lekker muziekje Posted 31 oktober 2006 Report Share Posted 31 oktober 2006 Omdat ik nu ongeveer 'klaar' ben met het samenstellen van componenten in mijn set kom ik toe aan de verdeeldoos. Dat is nu een kastje van 5 euro van de Praxis. Heeft het zin om hierin te investeren? (Hoor je er wat van terug). En zo ja wat zijn de stekkerdoos favorieten met goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!!java script:emoticon('', 'smid_18') Tom (nieuw op dit forum) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 31 oktober 2006 Report Share Posted 31 oktober 2006 Het kan wel degelijk iets opleveren, maar is wel het toefje op de taart. Mijn upgrade virus leidde tot de volgende ervaringen van goede prijs/kwaliteit stekkerdozen Rittal (kleine 40 euro bij conrad) Supra (dikke 100 euro nieuw) Sun Leiste (met wat handigheid en geluk op ebay.de nieuw voor ca 125 euro) De laatste bekoort mij het meest gezien prijs/kwaliteit en het ontbreken van iedere vorm van filtering (heeft de Rittal ook niet maar de Supra wel en icm een wat krakkemikkige zekering). Als je perse een stekkerdoos wilt combineren met een netfilter vind ik de HMS Energia nog steeds niet te verslaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lekker muziekje Posted 31 oktober 2006 Author Report Share Posted 31 oktober 2006 Bedank voor je reactie. Persoonlijk twijfel ik sterk aan het gehoormatig nut van ook nog eens een netfilter. BTW ben ex 1303FT eigenaar sinds enkele maanden. Vervangen door Proac response 2.5, da's een hele verbetering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
manu Posted 1 november 2006 Report Share Posted 1 november 2006 je moet de SEEC powerstrip eens proberen: je hoort het Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 1 november 2006 Report Share Posted 1 november 2006 Kijk eens bij Furutech Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 1 november 2006 Report Share Posted 1 november 2006 Zal wel weer niet gewaardeerd worden maar een antigeluid is toch wel op z'n plaats aangezien het nieuwe forumlid tot nog toe alleen positieve geluiden hoort over stekkerdozen. Houd het bij de praxis. Niets mis mee. Niet te verbeteren. Vervelend voor veel mensen om te horen maar er gaat geen enkele werking van uit. Behalve de werking die tussen je oren zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 november 2006 Report Share Posted 1 november 2006 Ik heb op de VAD ooit eens een gesprek gehad met de ontwerper van Sonneteer versterkers. Hij vertelde dat hij (toen?) een versterker maakte met en zonder afstandsbediening. Die zonder afstandbediening klonk iets anders/beter en hij had zijn hoofd daar nogal over gepijnigd. Hij dacht aan een beinvloeding van de trafo zodat die minder functioneerde. Rare dingen in het lichtnet worden "gefiltert" in/door de trafo. Sommige mensen zeggen dat die trafo daardoor minder goed zou werken en dat dit hoorbaar is. Ik heb zelf eens een Tice filter blind getest en met en zonder filter was duidelijk te horen (blind getest op mijn vrouw S0000884). Dat verhaal van die meneer van Sonneteer wil ik dus best geloven. Dat betekent echter niet dat elke dure stekkerblok tot klankverbetering leidt en daar heeft S0000884 wel gelijk in. Zo'n Kemp stekkerblok wil ik nog wel eens proberen, wie heeft hem? En zo ziet hij er van binnen uit, graag commentaar S0000884 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robiwankanobi Posted 1 november 2006 Report Share Posted 1 november 2006 Omdat ik nu ongeveer 'klaar' ben met het samenstellen van componenten in mijn set kom ik toe aan de verdeeldoos. Dat is nu een kastje van 5 euro van de Praxis.Heeft het zin om hierin te investeren? (Hoor je er wat van terug). En zo ja wat zijn de stekkerdoos favorieten met goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!!java script:emoticon('', 'smid_18') Tom (nieuw op dit forum) ja dat kan wel degelijk uitmaken maar het is geen wereld van verschil. net dat laatste beetje. stekkerdozen van sun leiste en audio agile zijn errug mooi en degleijk en bovendien is er hoorbaar positief verschil t.o.v. een plastic Gamma doos. Voor Audio agile: www.rikstoet.nl Sun leiste: effe googlen Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 november 2006 Report Share Posted 1 november 2006 Nou dan dit nog http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2788 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 1 november 2006 Report Share Posted 1 november 2006 ...blind getest op mijn vrouw S0000884... Begrijp ik nu goed dat S0000884 een vrouw is en getrouwd met Carl? Zo leer je nog eens wat! Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 1 november 2006 Report Share Posted 1 november 2006 ...blind getest op mijn vrouw S0000884... Begrijp ik nu goed dat S0000884 een vrouw is en getrouwd met Carl? Zo leer je nog eens wat! Groeten... Je moet op een strategische plek een komma zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 november 2006 Report Share Posted 1 november 2006 ...blind getest op mijn vrouw S0000884... Begrijp ik nu goed dat S0000884 een vrouw is en getrouwd met Carl? Zo leer je nog eens wat! Groeten... Je moet op een strategische plek een komma zetten. ...blind getest, op mijn vrouw S0000884... Strategisch he... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klaas van Laatum Posted 1 november 2006 Report Share Posted 1 november 2006 Ik heb op de VAD ooit eens een gesprek gehad met de ontwerper van Sonneteer versterkers. Hij vertelde dat hij (toen?) een versterker maakte met en zonder afstandsbediening. Die zonder afstandbediening klonk iets anders/beter en hij had zijn hoofd daar nogal over gepijnigd. Hij dacht aan een beinvloeding van de trafo zodat die minder functioneerde. Rare dingen in het lichtnet worden "gefiltert" in/door de trafo. Sommige mensen zeggen dat die trafo daardoor minder goed zou werken en dat dit hoorbaar is. Ik heb zelf eens een Tice filter blind getest en met en zonder filter was duidelijk te horen (blind getest op mijn vrouw S0000884). Dat verhaal van die meneer van Sonneteer wil ik dus best geloven. Dat betekent echter niet dat elke dure stekkerblok tot klankverbetering leidt en daar heeft S0000884 wel gelijk in. Zo'n Kemp stekkerblok wil ik nog wel eens proberen, wie heeft hem? En zo ziet hij er van binnen uit, graag commentaar S0000884 Ik geloof dat deze ergens rond de 1200 euro is, das nogal een upgrade als hij nu een stekkerblok van 5 euro heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 1 november 2006 Report Share Posted 1 november 2006 En zo ziet hij er van binnen uit, graag commentaar S0000884 EL-ers mogen mij verbeteren als ik observatie / conclusiefouten maak, maar ik denk het volgende te zien. Wat je aan de binnenkant ziet is een seriespoel-gebaseerd laagdoorlaatfilter dat ergens tussen de 50 en 100 Hz z'n kantelpunt heeft (zodat alle harmonischen door de WC worden gespoeld). Dikke spoel is nodig omdat hier grote stromen doorheen lopen. De ringkern zal wel met magnetische resonantie (rendement) te maken hebben. Het apparaat moet wel koel blijven. Er zal wel e.e.a. aan stroom en thermische beveiliging in zitten. Maar wat het ding doet, is wat de trafo in je versterker met z'n afvlak-condensatoren ook al doet, hoge frequenties weg. Voordat je zoiets gebruikt zul je eerst moeten vaststellen dat er hoogfrequente prut OF inkoppelt ergens anders in de versterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 november 2006 Report Share Posted 1 november 2006 Jullie geloven het niet, maar toen ik op verzenden klikte realiseerde ik me de komma vergeten te zijn. Die Tice werkte dus wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 2 november 2006 Report Share Posted 2 november 2006 Zal wel weer niet gewaardeerd worden maar een antigeluid is toch wel op z'n plaats aangezien het nieuwe forumlid tot nog toe alleen positieve geluiden hoort over stekkerdozen. Houd het bij de praxis. Niets mis mee. Niet te verbeteren. Vervelend voor veel mensen om te horen maar er gaat geen enkele werking van uit. Behalve de werking die tussen je oren zit. Heeft een power-regenerator zoals bijvoorbeeld mijn P600 Powerplant van PS Audio ook geen enkel effect naar jouw mening S? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 2 november 2006 Report Share Posted 2 november 2006 Zal wel weer niet gewaardeerd worden maar een antigeluid is toch wel op z'n plaats aangezien het nieuwe forumlid tot nog toe alleen positieve geluiden hoort over stekkerdozen. Houd het bij de praxis. Niets mis mee. Niet te verbeteren. Vervelend voor veel mensen om te horen maar er gaat geen enkele werking van uit. Behalve de werking die tussen je oren zit. Die scepsis had ik eerst ook en aan autosuggestie doe ik al helemaal niet. De hobby is al duur genoeg. Maar ik geef toe: als je gewoon degelijke verbindingen hebt ben je al een heel eind. Het is het toefje op de taart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 2 november 2006 Report Share Posted 2 november 2006 Zal wel weer niet gewaardeerd worden maar een antigeluid is toch wel op z'n plaats aangezien het nieuwe forumlid tot nog toe alleen positieve geluiden hoort over stekkerdozen. Houd het bij de praxis. Niets mis mee. Niet te verbeteren. Vervelend voor veel mensen om te horen maar er gaat geen enkele werking van uit. Behalve de werking die tussen je oren zit. Beste, Een dergelijke posting heeft geen enkele zin! Behalve, wanneer je met technische en 100% onweerlegbare feiten komt. Alleen dan kun je mensen overtuigen. Dus...waag eens een poging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 2 november 2006 Report Share Posted 2 november 2006 Zal wel weer niet gewaardeerd worden maar een antigeluid is toch wel op z'n plaats aangezien het nieuwe forumlid tot nog toe alleen positieve geluiden hoort over stekkerdozen. Houd het bij de praxis. Niets mis mee. Niet te verbeteren. Vervelend voor veel mensen om te horen maar er gaat geen enkele werking van uit. Behalve de werking die tussen je oren zit. Beste, Een dergelijke posting heeft geen enkele zin! Behalve, wanneer je met technische en 100% onweerlegbare feiten komt. Alleen dan kun je mensen overtuigen. Dus...waag eens een poging. Beste, Ik heb het idee dat zijn post net zoveel nut heeft als alle andere. Hij hoort blijkbaar geen verschil waar anderen wel verschil horen. Zijn bijdrage is dus net zo waardevol als andere anderen. Groeten... PS: Ik neem maar aan dat CJ hier cynisch bezig is. Dat zal wel een verleden hebben maar toch, jammer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 november 2006 Report Share Posted 2 november 2006 ja moeilijker wordt het niet: de ene hoort het wel en de andere niet. dus liever eerst proberen dan kopen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 november 2006 Report Share Posted 2 november 2006 ja moeilijker wordt het niet: de ene hoort het wel en de andere niet. dus liever eerst proberen dan kopen. groet Ik zou het eerst meten en dan pas kopen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 2 november 2006 Report Share Posted 2 november 2006 Zal wel weer niet gewaardeerd worden maar een antigeluid is toch wel op z'n plaats aangezien het nieuwe forumlid tot nog toe alleen positieve geluiden hoort over stekkerdozen. Houd het bij de praxis. Niets mis mee. Niet te verbeteren. Vervelend voor veel mensen om te horen maar er gaat geen enkele werking van uit. Behalve de werking die tussen je oren zit. Beste, Een dergelijke posting heeft geen enkele zin! Behalve, wanneer je met technische en 100% onweerlegbare feiten komt. Alleen dan kun je mensen overtuigen. Dus...waag eens een poging. Beste, Ik heb het idee dat zijn post net zoveel nut heeft als alle andere. Hij hoort blijkbaar geen verschil waar anderen wel verschil horen. Zijn bijdrage is dus net zo waardevol als andere anderen. Groeten... PS: Ik neem maar aan dat CJ hier cynisch bezig is. Dat zal wel een verleden hebben maar toch, jammer. Nee, niet cynisch bedoeld; het was 100% serieus. En ja, het heeft inderdaad een verleden. De reden daarvan is, dat s0000884 tegen alles waar anderen iets horen, of denken te horen, gelijk van leer trekt en het onderuit haalt. Dat hoeft absoluut geen probleem te zijn, als hij dan gelijk met onweerlegbare feiten op de proppen komt. Doet ie dat, dan heeft diegene die hier een vraag heeft gesteld in ieder geval iets om zich aan vast te houden en kan hij/zij daar zijn/haar voordeel mee doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 november 2006 Report Share Posted 2 november 2006 CJ, je weet toch dat jij met de bewijslast moet komen dat het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 november 2006 Report Share Posted 2 november 2006 Ik zou het eerst meten en dan pas kopen. Groet, Jacco Goed idee Jacco misschien overtuig je S0000884 daarmee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 2 november 2006 Report Share Posted 2 november 2006 CJ, je weet toch dat jij met de bewijslast moet komen dat het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts