Guest Rein! Posted 29 april 2008 Report Share Posted 29 april 2008 Moet een nieuwe versterker hebben nu de oude stuk is. Dit zal waarschijnlijk een push pull 300B versterker gaan worden. Mogelijk ook wel 300BXLS. Ben er achter dat ik met 25 watt goed uit de voeten kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 29 april 2008 Report Share Posted 29 april 2008 Ik lees net een heel leuk stuk door Art Dudley in de Stereophile. Het gaat over de Thorens TD124 en raakt bij mij de juiste snaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 29 april 2008 Report Share Posted 29 april 2008 Ik lees net een heel leuk stuk door Art Dudley in de Stereophile. Het gaat over de Thorens TD124 en raakt bij mij de juiste snaar. Bizar, dat is een tussenwiel-aangedreven tafel (OK, met een heel klein snaartje erbij). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 april 2008 Report Share Posted 29 april 2008 Moet een nieuwe versterker hebben nu de oude stuk is. Dit zal waarschijnlijk een push pull 300B versterker gaan worden. Mogelijk ook wel 300BXLS. Ben er achter dat ik met 25 watt goed uit de voeten kan. Dat zijn w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 30 april 2008 Report Share Posted 30 april 2008 Mijn oude versterker is uitgebrand. Heeft wel ergens gestaan hier geloof ik. Ik heb geen kennis van elektronica. Dat is jammer maar een vaststaand feit. Kom al tijden bij Jitze over de vloer. Dat is altijd hartstikke leuk. Jitze speelt met een 2A3 pp versterker op zijn Heresy's. Dat klinkt heel fijn. Ook mijn speakers hebben meerdere malen aan deze versterker gehangen. Dat ging altijd erg goed, zij het dat je in maximaal volume beperkt bent. Op basis van wat we hoorden en wat we lazen, o.a. over interstages (zie topic over muzikaal vermogen,) gaat Jitze de versterker bouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 april 2008 Report Share Posted 30 april 2008 Op basis van wat we hoorden en wat we lazen, o.a. over interstages (zie topic over muzikaal vermogen,) gaat Jitze de versterker bouwen. Ha leuk, laat eens wat "horen" wanneer hij klaar is Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 30 april 2008 Report Share Posted 30 april 2008 Druk "fiel-weekeinde" Hoeveel "uitgangsvermogen" heeft een mens nodig Weinig ..... heb ik weer mogen ervaren. Afgelopen vrijdagavond was het zover, een tegen bezoek bij Proprius. Aan de inrichting van zijn huis viel gelijk op dat hij een muziekliefhebber is. Grote weergevers met een hoge WAF prachtig vrij opgesteld in de lengte richting van de kamer Relatief veel muziek en de installatie is met veel zorg aangesloten, dat zie je b.v. aan LS-kabels, interlinks en de stroomvoorziening. Mijn meterkast staat rechts van de rechterspeaker in de hoek van de (luister-/woon-) kamer. Ook zat er een vrije groep in, dus ideaal om die voor de audio in te zetten. Samen met de kachelombouw is de set onzichtbaar aangesloten op het lichtnet. Ook het houten stekkerblok staat (onzichtbaar) in de meterkast. Qua klank heeft hij wel zo zijn invloed. De speakerkabel lopen achter de kachel langs en zijn slechts een 20 cm. zichtbaar. Dit was een grote wens van mij, want ik wilde een mooie integratie van muziek in de woonkamer. Mijn vriendin is er ook nog eens blij mee, alhoewel het geen eis van haar was. Een nette opgeruimde kamer met dito aansluitingen is voor mij al een goed begin voor een mooi muziekavondje. Proprius is een buizenliefhebber, hij speelt met een zogenaamde SE (single Ended)versterker met Sovtek 2A3 triodes, die worden aangestuurd met 2 Nos Silvana 6SN7 buizen De voeding die in dit soort zeer eenvoudige versterker schakelingen heel erg belangrijk is werd ook verzorgd door een mooie buizen gelijkrichter ik dacht een 5AR4. Het is zelfs een DSET (Dedicated Single Ended Triode, 1 ingang) De originele buisbezetting was compleet van Sovtek. Nu staan alleen nog de eindbuizen daarvan er nog. De ingangsbuisjes zijn vervangen door 6SN7GT van Silvania en de gelijkrichter is van Brimar, de 5R4GY. Die zijn gekocht om samen met de -nog komende- Full Music 2A3's een mooie combinatie te vormen. Ik heb al naar heel wat buizenversterkers mogen luisteren... Dat is zoals je misschien, weet zelfs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 30 april 2008 Report Share Posted 30 april 2008 Op basis van wat we hoorden en wat we lazen, o.a. over interstages (zie topic over muzikaal vermogen,) gaat Jitze de versterker bouwen. Ha leuk, laat eens wat "horen" wanneer hij klaar is Groet, Jack Vanmiddag hebben we bedacht dat het wel aardig zou zijn als je inderdaad zou komen luisteren.... groeten vam Rein! en Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 april 2008 Report Share Posted 30 april 2008 Vanmiddag hebben we bedacht dat het wel aardig zou zijn als je inderdaad zou komen luisteren.... Lijkt me leuk, zodra de versterker klaar en ingespeeld is. Als het ver rijden is, is het wellicht handig (gezien de hedendaagse benzine prijzen) om mogelijk iets te combineren. Mijn audiofiele dagen? De problemen met de Lux, zijn denk ik opgelost. Als huiswerk moet ik een 6550 PP versterker ontwerpen. Daarnaast ben ik 3 tuners aan het opknappen en een 4e komt er aan. Ik verveel me dus niet Dat deed ik al, bijna nooit. Wat ik leuk vind, dat steeds meer mensen de waarde inzien van een mooie FM-tuner. Vriendelijke groet, Jack @ps Proprius niet een idee... om een 3e ingang te laten maken Leg later wel uit waarom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 1 mei 2008 Report Share Posted 1 mei 2008 @ps Proprius niet een idee... om een 3e ingang te laten maken Leg later wel uit waarom Haha! Voor een tuner? Vast wel, jou kennende! Het is wel een idee ja! Heb er een half jaar geleden wel speciaal een Tivoli voor gekocht, maar ik ben altijd te porren voor kwaliteit, natuurlijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 mei 2008 Report Share Posted 1 mei 2008 @ps Proprius niet een idee... om een 3e ingang te laten maken Leg later wel uit waarom Haha! Voor een tuner? Vast wel, jou kennende! Het is wel een idee ja! Heb er een half jaar geleden wel speciaal een Tivoli voor gekocht, maar ik ben altijd te porren voor kwaliteit, natuurlijk! Als jij zorgt voor een 3e ingang, regel ik een top tuner, als het nodig is speciaal op maat getuned voor je installatie. Gewoon lekker thuis proberen, zonder enige verplichting. Vriendelijke groet, Jack P.s. Je krijgt dan zoiets mee.... Date: Wed, 30 Apr 2008 18:51:27 +0200 Hallo Jack, Het lijkt me eens tijd (en leuk) om iets te vertellen over de RT-990BX. Het heeft nl. even geduurd voor ik mijn versterker terug had van een modificatie. Ik hoor de tuner nu al een week en mijn versterker raakt ook steeds beter ingespeeld. Het is, zoals je al vermoedde, inderdaad genieten geblazen. Een erg zuiver geluid/ mooi klank. En een heerlijk strak ritme. De instrumenten en de zangstemmen staan netjes gescheiden in de ruimte. Echt een genot om naar te luisteren! Met mijn vrouw een avondje geluisterd naar een paar "gouwe ouwen" Wel via de kabel, de eigen kamerantenne gaf teveel ruis. Nog hartelijk bedankt voor je gastvrije ontvangst en de mogelijkheid om dit prachtexemplaar te kunnen kopen. Hartelijke groet, Arthur Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 3 mei 2008 Report Share Posted 3 mei 2008 Vandaag weer een gezellig dagje bij Audio Selectief in Sneek doorgebracht. Audiofreak was zo aardig om me een lift te geven, dus heb ik mijn Bluenote Piccolo meegenomen voor een check-up. Naast de gezellige kletspraat is er ook gewerkt. Erwin en Henk hebben alles nagelopen en het element opnieuw afgesteld. De olie is bijgevuld, de lift is vervangen (de vorige zakte vanzelf naar beneden) en er zit een gloednieuwe snaar (zonder lasnaad) op. Op de meetapparatuur zagen de getallen er piccobello uit en vanavond hebben de eerste LP's weer hun rondjes mogen draaien en het klinkt helemaal super. Bedankt voor de goede zorgen en de gezelligheid. Audiofreak ook bedankt en binnenkort kom ik jouw set ook eens beluisteren! Een ander nieuwtje is dat ik een aantal weken geleden een Bluenote Phono 2 op proef bij me thuis heb neergezet. De Phono 2 gaat in alles net nog even wat verder dan de Phono 1. Toen ik de Phono 1 weer aansloot was het toch wel een aardig stapje terug. Ik heb daarom besloten om de Phono 2 maar te houden. Verder is de interlink tussen arm en phonotrap opgewaardeerd naar een Bluenote Bettania. De Phono 1 heeft inmiddels een nieuw baasje die er erg tevreden mee is. De beste man belde me later op om me te bedanken en dat hij niet wist wat hij thuis hoorde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 4 mei 2008 Report Share Posted 4 mei 2008 Ha die Audiofreak, Fijn dat je JA het weer naar behoren doet. Ik had al wel een vermoeden dat je je nieuwsgierigheid niet kon bedwingen, maar je hebt groot gelijk Persoonlijk vond ik de set met de Transrotor en de JA ook veel mooier klinken dan de Roksan. Het leefde meer vond ik. Ik hoop nog heel lang plezier te hebben van mijn Lyra Dorian, maar mocht hij na 2500 uur spelen toch opraken dan is een JA natuurlijk een heel mooie opvolger. Ik begrijp dat dit element 25000 speeluren heeft (dus 10x meer), dan hoef ik me daar ook geen zorgen over te maken; zo oud word ik waarschijnlijk niet eens, haha (uitgaande van 1 uur spelen per dag) Groeten, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 4 mei 2008 Report Share Posted 4 mei 2008 25000 speeluren lijkt mij zelfs voor een JA element een beetje veel, eerlijk gezegd. Ik denk dat je meer in de richting van de 10000 speeluren mag gaan denken. Dit lijkt dan ineens weer niet veel t.o.v. de 25000, maar nog steeds 4x zoveel als een Dorian,uitgaande van dat een Dorian element 2500 speeluren heeft. Voor mij het argument om voor een JA te gaan. Is eigenlijk een goedkoop element. (per speeluur) En het speelt nog goed ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 4 mei 2008 Report Share Posted 4 mei 2008 Helemaal mee eens! Ik ben wel benieuwd hoe dat bij jou nu klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 mei 2008 Report Share Posted 4 mei 2008 @ Gruiter en Audiofreak Voor alle 2 dikke proficiat en veel muzikaal plezier met de aanwinsten !! Phono 2 + nagekeken en aangepaste Piccolo ... mooi mooi Eindelijk is de JA terug daar waar deze hoort te zijn nl in Audiofreak zn set ! Ik ben heel blij in jullie plaats en geniet nu maar met volle teugen. En ja JA is echt de max. Als ik ooit mn Ace vervang, dan zal JA hoog op het verlanglijstje staan. Dat de poes graag de 8TC lust, heeft denk ik te maken met het getwiste van de kabel... is vr een poes zeer aantrekkelijk Veel groetjes en plezier Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 4 mei 2008 Report Share Posted 4 mei 2008 Thanks! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 De Luxman tuner is klaar en speelt de sterren uit de hemel, maar verloopt iets van de zender, heel ergirritant ..... Volgende keer meer, Ondanks het warme weer, kwam het met die Luxman T-88V goed Berend is een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 12 mei 2008 Report Share Posted 12 mei 2008 Vanavond met een wijntje in de hand over het land gekeken. Het was zeer helder en stil en ik kon in een kerk op 17 kilometer afstand duidelijk kleurnuances onderscheiden. Met mijn ogen is dus waarschijnlijk niets mis. Met mijn oren ook niet, want er was in die stilte zoveel geluid. Kikkers, eenden, vliegende vleermuizen. Wat is er mooier dan het geluid van de natuur? We proberen het als eeuwen zonder succes na te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 mei 2008 Report Share Posted 13 mei 2008 Wat is er mooier dan het geluid van de natuur? Op zijn/haar tijd is dat mooi Soms vind ik andere geluiden mooier We proberen het als eeuwen zonder succes na te doen Heel soms..... heb ik het idee, dat het in de buurt komt ...... d Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 13 mei 2008 Report Share Posted 13 mei 2008 Vanavond met een wijntje in de hand over het land gekeken. Het was zeer helder en stil en ik kon in een kerk op 17 kilometer afstand duidelijk kleurnuances onderscheiden. Met mijn ogen is dus waarschijnlijk niets mis. Met mijn oren ook niet, want er was in die stilte zoveel geluid. Kikkers, eenden, vliegende vleermuizen. Wat is er mooier dan het geluid van de natuur? We proberen het als eeuwen zonder succes na te doen. De kikkers in mijn vijver gaan nu wel erg irriteren. Wat een onvoorstelbare herrie produceren die beesten en dat 24 uur lang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 mei 2008 Report Share Posted 14 mei 2008 ik heb vandaag voor het eerst echt even durven luisteren naar de tuner. Daarin zijn nu zowel als uitgangscondensatoren als na de st-decoder (in de signaalweg) ingezet een BG non-polar (zit er al een tijd) en dan parallel een Jupiter beeswax condensator (ipv een klein Roederstein MKP'tje). oei. dat is heel andere koek dan een klein blauw MKP'tje parallel. de laatste mod (bij de st-decoder) zit nu een week maar het is nu al opmerkelijk. ik kan er maar 1 goed woord voor vinden: veel natuurlijker (wat zou dit op de CD-speler gaan doen ) groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 mei 2008 Report Share Posted 14 mei 2008 Met die heerlijk zonnige dagen, lig ik niet alleen .....maar ook mijn audiofiele hobby min of meer op zijn gat . Na al dat luie gedoe begint het dan weer te "kriebelen" door die pinksterdagen was ik een een dag in de war... en ik had er gister ook een beetje de pest in dat het alweer dinsdag was.... een van mijn hardloopavonden... ik had echt nul komma nul zin want: Al dagen, lag er een Denon TU-701 uit elkaar waar ik alle noodzakelijke onderdelen had vervangen. Hij moest alleen nog even in elkaar... Er moet nog het e.e.a aan gebeuren maar hij staat weer te spelen en dat doet hij zo goed dat ik de vorige eigenaar gebeld heb, om te vragen hoe hij het in zijn hoofd haalt om zo iets moois weg te doen Affijn lang verhaal kort.... hij gaat verwacht ik terug naar zijn oude baas. Het is een heel bijzondere tuner met 8! fazelineaire MF filters, het hele MF is net als de rest van de tuner op de stereo-decoder na geheel opgebouwd met losse transistoren. http://audio-database.com/DENON-COLUMBIA/tuner/tu-701-e.html Nudat ik alle elco's heb vervangen en in de muziekweg alleen maar folies heb geplaatst = natuurlijk een van de truken van Henri van der Heide klinkt hij Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 mei 2008 Report Share Posted 15 mei 2008 nou .... kom thuis en het rechterkanaal van de eindversterker is dood. alles wel warm, maar geen inschakelklik. als ik de voorversterker afkoppel schakelt de eindversterker wel geheel in. rara. geen DC op de uitgang van de voorversterker. dat wordt weer slepen .... afijn never a dull moment groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 mei 2008 Report Share Posted 15 mei 2008 nou .... kom thuis en het rechterkanaal van de eindversterker is dood. alles wel warm, maar geen inschakelklik. als ik de voorversterker afkoppel schakelt de eindversterker wel geheel in. rara. geen DC op de uitgang van de voorversterker. dat wordt weer slepen .... afijn never a dull moment groet Balen Rob, Slepen.... en met een beetje pech, weken g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts