Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
Maar als het er van komt zal ik je wel aan je jasje trekken ;)

Gewoon langskomen of even het schema mailen.

Groet,

Jack

Guest tubejack

Na bijna 12 jaar trouwe dienst vandaag RIP :(

cd-speler.jpg

Gelukkig heb ik nog een splinter nieuwe (ga gelijk die draadtjes wegwerken)

Dus ik kan hopelijk weer een jaar of 10 verder :)

Maar dan? :( W

Guest tubejack
Hoi Jack

Ik blijf het een mooi poefje vinden,maar de T12 laat me af en toe life uitzendingen op radio 4 beleven die alle voorstellings vermogens te boven gaat,de meeste goed opgenomen cd`s ver achter zich latend.

Groet Mark

Dank je Mark :) Ik hoop dat Spido ook mee leest :rolleyes:

@Robx op Ebay kost een loopwerk $100 nieuw :)

Ach

vanavond nog even wat dingen aangepast aan de eindversterker die me dwarszaten.

en dan inderdaad even genoten van de radio. moooooi. wat Hottentot schrijft klopt helemaal.

geniet ervan !

groet

(...) Spido even zonder dollen: ik maak maatwerk en laat anderen oordelen... zoals het hoort! ;)

Dat staat niet in een wiki of ander internet stukje :rolleyes: (...)

Beste Tubejack,

Een schitterend ambacht, waarmee je de mensheid een grote en nobele dienst bewijst!

Gelukkig wordt er nog steeds FM uitgezonden: ik geniet er dagelijks van.

En het verbaast me dat sommige oude tuners het nog zo fantastisch doen, nu er zo veel meer radio-interferenties zijn dan vroeger... dan in h

Guest tubejack
Gelukkig wordt er nog steeds FM uitgezonden: ik geniet er dagelijks van.

Hoi Spido, fijn om te horen :)

En het verbaast me dat sommige oude tuners het nog zo fantastisch doen, nu er zo veel meer radio-interferenties zijn dan vroeger... dan in h

Guest tubejack

Zet ik net een gloednieuwe Rotel CD-speler neer die al zeker 10 jaar nieuw in de verpakking staat.

Laatje open CD erin.... hoor ik een krakend geluid..... lade gaat niet meer dicht :(

Het lijkt wel of die dingen zo gemaakt zijn dat ze stuk gaan na een jaar of 10 :blink: ongeacht of je hem

nu gebruikt of niet?! :confused: Balen ...... gelukkig is het waarschijnlijk een kleinigheid een tandwieltje

of zo ...... of een verdroogde snaar.......

Gelukkig heb ik nog een DVD-speler :)

Vandaag ook wat fiels meegemaakt: de hele dag les van Menno gehad

wat nou? een versterker naast de jouwe? in plaats van? of gewoon een leuk project erbij :D

gisteren nog even 'gekookt' met de tuner. de combi bijenwas / Vishay MKP 1837 10nF is het mooist. van laag tot hoog alles scherp en open. diepte en focus, los van de speakers.

en toen wilde ik de geplande aanpassingen doen aan de CD-speler. maar die klinkt inmiddels zo goed dat ik even geen zin had in weer een maand wachten op het resultaat :D

eerst maar eens een tijdje alles tot rust laten komen weer.

groet

Guest tubejack
wat nou? een versterker naast de jouwe? in plaats van? of gewoon een leuk project erbij :D

Ik weet het nog niet precies, het is een leuk project waarmee je simpel alle mogelijke versterkers

kunt maken van 6watt SE waarbij de onderste buis als stroombron werk (o.a. Rick Stoet doet/deed dat 300B/EL34 dacht ik ) t/m 72watt push pull met EL156 of 6550 buizen. Zie audiospecial 1 of 2...

Vandaag hebben we met nagenoeg dezelfde schakeling een 33watt puur classe A versterker doorgerekend :)

Wat ik w

Edited by tubejack

Guest tubejack
Jack,

ken je deze al, een heleboel oude gescande buizenboeken als PDF te downloaden.

Hallo Seed7,

Nee die ken ik nog niet, harstikke leuk, dank je :)

Ik gun me weinig tijd voor het forum :o

Gister en vandaag wezen sleutelen aan een TX-9500... wat een werk...pfff :blink:

Hij is bijna klaar op een onderdeel of 10 na. Begint erg mooi te klinken.

Deze kwaliteit komt nooit meer :(

Vriendelijke groet,

jack

Na bijna 12 jaar trouwe dienst vandaag RIP :(

[user posted image]

Gelukkig heb ik nog een splinter nieuwe (ga gelijk die draadtjes wegwerken)

Dus ik kan hopelijk weer een jaar of 10 verder :)

Maar dan? :( W

Guest tubejack
Beste Tubejack,

Vind je hedendaagse onderdelen (kunststoffolie condensatoren m.n.) geschikt voor de renovatie van oudere apparatuur?

Ja mijn ervaring (en inmmidels van vele waarvoor ik dingen heb gemaakt) is dat het resultaat beter kan zijn dan nieuw!!! bij een goede mix van condensatoren. En niet omdat ik zo slim ben, nee condensatoren

zijn m.i. de laatste 25 jaar v

Guest tubejack
Hopelijk krijg je het laadje gefixt, want de kap heb je met deze buisbezetting wel nodig. En het loopwerk, ja, ik ken wel wat spelers hoor die ik beter vind dan het CDM9 loopwerk... :)

Ben je trouwens al het beste jongetje van de klas? :D

Pijn? ik behandel mijn apparatuur met liefde zorg en aandacht :) En nee, ik ben denk ik, een gemiddeld leerling.misschien w

Guest tubejack

Vandaag een superaudiofieledag :)

Ik was op de radio-markt in Beesterszwaag daar is het als je even zoekt, nog leuk onderdelen kopen B)

Uit een rommelbak haalde ik 2 Sylvania 6SN7GTB een VT231 en een 6SL7 allen NOS.

Even verderop 2 dikke 6550 sovteks en 4 EL34 EH voor mijn nieuwe PP versterker en Philips ECC81.

En vele mooie Philips elco's , waarvan sommige niet meer ik de winkel te kopen zijn :(

Maar voor een prijsje waar je weer vrolijk van wordt :)

Naast een leuke dag had ik die benzine kosten er driedubbeldik uit B)

Vriendelijke groet,

Jack

Guest Rev. Fatman
Vandaag een superaudiofieledag :)

Ik was op de radio-markt in Beesterszwaag daar is het als je even zoekt, nog leuk onderdelen kopen B)

Uit een rommelbak haalde ik 2 Sylvania 6SN7GTB een VT231 en een 6SL7 allen NOS.

Even verderop 2 dikke 6550 sovteks en 4 EL34 EH voor mijn nieuwe PP versterker en Philips ECC81.

En vele mooie Philips elco's , waarvan sommige niet meer ik de winkel te kopen zijn :(

Maar voor een prijsje waar je weer vrolijk van wordt :)

Naast een leuke dag had ik die benzine kosten er driedubbeldik uit B)

Vriendelijke groet,

Jack

Nou, mijn diesel is er dus niet uit maar........ heb me toch kostelijk vermaakt! :)

Guest Rein!

Als jullie 3 kilometer verder waren gereden dan hadden jullie ook nog de zaak van Rinsma in Lippenhuizen kunnen bezoeken. Ben er al tijden niet meer geweest, maar het was daar altijd erg de moeite waard.

Guest tubejack
Als jullie 3 kilometer verder waren gereden dan hadden jullie ook nog de zaak van Rinsma in Lippenhuizen kunnen bezoeken. Ben er al tijden niet meer geweest, maar het was daar altijd erg de moeite waard.

Ik weet het, mijn vriend woont in Gorredijk en die heeft het regelmatig over deze zaak.

Ben er nog nooit geweest, maar als buizenman heb ik daar toch niks te zoeken :huh::rolleyes::D

Jack

@Fatman nog wat leuks gekocht?

Ben er nog nooit geweest, maar als buizenman heb ik daar toch niks te zoeken :huh::rolleyes::D

Jack

Waarom zou een buizenman niets te zoeken hebben in een audiowinkel :confused: Je zou daar tot nieuwe inzichten kunnen komen. Een geluid wat je nog niet (gehoord) hebt maar je wel heel erg aanspreekt.

Daar zou je verder op kunnen zoeken en/of bouwen en het (voor jezelf) (nog) beter/verfijnder/leuker kunnen gaan maken.

Als je alleen maar je eigen inzichten gebruikt om te verbeteren blijf je op een gegeven moment ergens steken. Als je eens wat anders hoort/registreerd kan dat tot andere inzichten/stromingen leiden.

En in sommige audiowinkels kan het ook nog wel eens gewoon gezellig/goed toeven zijn en tref je gelijkdenkende mensen.

Mvg. Miracle.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...