paul demo Posted 4 november 2006 Report Share Posted 4 november 2006 Na een jaar of 3 met de Linn Basik te hebben gedraaid werd het nu tijd om eens over te stappen naar een wat volwassener draaitafel en plots stond er bij tweedehands een heel mooi aanbod "een Michell Gyro Deck met Rega arm en van den Hul MC10 element"en ja hoor, de tafel staat op de target muurbeugel. Gauw de phonotrap goed gezet, alles aangesloten en het eerste album erop Madeleine Perreaux en......... geweldig maar...... . Toch maar ff gebeld en het blijkt een gloednieuw element te zijn, niet ingespeeld dus. Het klinkt al lekker maar er moet meer in zitten, dat wordt dus de komende maanden flink draaien om meer openheid te krijgen. Wordt vervolgd!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robiwankanobi Posted 5 november 2006 Report Share Posted 5 november 2006 das pas echt een mooie draaitafel die ik ook zou willen hebben!!! ik neem aan dat alles goed is afgesteld? Zo'n verend subchassis is volgens mij niet zo eenvoudig af te regelen. Volgens Hifi choice zou zo'n Mitchell een klank moeten voorbrengen zonder de gebruikelijke "bloom" in het laag en midden en zeer gedetailleerd. Kortom meer richting de klankbalans van een cd. Volgens mij dus een heel erg neutraal ontwerp. Wat heb je ervoor betaald? Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 5 november 2006 Author Report Share Posted 5 november 2006 De speler heeft mij incl. arm en element 1065 euro gekost. Een schijntje als je ziet waarvoor ze normaal worden aangeboden. En het afstellen was inderdaad allemaal gedaan, dus het was plug and play. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 5 november 2006 Report Share Posted 5 november 2006 ...de gebruikelijke "bloom" in het laag en midden.... ...meer richting de klankbalans van een cd... Robin, alsnog welkom op het forum, maar..... wat bedoel je precies Robin? Vooral dat laatste is hear een gevaarlijke opmerking! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robiwankanobi Posted 5 november 2006 Report Share Posted 5 november 2006 ...de gebruikelijke "bloom" in het laag en midden.... ...meer richting de klankbalans van een cd... Robin, alsnog welkom op het forum, maar..... wat bedoel je precies Robin? Vooral dat laatste is hear een gevaarlijke opmerking! ha ha, nou dat ronde warme karakter in het laag en midden dat het luisteren zo aangenaam maakt. de mitchell geeft dus een minder gekleurt geluid meer richting de cd dus! iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken of dat mooi is of niet. gisteren bij een show geweest van multifoon in r.dam alexandrium. Hulshoff design center in Woonmall Alexandrium III: Wij laten u graag horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 6 november 2006 Report Share Posted 6 november 2006 Volgens Hifi choice zou zo'n Mitchell een klank moeten voorbrengen zonder de gebruikelijke "bloom" in het laag en midden en zeer gedetailleerd. Grappig. En volgens Mikey Fremer in Stereophile is de Gyro veel bloomiger dan tegenwoordig de norm is. M.a.w. de meeste moderne platenspelers klinken nog meer als CD dan CD zelf? Het hangt allemaal samen met de afregeling. Doe het fout en het resultaat is navenant. W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harman Karton Posted 6 november 2006 Report Share Posted 6 november 2006 Hallo Ik heb een Gyro Spider edition met een RB300 en een Benz Ace L. Ik heb zeker geen bloom in het laag ! Binnenkort ga ik hem upograden met de externe powersupply en het Orbe plateau: eens kijken wat dat nu weer gaat opleveren ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 6 november 2006 Author Report Share Posted 6 november 2006 Hallo Ik heb een Gyro Spider edition met een RB300 en een Benz Ace L. Ik heb zeker geen bloom in het laag ! Binnenkort ga ik hem upograden met de externe powersupply en het Orbe plateau: eens kijken wat dat nu weer gaat opleveren ! Hou me daavan maar op de hoogte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 6 november 2006 Report Share Posted 6 november 2006 De speler heeft mij incl. arm en element 1065 euro gekost. Een schijntje als je ziet waarvoor ze normaal worden aangeboden.En het afstellen was inderdaad allemaal gedaan, dus het was plug and play. Gezien de lage prijs denk ik dat je een wat oudere versie hebt? Gebruik desnoods http://www.geocities.com/michell_gyrodec/ om te achterhalen hoe oud. Afstellen al gedaan? Je bedoelt toch bij je thuis? Indien niet kun je er zeker van zijn dat het transport en je andere bodem de boel ontregeld heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 6 november 2006 Author Report Share Posted 6 november 2006 De speler heeft mij incl. arm en element 1065 euro gekost. Een schijntje als je ziet waarvoor ze normaal worden aangeboden. En het afstellen was inderdaad allemaal gedaan, dus het was plug and play. Gezien de lage prijs denk ik dat je een wat oudere versie hebt? Gebruik desnoods http://www.geocities.com/michell_gyrodec/ om te achterhalen hoe oud. Afstellen al gedaan? Je bedoelt toch bij je thuis? Indien niet kun je er zeker van zijn dat het transport en je andere bodem de boel ontregeld heeft. De speler is van december 2001. En bij thuiskomst de afstelling helemaal nagelopen, die had zeer weinig geleden van het transport. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 6 november 2006 Report Share Posted 6 november 2006 Mooie tafel hoor! Ben benieuwd naar je bevindingen de komende tijd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 6 november 2006 Author Report Share Posted 6 november 2006 Heb de speler sinds afgelopen zaterdag de nachten laten draaien op vinyl met een eindeloze groef ( mazzel , ik heb een dylan LP die maar aan een zijde is bespeeld en aan de andere kant 1 groef). De naald begint wat losser te komen, het heeft nog ff nodig maar het is op dit moment al strakker dan mijn T+A cd speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 7 november 2006 Report Share Posted 7 november 2006 En bij thuiskomst de afstelling helemaal nagelopen, die had zeer weinig geleden van het transport. Je weet zeker dat de plint 100% waterpas staat? En het plateau 1000%? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 7 november 2006 Author Report Share Posted 7 november 2006 En bij thuiskomst de afstelling helemaal nagelopen, die had zeer weinig geleden van het transport. Je weet zeker dat de plint 100% waterpas staat? En het plateau 1000%? Beiden staan voor 1000% waterpas ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 7 november 2006 Report Share Posted 7 november 2006 ben helemaal niet jaloers...... helemaal niet..... echt niet maar ik zou wel willen ruilen Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 7 november 2006 Author Report Share Posted 7 november 2006 ben helemaal niet jaloers......helemaal niet..... echt niet maar ik zou wel willen ruilen Hangt er van af wat er tegenover staat, en dan moet dat echt de moeite waard zijn, want de Michell is iets aparts. Heb evt. nog wel een mooie Linn in de aanbieding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichelNL Posted 7 november 2006 Report Share Posted 7 november 2006 Heb evt. nog wel een mooie Linn in de aanbieding Van Linn Basik naar Michell Gyro Deck is een mooie upgrade. Errug mooi. Jammer dat ik alles in een afsluitbaar rack heb staan...zie je er (bij geen gebruik) niks van Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 7 november 2006 Report Share Posted 7 november 2006 Ik heb een michell synchro of micro ben er nog niet uit zie toppic wat nu van james bond deze dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 12 november 2006 Author Report Share Posted 12 november 2006 kijk ff op http://paulebabbie.spaces.live.com/PersonalSpace/ daar staan wat meer aktuele foto's van de Michell, alsook wat andere foto's van de installatie en China. Inmiddels is de draaitafel hier nu twee weken bijna elke vrije minuut aan het spelen, dat is echt een nieuwe verslaving aan het worden zeg.Gisteren voor de lol ff terug gegaan naar de Linn Basis met Ittok arm en asaka element, maar nee , vergeleken met de Mitchel/vdHul is het kinderspeelgoed. Het geeft ook alle info weer die er op de plaat is te vinden maar niet zo mooi en strak. Op dit moment heerlijk aan het genieten van Nirvana, de unplugged LP van MTV, echt een heerlijke opname. Nee , deze draaitafel verdwijnt nooit meer uit mijn leven. Misschien ooit nog eens een kolibri elementje..................................? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 12 november 2006 Author Report Share Posted 12 november 2006 Ik heb een michell synchro of micro ben er nog niet uit zie toppic wat nu van james bonddeze dus Volgens mij is dit de Micro, op de Synchro staat de naam ingegraveerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 12 november 2006 Report Share Posted 12 november 2006 het is een transrotor murano Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 12 november 2006 Author Report Share Posted 12 november 2006 het is een transrotor murano Dat zou inderdaad ook nog kunnen zijn ja, ze zijn wel bijna identiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 12 november 2006 Report Share Posted 12 november 2006 je kan het zien aan de motor, de mijne heeft dezelfde als die jij aan jouw michell gyro deck hebt zitten dat is het enige verschil, + de mogelijkheid voor een platenborstel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 12 november 2006 Author Report Share Posted 12 november 2006 je kan het zien aan de motor, de mijne heeft dezelfde als die jij aan jouw michell gyro deck hebt zitten dat is het enige verschil, + de mogelijkheid voor een platenborstel. Bij mij zit de platenborstel ook gemonteerd hoor, op zo'n tube rond de vering. Geaard en wel, werkt prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 13 november 2006 Report Share Posted 13 november 2006 bij mij zit ie exact op de plek waar hij op de foto ook zit, heb echter niet zo'n platenborstel, moet nog een keer, heb geen idee wat dat moet kosten. Zal wel weer een fraaie prijs zijn. gebruik nu 1 van nagaoka bevalt prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts