Jump to content

sony tan 220 es

maximonster
 Share

Recommended Posts

Hier heb ik iets gevonden:

• VERSATILE 2, 3, OR 4 CHANNELS OF POWER appropriate for extension speakers, surround speakers surround plus center channel speakers
  • 2 channel: 100 watts per channel both channels driven, continuous at 8 ohms, 20 - 20,000 Hz, 0.1% THD
  • 3 channel: 100 watts (X3), plus 45 watts per channel (2x) all channels driven, continuous at 8 ohms, 20 - 20,000 Hz, 0.1% THD
  • 4 channel: 45 watts per channel four channels driven, continuous at 8 ohms, 20 - 20,000 Hz, 0.015% THD
  • Continuous Sine Wave Power Output:
    2 Channel: 100W per channel x2, both channels driven, 8 ohms, 20 - 20,000Hz at 0.1% THD
    3-Channel: 100W per channel x1, plus 45W per channel x2, all channels driven, 8 ohms, 20 -20,000Hz at 0.1% THD
    3-Channel: 45W per channel x4, all channels driven, 8 ohms, 20 - 20,000Hz at 0.015% THD
  • Dynamic Power (8 ohms)
    Bridged (2-channel): 250W per channel
    Unbridged (4-channel): 85W per channel

Heb je daar iets aan?

P.S.: positief bedoelde tip: Google geeft meer hits indien je zoekt op "TA-N220"

hoe moet ik deze cijfers interperteren ?

2 x 100 watt bij 8ohm 0,12% THV 20hz-20khz.

2 x 130 watt bij 8ohm DIN.

( kreeg ik terug via mail van de verkoper van het apparaat )

... ben een beetje wantrouwig naar de opggeven vermogens door verkopers,

er wordt nogal eens schromelijk overdreven..

De 2x 100 Watt bij 0,12% THD 20 Hz - 20 kHz wil zeggen dat de versterker over het frequentiegebied van 20 Hz - 20 kHz 100 Watt per kanaal kan leveren en de totale harmonische vervorming maximaal 0,12% is. Dit lijkt mij een behoorlijk realistische opgave van het nuttige vermogen van de versterker.

De DIN-norm is minder strikt, weet niet exact waar deze op ligt maar de tolerantie qua vervorming is een stuk hoger (daarom hoger opgegeven vermogen aan de DIN-norm).

Kijk hear maar voor een korte uitleg. In ieder geval is het eerste bij een THD van 0.12 % en dat komt neer op een equivalente vervormingscomponent dat op -58 dB onder het gewenste signaal zit. Bij een DIN vermogen is de THD 1 % en dat komt overeen met een vervormingscomponent op -40 dB tov het gewenste signaal. Het gewenste signaal is hier dan een sinus.

In het algemeen wordt aangenomen dat een THD van 5 % onhoorbaar is in muziek. Ik heb daar mijn twijfels over, maar oke.

Groet,

Jacco

De DIN methode is een berg afspraken samengevat in een norm. Dat is al een heel oude, maar dat geeft verder niets.

Naar welke je moet kijken, is niet gegeven. Ik zou graag de vervormingscijfers willen zien bij 1 V en 10 V uitgangsspanning. Bij 10 V buldert het al vrij hard hoor (15 a 25 W). Ik denk dat je in de praktijk niet vaak boven dit wattage uitkomt.

Groet,

Jacco

Duidelijk verhaal Edwin; jammer genoeg kom ik regelmatig alleen sec het vermogen tegen zonder

dat gegeven is bij welke vervormingscijfers.

Per slot van rekening wil je toch een beetje weten waar je aan toe bent wanneer

je op zoek bent naar een nieuwe versterker, bijvoorbeeld. :ph34r:

Groetjes, Max.