Jump to content

sony ta-va 777es versus Sphinx myth 5

frankbunnik
 Share

Recommended Posts

Hallo,

ik heb een Sony XA 50ES cd-speler en die bevalt me prima. Hij is aangesloten op een Sphinx myth 5 versterker. Ook deze bevalt goed. Echter, sinds de cd-speler heb ik een beetje een zwak voor Sony's ES lijn. Ik heb nu de kans om een voordelige, nieuwe, TA-Va 777 ES versterker te kopen. Om surround sound geef ik echter niets. Is het verstandig qua geluid om de Sphinx te wisselen met de Sony? Iemand ervaring met het stereo geluid van de TA-VA 777 ES?

Ik draai voornamelijk rock muziek uit de jaren 60, 70 en later.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Hallo,

ik heb een Sony XA 50ES cd-speler en die bevalt me prima. Hij is aangesloten op een Sphinx myth 5 versterker. Ook deze bevalt goed. Echter, sinds de cd-speler heb ik een beetje een zwak voor Sony's ES lijn. Ik heb nu de kans om een voordelige, nieuwe, TA-Va 777 ES versterker te kopen. Om surround sound geef ik echter niets. Is het verstandig qua geluid om de Sphinx te wisselen met de Sony? Iemand ervaring met het stereo geluid van de TA-VA 777 ES?

zou ik niet doen. Ik weet haast 100% zeker dat de Sony in stereo mode minder is dan de Sphinx.

robin

Hallo,

Niet doen! De surroundreceivers uit de Sony ES zijn de slechtste ES produkten uit de hele ES lijn ooit. Deze worden in tegenstelling tot bijna alle andere ES apparaten niet in Japan gemaakt, maar op de Filipijnen en een ander vaag zuid-oost aziatisch land en zijn kwalitatief lang niet zo hoogstaand als de overige Sony ES produkten. Ga voor een TA-FA777ES, dat is echt een hele goede bak!

Hoi,

Als je niets om Surround geeft lijkt me dit idd. geen goed idee.

Met het 100% met het afvies van Arjen eens.

Je kunt eventueel ook een Ta-Fa70es proberen, de bijna identieke voorloper van de TA-FA777es (Maar dan met afstandsbediening) , 2ehands vaak al voor onder de 500 verkrijgbaar.

Hallo!

Ik heb ook een Myth 5 gehad, en in die prijsklasse zijn er weinig versterkers die ernaast mogen staan, en volgens mij al helemaal geen enkele Sony ES. Dus, gelijk heb je, houden maar! ;)

Hallo Frank!

Ben het er niet helemaal mee eens.

Ik heb in het verleden een Audiolab 8000S en Marantz PM-16 gehad, maar die haalden het niet bij mijn huidige versterker een Sony TA-FA 70 ES: veel meer controle, drive en rust dan bv. de dokerbruine en wat wollige PM-16.

Verder heet Bas (van Soundevolution) mijn versterker top gemodificeerd (en wat meer in klasse A afgesteld) en speelt fantastisch!

Lees ook maar eens: www.audio-muziek.nl en dan audio/audio-apparatur(testrapporten)

I.v.m. overstap naar multichannel te koop. :rolleyes:

Hallo!

Ik heb ook een Myth 5 gehad, en in die prijsklasse zijn er weinig versterkers die ernaast mogen staan, en volgens mij al helemaal geen enkele Sony ES. Dus, gelijk heb je, houden maar! ;)

Ben ik het zeker niet mee eens. Een TA-FA777ES en TA-FA70ES Mosfets zijn zonder meer een klasse beter dan de Sphinx, al zijn dat misschien wel de enige modellen die daar bovenuit stijgen.