Klaas van Laatum Posted 9 november 2006 Report Share Posted 9 november 2006 Ik ben bezig met het maken van nieuwe kasten voor mijn luidsprekers (IQ M10). Ze zijn gemaakt van 18 mm MDF en gefineerd met Rio palissander. Laat maar weten wat je er van vindt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bakmeel Posted 9 november 2006 Report Share Posted 9 november 2006 Dat ziet er goed uit Klaas! Het ziet er naar uit dat zelfbouw wel aan jou is besteed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 9 november 2006 Report Share Posted 9 november 2006 Ik ben bezig met het maken van nieuwe kasten voor mijn luidsprekers (IQ M10).Ze zijn gemaakt van 18 mm MDF en gefineerd met Rio palissander. Laat maar weten wat je er van vindt. Ik vind ze mooi. Fineer je de binnenkant trouwens ook, Klaas? Is geen grapje hoor.... Toine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klaas van Laatum Posted 9 november 2006 Author Report Share Posted 9 november 2006 Ik ben bezig met het maken van nieuwe kasten voor mijn luidsprekers (IQ M10). Ze zijn gemaakt van 18 mm MDF en gefineerd met Rio palissander. Laat maar weten wat je er van vindt. Ik vind ze mooi. Fineer je de binnenkant trouwens ook, Klaas? Is geen grapje hoor.... Toine. Heb ik gedaan, gewoon wat goedkoop beuken fineer er tegen. Omdat ik de kasten op school maak en het allemaal een beetje tussendoor doe zijn ze toch een tikje krom getrokken. Ik denk dat het komt omdat het palissander fineer een stuk dikker was dan het beuken. Met lijmen kon ik dit wel verhelpen, maar het is makkelijker als dit soort dingen zo snel mogelijk na het fineren lijmt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 10 november 2006 Report Share Posted 10 november 2006 Dat is erg mooi, Klaas. Vooral op die schuine kanten. Nou we het toch over fineren hebben, wil ik een vraagje stellen. Als je speakers opnieuw wil fineren, hoe krijg je dan de oude fineer en lijm eraf? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robbie b Posted 10 november 2006 Report Share Posted 10 november 2006 Dat is erg mooi, Klaas. Vooral op die schuine kanten. Nou we het toch over fineren hebben, wil ik een vraagje stellen. Als je speakers opnieuw wil fineren, hoe krijg je dan de oude fineer en lijm eraf? Met een strijkijzer. Door de lijm laag te verwarmen boven de 80 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 10 november 2006 Report Share Posted 10 november 2006 --> QUOTE(robbie b @ 10 Nov 2006, 10:42:21) <{POST_SNAPBACK}> Dat is erg mooi, Klaas. Vooral op die schuine kanten. Nou we het toch over fineren hebben, wil ik een vraagje stellen. Als je speakers opnieuw wil fineren, hoe krijg je dan de oude fineer en lijm eraf? Met een strijkijzer. Door de lijm laag te verwarmen boven de 80 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 10 december 2006 Report Share Posted 10 december 2006 Idd erg duidelijk, en ze zien er erg mooi uit je kasten Klaas. Gewoon zonder poespas, ook eens leuk om te zien. Laat eens horen hoe het klinkt (klinkt raar omdat zo te schrijven!). Nou ja vertel eens wat je ervaring is ten opzichte van de vorige situatie. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts