Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Het lekkere van hardlopen is, dat je naast lopen en ohen met je buurman/vrouw

heerlijk kunt nadenken en relativeren.

Ik sprak vandaag een collega die meegelopen heeft met 4 mijl tijdens de Dam tot Dam-loop. Toen ik 'm vroeg waarom hij niet de 10 mijl had gelopen, zei hij: "Nee, dat is niet goed. Als je verder moet lopen dan 10 km, dan ga je nadenken he... 'Waar ben ik toch eigenlijk helemaal mee bezig'." ;):D

Dus je gaat inderdaad nadenken, maar of je ook gaat relativeren? ;)

Grappig :) die collega heeft zeker een punt. Maar voor iedere loper is dat denk ik weer anders.

Vergeet niet, om fatsoenlijk de hele DTD te kunnen lopen. Moet je als beginner toch enige

maanden trainen. Tuurlijk er zijn altijd "kroegtijgers" die het redden maar ik denk niet dat het gezond is ;)

Zowiezo alles boven de 21km is niet gezond :o

Ik zit in de zwaarste week van de marathon training; Vanochtend hebben we ruim 33km rond allerlei dorpjes

rond Amsterdam Noord gelopen. Ik wist niet dat er zulke mooie plaatsjes waren zoals Zundert ... prachtig!

Of ik relativeer? denk het wel de 1e 5km: dacht ik.... wat vroeg.... (8 uur gestart) daarna was ik regelmatig

Guest tubejack
Het kan echt nog gekker hoor Jack :D Toen ik nog aan triathlon deed, alweer een mooi poosje geleden, was bij onze langste training de loopafstand 48 km en dat na zo'n 130 km fietsen. Begint aardig op werken te lijken, ruim 8 uur onder de pannen ;)

Heftig Ruud :o Zulke ambities heb ik niet :) Volgens mijn podoloog ben ik een orhopedisch wonder :unsure: Mijn holvoeten zijn eigenlijk niet geschikt om afstanden te lopen, maar ik wil graag trainer worden en

ik ben van mening dat je mensen met talent ook wat moet kunnen vertellen over zo'n marathon.....

En over blessures die 7 van de 10 hardlopers vroeg of later krijgen :(

Korter werk zeg 21....30 km gaat redelijk, maar 42km en 195m lijkt me leuk om

Grappig :) die collega heeft zeker een punt. Maar voor iedere loper is dat denk ik weer anders.

Vergeet niet, om fatsoenlijk de hele DTD te kunnen lopen. Moet je als beginner toch enige

maanden trainen. Tuurlijk er zijn altijd "kroegtijgers" die het redden maar ik denk niet dat het gezond is ;)

Zowiezo alles boven de 21km is niet gezond :o

Pfff... 21km... ;) Het verste dat ik tot nu toe heb gelopen was 5 mijl, een paar weken geleden bij de Singelloop in Enschede. Ik was blij dat ik niet de 10 mijl (2 rondjes over de singels) had gekozen. Wel binnen m'n streeftijd van 40 minuten gebleven trouwens (39:26 netto). Niet echt een indrukwekkende tijd natuurlijk, maar normaal loop ik nooit verder dan 5,25km (standaard trainingsrondje). Kon na 6km wel goed merken dat ik kortere afstanden gewend ben trouwens. Maar toch stug doorgezet... ;)

Ik loop ook maar 2 of 3 keer in de week. Als ik vaker loop, krijg ik last van m'n kuiten. Ben nog aan het opbouwen zeg maar...

Een marathon zie ik mezelf nog niet doen. Een triathlon al helemaal niet. Ik kan niet zwemmen. Niet dat ik verzuip in het water, maar (lange afstanden) zwemmen is toch wat anders...

Ik zit in de zwaarste week van de marathon training; Vanochtend hebben we ruim 33km rond allerlei dorpjes

rond Amsterdam Noord gelopen. Ik wist niet dat er zulke mooie plaatsjes waren zoals Zundert ... prachtig!

Of ik relativeer? denk het wel de 1e 5km: dacht ik.... wat vroeg.... (8 uur gestart) daarna was ik regelmatig

Guest tubejack

Goed dat je stug doorgezet heb Henrie, binnen de 40minuten blijven voor 5 mijl is erg mooi.

Zelfs op deze afstand kun je, je helemaal stuk lopen is mijn ervaring. :o

Maar even van de hak op de tak..... zal blij zijn als 21 october achter de rug is.... :wacko: kan ik eindelijke weer eens wat audiofiels doen :D

Vriendelijke groet,

Jack

Oja hele fiele low ESR elco's gekocht .... er is nog hoop :):DB)

Goed dat je stug doorgezet heb Henrie, binnen de 40minuten blijven voor 5 mijl is erg mooi.

Zelfs op deze afstand kun je, je helemaal stuk lopen is mijn ervaring. :o

Ja, daar ben ik ook achter gekomen... :D

Ik liep samen met een huisgenoot. Hij had een uur eerder de dubbele mijl al gelopen (2e geworden) maar wilde ook de 5M nog lopen :blink: samen met mij. Hij had een horloge om, zodat we tijdens de loop de tijden konden bijhouden. Ik wilde lopen op 40min, dus 5min/km, ofwel 12km/h:

• 1km: 5:05
  • 2km: 9:50
  • 3km: 14:45
  • 4km: drinkpost; geen tijd opgenomen
  • 5km: 24:52
  • 6km: 30:00

Na 6,5 km is hij gaan versnellen en had ik dus geen tijd meer bij de hand, maar kennelijk ben ik op ongeveer hetzelfde tempo doorgelopen. Op het laatst nog het groepje waar ik mee op liep eruit gesprint ;) Maar toen was ik inderdaad wel helemaal kapot. Maar ik heb dus wel behoorlijk constant tempo gelopen. Die eerste kilometer moet je even in je ritme (en uit de drukte) komen, daarna een paar kilometer, net een paar seconden boven de 5min/km gelopen, maar daarna dus nog kunnen versnellen. Zal wel vooral aan die eindsprint gelegen hebben...

Ik ben trouwens 177e van de 526 in m'n categorie geworden, en 229e van iedereen (875, inclusief de vrouwen)... Het was de eerste keer dat ik m'n streeftijd haalde bij een wedstrijd en dat vond ik al heel wat :)

Toch nog effe een audiofiele avond beleefd...

In de zandbak (platenspeler-onderstel/dempbak) het dolomiet/rijnzand vervangen door

• 2 weeks later...

rustig hier de laatste tijd.

mijn tuner is redelijk ingespeeld van de laatste modificatie (twee nieuwe - hele kleine - Zilver Mica condensatoren, als by pass van twee condensatoren na de stereodecoder). jippie de pippie.

en de CD speler is erg blij met de twee matten die ik op de cd's meedraai. sinds ik dat doe denk ik niet meer aan sleutelen en proberen. het is goed.

groet

• 2 weeks later...
Guest tubejack
ehhhh hebben we geen audiofiele dagen meer .... :o ?

Natuurlijk! :lol: wat dacht jij nou :lol:

Maar gewoon even te druk met andere dingen.... :o

Zo heb ik gister in Amsterdam mijn 1e marathon uitgelopen, in 4.56, ik had op 4.15... 4.30

ingezet en daar ook de afgelopen maanden 4x in de week voor getraind, maar verrekte rond

21km een spier in mijn achterste :o Dan zijn nog 21 km te gaan......ver.......

Gelukkig had ik een Ipod en extra asperines bij me, die zowie moest slikken vanwege hielbotonsteking :wacko:

Zo rond het 34km punt, heb ik mezelf weer voldoende bijelkaar geraapt en de laatste 8km gingen weer

prima. Ach het mooie van zo 'n tijd is dat het realistisch is dat je die kunt verbeteren :)

Maar even on-topic:

Hoe zo g

knap hoor zo een lang eind lopen. ik loop iedere dag een uur, maar dan gewoon lopen, doktersvoorschrift na mijn hernia. en ik zit niet op een stoel maar op een gym-bal. om de lage rug aan het werk te houden. als ik op een bureaustoel ga zitten heb ik na een dag weer rugpijn.

ik heb een knap -fiele tijd. niet door allerlei gesleutel, maar doordat de set 'gewoon' goed speelt, geen problemen meer, en de grote dingen die ik wilde veranderen ongeveer klaar zijn. alleen het bereik van de volumeregeling nog wat wijzigen. geen haast mee, eerst genieten.

groet

dat probleem met dimbare lamp heb ik de kop in kunnen drukken door een ferrietring om de draad te klikken. vraag me niet waarom, maar dat kalmeerde de ringkerntrafo wel een beetje. dus al die dim-lampen en pc snoeren hebben een ringetje gekregen. ik heb ze niet meer op de netvoeding van de apparatuur, dat beviel me uiteindelijk niet (klonk bij mij dichtgeknepen).

groet

Vandaag was absoluut geen audiofiele dag. Verre van zelfs, omdat ik nu met een degelijke piep in het rechter oor zit. :blink::( Vanwege een verbouwing bij mij thuis heb ik de hele dag met de hammer een schouw uit elkaar geramd. En natuurlijk zonder gehoorbescherming (andere bescherming trouwens ook niet). Op zich niks gebeurd, op een enkele schram na, maar die piep in m'n rechter oor verraadt dat er weer een beetje van m'n gehoor naar de gallemiezen is. Natuurlijk wordt ik die piep wel weer kwijt over een dag of wat, maar de beschadiging is een feit (anders piepte het niet)

Morgen gaan we wel audiofiel doen. Uitermate zelfs. Dan haal ik de set compleet uit elkaar en wordt het poetsen en polieren. Natuurlijk worden de contacten niet vergeten. Die krijgen zelfs een speciale behandeling met ProGold :D De set moet natuurlijk wel op z'n paasbest klinken als Hans en Hans komen luisteren op 10 november :rolleyes:;)

Morgen gaan we wel audiofiel doen. Uitermate zelfs. Dan haal ik de set compleet uit elkaar en wordt het poetsen en polieren. Natuurlijk worden de contacten niet vergeten. Die krijgen zelfs een speciale behandeling met ProGold :D De set moet natuurlijk wel op z'n paasbest klinken als Hans en Hans komen luisteren op 10 november :rolleyes:;)

:D:D:D:)

Toch nog effe een audiofiele avond beleefd...

In de zandbak (platenspeler-onderstel/dempbak) het dolomiet/rijnzand vervangen door

Vandaag was absoluut geen audiofiele dag. Verre van zelfs, omdat ik nu met een degelijke piep in het rechter oor zit. :blink::( Vanwege een verbouwing bij mij thuis heb ik de hele dag met de hammer een schouw uit elkaar geramd. En natuurlijk zonder gehoorbescherming (andere bescherming trouwens ook niet). Op zich niks gebeurd, op een enkele schram na, maar die piep in m'n rechter oor verraadt dat er weer een beetje van m'n gehoor naar de gallemiezen is. Natuurlijk wordt ik die piep wel weer kwijt over een dag of wat, maar de beschadiging is een feit (anders piepte het niet)

:D

Hoe laat beginnen we?

Guest tubejack

Ik ben al een week een beetje sjacherijnig, omdat ik niet kan hardlopen.

Omdat een ontstoken hielbot maar niet wil genezen, ga ik de komende weken wat anders doen :o

Ach sommige nadelen... kennen ook voordelen, :P weer tijd, voor audiofiele dingen :rolleyes:

Ik heb gisteren, in een oude en krakkemikkege tuner de voeding vervangen voor

ultra low esr elco's, door een voor mij onbekent merk JH.

Ze zijn iets groter en zwaarder dan mooie low esr Vishay/BC/Philips 136 elco 's, maar hebben

het bescheiden prijskaartje van de goedkope serie 037 die ik ook graag gebruik en waar

ik nu toe z

Guest tubejack

Vervolg op gisteren.

Begin van de avond, heb ik op 5 ander lokaties in de tuner waar stroom gevraagd wordt de

eerder genoemde JH elco's geplaatst.

En op een kritische plek achter de stereo-decoder Wima's gesoldeerd.

Verder heb ik hem grofweg afgeregeld en wat gesloopt, zodat hij beter ontvangt.

Dit wordt is! een serieus apparaat, die nu al heel kleine details laat horen.

En het mooiste moet nog komen. Mensen hebben soms geen flauw benul wat ze

in de kliko willen gooien :o

Groet,

Jack

Help ik kom mijn bed niet in :o

Edited by tubejack

Jack,

ik wil de diodes in de voeding van de KT1100sd ook vervangen door beter, wat zou je adviseren?

beetje overkill is prima ... ik zie in de voeding condensatoren tot 63 v staan, moeten de diodes dus ook minstens 63 v kunnen hebben?

groet

Guest tubejack

Rob,

Ik zou diodes kiezen die een hogere spanning kunnen verdragen

b.v. SCHOTTKY DIODE BYV96E maar het is al gauw goed zolang

de spanning boven de 100volt ligt.

Met vriendelijke groet,

Jack

ja, ik zoek ook nog een verklaring waarom mijn Wima MKP's achter de stereodecoder tot instorten van het geluid leidden. nou zitten de Elna Silmic II's er weer in (met een kleine bypass ...).

maar dit was geen antwoord voor jack, alleen nog een vraag :)

groet

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...