen, is dit apparaat ook niet nuttig. Dat ie voor en na het wassen misschien niet een gelijk aantal fouten leest, maakt dan niet uit. Bovendien kunnen fouten ook door externe 'stoorbronnen' veroorzaakt worden. Trillingen door de lucht en zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 29 oktober 2006 Report Share Posted 29 oktober 2006 Op zich is het vrij eenvoudig aan te tonen of zo'n ding echt werkt. Op sommige cd-spelers (in ieder geval die met een Philips chipset van een aantal jaren terug), kan je zien of de foutcorrectie in werking treedt. Door die pulsjes te tellen voor en na behandeling met dit apparaat kan je aantonen dat het verwijderen van de waslaag echt invloed heeft. Als in beide gevallen de foutcorrectie niets hoeft te doen (even uitgaan van een krasvrije CD), is het volgens mij volslagen onzin om het waslaagje van je cd's te wassen... Zolang de foutcorrectie het kan bijbenen, is dit apparaat ook niet nuttig. Dat ie voor en na het wassen misschien niet een gelijk aantal fouten leest, maakt dan niet uit. Bovendien kunnen fouten ook door externe 'stoorbronnen' veroorzaakt worden. Trillingen door de lucht en zo... Ik heb hier eens met de volle vuist op een cd speler lopen rammen, zonder resultaat. Nu zegt dat natuurlijk niet dat alle cd spelers daar ongevoelig voor zijn, maar erg waarschijnlijk is dat trillingen door de lucht geen invloed hebben. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 29 oktober 2006 Report Share Posted 29 oktober 2006 Doe mij maar een CD schijf-balanceerapparaat ,met aan te brengen plak of klemlood, dempt ook nog goed.(groene lood). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 29 oktober 2006 Report Share Posted 29 oktober 2006 wat kost tegenwoordig een vaatwasser? en hoeveel cd's kunnen daarin? Een hele goeie Erik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 oktober 2006 Report Share Posted 29 oktober 2006 Zolang de foutcorrectie het kan bijbenen, is dit apparaat ook niet nuttig. Dat ie voor en na het wassen misschien niet een gelijk aantal fouten leest, maakt dan niet uit. Bovendien kunnen fouten ook door externe 'stoorbronnen' veroorzaakt worden. Trillingen door de lucht en zo... Ik heb hier eens met de volle vuist op een cd speler lopen rammen, zonder resultaat. Nu zegt dat natuurlijk niet dat alle cd spelers daar ongevoelig voor zijn, maar erg waarschijnlijk is dat trillingen door de lucht geen invloed hebben. Groet, Jacco Misschien niet op het eindresultaat, maar misschien wel op de hoeveelheid werk die de foutcorrectie moet doen. Ik weet het niet hoor, ik heb niet zo veel verstand van digitale techniek... Van mij mogen het ook trillingen via de grond of muur o.i.d. zijn. Van een voorbij rijdende vrachtwagen of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 29 oktober 2006 Report Share Posted 29 oktober 2006 QUOTE(s.o.t.a jerry @ 29 Oct 2006, 13:42:49) Doe mij maar een CD schijf-balanceerapparaat ,met aan te brengen plak of klemlood, dempt ook nog goed.(groene lood). Geloof jij werkelijk dat zo'n ligt schijfje, dat ook nog op een verwaarloosbaar laag toerental draait, merkbaar onbalans heeft en, dat dit van grote invloed is op de weergavekwaliteit? Zelfs bij DVD? Wat wel goed zou ''kunnen'' zijn, is eens uitzoeken of de data op het schijfje werkelijk exact is gecentreerd ten opzichte van het middengat. Het gat kan best wel goed gecentreerd zitten ten opzichte van de buitenkant, maar dat zegt m.i. niets over gecentreerde data. Hoi CJ, Denk je dat ik als techneut dit als iets serieus plaatste?'t was gewoon een beetje stemmingmakerij. Max 550 toeren bij zo'n lichte cd'tje en onbalans ervan statisch of dynamisch,zal ik me idd niet zo druk over maken. Zelfs niet bij DVD. Heel wat anders dan wanneer ik met mijn lichtmetalen Cup velgen getunede Porsche 944 turboS 280km per uur rijd met 255/40/17 W banden met "slechts" 5gram onbalans op een band. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 29 oktober 2006 Report Share Posted 29 oktober 2006 Ik heb hier eens met de volle vuist op een cd speler lopen rammen, zonder resultaat. Nu zegt dat natuurlijk niet dat alle cd spelers daar ongevoelig voor zijn, maar erg waarschijnlijk is dat trillingen door de lucht geen invloed hebben. Groet, Jacco Misschien niet op het eindresultaat, maar misschien wel op de hoeveelheid werk die de foutcorrectie moet doen. Ik weet het niet hoor, ik heb niet zo veel verstand van digitale techniek... Van mij mogen het ook trillingen via de grond of muur o.i.d. zijn. Van een voorbij rijdende vrachtwagen of zo... Nou, ik bedoel om precies te zijn dat de signalen er nog net zo uit kwamen aan de analoge uitgang als bij het niet-rammen. Eventuele verschillen liggen onder de ruisvloer en onhoorbaar in amplitude (<85 dB). Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 30 oktober 2006 Report Share Posted 30 oktober 2006 QUOTE(s.o.t.a jerry @ 29 Oct 2006, 13:42:49) Doe mij maar een CD schijf-balanceerapparaat ,met aan te brengen plak of klemlood, dempt ook nog goed.(groene lood). Geloof jij werkelijk dat zo'n ligt schijfje, dat ook nog op een verwaarloosbaar laag toerental draait, merkbaar onbalans heeft en, dat dit van grote invloed is op de weergavekwaliteit? Zelfs bij DVD? Wat wel goed zou ''kunnen'' zijn, is eens uitzoeken of de data op het schijfje werkelijk exact is gecentreerd ten opzichte van het middengat. Het gat kan best wel goed gecentreerd zitten ten opzichte van de buitenkant, maar dat zegt m.i. niets over gecentreerde data. Hoi CJ, Denk je dat ik als techneut dit als iets serieus plaatste?'t was gewoon een beetje stemmingmakerij. Max 550 toeren bij zo'n lichte cd'tje en onbalans ervan statisch of dynamisch,zal ik me idd niet zo druk over maken. Zelfs niet bij DVD. Heel wat anders dan wanneer ik met mijn lichtmetalen Cup velgen getunede Porsche 944 turboS 280km per uur rijd met 255/40/17 W banden met "slechts" 5gram onbalans op een band. Hoi Jerry, Sinds wanneer heb jij een getunede Porsche 944 turboS ????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodooless Posted 30 oktober 2006 Report Share Posted 30 oktober 2006 Op sommige cd-spelers (in ieder geval die met een Philips chipset van een aantal jaren terug), kan je zien of de foutcorrectie in werking treedt. Door die pulsjes te tellen voor en na behandeling met dit apparaat kan je aantonen dat het verwijderen van de waslaag echt invloed heeft. Als in beide gevallen de foutcorrectie niets hoeft te doen (even uitgaan van een krasvrije CD), is het volgens mij volslagen onzin om het waslaagje van je cd's te wassen... Dat is helaas te makkelijk. Ten eerste lees je geen enkele CD foutloos. Fouten worden constant gelezen. En foutcorrectie heet niet voor niks foutcorrectie. De fouten kunnen tot op een bepaald punt gecorrigeerd worden, en dat geheel foutloos, dus de orgineele datastroom wordt gewoon volledig herstelt. Niet alleen als er een enkel bitje fout word gelezen, maar zelfs meerdere duizend bitjes achter elkaar zijn geen probleem (mits degelijke implementatie natuurlijk). Het gaat dus om de niet herstelbare fouten die gelezen worden, en die dus door de mand van de foutcorrectie vallen. De samples die geinterpoleert worden aan de hand van het voorgaande signaal. Lijkt me dat de laser gewoon door het mogelijk aanwezige waslaagje leest. Hij ziet het niet eens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hadrianus Posted 30 oktober 2006 Report Share Posted 30 oktober 2006 Jamaar, het gaat over wat erin zit, en wat dat met je CD's doet! Moet je eigenlijk w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 31 oktober 2006 Report Share Posted 31 oktober 2006 Jamaar, het gaat over wat erin zit, en wat dat met je CD's doet! Moet je eigenlijk w Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 31 oktober 2006 Author Report Share Posted 31 oktober 2006 Ik ben geen velg expert maar staal mag dan 3x zwaarder zijn: aluminium is wel 3x minder stijf dus veel constructies zullen minstens dezelfde stijfheid/gewicht factor hebben, al zijn ze van staal.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TRPH Posted 31 oktober 2006 Report Share Posted 31 oktober 2006 Lichtmetalen velgen (of wielen als je dat liever hebt) worden gegoten, daarna eventueel gesmeed en ze ondergaan warmtebehandelingen. Gieten geeft de mogelijkheid ruimelijke constructies te bouwen die enorm stijf en licht zijn bij gering materiaalgebruik. Aluminiumlegeringen kunnen met warmtbehandelingen enorm sterk gemaakt worden. Magnesiumleeringen zijn n Link to comment Share on other sites More sharing options...
princeofdarkness Posted 31 oktober 2006 Report Share Posted 31 oktober 2006 Lichtmetalen velgen (of wielen als je dat liever hebt) worden gegoten, daarna eventueel gesmeed en ze ondergaan warmtebehandelingen. Gieten geeft de mogelijkheid ruimelijke constructies te bouwen die enorm stijf en licht zijn bij gering materiaalgebruik. Aluminiumlegeringen kunnen met warmtbehandelingen enorm sterk gemaakt worden. Magnesiumleeringen zijn n Link to comment Share on other sites More sharing options...
TRPH Posted 31 oktober 2006 Report Share Posted 31 oktober 2006 Lichtmetalen velgen (of wielen als je dat liever hebt) worden gegoten, daarna eventueel gesmeed en ze ondergaan warmtebehandelingen. Gieten geeft de mogelijkheid ruimelijke constructies te bouwen die enorm stijf en licht zijn bij gering materiaalgebruik. Aluminiumlegeringen kunnen met warmtbehandelingen enorm sterk gemaakt worden. Magnesiumleeringen zijn n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 31 oktober 2006 Report Share Posted 31 oktober 2006 Lichtmetalen velgen (of wielen als je dat liever hebt) worden gegoten, daarna eventueel gesmeed en ze ondergaan warmtebehandelingen. Gieten geeft de mogelijkheid ruimelijke constructies te bouwen die enorm stijf en licht zijn bij gering materiaalgebruik. Aluminiumlegeringen kunnen met warmtbehandelingen enorm sterk gemaakt worden. Magnesiumleeringen zijn n Link to comment Share on other sites More sharing options...
TRPH Posted 31 oktober 2006 Report Share Posted 31 oktober 2006 Lichtmetalen velgen (of wielen als je dat liever hebt) worden gegoten, daarna eventueel gesmeed en ze ondergaan warmtebehandelingen. Gieten geeft de mogelijkheid ruimelijke constructies te bouwen die enorm stijf en licht zijn bij gering materiaalgebruik. Aluminiumlegeringen kunnen met warmtbehandelingen enorm sterk gemaakt worden. Magnesiumleeringen zijn n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 2 november 2006 Report Share Posted 2 november 2006 Wat lichtmetalen velgen betreft, die hebben weldegelijk een praktisch nut. Die zijn nl lichter dan stalen velgen, waardoor de remmen minder belast worden. Lichtmetalen velgen dragen bij aan de veiligheid.Maar dat terzijde. Belangrijkste voordeel naast mooier ogen van Alu-velgen is dat de "ongeveerde massa" van de auto lichter wordt. Daardoor is de vering in staat sneller de oneffenheden van het wegdek te volgen. Dat resulteert in een beter wegcontact en aldus een beter wegligging. Maar dat even terzijde PS SHit, ze waren me al voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 november 2006 Report Share Posted 2 november 2006 Hoeveel zijn ze dan lichter... en is dat wel wetenschappelijk bepaald...??? Jongens.... asjeblieft... geef nou toe dat het gewoon mooi is en dat er voor in het verkeer waarvoor je die auto gekocht hebt, deze wielen geen bijdrage leveren... Gewoon speelgoed... dus. geen verschil met die CD wasautomaat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 2 november 2006 Report Share Posted 2 november 2006 Lichtmetalen velgen (of wielen als je dat liever hebt) worden gegoten, daarna eventueel gesmeed en ze ondergaan warmtebehandelingen. Gieten geeft de mogelijkheid ruimelijke constructies te bouwen die enorm stijf en licht zijn bij gering materiaalgebruik. Aluminiumlegeringen kunnen met warmtbehandelingen enorm sterk gemaakt worden. Magnesiumleeringen zijn n Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 2 november 2006 Author Report Share Posted 2 november 2006 Je hebt wel een punt Hans.. Net als mensen hun gehoor kunnen overschatten denk ik dat veel mensen ook hun rijderskwaliteiten overschatten. Het grootste verschil tussen stalen en aluminium velgen zal zijn dat er meestal bij het lichtmetaal een grotere diameter van toepassing is, lagere zijwanden van de band, en daarmee een ander rijgedrag.. Het velgje opzich zal niet zoveel uitmaken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TRPH Posted 2 november 2006 Report Share Posted 2 november 2006 Ha, dan komt extruderen ook nog om de hoek kijken. Dat is bij relatief lage temperatuur, maar onder zeer hogedruk een platine in een pers in de gewenste vorm persen. Als je ziet hoe dat gaat... Neem van mij aan, dat de exacte temperaturen voor dat veredelen bekend zijn, die liggen om en nabij de 550 graden celcius. Daarna komt dan ook nog het zogenaamde ouderen, wat onder een lagere temperatuur plaats vindt, die de veredeling compleet maakt. Ik kan je verzekeren dat er weinig lichtmetalen wielen zijn, dan wel geen enkele, die een kwaliteit hebben die met deze manier van bewerken wordt berijkt. Wat jij beschrijft is geen extrusie maar dieptrekken. Bij dieptrekken wordt een plaat materiaal (platine) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 november 2006 Report Share Posted 2 november 2006 De oude aluminium tandpastatubes... die werden diepgetrokken (en volgens mij ook de mderne frisdrankblikjes). Het materiaal wordt dan in een geheel andere vorm getrokken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now