Guest Rein! Posted 12 juni 2008 Report Share Posted 12 juni 2008 Zou jij ergens blijven waar je zo onbeschoft en arrogant wordt behandeld? Je moet een beetje ruimte tussen jezelf en je internetidentiteit cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 12 juni 2008 Report Share Posted 12 juni 2008 Het is spijtig te constateren dat dit forum zo langzamerhand zichzelf om zeep aan het helpen is... Wat dit forum en ook andere fora om zeep helpt is de gebrekkige mogelijkheid te praten over audio. Er gebeurt zo weinig in de industrie en alles is al tig keer besproken. Wellicht is het aardig de items op de hoofdpagina te posten als topic, zodat er ook weer eens over nieuwtjes gekletst kan worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 juni 2008 Report Share Posted 12 juni 2008 Ok dan ik maar weer met wat fiels Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar m.i. is er nog zoveel op audiogebied uit te zoeken dat er m.i. nog ruimte is voor vele Guido Tents, Henk Niemeijers en Menno van der Veens. Waar we m.i. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 juni 2008 Report Share Posted 12 juni 2008 De algemene mening is uit single ended (maar natuurlijk niet in het laag). Vraag het eens aan Dick van de Merwe. Ik heb hier nog steeds een doos met Stoetkits 300B staan (bouwpakket), Moet ik ooit nog eens aan beginnen. Geloof alleen dat Stoet ermee gestopt is inmiddels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 juni 2008 Report Share Posted 12 juni 2008 De algemene mening is uit single ended (maar natuurlijk niet in het laag). Vraag het eens aan Dick van de Merwe. Dat laag bij SE is idd een punt! Door de noodzakelijke luchtpleet in de kern die er voor zorgt dat hij niet magnetisch verzadigd raakt ....raak je veel zelfinductie kwijt, (er loopt immers een continue stroom door de primaire wikkeling van de trafo) Mijn ervaring is, dat het helemaal geen probleem h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 12 juni 2008 Report Share Posted 12 juni 2008 Even on-topic, vraagstukken waar ik mee zit zijn b.v. uit w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 13 juni 2008 Report Share Posted 13 juni 2008 Ok dan ik maar weer met wat fiels Ga wat doen!, ook jij kunt vaak meer dan je denkt! Maar haak vooral niet af..... zo zonde Even on-topic, vraagstukken waar ik mee zit zijn b.v. uit w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 13 juni 2008 Report Share Posted 13 juni 2008 Graag zou ik nog wat verder babbelen over de (buizen)techniek met mensen als Jack die tenminste wel normaal en respectvol kunnen reageren. Dat kan dan voortaan op 1 van de andere fora waar ik met regelmaat te vinden ben, of mijn e-mail inbox. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 13 juni 2008 Report Share Posted 13 juni 2008 Wat moet je hier nu weer mee? Weer twee mensen die er in navolging van Dekkers en vele voorgangers mee kappen. Ik vind het niet echt van ruggegraat getuigen. En helemaal de manier waarop vind ik niet chique. Een (lang) verweer schrijven met op het einde de mededeling dat je vanaf nu weg bent. Schrijf dat verweer dan ook niet en hou de eer gewoon aan jezelf. Even on-topic, vraagstukken waar ik mee zit zijn b.v. uit w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 13 juni 2008 Report Share Posted 13 juni 2008 Even on-topic, vraagstukken waar ik mee zit zijn b.v. uit w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juni 2008 Report Share Posted 13 juni 2008 Ik heb hier ooit een linkje van Nutshellhifi gepost. Daar werd betoogd dat PP meer details geeft omdat het onder elke belasting veel minder vervormt. @Rein! Mijn ervaring is nu, dat ze beide heel v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 juni 2008 Report Share Posted 13 juni 2008 @Rein! Mijn ervaring is nu, dat ze beide heel v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 juni 2008 Author Report Share Posted 13 juni 2008 Ok dan ik maar weer met wat fiels Ga wat doen!, ook jij kunt vaak meer dan je denkt! Maar haak vooral niet af..... zo zonde Even on-topic, vraagstukken waar ik mee zit zijn b.v. uit w Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 13 juni 2008 Report Share Posted 13 juni 2008 Graag zou ik nog wat verder babbelen over de (buizen)techniek met mensen als Jack die tenminste wel normaal en respectvol kunnen reageren.Dat kan dan voortaan op 1 van de andere fora waar ik met regelmaat te vinden ben, of mijn e-mail inbox. En ik wil graag in mensentaal van jullie leren technisch ben ik niet maar hoe de verschillen zich resulteren in geluid emotie enz, vind ik zeer boeiend En jack, je muzikaal enthousiasme is de max Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juni 2008 Report Share Posted 13 juni 2008 (edited) Ja! die bedoel ik Zit zeker geen schema bij Groet, Jack P.s. maar het hoeft niet hoor bedenk me net hoe ze het e.e.a. hebben gedaan .... mooi! Edited 13 juni 2008 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 13 juni 2008 Report Share Posted 13 juni 2008 Net als jij Ruud. Groeten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juni 2008 Report Share Posted 13 juni 2008 Heren Kwabbernoot en Ruud is dat wat dat OLT ? Waarom hebben jullie daarvoor gekozen een uitgangstrafo is toch veel veiliger? Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 juni 2008 Report Share Posted 13 juni 2008 ook maar weer wat fiels dan. vandaag in de eindtrap van mijn cd speler de enige vier weerstandjes in de signaalweg vervangen door Shinkoh weerstandjes. ergens van een Engelse site gehaald. het belangrijkste effect dat meteen hoorbaar is, is meer diepte in de weergave, dus meer van de ruimte waarin opgenomen is, meer voor-naar-achter plaatsing. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juni 2008 Report Share Posted 13 juni 2008 ook maar weer wat fiels dan. vandaag in de eindtrap van mijn cd speler de enige vier weerstandjes in de signaalweg vervangen door Shinkoh weerstandjes. ergens van een Engelse site gehaald. het belangrijkste effect dat meteen hoorbaar is, is meer diepte in de weergave, dus meer van de ruimte waarin opgenomen is, meer voor-naar-achter plaatsing. groet Rob, Mooi resultaat! Toevallig heb ik net wat geleerd.... W Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 juni 2008 Report Share Posted 13 juni 2008 eentje 27 ohm en eentje 47 ohm. ik heb wel een schema als je wilt kijken .... why ... nog een tip? en nog van harte met je certificaat! leidt dat weer tot plannen om te sleutelen aan je mooie set .....? groet ps: heeft er iemand toevallig nog een BurrBrown BUF634t (TO-220) liggen die 'over' is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 juni 2008 Report Share Posted 13 juni 2008 eentje 27 ohm en eentje 47 ohm. ik heb wel een schema als je wilt kijken .... why ... nog een tip? Ja een "schokkende" van 50 cents..... de 4! en nog van harte met je certificaat! leidt dat weer tot plannen om te sleutelen aan je mooie set .....? Nee, wel meer inzicht en andere plannen. groet Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 juni 2008 Report Share Posted 13 juni 2008 vertel maar, probeer ik die ook nog een keer. hoor je wel of het verschil maakt scheelt jou proberen groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 juni 2008 Report Share Posted 13 juni 2008 ook maar weer wat fiels dan. vandaag in de eindtrap van mijn cd speler de enige vier weerstandjes in de signaalweg vervangen door Shinkoh weerstandjes. ergens van een Engelse site gehaald. het belangrijkste effect dat meteen hoorbaar is, is meer diepte in de weergave, dus meer van de ruimte waarin opgenomen is, meer voor-naar-achter plaatsing. groet Jij moet wel een feilloos geheugen hebben voor geluid. Respect hoor. Ik ben een geluidsindruk meestal na een paar seconde al weer kwijt (vooral als er een nieuwe gekluidsprikkel zich aandient). Ik heb maar 1 keer echt heel duidelijk diepte gehoord (was bin Audiocubes oude luisterruimte in Utrecht, Lab47 icm VS VR4). Bij de meeste stereo installaties hoor ik alleen links, rechts. (Multichannel is weer anders, daar hoor je, als het goed gedaan is ,veel meer plaatsings info). NB. Met diepte bedoel ik dat het geluid leek te komen van een plaats ver achter de speakers (zelfs achter de muur waar ze stonden). Waarschijnlijk komt "close up" vaker voor, maar dat wordt meestal te groot afgebeeld door overmaat van reflecties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 juni 2008 Report Share Posted 13 juni 2008 nou ja het zijn telkens stapjes, maar het is in de eigen vertrouwde omgeving en met bekende muziek. dat maakt het duidelijker wat er veranderd is. als een vriend me laat horen dat er wat veranderd is, is het lastiger te herkennen. ik vind het leuk als mensen die komen luisteren hun mening geven, dan heb je een beetje een toets of je inderdaad vooruit komt, of alleen steeds meer eigen smaak inbouwt. en bij anderen luisteren is ook leerzaam. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 13 juni 2008 Report Share Posted 13 juni 2008 Hoi Jack, Een beetje laat maar als nog gefeliciteerd met het behalen van je certificaat. Ook kan ik melden dat ik met genoegen de discussie zit te volgen over de verschillen in de versterker methoden. Helaas heb ik nog niet de kennis om hier ook een serieuze bijdragen in te kunnen doen. Daarom vind ik het ook wel erg treurig dat KT88 heeft besloten om Hear maar weer even weg te blijven. Wel hoop ik dat Miracle nog wel hier blijft komen en zich niet laat afschrikken. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts