Douma Posted 20 juni 2001 Report Share Posted 20 juni 2001 Een tijdje geleden heb ik mijn Sony TA-AX44 opgeblazen. Tenminste dat denk ik. Voor zover ik heb kunnen zien(meten)werkt alles nog, er komt alleen geen geluid meer uit. Nou ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe eind transistor. Wat blijkt, deze wordt niet meer gemaakt. Het gaat hier om het type "STK 2240 Stereo Poweramplifier". Ben ik genoodzaakt om precies de zelfde transistor er in te zetten of kan het ook met een soortgelijke transistor? Als het laatste het geval is zou iemand mij dan kunnen vertellen door welke transistor ik de oude kan vervangen. Alvast bedankt. Rienk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 juni 2001 Report Share Posted 20 juni 2001 Hoi Rienk, Die STK2240 is toch geen normale transistor met 3 pootjes? Ik ken de STK-serie alleen als module, dus een complete eindsectie in een zwart pak met tig pootjes. Als het om die module gaat, heb je helaas pech. Dat kreng is al sinds de napoleontische tijd uit de handel en kan niet door een andere vervangen worden. Ik denk dat die Sony echt "ZO-NIE" is geworden. Greetz, Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 21 juni 2001 Author Report Share Posted 21 juni 2001 Ha die sodejuu, Je hebt gelijk, het gaat hier om een module. ik kon er niet zo gauw opkomen dus heb ik het maar transistor genoemd. De meeste mensen zullen wel weten wat ik bedoelde. Balen in ieder geval. Dan moet hij de vuilnisbak maar een bezoekje gaan brengen. In ieder geval bedankt. groeten, Rienk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts