Jempie Posted 29 oktober 2006 Report Share Posted 29 oktober 2006 Deze site vond ik http://www.ornec.com/ voor als het echt goedkoop moet... Mazzel Jempie Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichelNL Posted 29 oktober 2006 Report Share Posted 29 oktober 2006 Nog goedkoper Voor als het nog goedkoper moet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 30 oktober 2006 Report Share Posted 30 oktober 2006 ik heb al een paar keer bij ornec besteld, goedkoop? ja redelijk je moet alleen nog wel invoer belasting betalen op de producten en een gigantiesche bezorg kosten van pakweg 160 tot 200 euro dus tel minimaal 200 a 250 euro bij je prijs als je een versterkertje koopt dan. en garantie? doen ze erg moeilijk over achteraf heb ik gehoord. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 30 oktober 2006 Report Share Posted 30 oktober 2006 Onvoorstelbaar wat een jatwerk. Von Masoch TB2 Bookshelf speakers De foto (helaas alleen een kleine versie) hebben ze gewoon van PMC gejat (en waarschijnlijk het ontwerp ook), net als de naam TB2. En als ik iets verder kijk zie ik ook nog Proac speakers langskomen en nog een versie van PMC, de FB. Brutaal hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 30 oktober 2006 Report Share Posted 30 oktober 2006 Onvoorstelbaar wat een jatwerk.Von Masoch TB2 Bookshelf speakers De foto (helaas alleen een kleine versie) hebben ze gewoon van PMC gejat (en waarschijnlijk het ontwerp ook), net als de naam TB2. En als ik iets verder kijk zie ik ook nog Proac speakers langskomen en nog een versie van PMC, de FB. Brutaal hoor. de meeste electronica word daar gemaakt en voor de chinese markt onder een anderre naam verkocht bv vincent is shenya enz enz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 30 oktober 2006 Report Share Posted 30 oktober 2006 ik heb al een paar keer bij ornec besteld, goedkoop? ja redelijk je moet alleen nog wel invoer belasting betalen op de producten en een gigantiesche bezorg kosten van pakweg 160 tot 200 euro dus tel minimaal 200 a 250 euro bij je prijs als je een versterkertje koopt dan. en garantie? doen ze erg moeilijk over achteraf heb ik gehoord. groet, Plus de 19% BTW over het gehele bedrag (=prijs apparaat+transportkosten+invoerrechten). Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 30 oktober 2006 Report Share Posted 30 oktober 2006 ik heb al een paar keer bij ornec besteld, goedkoop? ja redelijk je moet alleen nog wel invoer belasting betalen op de producten en een gigantiesche bezorg kosten van pakweg 160 tot 200 euro dus tel minimaal 200 a 250 euro bij je prijs als je een versterkertje koopt dan. en garantie? doen ze erg moeilijk over achteraf heb ik gehoord. groet, Plus de 19% BTW over het gehele bedrag (=prijs apparaat+transportkosten+invoerrechten). klopt ik schrok best wel van het eind bedrag maargoed je hebt voor bv 450 euro een top buizenversterker er is wel wat te regellen met de chinezen je kan bv regellen dat ze een lager bedrag opgeven aan de duane zodat je belasting lager word. Link to comment Share on other sites More sharing options...
highlow Posted 31 oktober 2006 Report Share Posted 31 oktober 2006 Onvoorstelbaar wat een jatwerk.Von Masoch TB2 Bookshelf speakers De foto (helaas alleen een kleine versie) hebben ze gewoon van PMC gejat (en waarschijnlijk het ontwerp ook), net als de naam TB2. En als ik iets verder kijk zie ik ook nog Proac speakers langskomen en nog een versie van PMC, de FB. Brutaal hoor. Als je ziet dat Dusson versterkers feitelijk gelijk zijn aan de Red Rose serie van Mark Levinson, dan ga je toch twijfelen. Heeft Mark Levinson niet eens de moeite genomen om het ontwerp te veranderen of is het andersom. In ieder geval worden de spullen daar gemaakt en ontwerpen ze (ook high end) spullen voor de eigen markt. Het 15 miljoen chinese miljonairs is de eigen markt groter dan west europa. Ornec verkoopt goed spul tgen een redelijke prijs, waarbij je wel in aanmerking moet nemen dat het lastig is als je er een probleem mee hebt. Laatst een MP3 speler gekocht die defect was en deze is zonder problemen hersteld, maar die is dan ook eenvoudig terug te sturen. Dat is anders met een versterker van boven de 30 kg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 31 oktober 2006 Report Share Posted 31 oktober 2006 Als je ziet dat Dusson versterkers feitelijk gelijk zijn aan de Red Rose serie van Mark Levinson, dan ga je toch twijfelen. Heeft Mark Levinson niet eens de moeite genomen om het ontwerp te veranderen of is het andersom. (...) Mark Levinson heeft de versterker ontworpen en deze wordt bij Dusson gebouwd onder het label Red Rose. Kennelijk mag Dusson 'm (ook) onder eigen label uitbrengen in China. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 31 oktober 2006 Members Report Share Posted 31 oktober 2006 Als je ziet dat Dusson versterkers feitelijk gelijk zijn aan de Red Rose serie van Mark Levinson, dan ga je toch twijfelen. Heeft Mark Levinson niet eens de moeite genomen om het ontwerp te veranderen of is het andersom. (...) Mark Levinson heeft de versterker ontworpen en deze wordt bij Dusson gebouwd onder het label Red Rose. Kennelijk mag Dusson 'm (ook) onder eigen label uitbrengen in China. He, is dat het nieuwe verhaal dat de ronde gaat ? Dusson (het oude Korsun) heeft de versterkers zelf ontworpen en gebouwd hoor. Dat meneer Levinson gewoon iets eerder als de rest is gaan shoppen in China, veranderd hier niets aan. De Red Rose versterkers zijn zelfs de oude modellen van Korsun. Later heeft M.L. ruiterlijk toegegeven dat de versterkers Chinese ontwerpen waren, en ze daar ook liet bouwen, maar dat er bepaalde onderdelen werden vervangen. Die paar onderdelen rechtvaardigden nog steeds de duizenden euro's prijsverschil niet, maar nu zijn het ineens Levinson ontwerpen geworden ? Dacht het niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 31 oktober 2006 Report Share Posted 31 oktober 2006 Deze site vond ik http://www.ornec.com/ voor als het echt goedkoop moet... Mazzel Jempie Je kunt beter voor 600 euro naar China gaan en het zelfs in warenhuizen goedkoper aanscaffen. Stickr tweedehands erop en je hebt geen invoerrechten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 1 november 2006 Report Share Posted 1 november 2006 Deze site vond ik http://www.ornec.com/ voor als het echt goedkoop moet... Mazzel Jempie Je kunt beter voor 600 euro naar China gaan en het zelfs in warenhuizen goedkoper aanscaffen. Stickr tweedehands erop en je hebt geen invoerrechten. Onzin, de douane maakt echt geen onderscheid of iets nu nieuw, 2e hands of 16e hands is.... zolang er in Nederland nog geen belasting over betaald is, moet dat gewoon gebeuren, ongeacht de leeftijd van het apparaat. ik heb al een paar keer bij ornec besteld, goedkoop? ja redelijk je moet alleen nog wel invoer belasting betalen op de producten en een gigantiesche bezorg kosten van pakweg 160 tot 200 euro dus tel minimaal 200 a 250 euro bij je prijs als je een versterkertje koopt dan. en garantie? doen ze erg moeilijk over achteraf heb ik gehoord. groet, Plus de 19% BTW over het gehele bedrag (=prijs apparaat+transportkosten+invoerrechten). klopt ik schrok best wel van het eind bedrag maargoed je hebt voor bv 450 euro een top buizenversterker er is wel wat te regellen met de chinezen je kan bv regellen dat ze een lager bedrag opgeven aan de duane zodat je belasting lager word. De verantwoordelijkheid van het juiste bedrag ligt bij de ontvanger, niet bij de zender. Als je een lager bedrag vermeldt dan de werkelijke bedrag ziet de douane dit als fraude en kan het een flinke boete opleveren, vaak 100% van de werkelijke waarde (plus transport, invoerrecht en btw). Wees hier dus een beetje voorzichtig mee, de douane is niet helemaal achterlijk meer tegenwoordig wat betreft audiospullen uit China Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 november 2006 Report Share Posted 1 november 2006 Ik weet niet of die audiofabrikanten uit China dat ook doen, maar wij bestellen onze "cosmetica" ook altijd daar en in die contreien. Soms hebben we mazzel en hoeven we geen invoerrechten te betalen en de andere keren moeten we dat wel. Maar wij sturen dan een ingescand bewijs naar die internetwinkel en krijgen dat geld netjes terug. Oke, het kost wat moeite maar het is wel de moeite waard. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts