Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Jack,

'weer' was niet bedoeld als kwalificatie van de persoon die er totnogtoe aan sleutelde. Die heeft met enorm doorzettingsvermogen het ding hersteld na een crash 2 jaar terug waar ik ook enorm dankbaar voor ben. Electrocompaniet's van deze leeftijd zijn ongeveer niet te herstellen (nieuwe onderdelen erin en het ding gaat meestal snel weer in rook op door wat ontwerpfoutjes ....). dank voor de link wel!

De versterker heeft wat kleine kwalen (leeftijd), een maand terug een condensator in het inschakelcricuit links kaduuk (ging niet meer aan), binnen een half uur had 'mijn' reparateur dat gevonden en vervangen. maar ik ben volstrekt niet van plan de handdoek in de ring te gooien gezien het geluid dat de versterker geeft. ik hou van het ding. of zo :D

groetrob

vandaag kwam ik na een paar dagen thuis, eindversterker kaduuk .... rechterkanaal wil nauwelijks aan en geeft wat rare geluiden als ie het wel doet. weer naar de versterkerdokter. :(

O ooooo :( Gaat dat nog wel goed komen binnenkort :unsure:

Guest tubejack
Tijd voor wat nieuws.1541.gif

Nee joh, als je er gelukkig mee bent, gewoon lekker laten repareren of nog beter

zo laten ombouwen dat ie niet meer stuk kan :)

Heb je er geen schema van? kunnen we misschien met zijn allen op dit

forum met je meedenken :rolleyes:

Wel balen zeg :( eindelijk iemand Hear die een recentie gaat schrijven over mijn

bouwsels ..... gaat zijn versterker stuk :o

Sterkte,

Jack

ja ik zal nog een review van de Akai maken!

het probleem met de AW250 eindversterker is dat de fabriek eind jaren tachtig veel verschillende versies maakte in dezelfde kast. en het ding was zo instabiel dat ie in de fabriek handmatig aangepast werd tot ie niet meer stond te flippen (oscilleren). beetje bizar maar zo deed men het. daarom gaat bij reparatie de boel vaak direct weer in rook op (er is geen beveiliging op de uitgang anders dan dc). dit komt wel weer in orde, en ik moet niet denken aan een zoektocht naar iets dat me ook zo goed bevalt.

het is wel stil in huis .... :(

groet

Guest tubejack
ja ik zal nog een review van de Akai maken!

groet

Hoeft niet perse maar is wel leuk helemaal van een radioliefhebber als jij.

vandaag kreeg ik er 2 :) Mijn dag kan niet meer stuk!

Met vriendelijke groet,

Jack

Sinds de komst van de AT2400 "TubeJack" heb ik niet meer naar de tuner x [cencuur] omgekeken. Henk met de AT2600 en ik met de 2400 verbazen ons nog iedere dag over de klank van deze tuners, echt niet normaal! Je maakt ze te goed ............. haha .....

:) gisteren zilverdraad en teflon tubing binnengekregen, en na een telefoontje aan een plaatselijke hifi zaak kon ik daar Cardas zilverpluggen gaan ophale (15 eur per stuk), heb ook kabelschoentjes voor de nieuwe draadjes van de headshell meegebracht (ook van Cardas); een koper (verguld) setje en een rhodium plated setje voor zilverkabel ;)

Dan verder boodschappen gedaan: plastiek kaften voor LP's en witte buitenhoezen...

Gisteravond de plaat gepoetst :P heb een vijftal LP's gepoetst, en tevens beluisterd. Melanie is goedgekeurd (wel een flinke kras op

Guest tubejack

Sinds gisteravond, heb ik een cd-speler op proef, een prachtige Rotel RCD-991.

Naar zo'n ding wil ik al jaren naar luisteren en nu heeft hij een ereplek in het rek :)

Het is een relatief grote speler met Burr Brown PCM63K DA's en audiofiele BB

opamps in het audiopath. Kan ook HDCD's afspelen er daar heb ik er een paar van :)

Klinkt niet verkeerd via mijn HK versterker. Het geluid heeft overeenkomsten

met mijn Pioneer alleskunner die een nieuwere BB PCM1738 DA aan boord heeft.

In deze Pioneer heb ik echter alle opamp's dus het I/V gedeelte en de audiouitgangen

vervangen door 2 Sowter DAC trafo's .

Mijn Pioneer speel HDCD's gewoon in 16bit af omdat er geen Pacific Microsonics PMD-100 digital filter/HDCD decoder in zit.

De Rotel kan met 20bits resolutie spelen.

Een A/B test laat dus horen wat op-amps met het geluid doet, daar kan ik kort over zijn

dat is niet best :o Ondanks dat de Pioneer 4 bits minder resolutie heeft wint hij met vlag en

wimpel. Dus mijn conclusie: "de beste opamp in een cd-speler" is geen opamp :rolleyes:

Ik zit er aan te denken om de PCM-63K's net als mijn PCM-1738 direct aan een Sowter 8347 aan te sluiten.

Maar ja voor die 5 of 10 HDCD's ? :confused: een dikke 600 euro te investeren (speler +trafo's) :confused:

Luxe problemen....... wat is het fijn om audiofiel en een beetje technisch te zijn :wub:

Met vriendelijke groet,

Jack

Vandaag ben ik extreem "audiofiel" bezig geweest. Ipv me hier in het gewoel te storten, had ik een afspraak met iemand waarvan ik de Thorens verbouwd had. Als wederdienst zou hij mijn set gaan tunen/tweaken. En alles wat ook maar onverklaarbaar (suggestieve werking) is werd uitgeprobeerd, met een verbluffend resultaat :blink: . Schiet mij maar lek, maar ik ben erg tevreden met wat het heeft opgeleverd :)

Er was vanavond een schitterende jaren 60 jazz uitzending op de duitse radio.....

Ergens rond de 300m, geluisterd op een His masters voice type 841. Puur toeval dat ik net op dat moment aan de afstemknop draaide..... En nog een uur van heb mogen genieten!

Een beleving die ik alweer een tijd had moeten missen.......

Guest tubejack

De Rotel weer teruggebracht naar de rechtmatige eigenaar. :(

Steengoed goed ding, maar mijn "homemade" Pioneer klinkt gewoon.... :rolleyes:

Eindelijk mijn buizenversterker "gerepareerd", beide Blackgate elco's aan de kathode waren stuk

en zorgde voor een fikse kortsluiting. Ik heb ze vervangen door Philips/BC Long Life

100uF 385volt elco's.... BC is m.i. een erg onderschat merk :o

De JJ 300B buizen die zeker 1,5...2 jaar gespeeld hadden, hebben het voorval niet overleefd.

Is niet zo heel erg, veel plezier van gehad.

De Aricap en Samango koppelcondensatoren heb ik vervangen door Philips 100nF MKC

en er staat weer een setje Emmision Labs 300BXLS op.

De eerste 15 minuten klonk het nogal "bassig" dat was wel het laatste dat ik verwacht had,

maar na een uurtje was dat weg. Het klinkt weer waanzinnig mooi, LP, CD, SACD het

is verslavend :wub:

Met vriendelijke groet,

Jack

Vandaag ben ik extreem "audiofiel" bezig geweest. Ipv me hier in het gewoel te storten, had ik een afspraak met iemand waarvan ik de Thorens verbouwd had. Als wederdienst zou hij mijn set gaan tunen/tweaken. En alles wat ook maar onverklaarbaar (suggestieve werking) is werd uitgeprobeerd, met een verbluffend resultaat :blink: . Schiet mij maar lek, maar ik ben erg tevreden met wat het heeft opgeleverd :)

Sodejuu nee toch je bent toch niet van je geloof afgevallen? Sodejuu Sodejuu.

Rogers kon het FF niet laten lees nog af en toe eens en kwam dit verhaaltje tegen.

Ben blij voor je dat het werkt werkt bij mij ook fantasties.

Groeten Frans

the number of the beast :

put 2 photographs of myself into 2 separate plastic bags, one photo to be a current likeness, and one from an earlier time. On each side of the bags, using the X-Pen, I wrote a letter-number 'x 26 'x. These bags were then put into the freezer section of the domestic fridge, and yes, you guessed it - the clarity and quality of the sound became obvious and more 3-dimensional. By the way, by freezing the whole 'family' in the above fashion, the results were even better. The photos were then removed and the gains were quickly lost.

jaja .... had m gevonden. with a little help from my friends ...

op zich bekende materie, maar exact dat had ik nog niet geprobeerd. ik hoor die dingen dus ook. de pen ga ik ook doen! lees eens het boek 'de kracht van water' van Masaru Emoto. en dan de delen over het effect van woorden op water (je mag mijne lenen, stuur ik m toe).

groet

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...