Jump to content

Eichmann bullet plug

thingman
 Share

Recommended Posts

Neem ze maar met die Bullet pluggen, die klinken gewoon beter. :rolleyes:;) Met deze pluggen klinken o.a. piano en gitaar aanslagen levensechter, terwijl ook plaatsing en stage ruimtelijker is. :)

Bedankt voor de tip. Aangezien de meerprijs 12,50 dollar per bullet-plug is denk ik dat ik het dus toch niet doe. In plaats daarvan sluit ik ze lekker aan met de standaard pluggen en is de vergelijking met de huidige links gelijk ook wat eerlijker omdat daar ook standaard rca's aan zitten.

Anyway, als die kabel nou helemaal geweldig is kan ik er altijd nog bullets aan zetten.....

Beste Thingman,

Zou ik ook doen.,want je kan altijd nog in een later stadium de standaard pluggen verwisselen voor de de bullit-plug. En dan kosten ze maar iets van rond de 6,- euro.Dat is goedkoper dan bij henzelf waar je de interlink besteld.Moet je ze wel natuurlijk er zelf opzetten.

Ga je er ook nog iets overschrijven hear als je de interlink beluisterd hebt en wellicht wil je dan in je beschrijving ook die LS-kabel meenemen.

Ik ben zeer nieuwsgierig geworden namelijk. :)

Met groet,

:cool2:

Neem ze maar met die Bullet pluggen, die klinken gewoon beter. :rolleyes:;) Met deze pluggen klinken o.a. piano en gitaar aanslagen levensechter, terwijl ook plaatsing en stage ruimtelijker is. :)

Bedankt voor de tip. Aangezien de meerprijs 12,50 dollar per bullet-plug is denk ik dat ik het dus toch niet doe. In plaats daarvan sluit ik ze lekker aan met de standaard pluggen en is de vergelijking met de huidige links gelijk ook wat eerlijker omdat daar ook standaard rca's aan zitten.

Anyway, als die kabel nou helemaal geweldig is kan ik er altijd nog bullets aan zetten.....

Beste Thingman,

Zou ik ook doen.,want je kan altijd nog in een later stadium de standaard pluggen verwisselen voor de de bullit-plug. En dan kosten ze maar iets van rond de 6,- euro.Dat is goedkoper dan bij henzelf waar je de interlink besteld.Moet je ze wel natuurlijk er zelf opzetten.

Ga je er ook nog iets overschrijven hear als je de interlink beluisterd hebt en wellicht wil je dan in je beschrijving ook die LS-kabel meenemen.

Met groet,

Juist, dat verwisselen van die pluggen is werkelijk een fluitje van een cent. :rolleyes:

En dan zul je absoluut merken dat het daarna beter klinkt. :) En dat voor maar €6.- per plug. :rolleyes:

Met groet,

Ik wil er t.z.t. best iets over schrijven, maar over die luidsprekerkabel kan ik zeggen dat ik sinds het tot de audiofiele gemeenschap door is gedrongen dat kabels iets kunnen betekenen (nu bijna 20 jaar geleden) nog niet zoiets als de Anti-Cable was tegengekomen, terwijl ik al redelijk wat geprobeerd heb.

Wat ik niet zeker weet is of dat nou het gevolg is van wat je een zeer geslaagde match kunt noemen, of dat die kabel echt zichzelf zo wegcijfert dat het in iedere goede setup zo duidelijk wordt. Het is in elk geval al een paar jaar bekend dat de kabel het zeer goed doet in combinatie met Apogee luidsprekers, al begrijp ik van Paul Speltz en de feedback op zijn site dat het enthousiasme feitelijk uit alle luidsprekerhoeken afkomstig is.

Hij houdt het erop dat de afwezigheid van isolatiemateriaal (uitgezonderd het micron-dunne laagje coating) de belangrijkste reden is voor de transparantie van die kabel en tevens de belangrijkste reden dat elke andere kabel MET een dikke laag isolatie er omheen (al is het nog zulk esoterisch materiaal) per definitie breedbandige timing om zeep helpt. En als je laag midden en hoog niet tegelijkertijd door de ruimte heen zweven (wat je zou krijgen met isolatie of met litze), dan kun je het shaken en ontstaan er al die neuzeligheden waarop kabels kunnen verschillen, maar geeneen kan echt transparant zijn (klinken alsof ie er niet is dus).

Nu klinkt dat natuurlijk als een leuk verhaaltje en ik kan verder niet controleren of het waar is, maar feit is wel dat je dit kunt horen. Het is waar dat in vergelijking met de eerdere kabel die ik gebruikte de hoeveelheid muzikale informatie die door de ruimte dwarrelt beduidend is toegenomen en de plaats inneemt van korrel, ofwel het verschijnsel dat iets niet helemaal schoon klinkt.

Het klinkt nog altijd niet helemaal schoon. Volgens mij zit er nog meer in, vandaar dat ik eerst de ic's erbij wil proberen. Die welke ik nu gebruik zijn heel erg goed, maar als zij de oorzaak zijn van het laatste restje korreligheid mogen ze plaats maken voor de Anti-IC's. Ik bestel ze in elk geval morgen en hoop ze binnen te hebben voor ik half deze maand een heleboel mensen op bezoek ga krijgen.

Iets wat trouwens ook vermeldenswaardig is betreft het zgn. inspelen. Ik weet uit eigen ervaring dat kabels soms niet helemaal netjes klinken in nieuwstaat, of na lang ongebruikt te hebben gelegen. Het duurt een paar dagen, soms wel een week, voordat het weg lijkt te zijn. Volgens onderzoeken naar isolatiemateriaal heeft inspelen vooral te maken met dat isolatiemateriaal, dat een capaciteit vormt en zichzelf blijkbaar eerst moet opladen en stabiliseren. Ook daarvan kan ik de waarheid niet controleren, maar het inspeelverschijnsel zelf ken ik wel. Het trad op bij ALLE kabels die ik ooit probeerde, behalve, inderdaad, die Anti-Cable. Die speelde van meet af aan indrukwekkend.

Het ontbreken van isolatiemateriaal maakt inspelen overbodig. Gewaagde stelling, ik weet het, maar het is een feit dat de eerste kabel zonder isolatie die ik in m'n leven gebruik ook de eerste kabel is die niet of nauwelijks verandert als gevolg van inspelen.

Toine.

Audiofreak en ik een keer samen? :)

Liever apart, CJ.

Mijn luisteromgeving is vrij klein, heeft schuine wanden en het type luidspreker dat ik gebruik staat 1 hemelse sweetspot toe en een hoop bagger als je off-axis zit :)

Da's niet helemaal een grapje; als je off-axis zit vraag je je echt af waar al die ophef over gaat en ik wil dat niemand anders aandoen dan mezelf ;)

Als dat geen probleem is, mail dan maar priv

Audiofreak en ik een keer samen? :)

Liever apart, CJ.

Mijn luisteromgeving is vrij klein, heeft schuine wanden en het type luidspreker dat ik gebruik staat 1 hemelse sweetspot toe en een hoop bagger als je off-axis zit :)

Da's niet helemaal een grapje; als je off-axis zit vraag je je echt af waar al die ophef over gaat en ik wil dat niemand anders aandoen dan mezelf ;)

Als dat geen probleem is, mail dan maar priv

Nou, ik sta dus op het punt om twee setjes interlinks te bestellen e

Maar 't is zo moeilijk te geloven..... :)

Toine.

Ik ben heel benieuwd!

Bullet pluggen zijn goed.

beter is: zilveren bullet pluggen

Best: rhodium plated furutech pluggen (dan ook rhodium chassisdelen gebruiken)

Mogelijk, maar ik ben er nog niet zo zeker van. Je kunt ook te ver gaan..... ;)

Afhankelijk van de rest van je set kan het idd over de top zijn. Het gaat er natuurlijk over om een uitgebalanceerde keten te maken, maar heb je alle bottle necks al geelimineerd dan zijn deze pluggen echt de moeite waard: horen is geloven!

Ik ben heel benieuwd!

Bestelling is gedaan.

Met een beetje geluk zijn er vrijdag, maar ik ben bang da'k het Erik (die die avond komt) niet aan kan doen om 'm naar een nieuw-uit-de-zak kabel te laten luisteren...... :D

Afhankelijk van de rest van je set kan het idd over de top zijn. Het gaat er natuurlijk over om een uitgebalanceerde keten te maken, maar heb je alle bottle necks al geelimineerd dan zijn deze pluggen echt de moeite waard: horen is geloven!

Ik geloof jou, maar tegelijk geloof ik ook jouw sig, Stefan! :D

Bullet pluggen zijn goed.

beter is: zilveren bullet pluggen

Best: rhodium plated furutech pluggen (dan ook rhodium chassisdelen gebruiken)

Mogelijk, maar ik ben er nog niet zo zeker van. Je kunt ook te ver gaan..... ;)

Zilver Bullet kan beter zijn wanneer de aansluitingen op je versterker dan ook zilver zijn. :)

Iemand ervaring met hoe je de Eichmann bullets op de cinch bussen krijgt als ze niet lijken te passen? Men zegt dat je de f

Hahaha :D:P:D,

Dan snap je ook dat je zonder vooringenomen te zijn, de verschillen moet beluisteren, en dat je niet zomaar iets naar het land der fabelen moet verwijzen omdat het onwaarschijnlijk overkomt.........

Hahaha :D:P:D,

Dan snap je ook dat je zonder vooringenomen te zijn, de verschillen moet beluisteren, en dat je niet zomaar iets naar het land der fabelen moet verwijzen omdat het onwaarschijnlijk overkomt.........

Ja, uiteraard, dat zei ik eigenlijk ook. :)

Ik heb trouwens vanavond nog gehoord dat een netsnoer dat goede recensies krijgt bij mij behoorlijk fout uitpakt en dat mijn goedkope Belden-snoertje van 25 euro het beter lijkt te doen.

• 2 weeks later...

Hoi Toine,

heb je ze al?

groet,

azh