Simon_W Posted 28 oktober 2006 Report Share Posted 28 oktober 2006 Vergelijking Tripath versterkers: de Super T-amp van Sonic Impact (links) en de TA-10 van Trends Audio (rechts) Inleiding: Lang geleden las ik een uitvoerige review van de T-amp van Sonic Impact op www.tnt-audio.com. Het ging om een soort speelgoed UFO van 39 dollar waar zeer mooi geluid uit zou komen. Nieuwsgierig geworden heb ik het versterkertje via een webwinkel in Itali Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 29 oktober 2006 Report Share Posted 29 oktober 2006 Hoi, Leuke recensie. Ik heb ze ook al eens gehoord en onlangs nog op de show in Brussel bij de Crafty stand. Dat zo'n KLEIN versterkertje zo'n groots geluid kan produceren,daar was ik nogal van onder de indruk van. Maar wel bestellen bij Crafty en niet rechtstreeks,want Crafty is een zeer jong bedrijf en heeft een zeer enthousiaste eigenaar en deze maakt kleine transmissie luidsprekers,die het heel goed doen in combi met deze versterkertjes.Daarbij gun je het toch zo'n jong bedrijf die omzet en verkoop.. Ook vanwege de garantie. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon_W Posted 30 oktober 2006 Author Report Share Posted 30 oktober 2006 Dank je! Uiteraard gun ik Crafty de handel en gaf zelf ook al aan dat dit qua garantie meer zekerheid biedt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 30 oktober 2006 Report Share Posted 30 oktober 2006 Beste Simon_W, Leuk en goed geschreven recensies. Leest lekker weg en lekker snel to the point. Ben benieuwd waar dat in de toekoms naartoe gaat met al die PWM modules, maar ik zie toch een soort zelfde overgang komen als toendertijd van buis naar transistor. Nu transistor naar PWM. Of ik daar nu blij mee ben of niet hou ik maar voor me Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland# Posted 31 oktober 2006 Report Share Posted 31 oktober 2006 Hoi Simon Dank je voor deze gedegen recensie. Ik kan me er goed in vinden. Voor eventueel geinterreseerden in de TA-10, er zit nauwelijks een prijsverschil tussen aanschaf in Hong Kong of bij Crafty. (geen invoerechten, transportkosten en buitenlandse transactie kosten). Audiofreak dank je voor het compliment over mijn transmissielijn speakers. Het was erg leuk jou en Sodejuu te spreken in Brussel. Groeten Roland Crafty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 4 november 2006 Report Share Posted 4 november 2006 Met gepaste trots wil ik hieraan toevoegen dat >>> CRAFTY <<< in februari te gast is bij >>> Audioclub Oost Brabant <<< Klik maar eens op de "Agenda" knop en noteer!!! Met vriendelijke groet, Erjee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 3 december 2006 Report Share Posted 3 december 2006 Ik heb de Super T-amp mogen testen en is zeker goed, op het forum van Audiofreaks heb ik een mijn bevindingen neergezet. linkje Deze klonk zowel erg goed met de Mission 760i als met een Seas EX4. Ik heb zelf de Mission 760i en die wordt nu nog met een Onkyo Integra A-8450 gevoed, maar de Onkyo klinkt toch niet lekker met de Mission zodat ik die ga verkopen en waarschijnlijk een T-amp voor in de plaats ga zetten. Als de Onkyo de deur uit is, ga ik waarschijnlijk voor de Trends Audio TA-10. Lekker klein, goedkoper dan de Super T-amp en volgens de topicstarter minder klinisch/sterieler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon_W Posted 5 september 2009 Author Report Share Posted 5 september 2009 Update: Het is al weer 3 jaar geleden dat ik bovenstaande bespreking plaatste. Na de eerste tekenen van de herfst is het leuk weer eens wat websites over audio te bezoeken en zo kwam ik ook (weer) de website van Michael Mardis tegen waarin de nodige modificaties voor de TA-10 genoemd worden die eenvoudig zelf zijn uit te voeren: http://www.michael.mardis.com/trendamp/ta-10.htm Geinspireerd heb ik niet alles gedaan wat hij noemt maar wel andere input caps geplaatst (ERO MKT 4,7 uF) en ook andere power caps geplaatst (Panasonic FC Capacitors 1500uF). Verder de aircore inductors afgeschermd. Met het verzetten van wat jumpers heb ik de volume regelaar buiten spel gezet en gebruik de TA-10 nu als eindversterker samen met mijn Antique Sound Lab T1 als voorversterker. Het resultaat is verbluffend goed en het is laag is nu ook goed aanwezig. Ook leuk te lezen over dit kleine versterkertje zijn de volgende links: http://6moons.com/audioreviews/trends/ta10.html http://www.stereomojo.com/SHOOTOUT2007INTEGRATEDS.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts