Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

vandaag even aan de voorversterker geprutst, op een paar lastig te bereiken plekjes nog een 10nF MKP (Roederstein > zie Audiofabriek) parallel gezet op een aantal eerder al vervangen grote condensatoren. blijft goede saus, ook dit was de moeite waard. steeds losser en muzikaler.

eigenlijk ... zou ik van al die parallel gezette MKP'tjes zilver/mica'tjes van moeten maken .... hmm ....

groet

vandaag even aan de voorversterker geprutst, op een paar lastig te bereiken plekjes nog een 10nF MKP (Roederstein > zie Audiofabriek) parallel gezet op een aantal eerder al vervangen grote condensatoren. blijft goede saus, ook dit was de moeite waard. steeds losser en muzikaler.

eigenlijk ... zou ik er van al die parallel gezette MKP'tjes zilver/mica'tjes van moeten maken .... hmm ....

groet

Mmmm, zoeken, verbeteren, weer zoeken, weer verbeteren.... Met relatief weinig middelen grote sprongen maken! Mooi :D

Guest tubejack

eigenlijk ... zou ik er van al die parallel gezette MKP'tjes zilver/mica'tjes van moeten maken .... hmm ....

groet

Onze Oosterburen zeggen het soms zo mooi "geheimtip"

Waar ik al een tijd heel goede resultaten bereik (gezien de zeer postive reacties tot nu toe) is MKC condensatoren.

Zeer audiofiel! je moet er alleen niet je apparaat me "vol plempen" 1 of 2 per kanaal heeft een

verrassend positief effect. :) Ook die Elna's Simic II vind ik erg goed, je moet alleen geduld hebben

net als Black Gate duurt het weken voordat het mooi klinkt. En ook hier, maar een paar gebruiken!

Ik ben ook aan het experimenteren met BC/Vishay 136, in div. voedingen ik verwacht daar veel van.

Verder een aantal digitale tuners omgebouwd. met MKC O.a 2 Philips FT-980.

Ik kan het wel van de daken schreeuwen, maar zou er iemand luisteren? Echt heel goed!

Philips is o-zo miskent ;) Gelukkig maar :rolleyes:

Wat is het fijn om audiofiel te zijn,

Jack

Leuk dat je zo enthousiast met tuners bezig bent. Ik heb zelf in de hoofdset een Sphinx Project Five staan en in de werkkamerset m'n oude trouwe Marantz ST51-L. Beide tuners worden nog vrijwel dagelijks gebruikt.

De Sphinx is een fraai gebouwde tuner en klinkt erg goed. Ik moet er nog steeds een keer een losse net-entree in bouwen, nu zit er nog een standaard dropveter aan.

Hij ontvangt ook de meest vreemde zenders, kijk maar ... :D

snotneus.jpg

lummel.jpg

;)

Guest tubejack
Leuk dat je zo enthousiast met tuners bezig bent. Ik heb zelf in de hoofdset een Sphinx Project Five staan en in de werkkamerset m'n oude trouwe Marantz ST51-L. Beide tuners worden nog vrijwel dagelijks gebruikt.

De Sphinx is een fraai gebouwde tuner en klinkt erg goed. Ik moet er nog steeds een keer een losse net-entree in bouwen, nu zit er nog een standaard dropveter aan.

Grappig Paul,

Tja tuners is een hobby die kwam aanwaaien. Voor de een een ergenis, voor de ander plezier.

Wie weet dat ik daar onbewust menig huwelijk heb gered. :o

Hier wordt de stereo installatie voor 3/4 door mijn ega gebruikt.

Zij gebruikt de set het meest :rolleyes: en speelt met het beste van het beste uiteraard :)

Een setje nieuwe buizen of andere investering is daarom altijd bespreekbaar.

Die Sphinx lijkt me een mooie tuner, ik ken hem zelf nog niet.

Het maken van zo'n euro net-entree is vaak nog een heel gedoe, ik gebruik daarvoor een decopeerzaag

met Piranha metaalzaagjes en plak eerst e.e.a. af met ducktape.... daarna nog vijlen je bent zo een

uurtje bezig....

Groet van een grote lummel,

Jack

Het maken van zo'n euro net-entree is vaak nog een heel gedoe, ik gebruik daarvoor een decopeerzaag

met Piranha metaalzaagjes en plak eerst e.e.a. af met ducktape.... daarna nog vijlen je bent zo een

uurtje bezig....

Jack

Er zijn voor dergelijke taken gatenponsen te koop. Als je dergelijke gaten vaak moet maken is de aaanschaf ervan zeker een optie. Ik heb er zelf een (had er 2, maar 1 is gesneuveld) voor zo'n werkje van 21x28mm. Precies de juiste maat :rolleyes:B)

verst-10.jpg

uurtje bezig....

Jack

Er zijn voor dergelijke taken gatenponsen te koop. Als je dergelijke gaten vaak moet maken is de aaanschaf ervan zeker een optie. Ik heb er zelf een (had er 2, maar 1 is gesneuveld) voor zo'n werkje van 21x28mm. Precies de juiste maat :rolleyes:B)

verst-10.jpg

Zo'n trekpons is rond, maar een net-entree toch niet? Dan moet je alsnog zagen/vijlen om het passend te maken... Neemt niet weg dat het wel een handig ding kan zijn. Maar ze zijn wel redelijk aan de prijs, dacht ik...

Guest tubejack

Super! Sodejuu :)

Ik wist wel dat er trekposnsen waren, maar dacht inderdaad net als Henrie dat die dingen

alleen maar rond waren. :o

Loont zeker de moeite!, ik ben een aantal tuners aan het opknappen en het is mooi

om daar gelijk een mooie euro entree in te maken :)

Top!,

Jack

Lees eens goed. Ik heb er een van 21x28 mm. Dat lijkt me alles behalve rond. Het plaatje is een voorbeeld van hoe zoiets uitziet :rolleyes:

Hmm ja... Waarschijnlijk was ik in de war gebracht door dat plaatje, want die is wel rond. Ik ken ze ook alleen rond eigenlijk. Gebruiken ze op m'n werk in de werkplaats om wartelgaten te maken...

Guest tubejack

Dat "prutsen" heb ik vandavond al gedaan :)

Vanavond nagenoeg alle voedingselco's van een Mitsubishi DA-F20 vervangen door

BC/Vishay serie 136.

Die waren na 29! jaar trouwe dienst wel aan vervanging toe :rolleyes:

DA-F20.jpg

Verder heb ik nieuw "speciaal gereedschap", een tandartshaakje daar kun

naast tanden, ook perfect andere kleine dingen mee schoonmaken.

Gekregen na behandeling, voor nop :)

Vriendelijke groet,

Jack

Guest tubejack

Zit al dagen te luisteren, naar deze Pioneer TX-9500 MK II

FM klinkt verschrikkelijk goed via deze tuner, zelfs in de stand narrow.

Dit is niet audiofiel meer, keer op keer heb je het gevoel dat artiesten

voor je staan te zingen elk nummer elke zender klinkt anders ..... pure magie! :)

Ben ongelofelijk blij, dat dit op mijn pad komt!

Vriendelijke groet,

Jack

TX-9500II.jpg

• 3 weeks later...
Guest tubejack

Nog nooit mee gemaakt....

Ik kreeg vandaag een bos prachtige bloemen.

Met een kaartje met de volgende tekst: "Het klinkt fantantastisch"

Mijn weekeinde kan niet meer stuk :) Weer wat muziekaal FM vermogen erbij :D

Vriendelijke groet,

Jack

Vandaag een meid op bezoek, gek van muziek.

Ze vertelt dat haar midisetje raar doet. Omdat ik haar goed ken wil ik wel wat van zolder aan haar meegeven.

Ik laat haar een CD speler en versterker van Kenwood horen, toendertijd het beste wat het merk te bieden had en sluit het aan op een paar Mission 760i's.

Haar mond valt open van verbazing. Dat gewone, nu zeer betaalbare apparatuur zo goed kan klinken.

Ik heb alles in haar auto geladen. Ze was zo blij... :)

Guest Kraus vonBentinck

Ik moest sterk aan dit liedje denken :) (ik ga niet verder dan alleen het eerste couplet citeren :D )

Artist: J.J. CALE

Album: THE ROAD TO ESCONDIDO [WITH ERIC CLAPTON] (2006)

IT'S EASY lyrics

----------

printable copy of the lyrics to IT'S EASY

If you need a woman, in bed with you

Tell her up front, what you can do

It's easy

Easy as pie

You don't have to BS her, you don't have to lie

Ik moest sterk aan dit liedje denken :) (ik ga niet verder dan alleen het eerste couplet citeren :D )

Artist: J.J. CALE

Album: THE ROAD TO ESCONDIDO [WITH ERIC CLAPTON] (2006)

IT'S EASY lyrics

----------

printable copy of the lyrics to IT'S EASY

If you need a woman, in bed with you

Tell her up front, what you can do

It's easy

Easy as pie

You don't have to BS her, you don't have to lie

Ze was gek op muziek Kraus. :lol:

• 2 weeks later...

gisteren de laatste aanpassing aan de set laten doen. na vervangen van de volumeregelaar door een TKD (mooi!) was het regelbereik beroerd: een millimeter opdraaien en je kon het huis uit van de herrie. dus de vv is aangepast, wat nog wel een zoektocht was. bij mijn vertrouwde adres voor dit soort dingen.

vanavond kijken of het nu allemaal werkt zoals het hoort, en dan weer genieten. ben dan ongeveer uitgemodificeerd op wat details na. alleen de luidsprekersfilters nog ... leuke klus voor donkere avonden.

groet

Guest tubejack

Als audiofiel twijfel je soms aan je eigen kunnen, zit momenteel helemaal in een dip :blink:

Had van de week iemand, die een van mijn tuners (een gemodificeerde FT-980) niet mooi vond :(

Terwijl hij zeker net zo goed klinkt, als mijn huidige referenties een TX-9500 MKII en een Rotel RT-990BX.

maar het kost v

oef ik leef met je mee Jack :D

smaken verschillen he ... daarom luister ik ook graag naar andersmans set, om te kijken (luisteren) of ik niet teveel een eigen smaak achterna modificeer. live optredens luisteren is ook leerzaam.

binnenkort is de boel bij mij weer luistergereed, dan ben je welkom.

groet

Beste Tubejack

Denk je zelf dat deze meneer de FT 980 als hij uit de drie moest kiezen eruit had gehaald als minst klinkende als hij ze niet had gezien.

De meneer had zich in de handen moeten wrijven met een Tubejack gemodificeerde tuner.

Mijn dank voor de T12 is erg groot,is een verrijking van mijn luisterleven.

MvG Mark

Guest tubejack

Dank Rob en Marc, voor de bemoedigende woorden :)

Het lekkere van hardlopen is, dat je naast lopen en ohen met je buurman/vrouw

heerlijk kunt nadenken en relativeren.

Ga gewoon n

Het lekkere van hardlopen is, dat je naast lopen en ohen met je buurman/vrouw

heerlijk kunt nadenken en relativeren.

Ik sprak vandaag een collega die meegelopen heeft met 4 mijl tijdens de Dam tot Dam-loop. Toen ik 'm vroeg waarom hij niet de 10 mijl had gelopen, zei hij: "Nee, dat is niet goed. Als je verder moet lopen dan 10 km, dan ga je nadenken he... 'Waar ben ik toch eigenlijk helemaal mee bezig'." ;):D Dus je gaat inderdaad nadenken, maar of je ook gaat relativeren? ;)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...