robx Posted 6 juni 2008 Report Share Posted 6 juni 2008 het was een chardonnay Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 juni 2008 Report Share Posted 6 juni 2008 brrrrrrrrr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 juni 2008 Report Share Posted 6 juni 2008 Vanavond gaan luisteren bij een kennis van me, die een nieuwe Wadia CD speler te leen had, om zijn installatie van v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 Die neon kan vervangen worden door een string zenerdiodes, de stereo-indicatie moet dan daarvan afgetakt worden met een torretje en een klein signaallampje oid. Kijk KT88 aan deze info heb ik wat ik herinner me ook dat ik die tuner niet in stereo kreeg. En de neonlampjes die ik heb geprobeert deden het niet, uiteindelijk heb ik daar een weerstand veranderd (weet even niet waar uit mijn hoofd) en toen deed hij het. Als jij nog gegevens hebt van deze modificatie hou ik me warm aanbevolen. Op de site van PvW heeft hij het over een printje dat v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 @ Miracle: dat zijn de mooiere jobs, leuk man! Horen we daar nog meer van als het klaar is? Daar zal ik zeker nog wat meer van laten horen. Ik ben zelf ook wel benieuwd wat het gaat worden. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 Vanavond gaan luisteren bij een kennis van me, die een nieuwe Wadia CD speler te leen had, om zijn installatie van v Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 zullen we 'm ook opsluiten in een strafkamp dan maar? de man heeft alleen de fout gemaakt dure dingen te kopen in de hoop dan mooi geluid te krijgen. ja dat wil nog wel eens anders uitvallen. leuke oefening Miracle! groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 voor mij hoeft de kennis niet in een strafkamp maar als-ie daar toch zit kan hij misschien eerst eens gaan nadenken hoe het zover heeft kunnen komen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de hobby in feite bestaat uit het lezen van folders en winklelen. In dat geval is men nog steeds op de goede weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopies Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 heeft niets met geld te maken, ik heb vele dure draaitafels gehoord met de duurste elementen, ook zo op speaker gebied. ik vond het bij mij thuis het mooist klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 Dit lijkt mij een volslagen zinloze onderneming.Er is met geld gesmeten zonder resultaat kennelijk en nu moet er met nog meer geld gesmeten worden om het te laten klinken als een veel goedkopere set Ik denk dat Miracle voor heel wat minder geld een fraai, op die persoon toegesneden geluid kan cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 Ik geloof het onmiddelijk, al denk ik wel dat die oren gevaar lopen door de oorlogssterkte waarop Miracle gewend is te spelen. Er is een forumlid, die in zijn handtekening heeft staan dat wie met andermans oren luistert, zichzelf bedriegt. Als je deze hobby hebt en je moet een ander inschakelen om jouw setje samen te stellen dan gooi je altijd geld weg, ongeacht hoe veel of hoe weinig je besteedt. Is e.e.a. ook niet een voorbeeld van de enorme hoeveelheid ego die in de hifi-wereld een rol speelt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 Er is een forumlid, die in zijn handtekening heeft staan dat wie met andermans oren luistert, zichzelf bedriegt.Als je deze hobby hebt en je moet een ander inschakelen om jouw setje samen te stellen dan gooi je altijd geld weg, ongeacht hoe veel of hoe weinig je besteedt. Dus jij koopt ook nooit bij een dealer? In mijn high end tijd heb ik ook heel wat setjes samengesteld voor mensen waarbij ik voor mijzelf een andere keuze zou gemaakt hebben......... Als je open staat voor de ander en goed luistert naar waar die naar op zoek is, dan zie ik niet in wat daar fout kan gaan. Is e.e.a. ook niet een voorbeeld van de enorme hoeveelheid ego die in de hifi-wereld een rol speelt? Er lopen heel wat grote ego's rond in audioland, ja. Ik zie het verband met Miracle's post niet zo, eigenlijk. M.i. kun je beter door een vriend worden geadviseerd dan door een verkoper die altijd eigen belangen heeft..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 succes miracle. leuke job ik doe dat ook bij een vriend van mij die veel meer geld heeft dan ik en ik schuif leuke spullen door naar een vriend die minder geld heeft dan ik. open staan en goed luisteren naar de wensen en zelf laten beslissen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 Het is me eerlijk gezegd niet duidelijk wat er mis is aan het geluid van die kennis van Miracle. Ik heb de Wilsons wel eens gehoord en vond ze toen een beetje aan de scherpe kant. Zit daar misschien het probleem en wil jou kennis meer warmte? Ik geloof overigens niet dat als ik het geluid van mijn set sterk wil veranderen het zou zoeken bij een cd speler. Voorzover ze van elkaar verschillen zijn het geen grote verschillen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 Alweer heel wat reacties, sommige waaruit duidelijk blijkt dat men niet weet waar het over gaat. Dat een duurdere set het zelfde moet gaan klinken dan een goedkopere is echt niet op te lossen door die "goedkope" set te verplaatsen naar die andere ruimte. De ruimte meeverkopen is ook geen optie. Duur wil niet altijd zeggen dat het beter klinkt. Het klinkt heel erg goed bij die vriend van me, maar er mist hier en daar iets wat er bij mij thuis wel is. De Wilson's klinken zeker niet schel, of wat er dan ook nog meer over gezegt word door sommige mensen. Het zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 Kennelijk ben ik dat Ben jij audio-dealer? Dat wist ik dus *echt* niet........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 het audio gebied is enorm zoveel merken zoveel typen. enige wat ik dan doe is als reisgids functioneren. wat is het ? waar moet je aan denken? wat valt goed te combineren. uiteindelijk bepaalt de toerist welke route we nemen. een andere vriend (meer een kennis) wilde ook een audio set aanschaffen met losse onderdelen. dat is geen intensieve luisteraar. die wil lekker een stukkie muziek hebben en een hoop bas voor wanneer vrienden langs komen en hij een beetje wil showen. toen besloten tot een mooie set van rotel met ieder onderdeel hetzelfde uiterlijk. mooi glad en strak. paar (iets ouder type) B&W erbij , een sub en goan............ klonk vet en lekker absoluut niet audiofiel (wat dat ook moge zijn) en al helemaal niet mijn smaak. daar gaat het om, je eigen smaak opzij zetten en goed luisteren wat hij wil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 (...) De Wilson's gaan een upgrade krijgen van mij. Zijn hele mooie speakers, maar met Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 wat voor spoel is dat dan miracle? met of zonder kern? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 @Spido: Zoals uit het volgende plaatje ook blijkt is het laag wat meer dan de rest. Dit resulteerd oa. in een niet geheel strakke bass. Ook de rest van het spectrum valt nog wel iets aan te verbeteren zoals je kunt zien. Is al heel erg mooi, maar kan beter. Wat betreft garantie, wees daar niet benauwd over, dit is de 5.1. We zijn reeds aanbeland bij versie 8, welke ook verbeterd is tov de 5.1. En die garantie op deze update krijgt hij van mij levenslang, langer dus dan wat de fabriekant geeft. En dat op een upgrade die exact het zelfde ook via de fabriekant te krijgen is, maar dan voor 5 keer zo duur. En wat dat prutsen aangaat, dat laat ik wel aan jou over. Jij kan dat veel beter. Ik houd het bij verbeteren. @M44: In deze versie zit een luchtspoel. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 Alweer heel wat reacties, sommige waaruit duidelijk blijkt dat men niet weet waar het over gaat. Hallo Miracle, Mooi werk! Je benadering vind ik h Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 @Spido: Zoals uit het volgende plaatje ook blijkt is het laag wat meer dan de rest. Dit resulteerd oa. in een niet geheel strakke bass. Ook de rest van het spectrum valt nog wel iets aan te verbeteren zoals je kunt zien.Is al heel erg mooi, maar kan beter. Wat betreft garantie, wees daar niet benauwd over, dit is de 5.1. We zijn reeds aanbeland bij versie 8, welke ook verbeterd is tov de 5.1. En die garantie op deze update krijgt hij van mij levenslang, langer dus dan wat de fabriekant geeft. En dat op een upgrade die exact het zelfde ook via de fabriekant te krijgen is, maar dan voor 5 keer zo duur. En wat dat prutsen aangaat, dat laat ik wel aan jou over. Jij kan dat veel beter. Ik houd het bij verbeteren. @M44: In deze versie zit een luchtspoel. Mvg. Miracle. dat is toch al ideaal? of komt er zo'n folie spoel in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 @Spido: Zoals uit het volgende plaatje ook blijkt is het laag wat meer dan de rest. Dit resulteerd oa. in een niet geheel strakke bass. Ook de rest van het spectrum valt nog wel iets aan te verbeteren zoals je kunt zien.Is al heel erg mooi, maar kan beter. Mvg. Miracle. Als ik dat plaatje goed interpreteer is de bas juist retevlak op de lijn recht voor de luidspreker. T'is pas als je off-axis komt dat je een baslift krijgt. In het hoog heeft ie wel een lift on-axis. Of lees ik het plaatje helemaal verkeerd? Hopelijk springt er dan wel iemand in. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 Hoewel ik net mijn rug heb verrekt (hoe komt een mens daaraan??) kan mijn dag .... week ... niet stuk Eigenaar van die mooie Pioneer TX-9500.... Hallo Jack, Heb nu twee dagen genoten van je werk,Hij klinkt werkelijk fantastisch, Er is een duidelijke verbetering in het laag,Hij gaat dieper en ook strakker. Hij is eigenlijk op alle gebied verbetert,Je hebt voortreffelijk werk gelevert, Ik ben dan ook heel erg tevreden,nogmaals bedankt,ik hoop dat ik nogeens een volgende keer een beroep op je mag doen,en ik zal je zeker aanbevelen. met vriendelijke groeten ,Douglas. Mischien ook leuk om te vertellen dat ik enige maanden terug nog serieus van plan was om te stoppen met mijn hobby (reviseren/upgraden van FM-tuners) Maar dat ik nu z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 Waarop baseer jij je kennelijke overtuiging dat je 't beter weet dan de ontwerpers van Wilson Audio? Ach, stop toch eens met kwezelen man. Waarop baseer *jij* je kennelijke overtuiging dat je 't beter weet dan de ontwerpers van Wilson Audio, of voor mijn part Neil Patel of Keith Marshall ? Jij vindt 't toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts