Jump to content

Eichmann bullet plug

thingman
 Share

Recommended Posts

Af en toe hoor ik iemand iets opmerken over "bullet plugs" van Eichmann. Het zou beter zijn om die te gebruiken dan normale rca connectors met een cirkelvormig contactvlak ipv zo'n 'bullet'.

Zijn er redenen om de meerprijs van zo'n connector te rechtvaardigen boven een normale Neutrik, WBT of gewoon goede rca?

Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat het iets van betekenis uitmaakt, of het contactvlak nu zo'n puntje is of een cirkelvormige klemmende bus.....

Toine.

Af en toe hoor ik iemand iets opmerken over "bullet plugs" van Eichmann. Het zou beter zijn om die te gebruiken dan normale rca connectors met een cirkelvormig contactvlak ipv zo'n 'bullet'.

Zijn er redenen om de meerprijs van zo'n connector te rechtvaardigen boven een normale Neutrik, WBT of gewoon goede rca?

Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat het iets van betekenis uitmaakt, of het contactvlak nu zo'n puntje is of een cirkelvormige klemmende bus.....

Toine.

Beste Thingman,

Ik heb alleen veel ervaring met de Nextgen van wbt die op het zelfde principe gebasseerd is.

Laat ik wel voorop stellen dat ik het een afschuwlijke en gammele plug vind en veel te duur voor wat het eigenlijk is en de normale WBT's veel mooier vond. Echter heb ik indertijd een serie interlinks gemaakt met allemaal verschillende pluggen om te vergelijken. En daar vond ik de Nextgen wel het best klinken. Bizar hoe die verschillen waren!!

Zou zeggen trek eens de stoute schoenen aan, en probeer het eens uit.

Groeten,

Bas

Toine.

Beste Thingman,

Ik heb alleen veel ervaring met de Nextgen van wbt die op het zelfde principe gebasseerd is.

Laat ik wel voorop stellen dat ik het een afschuwlijke en gammele plug vind en veel te duur voor wat het eigenlijk is en de normale WBT's veel mooier vond. Echter heb ik indertijd een serie interlinks gemaakt met allemaal verschillende pluggen om te vergelijken. En daar vond ik de Nextgen wel het best klinken. Bizar hoe die verschillen waren!!

Groeten,

Bas

Hoi Bas,

Ik ben het met je eens dat de Bullet pluggen die je zelf aan een kabel kunt zetten inderdaad niet erg solide lijken. Maar ik heb een set interlinks, gefabriceerd door Kees van Haaren (SEEC), met Bullett pluggen.

Deze Bullett pluggen zitten werkelijk als een huis aan de kabel. :) Dus, niks gammel of wat dan ook.

Het gaat er om dat ze op de juiste manier door een vakman (kun je zelf ook zijn natuurlijk) worden gemonteerd. Ook kan ik je verzekeren dat het positieve verschil met deze kabel tussen eenzelfde kabel met de Neutrix of wel WBT achtige pluggen ook dramatisch is. :rolleyes::) Veel mensen willen hier niet aan, omdat het volgens hen gewoon onzin is. Maar deze mensen hebben waarschijnlijk nog nooit de moeite genomen om het verschil in met deze pluggen te beluisteren. ;)

Veel mensen willen hier niet aan, omdat het volgens hen gewoon onzin is. Maar deze mensen hebben waarschijnlijk nog nooit de moeite genomen om het verschil in met deze pluggen te beluisteren. ;)

Waarschijnlijk net zo min als jullie de moeite hebben genomen om het ook daadwerkelijk dubbelblind te testen.

Nou, ik sta dus op het punt om twee setjes interlinks te bestellen en die kun je zowel met standaard neutrik RCA aanschaffen als met een Eichmann bullet plug. Voor die twee sets (8 connectoren dus) is het totale prijsverschil 100 dollar / 85 euro in het voordeel van de Neutrik. Uit jouw reactie (en die van CJ) maak ik op dat de meerprijs van pakkumbeet een tientje per connector te rechtvaardigen is en de moeite loont.

Maar 't is zo moeilijk te geloven..... :)

Toine.

Ook kan ik je verzekeren dat het positieve verschil met deze kabel tussen eenzelfde kabel met de Neutrix of wel WBT achtige pluggen ook dramatisch is. :rolleyes::) Veel mensen willen hier niet aan, omdat het volgens hen gewoon onzin is. Maar deze mensen hebben waarschijnlijk nog nooit de moeite genomen om het verschil in met deze pluggen te beluisteren. ;)

Ik ben zelf niet echt in de gelegenheid om die twee connectoren direct met elkaar te vergelijken, tenzij ik vier sets interlink aanschaf, de vergelijking doe en de twee minste sets terugstuur.

Ik zeg dus niet dat het onzin is, maar het is wel moeilijk te geloven, dat snap je vast ook wel. Dat is een verschil; ik sta open voor de mogelijkheid dat er wel verschil is en wijs het niet bij voorbaat af. Misschien zijn er meer mensen die er goed naar hebben geluisterd?

Toine.

standaard neutrik RCA

Wat versta je onder standaard neutrik RCA? Ze hebben namelijk standaard plugjes voor zo'n 1 euro per stuk, maar ook de pro serie, voor zo'n 15 euro/paar...

Ik snap het; ik bedoelde deze connector van Neutrik: connector_se.jpg

Mooi!

Maar nu het antwoord op mijn vraag (wat jou betreft dan)?

Maakt het uberhaupt uit denk je?

Ik zie niet in waarom het uit zou moeten maken eigenlijk. Als iets 10 tot 50 keer zoveel kost, dan krap ik me toch eerst ff achter mijn oren voordat ik er over na zou denken om het te kopen. Het verschil zou dan wel echt bizar moeten zijn. Ik zie geen rede voor deze magische verschillen. De pro neutriks zou ik misschien nog wel kopen, ze zijn gewoon erg mooi. Ik doe tegenwoordig echter zoveel mogelijk via XLR.

Ik ben het met je eens dat de Bullet pluggen die je zelf aan een kabel kunt zetten inderdaad niet erg solide lijken....

Volgens mij verwijst Bas in eerste instantie naar de WBT NextGn's, niet de Bullit's. Kan uiteraard zijn dat beide niet solide overkomen.

... ik heb indertijd een serie interlinks gemaakt met allemaal verschillende pluggen om te vergelijken. En daar vond ik de Nextgen wel het best klinken. Bizar hoe die verschillen waren!!

Betreft dit DE 'Bas de Vries - pluggentest'?!

Vertel eens iets meer of geef ff de link naar het betreffende item: ik heb het gemist en wil er graag ALLES over weten! :)

Alweer nieuwe interlinks... :huh:

Aangemoedigd door de match die de Anti-cable luidsprekersnoertjes opleveren voor minder dan 100 euro wil ik dus ook heel graag de IC's van Paul Speltz beluisteren. Over twee weken komt er hier iemand die ze al heeft, maar ik weet niet of ik wel zo lang wil wachten...... :)

Dan wil ik meteen een 2 meter link erbij nemen, om de apparatuur lekker ver uit de luisterdriehoek te kunnen zetten; dat had ik gelijk moeten doen eigenlijk, besef ik nu.

Omdat die ic's zowel met de Neutrik als met de bullit plugs kunnen worden geleverd vroeg ik mijn vraag met dit topic.

Toine.

Ik denk dat het altijd beter is om met korte kabels te werken.

Voor mij geldt... hoe korter hoe beter... :)

Ik denk niet dat iemand het verschil kan horen tussen 1 meter interlinks en 2 meter interlinks die een actieve voorversterker met een eindversterker verbinden, die elkaar qua impedantie bovendien prima aanvoelen. Iets anders kan het misschien wel zijn als er een of andere electronische mismatch is, of als er een passieve voorversterker gebruikt wordt.

dat alle reacties m.b.t eichmann en de 2e wereld oorlog zijn gewist vind ik erg zielig hoor

is toch een bespreekbaar gesprek ook al was het iets of topic :lol:

doofpotters.

ps de plugs vind ik erg goed zitter lekker strak op het vrouwtje vast.

ze ogen alleen wel een beetje el cheapo door al dat plastic.

dat alle reacties m.b.t eichmann en de 2e wereld oorlog zijn gewist vind ik erg zielig hoor

is toch een bespreekbaar gesprek ook al was het iets of topic :lol:

doofpotters.

Beste Alvino,

Normaal zou ik niet gereageerd hebben,maar volgens mij besef je niet dat er nog steeds mensen zijn die daar nog steeds veel moeite mee hebben met welke associatie met de oorlog dan ook.Ik kan me dus heel goed voorstellen dat er hier mensen zijn die zich daaraan storen. Met dit soort gevoelige onderwerpen moet je nog steeds voorzichtig zijn,zo blijkt maar weer.

Ik zie dit dan ook als respect naar die mensen toe....jij noemt dat doofpotters. Dat mag hoor.

Net zo als dat het een bespreekbaar onderwerp zou moeten zijn,maar wat heeft het in vredesnaam met de vraag van de topicstarter te maken en dus was het wel off-topic en daarbij er is gevraagd door forummers om het te verwijderen.

Maar goed nu is het ook weer off-topic dus ik zou zeggen on-topic maar.

Het Hear moderatieteam

Alweer nieuwe interlinks... :huh:

Aangemoedigd door de match die de Anti-cable luidsprekersnoertjes opleveren voor minder dan 100 euro wil ik dus ook heel graag de IC's van Paul Speltz beluisteren. Over twee weken komt er hier iemand die ze al heeft, maar ik weet niet of ik wel zo lang wil wachten...... :)

Dan wil ik meteen een 2 meter link erbij nemen, om de apparatuur lekker ver uit de luisterdriehoek te kunnen zetten; dat had ik gelijk moeten doen eigenlijk, besef ik nu.

Omdat die ic's zowel met de Neutrik als met de bullit plugs kunnen worden geleverd vroeg ik mijn vraag met dit topic.

Toine.

Neem ze maar met die Bullet pluggen, die klinken gewoon beter. :rolleyes:;) Met deze pluggen klinken o.a. piano en gitaar aanslagen levensechter, terwijl ook plaatsing en stage ruimtelijker is. :)

Neem ze maar met die Bullet pluggen, die klinken gewoon beter. :rolleyes:;) Met deze pluggen klinken o.a. piano en gitaar aanslagen levensechter, terwijl ook plaatsing en stage ruimtelijker is. :)

Bedankt voor de tip. Aangezien de meerprijs 12,50 dollar per bullet-plug is denk ik dat ik het dus toch niet doe. In plaats daarvan sluit ik ze lekker aan met de standaard pluggen en is de vergelijking met de huidige links gelijk ook wat eerlijker omdat daar ook standaard rca's aan zitten.

Anyway, als die kabel nou helemaal geweldig is kan ik er altijd nog bullets aan zetten.....