Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Guest Rev. Fatman

Als jullie 3 kilometer verder waren gereden dan hadden jullie ook nog de zaak van Rinsma in Lippenhuizen kunnen bezoeken. Ben er al tijden niet meer geweest, maar het was daar altijd erg de moeite waard.

Ik weet het, mijn vriend woont in Gorredijk en die heeft het regelmatig over deze zaak.

Ben er nog nooit geweest, maar als buizenman heb ik daar toch niks te zoeken :huh::rolleyes::D

Jack

@Fatman nog wat leuks gekocht?

Nee,nee helaas niet, maar wanneer je van dergelijke plaatsen wegblijft koop je nimmer iets "leuks". :)

Voor een niet kooplustig bezoek aan zo`n winkel moet je toch wel op zijn zachtst gezegd audiofiel zijn. ;)

Voor een niet kooplustig bezoek aan zo`n winkel moet je toch wel op zijn zachtst gezegd audiofiel zijn. ;)

Ja inderdaad :D Ik kom ook alleen in audiowinkels als ik ergens naar opzoek ben. Wat moet ik er anders? Je gaat toch ook niet naar de supermarkt om te kijken of ze nog nieuwe soorten brood hebben, om vervolgens alleen wat te proeven en weer de deur uit te lopen..? ;)

Guest Rev. Fatman

Ja inderdaad :D Ik kom ook alleen in audiowinkels als ik ergens naar opzoek ben. Wat moet ik er anders? Je gaat toch ook niet naar de supermarkt om te kijken of ze nog nieuwe soorten brood hebben, om vervolgens alleen wat te proeven en weer de deur uit te lopen..? ;)

Ja,ja maar 200 Km heen en ook terug om misschien enkele of soms (vaak geen) buisjes te scooren.

Toch ook een bedenkelijke bezigheid of niet ? :D

Ja,ja maar 200 Km heen en ook terug om misschien enkele of soms (vaak geen) buisjes te scooren.

Toch ook een bedenkelijke bezigheid of niet ? :D

Ja, dat denk ik ook. Maar dan heb je in ieder geval een doel met je reis: iets kopen...

Je zou er wat luisterervaring op kunnen doen...maar kennelijk snap je er geen worst van anders zou je niet zo'n domme vergelijking met een supermarkt/brood maken

Uiteraard snap ik er geen worst (hmm... worst...) van, want dat is immers voorbehouden aan

Je zou er wat luisterervaring op kunnen doen...maar kennelijk snap je er geen worst van anders zou je niet zo'n domme vergelijking met een supermarkt/brood maken

Uiteraard snap ik er geen worst (hmm... worst...) van, want dat is immers voorbehouden aan

Guest tubejack
Nee, dat hoeft ook niet. Maar waarom zou ik ergens in een winkel gaan luisteren naar iets wat ik toch niet ga kopen? Waarom zou ik ergens in een winkel gaan luisteren, terwijl ik zelf al een set heb waar ik tevreden mee ben? Alleen om te horen wat er nog meer mogelijk is? Dat mag best, maar dat vind ik typisch iets voor audiofielen...

Henrie, ik doe ook dingen, die anderen niet doen, dat maakt mij Jack en hoort bij Jack. :)

Ik ervaar, dat anderen weer dingen doen die ik niet doe, gelukkig maar, daar verbaas ik

me nog zelden over. Zo zijn er mensen die het leuk vinden hun grenzen te verleggen.

De een doet dat met hardlopen en de ander met muziek en weer iemand anders met auto's.

Als mensen d

dat zijn dan de autofielen :)

muziek en alles wat daarmee te maken heeft is mijn hobby. ik vind dat audio spul ook mooi om te zien. als ik ergens een nieuwe luidspreker kan beluisteren zal ik dat doen. wellicht kan ik iemand op dit forum weer een advies geven.

ik luister toch ook naar de radio zonder dat ik iedere artiest op cd wil kopen die ik daar hoor.

ik luister omdat me dat vreugde schept, ik op de hoogte wil blijven van ontwikkelingen in de muziek. omdat ik verrast wil worden.

met datzelfde gevoel loop ik ook een audio zaak binnen.

ik ga in het buitenland ook altijd naar een audio zaak gewoon om te kijken of de zaken daar net weer andere uitvoeringen, modellen en soms producten van lokale ontwerpers verkopen.

zeg jij nu Henrie dat als jij langs een enorme hifi zaak loopt in london of New york dat je dan niet even naar binnen gaat?

Heb IK even een probleem!

Ik he zowel audio als auto's (onder meer) als hobby............ :ph34r:

autiofiel

Guest tubejack

Ze noemen mijn o.a. audiofiel, techneut, muziekliefhebber, vader, echtgenoot, kok, hardloper, maatje, coach,

gangmaker, bijtertje, student, onverbeterlijke optimist ....en god mag weten wat nog meer :)

Ikz

Nee, dat hoeft ook niet. Maar waarom zou ik ergens in een winkel gaan luisteren naar iets wat ik toch niet ga kopen? Waarom zou ik ergens in een winkel gaan luisteren, terwijl ik zelf al een set heb waar ik tevreden mee ben? Alleen om te horen wat er nog meer mogelijk is? Dat mag best, maar dat vind ik typisch iets voor audiofielen...

Henrie, ik doe ook dingen, die anderen niet doen, dat maakt mij Jack en hoort bij Jack. :)

Ik ervaar, dat anderen weer dingen doen die ik niet doe, gelukkig maar, daar verbaas ik

me nog zelden over. Zo zijn er mensen die het leuk vinden hun grenzen te verleggen.

De een doet dat met hardlopen en de ander met muziek en weer iemand anders met auto's.

Als mensen d

bijzonder. :) bij mij werkt dat als een magneet

zijn er geen muziek fora dan?

Hey Tubejack (en de anderen),

Sommige mensen kicken nogal op oude buizentuners.

Zoals de Quad FMII.

quadfm2.jpg

Of zoals de Leak Troughline II of III.

d52f_1.JPG

Wat vind jij van zulke tuners?

bulgin

Hi newbie123

I use a Leak Troughline 2 tube tuner, sometimes rated 'the world's best tuner'! Hey, hey, I'didn't say it, I read it somewhere and only wrote it! Seriously, after this potential rat's nest statement, I like it for it's sound (I left it mono) and its gold and brown oldtimer styling, the flywheel effect tuning knob and it's 'magic eye'.

And I'm lucky enough to drive it with a Leak Stereo 20 tube amp.

Good weekend to ye all!

kensell21

Hi All,

I can add my bit for the Leak Troughline 2. bought one on EBay in the UK got it sent to a company called One Thing Audio to add a new stereo decoder, a service then sent to me in Australia (ouch, the postage cost) but it is one of my best purchases. And will only grow in value, but mine will stay with me until the grave :)

http://www.diyaudio.com/forums/showthread/t-75089.html

Guest KT88

Fijne tuners zijn dat.

Wel even weten hoe je dat goed afregelt (alhoewel de TL wel weer meevalt met die lecher).

De MF bandbreedte kan iets vergroot worden door de kringen t.o.v. elkaar iets te verstemmen zodat de tegenwoordig gebruikelijke zwaai van 200 kHz makkelijker gehaald wordt en de vervorming in stereo dus lager kan (minder gelispel).

Overigens: is dat een tussenmodel van Quad?

De kast van de FM3 met de ingewanden van de FM2?

Het decodertje is hier ook ingebouwd zie ik.

Ach, ik ben in den war.

Het oude type heet natuurlijk FM1.

quad22ame.jpg

Guest KT88
Tja ik weet het nog niet met die tjokvolle FM-band :(

Hoewel als ik hier kijk lijkt het me wel leuk.

Jack

http://www.jogis-roehrenbude.de/UKW-Projekt/UKW-Projekt.htm

Mits goed afgeregeld, hebben die dingen een erg goeie selectiviteit en vrijwel geen kruismodulatie Jack.

Aan de andere kant, als je kwaliteitsontvangst wilt hebben, moet je MF-bandbreedte wel omhoog. 't Is niet anders......

Guest tubejack

Heb 2 stuks, van deze staan een mono voor onderdelen en 1 met stereo-decoder.

Ik weet het niet hoor, ik heb nog g

Guest KT88

De referentietuner van PvW. :ph34r:

Kan heel erg leuk worden, als je 'm goed afregelt.

Voornaamste probleem zit 'm in het neonlampje Z8 van Philips, dat heeft een lage ontsteekspanning en is nergens meer verkrijgbaar. Met een gebruikelijk neonlampje (uiteraard wel zonder weerstand) licht het nauwelijks of niet op, tenzij je de piloottoon van je meetzender naar 30% draait ofzo.

Het zit in de kathode van de EC(F) als ik me goed herinner (heb ergens nog een artikeltje over de afregeling hiervan in een RE staan).

Die neon kan vervangen worden door een string zenerdiodes, de stereo-indicatie moet dan daarvan afgetakt worden met een torretje en een klein signaallampje oid.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...