Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
Wat het ook wordt, succes gewenst. Al een keer 1 gedaan?

Ja 2x keer zelfs.... Rotterdam werd afgelast vanwege de hitte, meer dan terrecht, maar vervelend

voor al die mensen die zich maanden hadden voorbereid :( De Han Kan marathon moest ik bij

35km stoppen. Ik heb de afgelopen weken veel gelezen en snap nu precies waarom.... als je 3153kcal

verbrand dan heb je weinig aan een banaantje onderweg :)

Ik ga het nu nog beter aanpakken er start binnenkort op onze atletiekvereniging een speciale training

waarbij we minimaal 5x per week gaan trainen.... het lijkt me gewoon gaaf om 1x zo'n afstand te halen.

Groet,

Jack

Ja 2x keer zelfs.... Rotterdam werd afgelast vanwege de hitte, meer dan terrecht, maar vervelend

voor al die mensen die zich maanden hadden voorbereid :( De Han Kan marathon moest ik bij

35km stoppen. Ik heb de afgelopen weken veel gelezen en snap nu precies waarom.... als je 3153kcal

Ik ga het nu nog beter aanpakken er start binnenkort op onze atletiekvereniging een speciale training

waarbij we minimaal 5x per week gaan trainen.... het lijkt me gewoon gaaf om 1x zo'n afstand te halen.

Groet,

Jack

Succes, ik train wel op de sportschool. :)

Groet,

Jack

Mooie prestatie. Rotterdam was met 27 graden inderdaad een drama. Ongekend weer voor die tijd.

Mooi berekend getal. B) Met die verbranding houd je weinig bloedsuikerspiegel over. Op de fiets bereik je de kritische grens (bij minder verbranding, maar voor het gevoel) na zo

Verder heb ik met een beetje pech, de komende maanden tot Zondag 21 oktober 2007

ING AMSTERDAM MARATHON geen of weinig sociaal leven meer.

Maar het kan ook nog een andere marathon worden e.e.a. is nog niet 100% zeker.

Nu train ik 3x per week soms 4... straks ben ik bijna elke avond weg.

Succes! Ik houd het zelf (voorlopig) liever bij dubbele mijlen, of 5km-wedstrijden :D Halve of hele marathon is mij te ver. Heb je al een streeftijd? Of heb je nog geen idee wat je zou kunnen?

Guest tubejack
Mooie prestatie. Rotterdam was met 27 graden inderdaad een drama. Ongekend weer voor die tijd.

Mooi berekend getal.

Zie net dat ik een foutje heb gemaakt, het moet 3251Kcal zijn....Roterdam was het zo warm dat het

net leek of je tussen een tosti-ijzer liep.. nog voor de 1e drinkpost op ongeveer 4KM tussen de hoge

huizen op het 1e plein 32graden :(

B) Met die verbranding houd je weinig bloedsuikerspiegel over.

Het is eigenlijk heel simpel, zo zie ik het ...je hebt verschillende energievormen.

Koolhydraten zijn snelle brandstoffen te vergelijken met Benzine, Vetten moet je zien als Diesel.

Je verbrand eerst v.n.l. koolhydraten en een beetje vet, na 1...1,5 schakel je steeds meer

over op vetten, om die vetten te kunnen verbranden heb je snelle brandstof nodig... als de

Koolhydraten op zijn schakelt het lichaam over op eiwitten (lees afbraak spieren) als snelle brandstof....

en dan komt de "man met ijzeren hamer"

Volgens iemand die de 1e 30km meeliep, en al vele marathons had gelopen is het belangrijk om bij

de 1e drinkpost al Koolhydraten te eten in vorm van een vloeibare zoete dunne pasta uit zo'n knijpzakkie.

Volgens haar duurt het te lang, voordat bananen die je onderweg eet verteert zijn en opgenomen

in het bloed.... :o Ik ga hier mee experimenteren.

Voor en na en tijdens de wedstrijd stukjes banaan eten of sinasappel is natuurlijk altijd goed.... :)

Net als een hersteldrank na de finish.

Even weer ontopic, ik kom net van trainen af en zit lekker naar de radio te luisteren.

Niks audiofiels zou je misschien zeggen, maarre de tuner is een Philips 22AH673 waar ik

nog niks aan gedaan heb, en dat ding klinkt lekker! :rolleyes:

Vriendelijke groet,

Jack

• 2 weeks later...
Guest tubejack

Vandaag, heb ik na 2 avonden zoeken, een Luxman T12 tuner weer tot leven gewekt. :)

Er komen weer zeer fraaie sinussen uit en de ontvangst op een zeer eenvoudige

FM-spriet is na enig afregelen subliem.

Hij klinkt zeer fatsoenlijk, maar deze analoge tuner heeft zoveel potentie, dat ik hoop

dat ik er een high-end beest van mag maken :P

LuxT-12.jpg

Wordt vervolgd? :rolleyes:

Groet,

Jack

Gisteravond naar de audioclub geweest... Zeer mooie demo... die Britse-Chinezen van AMR weten wel wat ze doen....

Helaas iets (veel) te lang geleuter over Harmonics... :(

Ik heb n.l. niet veel met geheime blokjes van

prachtig zo'n Luxman tuner, een van mijn favorieten qua uiterlijk.

vandaag gespeeld met ESR papier. krachtig spul. op mijn cd speler werkt niet goed uit, op mijn tuner is een sprong vooruit. klein stukje boven net-ingang van de voorversterker was ook een verbetering.

lekker experimenteren, maar duidelijk is al dat het goed proberen is.

groet

Geen audiofiele dagen de laatste maanden, maar toch nog enkele audiofiele uurtjes... :)

Die ESS 1 met Heil Air Motion Transformer terug in elkaar gestoken met nieuwe low/mid speaker

Gisteren bezig geweest om de cinch connectoren te vervangen van mijn HK1200, die begonnen nogal bagger te worden, de massa aansluitingen kwamen soms mee met de kabels eruit trekken.

terug stoppen kon wel, de massa had dan wel weer contact, maar toch.....

IMG_3988.jpg

De oude staat....

Eerst de oude verwijderd, die voor de Tape in en uitgangen heb ik laten zitten, die gebruik ik toch niet.

En op naar de nieuwe, bij Conrad Neutrik cinch connectoren besteld, en heb die van de week binnen gekregen, en gisteren ben ik eens aan de slag gegaan, met een beetje pijn en moeite heb ik de plastic ringen aangepast zodat ik geen nieuwe gaten hoefde te boren, en toen ze er allemaal in zaten heb ik ze met de print in contact gebracht met zilverdraad in teflonbuis, dat had ik nog over van een eerder project.

Op de print zelf stond links en recht al aan gegeven dus dat was lekker makkelijk.

IMG_3990.jpg

IMG_3991.jpg

Hij kan er nu weer even tegen aan, en ik ben er blij mee.

Ik heb voor de Neutrik gekozen omdat andere printcinch gevallen zoals degene die er uit kwamen niet gingen passen, de pinnen zaten op de verkeerde plek daarvoor, maar dit is denk ik toch wel een betere oplossing.

Daarna nog ff met veel plezier een paar CD's en een LP beluisterd

net mijn anticables ontvangen na wat gedoe met TNT Post (die de eerste zending na 1x aanbieden zonder bericht achter te laten retourneerden naar de VS ....)

kan ik weer leuk prutsen.

groet

Guest tubejack
kan ik weer leuk prutsen.

Leuk :)

Ik heb de afgelopen tijd zoveel spullen gekocht, waar aan gesleuteld kan worden

dat ik zeker het 1e jaar vooruit kan en dan doorlopend iets fiel kan doen.

Plannen zat dus! Ook mijn homepage gaat op de schop...

Maar eerst een andere uitdaging.

Groet,

Jack

Guest tubejack

T12 vervolg :)

Ik vond het geluid iets te weinig sprankelend en te rustige bas.

Na meting bleek dat alle buffer en voedingelco's behoorlijk in capaciteit

gedaald waren, maar mag het na 20 jaar of meer <_<

Ik heb e.e.a. vervangen door niet overdreven dure elco's, wel heb ik de

totale capaciteit direct achter de gelijkrichter verdubbeld naar 8800uF.

Het resultaat is een zeer rustige en stabiele + en - voeding.

Natuurlijk had ik ook Elna of BG's kunnen gebruiken maar ik geloof niet dat

het geluid beter zou zijn geworden, natuurlijk heb ik op een kritische plek voor de

stereo-decoder wel een hele mooie... Simic geplaats samen met een MKS4

In de prachtige geheel discrete audiotrapjes alleen maar polycarbonaat :wub:

Ik denk niet dat er iemand is met zo'n goedklinkende T12! Voor de meetofielen.....

echt top!

T12klaar.jpg

prachtig. benieuwd hoe dat nou klinkt.

ik heb vandaag conform advies van Jack nog twee condensatoren in de KT1100sd verwisseld (en een kleine mkp parallel gezet nog). natuurlijk moet het nog inspelen, maar dat was na een uurtej al een hele vooruitgang.

binnenkort de luidsprekerfilters. heb bijna alle onderdelen bij elkaar.

groet

Guest tubejack
prachtig. benieuwd hoe dat nou klinkt.

Erg goed! de eigenaar (forumlid) was zo slim om hem hier tijdens zijn vakantie te laten logeren....

De vaste lezers weten, dat ik zeer gelukkig ben, met een in-house luisterpanel

bestaande uit 3 bloedmooie vrouwen, als die iets goed vinden is het het goed... puntuit!

Zoniet wordt e.e.a. genadeloos afgestraft :o , vooral de jongste is zeer...."eerlijk" :D

Heerlijk pubers.... :lol:

Ik heb vandaag conform advies van Jack nog twee condensatoren in de KT1100sd verwisseld (en een kleine mkp parallel gezet nog). natuurlijk moet het nog inspelen, maar dat was na een uurtej al een hele vooruitgang.

Veel meer valt en niet aan je tuner te verbeteren Rob :)

Mijn audiofiele dag was het "scoren" van een CDtje van Laura Fygi be witched 3 haast nieuwe maxi

singles en 2 LP's voor nog geen 17euri :rolleyes:

Wie zei daar dat onze hobby altijd duur is.....???? hoeft helemaal niet.

Groeten,

Jack

het is ook al enorm wat deze 20 jaar oude tuner op deze wijze verbouwd neerzet. doet geen draad onder voor CD speler en draaitafel. het is echt enorm genieten om FM uitzendingen te luisteren. boeiend, spannend, de variatie in muziek die je om je oren krijgt maakt FM leuk om te horen, en als het dan ook zo goed klinkt is het helemaal af.

groet

naschrift: nu is ie een dag aan het spelen. is h

Guest tubejack

Degene die dit draadtje volgen weten waar over ik het heb, het "lelijke eendtje"

Dag Jack,

De tuner speelt ongelooflijk goed. Het is een juweeltje! Ben er blij mee.

mvg, Patrick.

Een betere dag kun je toch niet hebben :)

Jack

Guest Rein!
het is ook al enorm wat deze 20 jaar oude tuner op deze wijze verbouwd neerzet. doet geen draad onder voor CD speler en draaitafel. het is echt enorm genieten om FM uitzendingen te luisteren. boeiend, spannend, de variatie in muziek die je om je oren krijgt maakt FM leuk om te horen, en als het dan ook zo goed klinkt is het helemaal af.

Zit nu ook radio 4 te luisteren, in de keuken, de set staat in de woonkamer, maar oh wat klinkt het goed via mijn Mitsubishi tuner. Het is echt iets van de laatste maanden dat ik weer radio luister. Lekker tijdens het ontbijt, bij de krant en een goed boek. De variatie vind ik ook erg leuk en radio 4 vind ik er niet vaak naast zitten met de avondprogrammering.

Vandaag trouwens ook voor het eerst weer een audiofiele dag gehad. Of een audiofiel moment eerder. Hier is er meer over te lezen. Ik ben nog steeds super enthousiast!

en hoor je 'm nog inspelen Rein? of was ie snel 'klaar'?

mijn voorversterker vertoont een probleempje (balansregelaar is nu echt kaduuk, de boel staat te ver rechts). dus binnenkort nog even naar mijn hulp in bange dagen om dat ding gewoon buiten werking te laten stellen. staat toch altijd in het midden.

en .... meteen een mooie volumeregelaar er in.

verder heb ik een 'signature 3-d stabilizer v2' van Marigo labs te leen. een schijffie voor op de cd dus. knap irritant weer: dat geeft wat het belooft. samen met de al 2 maanden in gebruik zijnde CDi Blue Statmat (> Ringmat) het beste effect overigens.

groet

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...