Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

probleem is dat een koolstof interlink hetzelfde kan meten als een koper interlink. dan zou ej concluderen dat ze ook het zelfde zouden klinken toch?

probleem is echter dat dat niet door iedereen zo ervaren word.

de moeder aller discussies op ieder hifi fora is dan ook

hoe verklaar je klankverschil dat niet meetbaar is en kan dat verschil er dan uberhaupt wel zijn.

wacht rustig af , je komt hem wel tegen.

veel plezier hier.

Er van uitgaan dat iemand anders uitgaat van bovenstaande dikgedrukte regel is ook niet echt een goed uitgangspunt.

Ik concludeer bijvoorbeeld helemaal niks als ik meetresultaten zie. Niet interessant als je niet de mogelijkheid hebt om te luisteren.

oke ,ik luister.

hoe omschrijf jij het dan. ik neem aan dat je weet wat ik bedoel?

probleem is dat een koolstof interlink hetzelfde kan meten als een koper interlink. dan zou ej concluderen dat ze ook het zelfde zouden klinken toch?

probleem is echter dat dat niet door iedereen zo ervaren word.

de moeder aller discussies op ieder hifi fora is dan ook

hoe verklaar je klankverschil dat niet meetbaar is en kan dat verschil er dan uberhaupt wel zijn.

wacht rustig af , je komt hem wel tegen.

veel plezier hier.

M44 je zou jezelf ook eens kunnen afvragen is d

Guest tubejack
nee

niet als men respect voor elkanders ideeen opbrengt en ook andere ideeen de ruimte geeft .

zo'n peter belt topic loopt lekker , jemerkt dan ook dat meer mensen naar voren komen. tot dat de skeptici met altijd weer dezelfde vragen komen.

Zouden die thuis ook een heks op de bank hebben???? :lol:

FF zonder dollen M44 ik denk dat die mensen niks beters te doen hebben ;)

Dan krijg je altijd weer van die "bewijs" vragen... :( en gaat zo' n draadtje weer de soep in :(

in een abx topic zal ik wegblijven. tenzij men om mijn mening vraagt.

waarom altijd weer reageren als het je niet boeit.

wat is dan je doel?.

M.i. de boel verzieken....

vind ik dat een probleem.............nou ik lig er niet wakker van .

zou ik liever zien dat het verdwijnt ................ja.

menig topic is volledig ontspoort danwel verziekt door deze discussie

Mee eens, maar M44 ff wat anders, is jouw toetsenbord stuk?

Doen de hoofdletters het b.v. niet meer :rolleyes:

Groet,

Jack

Audiogerelateerd in die zin dat audio electriciteit omzet in geluid.

Ik kreeg het vandaag een beetje aan de stok met mijn energieleverancier. Ik besloot de meterstanden eens door te geven en tegelijkertijd maar eens te kijken wat me dat zou kosten. Een vieze tegenvaller. Eens kijken wat dat bij de buren kost. Veel goedkoper, maar wat raar, daar staat mijn leverancier ook veel goedkoper. Hoe kan dit?

De uitleg van de leverancier is dat ze deze tarieven gebruiken om mensen binnen te halen. De contracten lopen een jaar en het is heel waarschijnlijk dat je daarna veel meer gaat betalen. Maar om mij binnen boord te houden waren ze wel genegen mij een jaar dit kortingstarief te geven. Daar had ik even geen zin in.

Moraal van het verhaal: het loont om jaarlijks even uit te zoeken wie het sap voor je installatie mag leveren.

vandaag Mundorf silver/gold/oil (ipv de 'zittende' silver/golds) in de uitgang van de CD speler gezet. ik onthou me van oordeel, de eerste indruk wil nog wel eens niet de goede zijn heb ik vaak gemerkt.

ben wel erg benieuwd wat dit over 4 weken doet.

groet

Afgelopen zondagmiddag ben ik bij Mordante geweest om zijn mooie installatie te beluisteren.

Deze staat in de breedte van de kamer opgesteld, naar zijn zeggen omdat in de lengte het niet lekker klinkt. Dan zou de installatie voor een grote raampartij over de volledige breedte van de kamer staan, zonder gordijnen.

Ik kan me zo voorstellen dat dat idd niet echt geweldig zal klinken. Daarbij is de kamer, ondanks dat het eruit ziet of er voldoende demping aanwezig is door meubelen, een behoorlijk hard klinkende ruimte. Een installatie in de lengte van zo'n kamer is vaak niet lekker aan te horen is mijn ervaring.

Zoals het nu opgesteld staat klinkt het naar mijn mening erg lekker, zeker gezien de componenten, wat niet helemaal mijn combinatie is normaalgesproken.

Mordante heeft een stel Impulse speakers (ik dacht de Verso met ringradiatortweeter, maar kan ook de voorloper van de Verso geweest zijn) aan een Rotel voor/eind combinatie. Hieraan een VPI Scout met Lyra Dorian Element en Clearaudio basic voorversterker en een CEC loopwerk met Wadia (12?) DAC.

Allemaal vrij helder klinkende componenten vind ik. Ik ben normaal meer voorstander van het wat neutralere spul.

In deze situatie viel dat heldere me heel erg mee. Ja het hoog was soms wat scherp, maar dat zijn bepaalde instrumenten nu eenmaal. Soms was het iets scherper dan wat ik van de werkelijke instrumenten gewend ben maar zeker niet storend.

Het enige wat me wel af en toe stoorde was het laag, wat voor zover ik kon horen door de ruimte en manier van opstellen in de ruimte veroorzaakt werd.

Tussen mid en laag in miste er een stuk. Vooral dat deel wat ervoor zorgt dat de muziek zijn kracht krijgt. Het slaglaag, waar de aanslag van de grotere drums in zit, maar ook het loslaten van de snaren van een basgitaar of cello enzovoorts.

Het echte laag werd, zeker als er wat harder gedraait werd, soms wat overdreven. Dat is een eigenschap van speakers waar beide laag/midden units in

Afgelopen zondagmiddag ben ik bij Mordante geweest om zijn mooie installatie te beluisteren.

Deze staat in de breedte van de kamer opgesteld, naar zijn zeggen omdat in de lengte het niet lekker klinkt. Dan zou de installatie voor een grote raampartij over de volledige breedte van de kamer staan, zonder gordijnen.

Ik kan me zo voorstellen dat dat idd niet echt geweldig zal klinken. Daarbij is de kamer, ondanks dat het eruit ziet of er voldoende demping aanwezig is door meubelen, een behoorlijk hard klinkende ruimte. Een installatie in de lengte van zo'n kamer is vaak niet lekker aan te horen is mijn ervaring.

Zoals het nu opgesteld staat klinkt het naar mijn mening erg lekker, zeker gezien de componenten, wat niet helemaal mijn combinatie is normaalgesproken.

Mordante heeft een stel Impulse speakers (ik dacht de Verso met ringradiatortweeter, maar kan ook de voorloper van de Verso geweest zijn) aan een Rotel voor/eind combinatie. Hieraan een VPI Scout met Lyra Dorian Element en Clearaudio basic voorversterker en een CEC loopwerk met Wadia (12?) DAC.

Allemaal vrij helder klinkende componenten vind ik. Ik ben normaal meer voorstander van het wat neutralere spul.

In deze situatie viel dat heldere me heel erg mee. Ja het hoog was soms wat scherp, maar dat zijn bepaalde instrumenten nu eenmaal. Soms was het iets scherper dan wat ik van de werkelijke instrumenten gewend ben maar zeker niet storend.

Het enige wat me wel af en toe stoorde was het laag, wat voor zover ik kon horen door de ruimte en manier van opstellen in de ruimte veroorzaakt werd.

Tussen mid en laag in miste er een stuk. Vooral dat deel wat ervoor zorgt dat de muziek zijn kracht krijgt. Het slaglaag, waar de aanslag van de grotere drums in zit, maar ook het loslaten van de snaren van een basgitaar of cello enzovoorts.

Het echte laag werd, zeker als er wat harder gedraait werd, soms wat overdreven. Dat is een eigenschap van speakers waar beide laag/midden units in

In grote lijnen ben ik het met je eens Miracle mij set kan inderdaad erg helder klinken. Dit komt omdat ik wat allergisch ben voor te warme klinkende sets. Ben daarom ook geen liefhebber van Creek/Linn/Rega elektronica en of luidsprekers.

Het laag kan inderdaad een probleem zijn maar zoals Miracle aangaf en dat ben ik met hem eens dat de akoestiek klote is. Het lage laag wil nog wel eens door het hele huis dreunen bij hoger volume en het mid-laag verdwijnen. Ook hadden we had het idee dat bij verschillende volumes het laag andere problemen gaf.

De interlink die ik nu gebruik tussen de Scout en de Basic is van het type 2euro in de grabbel bak bij de gamma. Had er daar 2 van de eerste die ik probeerde bromde op 1 kanaal behoorlijk. Deze hinderlijk er uit gehaald een andere er tussen en de brom was weg. De conector zijn wel aan het roesten.

Mijn speakers zijn Impusle Aria SE en de DAC is inderdaad een Wadia 12.

Stefk je bent van harte welkom om te komen luisteren.

Guest tubejack

Goed verslag Miracle :)

Als ik het verslag lees is er toch nog heel wat te verbeteren. ;)

Dat doet ie toch :confused: Mordante gaat verhuizen :P

Betonnen woonkamer.... samen met grote ramen ....plavuizen = meestal een drama. :eek:

Toch h

Mijn speakers zijn Impusle Aria SE en de DAC is inderdaad een Wadia 12.

Idd de Aria. Ik kon niet op de naam komen, maar de Aria is nog een slag boven de Verso. En dan is de SE ook nog de mooiere versie, met de ringradiator tweeter. Ik heb onderhand wel alle types van Impuls meer dan eens gehoord. Allemaal zo'n beetje het zelfde karakter alleen hoe hoger het type hoe beter de details en de klankbalans.

De Wadia twijfelde ik wat aan omdat Wadia ook nog een ander type in die zelfde kast had. Weet niet uit mijn hoofd meer welke dat was. Ik heb zelf ook de 12 gehad.

@Jack: Aan elke akoestiek valt een hoop te doen, ook zonder die vaak veel te dure professionals (waar er overigens ook een hoop prutsers van zijn) maar als er toch al verhuisplannen zijn zou ik er ook niets meer aan doen.

Mvg. Miracle.

Ik pak er inderdaad gewoon een zin uit. Het blijft een opmerkelijk advies.

Verder ben je wel oke hoor... <_<:D

(je hebt me ooit met een tuner geholpen, dus ik kan het weten)

Guest tubejack
Ik pak er inderdaad gewoon een zin uit. Het blijft een opmerkelijk advies.

Dat is het zeker, ik denk door o.a. het volgende.

De soort harmonischen bij verschillende type versterkers.

en bandbreedte beperking en zo is er nog een waslijstje van

veschillen.

Eigenlijk verdient je opmerking een beter antwoord: je moet dit m.i. zien als "slagroom" op de taart.

Jack

Edited by tubejack

Guest tubejack

............. je moet dit m.i. zien als "slagroom" op de taart.

Jack

Slagroom op een galmende taart wordt dan galmende slagroom ...

Ach, als je er van houdt :rolleyes:

;)

:D Er staat toch

Jawel Jack,

Zijn contactlenzen ook goed? :D Waar het natuurlijk omging was dit advies:

"Als het dan toch nog "te hard" klinkt ==> probeer klasse A versterker"

;)

P.s. Ben zelf een fervent liefhebber van klasse-A maar zo'n versterker verandert niets aan de akoestiek. Als het niet goed is moet je toch verder werken aan de akoestiek.

Guest tubejack
Jawel Jack,

Zijn contactlenzen ook goed? :D Waar het natuurlijk omging was dit advies:

"Als het dan toch nog "te hard" klinkt ==> probeer klasse A versterker"

Hahahaha :D ook goed :)

Het aardige is dat we wat dit onderwerp betreft zeker op dezelfde lijn zitten.

Eerst de akoestiek zo goed mogelijk proberen aan te pakken, met normale dingen en gezond verstand kom je m.i. ver... Maar op een geven ogenblik kwam ik niet meer verder, omdat je dan bouwkundige ingrepen moet gaan doen. Of akoestische wanden moet gaan plaatsen die niet altijd even praktisch zijn :o In een woonkamer er moet immers

Edited by tubejack

:) Gisteren nog een puur zilver kabel gebouwd.

Elke ader bestaat uit 2 x solid core 0.8mm zilver, elk apart in een teflon tubetje en dan per twee verpakt in teflon tape. (http://www.ae-europe.nl/toebehoren.htm) Dit keer heb ik als "binnenbuis" de mantel van een CB kabel gebruikt en de strengen er dan rondgevlochten, daarna terug gefixeerd met teflon. Omdat de screening van de CB kabel te kort bleek te zijn <_<:(:angry: heb ik als isolerende mantel een soort "vertind koper litze" lint rond het binnenwerk getwist (eerder gewrapped). Dit screen werd aan

gisteren voor het eerst geluisterd naar de cd speler waar sinds 9 dagen een Mundorf silver/gold/oil in de uitgang zit. ik ben tot de conclusie geraakt dat ik geduld moet hebben. het geluid verandert aan alle kanten, en zou zo maar heel mooi kunnen worden. maar of dit mijn smaak is, dat gaan we zien. na mijn vakantie maar weer eens serieus luisteren (4 augustus).

groet

Gisteren een audiofiele luisterdagje gehad met forumlid Miracle hier thuis. Erg gezellig en erg laat geworden. Voor herhaling vatbaar en binnenkort na mijn vakantie op tegenbezoek.

groet,

:cool2:

Dat was idd een gezellige dag. De tijd vliegt zolang het gezellig is h

Guest tubejack

Leuk om te lezen Miracle.

Wat die CD van Johnny Cash - American V betreft kom eens luisteren als je in de buurt bent :)

Vriendelijk groet,

Jack

P.s. ben z

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...