Jump to content

Weer 'n audiofiele dag...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
Dank je Jack.

Als ik eens in de buurt ben kom ik zeker graag een keer ook bij jou luisteren en neem ik uiteraard die CD en LP ook mee.

Fryslān was toch jouw buurt meen ik.....

Bijna! je komt in de buurt... De A7 af tot afslag nul, dan ben je vlakbij :rolleyes:

Groet,

Jack

AC/DC thuis laten he, d

Hoi Miracle,

Leuk verslagje en leuk om te lezen, ook al gaat het over mijn eigen set. Kan er weinig aan toevoegen, behalve dat ik Linkin Park en ACDC gewoon herrie vindt en niet my cup of tea is, maar dat was wel duidelijk.

Dat was me idd duidelijk, maar zoals je zelf al aangeeft wel eens goed om te horen waar je set nog wat tekort schiet.

Wel was goed te horen met die muziek waar mijn versterkers te kort beginnen te schieten. Helemaal niet erg ook, want ik draai toch veel meer rustiger muziek als blues, jazz, symfonische rock, zangers en zangeressen. Het lichtere werk, zo gezegd.

Verder prima dagje gehad zo. :D

Nu Miracle sets eens gaan horen na de vakantie. ;)

groet,

:cool2:

Idd een gezellige dag geweest, zoals ik ook al eerder schreef.

Uiteraard ben je van harte welkom om hier te komen luisteren, en natuurlijk verder te ouweneelen over vanalles en nogwat waar we nu nioet aan toe gekomen zijn. ;)

Mvg. Miracle.

Guest tubejack

Vandaag mijn werkplekje waar ik tuners opknap eens een grondig opgeruimd.

Wat heeft dat met audiofiel te maken zul je, je wellicht afvragen nou tijdens het sleutelen

vind ik het lekker om een muziekje aan te hebben.

En net als andere "vakidioten" heb je zelf natuurlijk altijd het slechtste spul zelf in gebruik.

Zo had ik een Akai AM-2600 versterker en AT-2600 tuner staan, ooit voor een habbekrats

gekocht maar zo werkte die dingen ook.... :( Van binnen staat het stijf van een dikke laag nicotine

aanslag. Het piept, kraakt dat het een lieve lust is, de tuner staat z

Guest tubejack
jack, doe maar een KT1100sd, vertel ik je wel hoe ik die van mij bewerkt heb. speelt nog steeds een ernstig verbouwde SA11 er volledig uit :D (eigenlijk: :( )

groet

Verhip! ik heb ergens het iets goedkopere zusje staan de KT1100D maar is die tuner ook niet vrij diep?

Ga morgen even kijken, bedankt voor de tip :)

Groet,

Jack

P.s. jammer van die SA11 niet tijd voor wat nieuws :D:D:D

volgens mij is de 1100D een eenvoudiger uitgevoerde tuner, die klankmatig de 1100sd niet benadert. de 1100sd was bedoeld als verbetering van de KT1100 en daar is veel moeite aan besteed.

de SA11 ontwikkelt zich in stappen. het maakt zo ongelooflijk veel uit welke condensator aan het eind staat, dat dit meer tunen is. ik kan m net zo transparant als de tuner maken (mundorf silver olie erin) en even lichtvoetig (silver oil gold), maar die beide zou ik graag combineren. dus na mijn vakantie een combi van beide caps er in. de tuner is absoluut heerlijk met een mundorf silver/gold op de uitgang. einde oefening.

groet

Het is een druilerige dag vandaag. En wat kun je het beste doen op zo'n dag? Jezelf verwennen met wat nieuws...

Ik heb E. 3,30 stukgeslagen en een FM antenne gekocht. Zo'n stukje koperdraad met plastic erom. E.e.a. aan een pvc buis bevestigd, vertikaal in de tuin gepoot en via 6 meter coax aan de radio geknupt.

Hoe klinkt zulks nu? Beter dan via de kabel. Stemmen en instrumenten zijn minder platgeslagen en hebben meer warmte / klank.

Een vooruitgang, zou je zeggen. Maar dat valt toch iets tegen, ik heb er ook een behoorlijke portie stereo ruis (bij mono is er geen ruis) bij cadeau gekregen. Daar kun je wel doorheen luisteren maar toch is het vervelend bij stillere passages. Zijn er mogelijkheden deze ruis te verminderen?

Een vooruitgang, zou je zeggen. Maar dat valt toch iets tegen, ik heb er ook een behoorlijke portie stereo ruis (bij mono is er geen ruis) bij cadeau gekregen. Daar kun je wel doorheen luisteren maar toch is het vervelend bij stillere passages. Zijn er mogelijkheden deze ruis te verminderen?

Wat jij zo te lezen gedaan hebt is een 300Ohm antenne (dat stuk draad) aan een 75Ohm kabel gemaakt. Deze waarschijnlijk aan de 75Ohm aansluiting van je tuner gehangen. Ook al heb je hem aan de 300Ohm ingang zitten klopt toch de Ohmwaarde niet meer.

Probeer de dipole, 300Ohm antenne eens rechtstreeks op de 300Ohm aansluiting van je tuner aan te sluiten. Vandaar rechtstreeks omhoog en bij het plafond de antenne naar rechts en links horizontaal, 180 graden uit elkaar hangen.

Dat geeft meestal al een veel mooier resultaat.

Mvg. Miracle.

Beste Miracle,

Ik heb hem direct op 300ohm geplugt. Absoluut nog beter, en minder ruis.

Toch nog wat vragen, waarom horizontaal uithangen? De zenders zijn toch verticaal gepolariseerd? Bij mij is het signaal horizontaal minder dan verticaal.

En moet de coax er nu niet tussenuit, want dat is toch een kabel ontworpen voor 75Ohm?

Guest tubejack
volgens mij is de 1100D een eenvoudiger uitgevoerde tuner, die klankmatig de 1100sd niet benadert. de 1100sd was bedoeld als verbetering van de KT1100 en daar is veel moeite aan besteed.

Dat weet ik zo niet Rob, ik was vergeten dat die KT1100D nog defect is :(

Ik weet w

rbh

zoals je ziet................

jeroen maakt hier duidelijk de verhalen van de gelovers te wantrouwen.

echter het verhaal van de niet gelover omarmt ie direct. dus wie hoort, leest nu wat ie wil lezen en horen....?

als je de docu niet serieus neemt dan moet je ook dat niet serieus nemen.

zie vervolgens hoe hier niet op ingegaan word en jeroen zal trachten mist te creeeren. alles om maar geen discussie te verliezen is geoorloofd. :ph34r:

ook een bommetje droppen en niet meer reageren is ook populair. ;)

M44 geeft blijk van een voorruitziende blik ;)

even tussendoor

is spido met vakantie

of is spido met "vakantie"

rbh

echter het verhaal van de niet gelover omarmt ie direct. dus wie hoort, leest nu wat ie wil lezen en horen....?

zie vervolgens hoe hier niet op ingegaan word en jeroen zal trachten mist te creeeren. alles om maar geen discussie te verliezen is geoorloofd. :ph34r:

Ik dacht, ik ga weer eens kijken hear. En zie, dit berichtje. Hoe tendentieus. Bommetje droppen? Ik geef gewoon mijn mening en heb verder geen behoefte aan discussie. Er valt niet te discussieren over geloof. Als je goed naar de docu luistert, ik heb hem dus in zijn geheel gevolgd want vond het best interessant, dan blijkt dat het hier gaat om iemand die in paranormale verschijnselen gelooft. Hij heeft dit proberen te vertalen naar audio. Er wordt werkelijk geen enkele verwijzing naar werking gegeven. Hij heeft een kreet bedacht "ordenings informatie" maar er wordt in het geheel niet duidelijk waar dit vandaan komt en waarom koolstof dit beter zou overbrengen of bewaren. Dit heeft toch niets met techniek te maken? Is toch niet gek als ik hier jomanda e.d. bij haal?

Van der Heide bepaalt met een wichelroede of een transistor wel of niet goed is, dit is zijn manier van selecteren om een superieure versterker te bouwen. Het gebruik van koolstof was slechts een van de zaken die hij toepaste. Het ging veel verder dan audio, hij paste de paranormale selectie op van alles toe om te bepalen of het rein was. Zo was hij ook met video bezig. De journalist van de documentaire stond duidelijk open voor paranormale verschijnselen, dat was goed te merken aan hoe hij reageerde (zijn manier van vragen stellen was gewoon voorzetjes geven aan van der Heide om kritiekloos zijn verhaal kwijt te kunnen).

het vraagt ook wel wat tijd om te begrijpen wat de beste man aan het doen was.

naast van der heide zijn er meerdere die deze technieken toepassen. zelf sta ik aan het begin.

dat dit iets is wat paranormaal overkomt snap ik maar wanneer je jezelf echt zou verdiepen blijkt het controleerbaar te zijn en leidt het vrijwel altijd tot duidelijk hoorbare verbeteringen.

zijns informatie komt voort uit de homeopathie

waar ik over val is dat je de hele docu in twijfel trekt maar de tegenstanders wel direct aangrijpt (geloofd)als een argument om de hele boel te wantrouwen.

als je de docu niet vertrouwd dan ook helemaal niet vertrouwen. ;)

Nogmaals, ik post gewoon mijn mening. De een of twee tegenstanders die aan het woord kwamen waren naar mijn idee de enigen die zinnige taal spraken.

Dat jij met deze technieken denkt zaken te bereiken is leuk voor jou, ik geloof er echter niets van. Maar dat maakt toch niet uit? Jij jouw plezier en ik het mijne. Jouw wereld is de mijne niet.

beste jeroen

ik denk dat niet , ik weet dat.

er komt een dag dat je er niet meer omheen zal kunnen.

dan zal ik niet lachen of zeggen "zie je nu wel"dan zal ik blij zijn dat heel veel discussies op heel veel audiofora voorbij zijn.

er zijn een heel stel mannen met een behoorlijk technische know how al mee bezig.

beste jeroen

Wat is dat toch, dat plotseling aanspreken met 'beste'? Lijkt hear wel een bepaalde discussietechniek te zijn.

dan zal ik niet lachen of zeggen "zie je nu wel"dan zal ik blij zijn dat heel veel discussies op heel veel audiofora voorbij zijn.

er zijn een heel stel mannen met een behoorlijk technische know how al mee bezig.

Hoe weet jij dat? Ik ben meermalen enorm bedrogen uitgekomen, toen ik zogenaamd wist wat ik dacht te hebben bereikt aan hoorbare verbeteringen door technische ontwikkelingen. Totdat ik gecontroleerde blinde luistertesten ging uitvoeren. Toen bleek hoe mijn gehoor/brein combinatie me weer eens voor de gek had gehouden. Een enkele persoon die niet blinde testen doet is het meest onbetrouwbare instrument dat er maar bestaat. Het kan zelfs vooruitgang tegenhouden, het is mogelijk verkeerde of nutteloze wegen in te slaan.

Ik weet het niet, maar ik denk dat die dag waar jij het over hebt nooit komt.

Maar los daarvan, ik laat me graag voorlichten door die mannen, ik verdiep me graag in technische ontwikkelingen. Wie zijn dat, waar kan ik informatie vinden?

beste jeroen

Beste M44,

U bent van de audiokerk of zo? Dit komt op mij nogal over alsof je de almachtige audio-wijsheid in pacht hebt.

Dat mag je voor je zelf best hebben natuurlijk, net zo goed als een ander een andere wijsheid in pacht mag hebben.

Ik herhaal het maar eens:

Wat is werkelijkheid en wat is schijn?

Waar kan ook iets anders zijn.

;)

Guest Rev. Fatman

:D:D Hij kan rijmen en dichten zonder zijn staart op te lichten! :D:D

beste jeroen

Beste M44,

U bent van de audiokerk of zo? Dit komt op mij nogal over alsof je de almachtige audio-wijsheid in pacht hebt.

Dat mag je voor je zelf best hebben natuurlijk, net zo goed als een ander een andere wijsheid in pacht mag hebben.

Ik herhaal het maar eens:

;)

haha

nee hoor

zoals ik al zei , ik sta nog maar aan het begin.

ik hou het verder nog graag een beetje vaag ;)

die technische mannen komen wel naar voren als echt alles klaar is

rbh

M44 geeft blijk van een voorruitziende blik ;)

En ik had initieel groot gelijk om slechts mijn mening te droppen en verder niet te reageren. Het is weer eens tijdverspilling gebleken om de discussie aan te gaan. Eerst doe je aan stemmingmakerij richting mijn persoon en zodra het erop aankomt om inhoudelijk te worden geef je niet thuis. Wie is er nu mist aan het cre

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...