robx Posted 3 januari 2008 Report Share Posted 3 januari 2008 jack, ik had die 100uf nog liggen van een andere experimentje. ja wat je zegt leek me ook, maar dit klinkt een stuk beter. wellicht is het de combi met de MKP'tjes (ik heb de vorige elco's niet met de MKP's geprobeerd, die combinatie moet ik wellicht ook nog even uitproberen .....). groet oh ja ... ook geheel zonder uitgangscondensatoren ga ik nog even proberen. op de ingang van de voorversterker zit een condensator, dus dat moet kunnen .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 januari 2008 Report Share Posted 3 januari 2008 ... en de mogelijkheid voor deze Linkwitz EQ. Er is op koptelefoon gebied nu eenmaal veel mogelijk, maar m'n AKG K500 zal nooit een K1000 met zo'n mooier processor worden ... Bijzonder.... Na de aanschaf van mijn huidige weergevers, heb ik jaren terug mijn Pioneer koptelefoon in de kliko gegooid.... Gebruikte hem nooit toch meer. Maar, ik had verwacht dat de frequentie karakteristiek van een hoofdtelefoon vlak is... Leuke link dus, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 5 januari 2008 Report Share Posted 5 januari 2008 ben nu wel heeeel audiofiel bezig, 'k ben een programmaatje aan het schrijven om uit een WAV en zgn Abbot curve (komt uit de ruwheidsmeetwereld) te extraheren. Dit getriggert door de dynamiekdraad. Het doel is om een soort van verkeerd gesorteerde histogram van alle luidheden in een track te maken. Ieder 50ms een RMS bepalen, histogram maken en de "paaltjes" van hoog naar laag sorteren, plaatje genereren. Geeft een goede indruk van de dynamiek in een track. Zal nog wel even duren voor het een beetje bruikbaar is. WAV openen lukt al, data extraheren ook al, voor mono. 'T is alleen allemaal een beetje traag, ik gebruik Python, en ik ben een beetje erg roestig geworden met programmeren en wisknudde. Ach ja.. Edit: 'k heb zo'n abbot curve gevonden. nu moet je je op de verticale as het niveau voorstellen en op de horizontale de tijd (tracklengte is 100%) Je ziet dan dus hoeveel %tijd bij een bepaalde "geluidssterkte" wordt doorgebracht. Bij de huidige wijze van "pop-masteren" zullen we waarschijnlijk een hoge en brede schouder zien en dan een smal middendeel dat snel afvalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 5 januari 2008 Report Share Posted 5 januari 2008 Een paar audiofiele dagen (verry spare time) Een spacer gemaakt voor mijn SME 3009 op de Thorens TD 125 MkII. 50dollar + verzendingskosten uitgespaard Ineens ook nog eens gewaterpassed en geShue-ed. Spacer bestaat uit een raar materiaal, gevonden op een bouwwerf. Het is zwart met een zilveren coating aan 1 kant, het lijkt op een soort kunststof (steen/been) en het ruikt naar bakeliet (denk ik) als je het zaagt en boort weet iemand welk materiaal dit is? Ga misschien in de toekomst nog spacers maken maar dan uit eik, balsa... mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 januari 2008 Author Report Share Posted 6 januari 2008 Een paar audiofiele dagen (verry spare time) Een spacer gemaakt voor mijn SME 3009 op de Thorens TD 125 MkII. 50dollar + verzendingskosten uitgespaard Ineens ook nog eens gewaterpassed en geShue-ed. Spacer bestaat uit een raar materiaal, gevonden op een bouwwerf. Het is zwart met een zilveren coating aan 1 kant, het lijkt op een soort kunststof (steen/been) en het ruikt naar bakeliet (denk ik) als je het zaagt en boort weet iemand welk materiaal dit is? Ga misschien in de toekomst nog spacers maken maar dan uit eik, balsa... mvg RastaPhil Zo'n vreemd materiaal is dat nou ook weer niet. Volgens mij is dit phenolplaat. Beter bekent als volkern of formica enz. Het wordt vaak gebruikt als gevelbekleding. Volgens mij helemaal zo'n verkeerd materiaal nog niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Zo'n vreemd materiaal is dat nou ook weer niet. Volgens mij is dit phenolplaat. Beter bekent als volkern of formica enz.Het wordt vaak gebruikt als gevelbekleding. Volgens mij helemaal zo'n verkeerd materiaal nog niet. maar het werkt wel als het indeed trespavolkern is ( d.w.z krimpt en zet uit met temperatuur wisselingen ) ongeveer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 januari 2008 Author Report Share Posted 6 januari 2008 Zo'n vreemd materiaal is dat nou ook weer niet. Volgens mij is dit phenolplaat. Beter bekent als volkern of formica enz. Het wordt vaak gebruikt als gevelbekleding. Volgens mij helemaal zo'n verkeerd materiaal nog niet. maar het werkt wel als het indeed trespavolkern is ( d.w.z krimpt en zet uit met temperatuur wisselingen ) ongeveer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 6 januari 2008 Report Share Posted 6 januari 2008 Ik doe niet aan audiofiele dagen. Ik zet liever een mooie plaat op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 7 januari 2008 Report Share Posted 7 januari 2008 Ik doe niet aan audiofiele dagen. Ik zet liever een mooie plaat op. Wat vindt U zoal mooi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 7 januari 2008 Report Share Posted 7 januari 2008 Ik ben een beetje kind van mijn generatie. Als ik zeg: lichte' muziek, weet je dan wat ik bedoel? Dat was een term die in de jaren 50/60 gebruikt werd voor muziek die niet klassiek is. In mijn geval betekent dat veel Brits en Amerikaans en in wat minder mate Frans en Duits. Zeg maar de 'pop'-muziek van die tijd. In de jaren 80 ben ik de voeling met de populaire muziek langzaam kwijtgeraakt en heb ik een nieuwe interesse ontdekt in de klassieke muziek. Ook daarin heb ik een smaak die gekenmerkt wordt door het gegeven dat heel veel mensen die muziek mooi vinden. Ach, er is zoveel mooie muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 7 januari 2008 Report Share Posted 7 januari 2008 Ja uiteindelijk kan je massa's audiofiele dagen beleven met gewoon naar je muziek te LUISTEREN! Ik heb nog altijd een hoop LP's die ik nog niet herbeluisterd heb sinds mijn hedendaagse set en opstelling en het is altijd zeer audiofiel om zo eens wat terug op te zetten nu hoor ik pas de enorme verschillen in persingen (masterings vooral) soms met prachtige diepe volle stevige bas, met definitie in zowel basgitaar en basdrum (dat was vroeger wel anders ), rare plaatsingen van instrumenten (van die metersbrede drumkits daar baal ik van ) of soms een juweeltje zoals dit week-end een ouwe Jamaicaanse persing van Gregory Isaacs waarbij de stem zeer up-front gemixt was met Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 januari 2008 Report Share Posted 8 januari 2008 (...) Ach, er is zoveel mooie muziek. (...) Er is veel mooie muziek voor wie niet al te kieskeurig is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 januari 2008 Report Share Posted 8 januari 2008 ja en naarmate de set beter presteert ga ik ook nog eens meer muziek mooi vinden zomaar gratis erbij groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 januari 2008 Report Share Posted 12 januari 2008 kleine update van wat gepruts. Tuner 1 december Schottkey BYV96e diodes na de trafo gezet. grote stap vooruit, prachtig. eind december als proefje vervangen door superfast soft recovery 8a diodes van International Rectifier. beviel niet: geen exacte plaatsing, versmering in het hoog, onrustig geluid, diepte weg. ik dacht even wachten of het bijtrekt. nee dus. net de BYV96e's weer teruggezet. en jawel, direct weer top. daarmee is het ongeveer einde experimenteren met de tuner. CD speler de mod van 1 december aan de tuner deed de CD speler verbleken. en niet alleen in mijn oren. diverse luisteraars gaven onvoorwaardelijk de voorkeur aan de tuner. sja ... wat doe je dan. dus eens goed naar het schema gekeken en op de print zitten staren. en de mod doorgevoerd die ik eerder beschreef (uitgangscondensatoren vervangen door BG-N 100uF, met mkp'tje parallel, zelfde recept als de uitgangs-cap van de tuner). Dat staat nu 10 dagen te spelen. geweldig! vol, los, levendiger, v Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 januari 2008 Report Share Posted 13 januari 2008 ja en naarmate de set beter presteert ga ik ook nog eens meer muziek mooi vinden zomaar gratis erbij(...) Voor wie niet al te kieskeurig is, presteert de set al gauw goed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 januari 2008 Report Share Posted 13 januari 2008 ik had het met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 januari 2008 Report Share Posted 13 januari 2008 Er is veel mooie muziek voor wie niet al te kieskeurig is... Je bedoeld zeker, voor hen die gezegend zijn, met brede smaak, Groei is m.i. alleen mogelijk, door je ook te verplaatsen in andermans muziek, hobby's en andere ideeen & vaardigheden. Voor wie niet al te kieskeurig is, presteert de set al gauw goed! Dat zijn de gelukkigen, waarvoor het niet perfect hoeft te performen, om muziek te maken Die zijn m.i. ook heel wat gelukkiger dan verzuurde mensen met hun stokpaardtjes Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 18 januari 2008 Report Share Posted 18 januari 2008 Linkje voor Jack, als je je echt verveelt Jogis Roehrenbude is een hele leuke site met vanalles en nogwat op buizen en radio gebied. Met name de "Leser Projecte" hoek bevat erg leuke dingen, soms complex soms "simpel". Er wordt van alles zelf gemaakt, condensatoren, draaicondensatoren, ringantennes, buisvoeten etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 januari 2008 Report Share Posted 18 januari 2008 Linkje voor Jack, als je je echt verveelt Ha leuk jogis-roehrenbude ken ik al een paar jaar, daar staan inderdaad hele leuke dingen op zoals het UKW project Vervelen doe ik me eigenlijk n Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 januari 2008 Report Share Posted 18 januari 2008 nu twee weken ingespeeld met de nieuwe combi van condensatoren aan de uitgang van de SA11. het resultaat wordt steeds mooier. het kan dus wel met CD .... nu pas is duidelijk hoeveel kracht en finesse de mods van Bas de Vries hebben opgeleverd. alles wat me irriteerde aan CD is weg. over blijft muziek. dit had ik v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 januari 2008 Report Share Posted 18 januari 2008 alles wat me irriteerde aan CD is weg. over blijft muziek.dit had ik v Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 19 januari 2008 Report Share Posted 19 januari 2008 ja ik zit al zachtjes na te denken over de draaitafel. denk dat ik als eerste wat phono-voorversterkers zou moeten proberen, mijn gevoel zegt dat daar nu de zwakste schakel zit. tegen die tijd kom ik hier advies vragen groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 20 januari 2008 Report Share Posted 20 januari 2008 Op zoek naar schema's voor batterij gevoede buizenschakelingen kwam ik deze kit tegen, buizenversterker plus multicell hoorns, op Ebay voor $118 te koop. Verder kijkend in de winkel van deze aanbieder, jawel een phongraafrecorder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 20 januari 2008 Report Share Posted 20 januari 2008 Vandaag in het altijd goede gezelschap van Zee een heerlijk luxe "prive"-bezoekje gebracht aan een nieuwe audiozaak met een vernieuwende aanpak. Woensdag of Donderdag zal ik Hear een wat uitgebreider verslag doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Ben benieuwd wat kan er nog vernieuwend zijn behalve een goede kamer, goede produken die goed zijn opgesteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts