Guest tubejack Posted 5 november 2007 Report Share Posted 5 november 2007 ja, ik zoek ook nog een verklaring waarom mijn Wima MKP's achter de stereodecoder tot instorten van het geluid leidden. nou zitten de Elna Silmic II's er weer in (met een kleine bypass ...). maar dit was geen antwoord voor jack, alleen nog een vraag groet Hahahaha ik wist niet, dat geluid kon "instorten" Die Wima 's geven wellicht een beetje scherp/hard geluid, soms is dat heel handig en kun je een saaie doffe weergave mee oppeppen in mijn Riaa doen ze het b.v. fantastisch. Maar terug naar die Wima 's als de voedingelco 's of voedingsbufferelco's ook de neiging hebben om ietwat scherp te klinken krijg je m.i. een naar scherp geluid. In d Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 november 2007 Report Share Posted 5 november 2007 dank .... instorten was in dit geval het zwaar vervormen van het geluid, hoe lager de toon hoe meer het wegviel in gekraak en gerommel. afijn, experiment niet gelukt, net zo gelukkig. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 november 2007 Report Share Posted 14 november 2007 Om nu eens A/B/C de de verschillen te horen en gewoon omdat ik het leuk vind om te doen ben ik tussen alle bedrijvigheid door zoals het plaatsen van diverse Ikea kasten 3 gelijkwaardige tuners in elkaar aan het zetten, waar all Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 16 november 2007 Report Share Posted 16 november 2007 bestaat 'cap rolling' ....? vandaag mijn experiment met condensatoren net achter de stereodecoder afgerond. op de print staat Elna Silmic II. eronder had ik eerst parallel twee hele kleine MKP's (Vishay Roederstein MKP1837 (a.k.a. ERO MKP1830) 0,01mF MKP). mooie verbetering, maar ik meende dat de diepte beter moest kunnen. dus vervangen door ZilverMica's parallel van een iets kleinere waarde. prachtig diep, tonaal rijk, zeker met klassiek. maar ... iets te rustig, wat te zacht in het hoog. net vanavond aan de zilvermica's weer toegevoegd de MKP'tjes. dus twee caps parallel per Silmic. nu is het prachtig. diep, verfijnd, sprankelend, mooie volle bas. het zoeken was de moeite waard. nooit gedacht dat wat experimenteren met bypass caps zoveel variatie en uiteindelijk zo veel vooruitgang zou bieden. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 november 2007 Report Share Posted 16 november 2007 bestaat 'cap rolling' ....? Als je Googeld kom je het woord tegen.... is vast wat anders..... Ik denk dat het stuk over condensatoren van Tony Gee voor jouw mogelijk interessant is Tony is Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 november 2007 Report Share Posted 17 november 2007 die Roedersteins heb ik inderdaad van Tony Gee afgekeken. heb ze ook in het eindtrapje parallel staan. ja ... heb een Wima MKP10 geprobeerd achter de stereo-decoder, maar dat leverde ellende op (zie boven). veel van wat Tony Gee uitprobeert, is een tikkie erg groot ook op deze plek. als ik maar wist waarom die MKP10 helemaal verkeerd ging, dat snap ik dus niet. dan ging er al snel een mooie MKP in .... maar dit (Silmic II met bypass) is ook errug mooi. begint nu snel op klank te komen, ieder uur mooier. brengt me weer op andere ideeen .... namelijk het laatste wat in mijn cd speler zit ... een condensator (nu een Black Gate Nx). eruit of bypassen .... ik ben maar een amateur in electronica, maar dit geprobeer is erg lonend. en gewoon leuk om te doen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 november 2007 Report Share Posted 21 november 2007 die Roedersteins heb ik inderdaad van Tony Gee afgekeken. heb ze ook in het eindtrapje parallel staan. ik ben maar een amateur in electronica, maar dit geprobeer is erg lonend. en gewoon leuk om te doen. groet Ja...ja amateur not! Vandaag was ik relaxed op audiobezoek bij Robx. Rob heeft een vrij grote vierkanten kamer en fraai een hele wand met daar zijn audio apparatuur opgesteld. Ronduit indrukwekkend zijn de grote zelfbouw 3weg luidsprekers en natuurlijk een hele grote Electrocompaniet eindversterker Om in een paar woorden te vatten het geluid: is gedetailleerd, sprankelend, diep en breed. De bas is rustig en strak. Hoog en midden los, van enig transistorgeluid of scherpe is geen sprake. Zoals het "hoort" dus Vanaf zijn luisterstoel op ik schat 3mtr zit net een "bas-knoop" waardoor het zacht klinkt, Op de bank meters verder...nog steeds wolk van geluid maar ook het laag klinkt fraai, op di Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 22 november 2007 Report Share Posted 22 november 2007 Heel leuk verslag Tubejack, bijna een recensie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 november 2007 Report Share Posted 22 november 2007 Heel leuk verslag Tubejack, bijna een recensie... Tja dat was niet echt de bedoeling, maar wat ik wel leuk vind, dat je leert.... van elkaar en van elkaars set Dat helpt je, m.i. ook een hoop vooroordelen die m.i. iedere muziekliefhebber heeft ... opnieuw te bekijken ..... Ik ben zeker g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 november 2007 Author Report Share Posted 22 november 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 november 2007 Author Report Share Posted 22 november 2007 Gisteravond een kennis vooruit geholpen met z'n draaitafel. 14 stopcontacten alleen voor z'n audio/tv.... En nog was er geen ruimte om de pre en draaitafel aan te sluiten... DAT recorder CD speler SACD speler CD recorder DVD recorder TV surround pre stereo pre eindversterker frontkanalen eindversterker center en rear subwoofer phonotrap platenspeler lampje achter "het spul" om de duizend kabels uit elkaar te kunnen houden.. De schemerlamp moest er dus maar uit. Toch weer een goede daad verricht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 november 2007 Report Share Posted 22 november 2007 leuk dat je op bezoek was Jack. weer nieuwe leuke muziek gehoord ook. De Kenwood KT1100sd is geworden wat het nu is mede door jouw hulp, dus dank daarvoor! Ik ben er enorm happy mee. 22 jaar oude tuner, en een taaie klus voor een CD-speler om te evenaren. Ik zit nu al 1,5 uur Rautavaara ('Vigilia', koorzang) te luisteren op FM4 meen ik, waanzinnig mooi. Ik constateer dat de CD speler en de tuner naar ongeveer eenzelfde geluid zijn gegroeid. Ik heb (los van de filters in de luidsprekers) nog wat kleine aanpassingen in mijn hoofd. je moet toch wat te doen houden he Ik vond je losse antenne een leuk experiment, ga ik ook proberen. Ik kom over een tijdje graag naar je buizenversterker luisteren! groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 22 november 2007 Report Share Posted 22 november 2007 Gisteravond een kennis vooruit geholpen met z'n draaitafel. 14 stopcontacten alleen voor z'n audio/tv.... En nog was er geen ruimte om de pre en draaitafel aan te sluiten... DAT recorder CD speler SACD speler CD recorder DVD recorder TV surround pre stereo pre eindversterker frontkanalen eindversterker center en rear subwoofer phonotrap platenspeler lampje achter "het spul" om de duizend kabels uit elkaar te kunnen houden.. De schemerlamp moest er dus maar uit. Toch weer een goede daad verricht. Gewoon van deze 10 achter elkaar inpluggen en al je problemen zijn opgelost! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 november 2007 Report Share Posted 22 november 2007 Gewoon van deze 10 achter elkaar inpluggen en al je problemen zijn opgelost! Hahahahahaha Volgens mij heb ik die dingen vandaag op de markt zien liggen @Hans knap werk! Dat al die apparaten op Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 november 2007 Report Share Posted 22 november 2007 Jack, toen ik bij je was, was je buizenversterker even 'out of order', ik meen dat de HK speelde? groet Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 november 2007 Report Share Posted 22 november 2007 (edited) toen ik bij je was, was je buizenversterker even 'out of order', ik meen dat de HK speelde? groet Rob Oja, dat klopt, een HK6650R, omdat er paar maanden geleden Edited 23 november 2007 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 november 2007 Report Share Posted 22 november 2007 will do ... nou nog ff wat mooie muziek luisteren groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
huub Posted 23 november 2007 Report Share Posted 23 november 2007 vraag voor jack. mag ik vragen war robx bedoeld met een losse atenne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 november 2007 Report Share Posted 23 november 2007 vraag voor jack. mag ik vragen war robx bedoeld met een losse atenne. Huub Robx bedoeld, i.p.v. de radio op de kabel of centraleantenne aan te sluiten, hem aan te sluiten op een eigen FM antenne. Dat kan een simpel FM-dipooltje van 3 euro zijn, dat praktisch net zo goed is als een dure MD , maar ook een meerelements FM-antenne met een rotor op het dak. E.e.a. is afhankelijk van waar je woont, bij Robx kon ik met een simpele FM-spriet (telescoop antenne die standaard op veel transistorradios zit en vroeger bij draagbare TVś werd bijgeleverd) al aardig wat zenders ruisvrij stereo-ontvangen Google maar eens..... Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
huub Posted 23 november 2007 Report Share Posted 23 november 2007 OK.bedankt. ga dat eens uitproberen. inderdaad de MD is belachelijk duur. huub. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 24 november 2007 Report Share Posted 24 november 2007 Heb vandeweek het stuk speakerkabel dat voorlopig als vertikale antenne dienst deed vervangen door zo'n traditioneel bij antieke tuners bijgeleverde T-stuk van twin draad. De ontvangst is toch echt veel beter (al, dus ) en nu is er weer zo'n "is dat nou de CD of de radio?" gevoel (vaak is de radio beter ) Ben ook nog maar eens een setje interlinks aan het bouwen met puur zilver 4x0.8mm per kant maar mijn teflon tape was op... zal dus langer duren dan geplend mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 november 2007 Report Share Posted 24 november 2007 Gisteravond een kennis vooruit geholpen met z'n draaitafel. 14 stopcontacten alleen voor z'n audio/tv.... En nog was er geen ruimte om de pre en draaitafel aan te sluiten... DAT recorder CD speler SACD speler CD recorder DVD recorder TV surround pre stereo pre eindversterker frontkanalen eindversterker center en rear subwoofer phonotrap platenspeler lampje achter "het spul" om de duizend kabels uit elkaar te kunnen houden.. De schemerlamp moest er dus maar uit. Toch weer een goede daad verricht. Gewoon van deze 10 achter elkaar inpluggen en al je problemen zijn opgelost! Volgens mij zijn dat soort dingen niet meer te koop. Zeker niet in deze vorm... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 november 2007 Report Share Posted 24 november 2007 Binnen 3 seconden gevonden, de iets modernere variant http://www.gelders.org/start.php?d_38322_D..._4x2_5A_wit.php Lees jij wel het hele draadtje Henrie? op de markt kun je ze gewoon kopen.... ok met randaarde Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 Heb vandeweek het stuk speakerkabel dat voorlopig als vertikale antenne dienst deed vervangen door zo'n traditioneel bij antieke tuners bijgeleverde T-stuk van twin draad. De ontvangst is toch echt veel beter (al, dus ) en nu is er weer zo'n "is dat nou de CD of de radio?" gevoel (vaak is de radio beter ) Ben ook nog maar eens een setje interlinks aan het bouwen met puur zilver 4x0.8mm per kant maar mijn teflon tape was op... zal dus langer duren dan geplend mvg RastaPhil Zo, mijn nieuwe interlinks zijn eindelijk klaar! Had ik met veel moeite enkele rolletjes Teflon tape gevonden in de plaatselijke GB, bleek die echt van slechte kwaliteit te zijn , kon ik nog niet verder Uiteindelijk speciaal naar Brico gereden en naast goedkoper is de teflon daar ook blijkbaar dikker, beter gewikkeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 wat zou er nou gebeuren als je de draadjes in katoen doet? je kan ook van die katoenen dingetjes kopen om draadjes in te voeren. zou nog neutraler klinken dan teflon. nieuw project! groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts