Guest tubejack Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 Ik heb nog een Denon TU-850 die onder handen genomen moet worden Ben momenteel bezig met een Denon TU-701 Heb de eigenaar (e.e.a peut) gemaild hoe hij het in zijn hoofd haalde om zo mooie tuner weg te doen... En wat denk je..... hij belt op, een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 @M44: Nee er komt een tritec spoel in. @Kwabbernoot: on-axis is de bass idd redelijk in orde, maar je luisterd niet altijd on-axis. Bij hem is de ideale situatie tot nu toe de speakers rechtdoor, 1 meter van de zij en achterwanden af, en hij zit er 3 meter vandaan te luisteren. Niet echt on-axis dus. On-axis is idd het hoog wat aangezet, wat op +60 een stuk minder is, maar nog steeds niet 100%. Echter is dat in een goed gedempte kamer, zoals waar ze staan niet echt een probleem, maar gaat ook verbeterd worden met deze upgrade. @tubejack: Sterkte met je rug. Tsja, hoe kom je eraan? Betr is de vraag hoe kom je eraf. En gefeliciteerd met de positieve reactie op je mooie werk, en het interview. Wanneer en waar kan dat gelezen worden? Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 (edited) @tubejack: Sterkte met je rug. Tsja, hoe kom je eraan? Betr is de vraag hoe kom je eraf. En gefeliciteerd met de positieve reactie op je mooie werk, en het interview. Wanneer en waar kan dat gelezen worden? Mvg. Miracle. Dank je, ja hoe kom je er vanaf? mijn vrouw zegt: "spierverslappers" dan denk ik ...... bier Het verslag komt in de Home Studio, welk nummer weet ik nog niet. Groeten, Jack P.s. Ruud ik bedenk me net, dat jij meer dan technisch genoeg bent om het e.e.a. zelf te doen. Als jij servicemanual aanlevert dan krijg je copieeen met mod' s terug. Edited 7 juni 2008 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 hm en ik heb net mijn homestudio abionnement beeindigd ff opletten in de winkel dus. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 Gaat lekker bij jou de laatste tijd Onno. Heb je net je JA terug heb je dit weer. Sterkte. Ik hoop voor je dat het niet heel ernstig is, en dus simpel te verhelpen. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 juni 2008 Report Share Posted 7 juni 2008 Hai Miracle, Ik zeg niet dat er geen verschillen tussen kabels en CD spelers zijn. Wat ik wel zeg is dat als iets niet goed klinkt ik het eerst zou zoeken bij LS en wellicht versterkers zeker bij de wat duurdere CD spelers. Ik heb die Wilsons een paar keer gehoord bij een dealer en in die ruimte heb ik mooier gehoord al moet ik zeggen dat ik hele dure LS vaak vind tegenvallen. Maar goed het enige echte oordeel geef je thuis. En zelfs daar kan het vaak anders klinken. Noodgewongen had ik de LS voor een weekend verplaatst en nu weer teruggezet. Dan staan ze toch weer net anders en dan klinkt het ineens beter zeker met de stoel die er tijdelijk tussen stond weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 juni 2008 Report Share Posted 9 juni 2008 Of hij kletst maar wat uit z'n nek, net zoals zijn kennis altijd doet[/b].) (...) verder is die laatste een vreemde zin. "net zoals zijn kennis" bedoel je daarmee een kennis van klaas? spido ofzo?(...) Beste M44, Is dat nou echt zo moeilijk? Kom jongen, denk eens goed na: wie er nu toch de kennis van j Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 juni 2008 Report Share Posted 9 juni 2008 geen kennis van mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 9 juni 2008 Report Share Posted 9 juni 2008 Gaat lekker bij jou de laatste tijd Onno. Heb je net je JA terug heb je dit weer. Sterkte. Ik hoop voor je dat het niet heel ernstig is, en dus simpel te verhelpen. Mvg. Miracle. Het was uiteindelijk een kleinigheidje en snel verholpen weer. Gelukkig maar voor mij. Het bleek een pootje te zijn van de net-entree op de EV die onderbroken was. Door de vakkundige soldeerkunsten van KT88 was het snel verholpen en even later speelde het weer als vanouds. En kon ik eindelijk eens mijn JA element even laten horen aan hem en ook kon hij even luisteren naar zijn eigen modificatie,die hij onlangs al eens had gedaan bij mijn versterkers, maar nog niet had gehoord in de complete setopstelling. En ik weer blij en KT88 natuurlijk ook. groet, Dat zijn de betere berichten. Kun je gelukkig weer genieten van je mooie set. Ik kom binnekort wel een keer bij je luisteren.Heb nu geen agenda bij de hand maar stuur je binnekort wel een PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 juni 2008 Report Share Posted 9 juni 2008 oh ja , je kunt hem ook nog een pm sturen natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 juni 2008 Report Share Posted 9 juni 2008 ontken het nu maar niet. ik ken iemand die jou kent maar jij weet niet wie............. Beste M44, En jij kent je kennis dus zelf ook niet? geen kennis van mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 juni 2008 Report Share Posted 9 juni 2008 ontken het nu maar niet. ik ken iemand die jou kent maar jij weet niet wie............. Beste M44, En jij kent je kennis dus zelf ook niet? geen kennis van mij dat vroeg je niet de kennis van mijn kennis is klaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 juni 2008 Report Share Posted 9 juni 2008 Beste m44, Nee m44, JIJ bent z Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 juni 2008 Report Share Posted 10 juni 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 juni 2008 Report Share Posted 10 juni 2008 Een goede LS bouwer (dus ook tweaker) die het uiterste uit een specifieke luidspreker wil halen, gaat niet uit van metingen "die al ooit ergens gedaan zijn", maar behandelt iedere luidspreker als uniek expemplaar. En ga nou niet beweren dat de units allemaal hetzelfde zijn, dat is gewoon niet zo. Toleranties zijn vrij hoog, ook bij de duurste types van de grote merken (Seas Excel, Accuton, Dynaudio, Focal etc.) Natuurlijk is dat onzin voor een productie modelletje van 150 euro, maar als je een model van 15000 euro denkt te verbeteren, dan zul je toch opnieuw moeten meten als je iets aan het filter wilt veranderen. En heel goed weten wat je doet (dwz de theorie achter filters doorgronden). Verplichte disclaimer: dat is mijn mening natuurlijk, maar wel gestaafd door ervaring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 juni 2008 Report Share Posted 11 juni 2008 Over "prutsen" gesproken vanaf nu mag ik me gecertificeerd buizenprutser noemen Even zonder gekheid, veel dingen in mijn hobby ik moeten leren door het maken van fouten maar dat zijn w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 juni 2008 Report Share Posted 11 juni 2008 Gefeliciteerd Jack. Een certificaat om trots op te zijn. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 12 juni 2008 Report Share Posted 12 juni 2008 Deelt ' Negeer ' knopjes uit aan degene die er een willen hebben . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 juni 2008 Report Share Posted 12 juni 2008 Het is gewoon een zelfde upgrade als die de maker van de speakers eraan zou doen. Via een omweg ben ik erachter gekomen hoe hij deze speakers opwaardeerd.Daarna heb ik via mijn leermeester bij Harman/Revel contact gehad met de maker van deze speakers, waarbij hij aan de hand van de serienummers heeft aangegeven welke onderdelen (waarden en merk/type) te gebruiken. Mvg. Miracle. De Wilson's gaan een upgrade krijgen van mij. Zijn hele mooie speakers, maar met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 12 juni 2008 Report Share Posted 12 juni 2008 Over "prutsen" gesproken vanaf nu mag ik me gecertificeerd buizenprutser noemen Even zonder gekheid, veel dingen in mijn hobby ik moeten leren door het maken van fouten maar dat zijn w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 juni 2008 Report Share Posted 12 juni 2008 Nou ik hoef geen veren in mn ... Audio is gewoon een hobby, niet echt heel belangrijk. Maar kan best interessant zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 juni 2008 Report Share Posted 12 juni 2008 Btw volgens mij ging het niet over Jack, die ziet de humor er wel van in denk ik. Is ook gewoon lekker bezig met oude apparaten, niets mis mee. Je slaat de spijker op zijn kop Als geen ander, zie ik ook vaak de humor ergens van in. Verder iedereen bedankt voor de complimenten, maar wat ik doe kunnen veel van jullie ook! Over hifi en audio ouwehoeren is natuurlijk verschrikkelijk leuk, maar mijn ervaring is dat het n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 juni 2008 Report Share Posted 12 juni 2008 Als men een Moderator zoekt, er zit een knopje links onder het venster (soort gevaren driehoek). Werkt prima is mijn ervaring. Overigens heeft de eerdere spraakverwariing (of hoe je het ook wilt noemen) tussen Spido en Miracle met achteban hier niets mee te maken (gelukkig is dat onverkwikkelijke gedoe reeds verwijderd). Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 12 juni 2008 Report Share Posted 12 juni 2008 Neem die van mij dan ook meteen maar mee in de vuilniszak Koentje toch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 juni 2008 Report Share Posted 12 juni 2008 idd kraus , zoals ik al zei bitter blij dat je mijn postings waardeert. jouw mening is voor mij dan ook de maatstaf of ik hie nog wel verder moet gaan met posten. op audiofreaks (net als hier en op hifi) ben ik enorm geholpen door anderen. de flauwekul topics (zoals jij dat vind) zijn er voor de gezelligheid maar ook kun je er met een serieuze noot terecht. begrip en medeleven zijn dan het resultaat. wat miracle hier heeft gezegd zal daar niet de onbeschofte reacties geven zoals hier. ik heb nog niet mee mogen maken dat daar iemand belachelijk werd gemaakt dan wel geprovoceerd. de discussies zijn echter ook stevig en op het randje . dekkers vertoeft daar ook nog met regelmaat. als jij vind dat ik beter pas bij figuren als hij voel ik me gevleid. ik heb veel respect voor deze man. als zal mij dat niet beletten met hem stevig in discussie te gaan. ik ben een muziek gek, jbl freak en audio vind ik gewoon mooi spul. ik klets er graag over en zie een forum als een kroeg. ouwehoeren en soms de diepte in of confronteren. kan ik iemand helpen dan doe ik dat. zoals ik ook de enige ben die reageert op het nieuwe topic van de kapotte tweeter. leuke mensen leren kennen op de fora. in het echt ben ik heel rustig en heb niet de behoefte het woord te voeren in een groep. schreeuwen of zelfs luid praten doe ik niet. vraag mij echter om mijn persoonlijke mening dan krijg je exact wat ik hier schrijf. niet meer niet minder. hier kan ik niet onderbroken worden das het verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts